Keski-ikä ja vartalon koostumus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meltem
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Samanikäinen immeinen täälläkin! Itse aloitin syyskuun loppupuolella punttisalihobbyn uudestaan, edellisestä harrastamisesta olikin jo yli kymmenen vuotta aikaa!
Minäkin kävin rasvaprosentti/vyötärönmittaustapahtumassa Kauneus ja Terveys-messuilla ja sain tulokseksi laiha läski: rasvat 13 pilkku jotain prossaa mut vyötärö mitattiin 89 cm joka on kuulemma vaarallista/alkavaa lihavuutta?!
Rasvaprosentti tarkoitti mittausten mukaan minun painossani sitä, että rasvat painaisivat 9 pilkku jotain kiloa (huono muisti noiden pilkunjälkeisten numeroiden kanssa!).

Huonon selän takia keskityin tosi paljon taljan kiskomiseen eteen ja muistan kun aloitin, että 25 kg oli silloin syksyllä mielestäni melko paljon. Nyt kiskon 45 kg, joten kyllä sitä vanhemmillakin mimmeillä tosiaan kehittymistä tapahtuu.
Jalkaprässiin olen lisännyt n. 17-20 kg, lähentäjä/loitontajat tein ennen 25 kg, nyt 55 kg.
Aerobinen eli hölkkä, jota rakastan yli kaiken, on nopeutunut 40 min. 35 min. vaikka talven liukkailla jouduin sen kanssa taukoamaan ja siirtymään juoksumatolle (kaaduin helmikuun alussa ja teloin oikean hauikseni. Kipu oli niin tajuton että juokseminenkin sattui ihan sikana pomppivan liikkeen takia. Kortisoni lihakseen sitten helpotti ja kun aloitin ennen pääsiäistä uudestaan yläkroppatreenitkin, kiskaisin vatsarutistuksia tehdessäni taljaa jotenkin väärin ja satutin lapani!
No, torstaina olin viimeks lenkillä, surkealla tuloksella ja hitaasti, jopa 100 metriä joutui kävelemäänkin kun ei hölkkäämään kyennyt enää loppumetreillä. Nyt aion mennä tossa parin tunnin kuluttua salille, kuin vasta-alkaja ikään...

Se mitä yritän tällä sanoa on se, että muista myös riittävä itsehillintä treenatessa, sillä tulokset kehittyy nopeaan, sitten mahdollisesti sattuu jotain ja voi piru kun mennään takapakkia kovaa: sain laardikerroksen mahani päälle koska söin hölmönä väärin enkä kuitenkaan saanut treenattua loukkaantumisten takia (mokasin muuten niinkin hölmösti että olen koko syksyn ja talven uskonut/tiennyt/luullut että ehrmannin rahkapurkissa on vain 200g ja niinpä oon syönyt liikaa sitäkin. Laskin uudestaan myös hiilarit - liikaa niitäkin.
Liekö innostus kehittyvästä kropasta tuhonnut aivosoluja niin paljon etten olekaan laskutaitoinen vanhemmiten :nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Se on joskus vaikeaa hillitä itseään ja pitää niitä lepopäiviä. Silloin aina tuntuu kuin kävisi tyhjäkäynnillä ja on sellainen laiska olo. Tosiaan niitä tuloksia urheillessa kyllä tulee ja ilmeisesti minulla on ollut taipumusta päästää itseni hieman liian helpolla, vaikka aivopesee, että kovaa tässä treenataan;) Että siinä mielessä no hätä! Joku hyötyliikunta kuten portaiden nousu kauppakassien kanssa on muuten ylivoimaista minulle, siinäkin voisi petrata hieman...välipäiväliikuntana vaikka...

Kun narisin tuossa aiemmin kanssaihmisten kommentteja, joita olen saanut, muistin vielä pari juttua. Tapahtui salilla ja mulla oli hihaton treenipaita. Kieltämättä hauberi ja ojentajat näkyy silloin kun niitä on "pumpattu ja kiusattu" , mutta niinkuin aiemmin mainitsin niin valitettavasti löytyy myös allit(=nahkaa ja fläsääkin..). Niin eräs tuttuni seistessäni otti käsivarresta kunnon otteen ja tokaisi "ONNEKSI" sullakin on löysää käsissä vaikka treenaat ja on lihasta...":( Ja myöhemmin pukukopissa suihkun jälkeen totesi että "et sinäkään ole selluliitilta välttynyt..." Jotta on osunut tällaisia kitkerän katkeria kommentteja matkan varrella. Kunhan tuli mieleen :rolleyes: Mutta ei näistä nyt tämän enempää. Menee vaan hermot jos alkaa miettimään kaikenlaisia sutkauksia, mistä elämänsä varrella on saanut "nauttia":curs:

Tänään on syömiset mennyt täysin metsään. Suklaata on tullut nautittua ihan kiitettävät määrät, miten p#####sssä se voi olla niin julmetun hyvää? Siis mä ahdan sitä ihan kuin näkkileipää kunnes tulee paha olo. Ei johdu nälästä eikä väärästä ruokavaliojakaumasta, vaan puhtaasti siitä että se on HYVÄÄ. Eikä riitä itsehillintä joskus edes siihen, että jäisi yhteen suklaalevyyn (200g). Arvatkaa olenko kokeillut vaikka mitä!? Toisaalta olen päätynyt siihen, että antaa mennä...olkoon tämä nyt sitten mättöpäiväharjoitus (Gillyannan varoituksista huolimatta :nolo: ) tai voisin psyykata itseäni siihen että kerran viikossa voisi yhtenä päivänä vetäistä vaikka kaksi isoa levyä. Ehkä kokeilen tällaista "lupaa" itselleni, jos se tehoaisi. Siinä ikäänkuin rikkoisi sisäista rajaa tai kieltoja, joita minulla joskus tuppaa tulemaan.

Wau!

Ihanaa huomata, että löytyyhän meitä +40-vuotiaita treenaavia mimmejä tältäkin palstalla! Taas sain uutta "potkua ahteriin" lähteä salille kun välillä sitä meinaa jo antaa vähän periksi ja tulee tunne, että "minä olen jo niin vanaha ettei tätä roppaa saa enää kuosiin kuin kirveellä". No joo, onneksi noi ajatukset on ohimeneviä ja taas sitä löytää itsensä salilta :)

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
:jahas: mulla on tässä varmaan sellanen asenneongelma, että en oo tajunnut vieläkään olevani :wanha: :D . Eikä se treenatessakaan mitenkään mielestäni tunnu. Yhtä hyvin siinä kehittyy kuin kymmenen tai kakskyt vuotta sittenkin... tai ehkä mä vaan kuvittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom