Keskivartalo kuntoon kesäksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mint
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys!
Haluaisin neuvoja keskivartalon treenaamiseen kesäkuntoon. Olen aloittelija näissä treenausasioissa, mutta liikuntaa olen harrastanut parhaani mukaan.
Olen 20v nainen, mitoin 167/55, rasvaprosentti inbodylla mitattu 16,7. Rasvaa ei siis liioimmin ole, mutta ihmetyttää silti keskivartalon löysä ulkomuoto, selässä eritoten.
Harrastan n. 2krt viikossa salilla käyntiä(lihaskuntoa siis), ratsastusta ja lenkkeilyä. Olen treenannut paljon selkää ja vatsaa, jonka tuloksena lihakset ovat hyvässä kunnossa, mutta ns. selkäläskit eivät vain meinaa hävitä millään! Mikä siis neuvoksi?
Rinnanympärys/vyötärö/lantio mitat ovat 87/64/87, joten vyötäröltä saisi lähteä ainakin se 5cm.
Kiitän kovasti, jos joku jaksaa vaivautua antamaan jonkinsorttisia neuvoja :)

En ihan älyttömästi luottais tohon inbodyn mittaustulokseen, ne tuppaa näyttämään vähän kuiden linjauksista riippuen mitä sattuu.

Vaikea näin näkemättä sanoa sen tarkemmin, että mikä se todellinen ongelma on. Mutta sen verran voisin arvailla, että "pömppis" löytyy ja saliohjelmassa olisi viilaamista. Pömppiksestä pääsee eroon ja kroppaan saa muutenkin ryhtiä raskailla perusliikkeillä, kuten kyykky ja mave. Nämä liikkeet aktivoivat stabiloivia lihaksia keskivartalossa.
Lisäksi kannattaa treenata erikseen ns. syviä vatsalihaksia. Hyviä liikkeitä on esim. staattiset pidot ja pilates 100.

Laihduttamistä en suosittelis, vaan pientä hienosäätöä saliohjelmaan sekä uskallusta raskaisiin perusliikkeisiin ja kroppa kiittää.

Eli laitatko saliohjelmasi tähän ketjuun, niin voidaan porukalla haukkua se ja vähän muokata paremmaksi :)

Back
Ylös Bottom