Kesälomalla hyvään kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkist
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo sun palkkari on kyllä aivan järkeä vailla. Joku desi molempia riittää hyvin. Malton oon itse asiassa ite huomannu aika turhaksi näin dieetillä.. Kokeen vuoksi jätin pois ja ei voi sanoa että negatiivisesti olis vaikuttanu. Otan hiilarit normaalista sapuskasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo mäki ihmettelin miten vitus tota tulee noi paljon. Siis laitoin kalorilaskurissa että 1dl kumpaaki ja se anto tollaset kcal:t! Mut katon viel uusiks jos vaikka meni 100g ja dl vahingossa väärinpäin.

Okei perkele! Ajattelin aluks että menenpä pienillä kaloreilla ja näin, varmasti onnistuu jne jne mutta kokoajan mietityttäny noi Cipen viestit että lähtee lihakset mukana ja näin NIINPÄ ajattelin nyt sitte tehdä niinku Cipe sano, n. 200g PROT n. 200g HIIL ja n. 70g RASV. Tossa on vaa aika vaikea saada toi n. 40g/5 kertaa päivässä ku palautusjuomista tulee (Käytän hera80) n. 75g kerralla! Ja toinen mitä en oo saanu, on toi rasva 70g.

Nyt on tällänen lista kehitetty ->

8:00 Tonnikala öljyssä Rainbow 75g 143kcal
Pasta tumma fusilli Torino 1dl 80g 280kcal

11:00 Broileri rintafilee paistettu, nahaton 100g 168kcal
Wokvihannekset, rainbow 80g 28kcal
Raejuusto arkirae Valio 100g 70kcal

13:00 Soijasuikaleet Soyappetit 50g 165kcal
Banaani Chiquita 110g 92kcal

15:30 Malto6, Fast 100g 378kcal
Hera80, Fast 100g 429kcal

18:00 Ehrmann rahka 125g 73kcal
Raejuusto arkirae Valio 100g 70kcal
Kalanmaksaöljy 1tl 15g 135kcal

21:00 Fish oil omega 3 Leader 1 geelikapseli 2000g 200kcal

Tolla PROT 36% HIIL 37% RASV 27%
PROT 200g HIIL 205g RASV 66

2230kcal yhteensä tolla listalla. Jos kulutan joka päivä 2800kcal ni tolla laihduttais n. 1kg / kuukaus? Sillä en pääse "mittoihini" kesäloman aikana, mutta tolla voin alottaa!

Ajattelin vielä sellaista, että jos hommaisin korkeapitoisen proteini ja matalapitoisen hiilihydraatti dieetin, oisko siinä mitä järkeä, vai kannattaako mennä tällä minkä nyt olen kyhännyt??? Ja jos menen tällä niin millonka kannattais "odottaa" tuloksia? En varmaan huomaa kesälomalla vielä mitään kehitystä?

Moro. Hyvä, että tulit järkiis.. Nyt kun vielä rukataan toi laskuri kohdilleen, niin tulee hyvä. Mä löin noi sun safkat tohon laskuriin ja otin erivapauden tehdä vaähän muutoksia. Laitoin Herat ja Maltot normaaliin annoskokoon ja kasvatin vähän tota sun wokkivihannesten osuutta. Noita kapseleita en ihan tajunnu.. Monta sä niitä vedät, että saat irtoomaan 200 kaloria niistä? Jos vedät päivässä muutaman kapselin, niin ei niitä mun näkemyksen mukaan juurikaan tarvii murehtia. Laitoin itse ne tohon taulukkoon vaan siks kun ne siellä alunperin oli. Jos sun dieetti kaatuu kalaöljykapseleihin, niin maailmassa on isomman luokan virhe.

Aamupalalla mä vaihtaisin pastat puuroon. Elovenaa kehiin! Vetäset 75g hiutaleita margariinisilmällä, niin tulee hyvä.

Turha lähtee sen ihmeemmin säätää ja kikkailee mitää hiilihydraattien ja protskujen suhteita. Tolla sun pitäis pärjää ihan mukavasti. Jos kurinalaisesti pysyt tossa dieetissä, niin tuloksia alkaa näkymään viikon sisällä. Kuukaudessa näkyy enemmän ja kahden kuukauden sisällä uskoisin, että viis kiloa on poistunut.

Liitteet

• Safkaa..jpg
    Safkaa..jpg
    125,6 KB · Katsottu: 316
Huonot yöunet dieetillä?

Moro,

olen tässä nyt vetänyt kuukauden verran dieettiä ja tuloksissa ei ole valittamista. Painoa on lähtenyt 2-3 kiloa mutta rauta nousee lyhyissä sarjoissa ihan entiseen malliin, eli nou hätä.

Mittaa on 190, painoa oli 95 lähtiessä ja nyt siis n. 92,5 - targetti olisi noin 90kg. Miinuksilla olen ollut 300-700kcal ja pari plussapäivääkin olen pitänyt. Ei siinä mitään.

Mutta mutta, yöunen laatu on kyllä heikentynyt turhan häiritsevästi. Herään useita kertoja ja tuntuu etten enää nuku vaikka kun seuraavan kerran katson kelloa niin saattaapi olla pari kolme tuntua jo kulunutkin. Ja aamuisin väsyttää ihan perkeleesti, joka kuitenkin korjautuu heti kun taas syö dieettiin kuuluvan aamupalan. Päivällä ei väsytä sen kummemmin ja reenikin sujuu, mutta kun olen siivonnut ruokavaliosta kaiken paskan jota tuli iltaisin mätettyä niin jostain syystä yöunet on menny ihan harakoille.

Laitanpa esimerkin eilisestä iltasyömisestä:
-eilen oli lepopäivä ja kalorien target n. 2000 (-400kcal).
-päivällisen jälkeen tekaisin vielä munakkaan n. 21:30 jossa oli tunaa, juustoa, pari munaa ja mausteita. Noin 300 kcal ja lisäksi join runsaasti vettä. Päivän kokonaiskalorit tuli tuolloin suurinpiirtein täyteen sinne 2000:n.

Ja taas tuli nukuttua helvetin huonosti:itku:

En juo iltaisin kahvia tai vedä mitään muutakaan erikoista substanssia. Onko kellään vinkkejä yöunien parantamiseksi vai alkaako tässä vaan ikä painaa :)

Mitäs jos vaan nostaisi aktiviteettiä ja makrojakauma kunnossa niin ei tartte niin rajuilla pohjakaloreilla.

No tiiä, perhana. Olen reenannu koko vuoden 2-jakosella (ylä-ala jaolla) ja niin mennään myös dieetillä. Pudotin vaan vähän volyymiä, kun plussilla vedin 8-15 toistoja 3-5 sarjaa ja nyt menee 5-8 toistoja 3-4 sarjaa.
Edelleen 4 reeniä viikossa ja varsinkin jalkapäivien jälkeen tuo yö on ihan karsea. Joten tuntuu että aktiviteettiä ja kaloreita lisäämällä menee vain pahemmaksi?
Aerobista en ole tehnyt vielä ollenkaan enkä tee ennen kuin tulee seinä vastaan painon putoamisessa. ??

Komppaan edellistä, 3 kertaa viikossa treeniä, muina päivinä vaan paljon perusliikuntaa kuten kävelyä jne. Muuten vaan ruokavalio kuntoon.

edit: ja mikä tärkeintä, alkoholit pois!

Itse suosin dieetillä (ja muutenkin kyllä...) 1-jakoista. Kun treenaa koko kropan kerralla läpi ja raskailla perusliikkeillä, saa kulumaan enempi kaloreita/treenikerta, josta on dieetillä eittämättä hyötyä. Helppo treenata joka toinen päivä tai 3x viikossa.

Kiitoksia vastauksista,
ilmeisesti liian kovaa reeniä minulle, ei kait palaudu enää, vaikka tuntemukset on erilaiset kuin plussilla. Plussilla ei ollut tällaisia ongelmia, silloin huomasi että oli kevennyksen paikka kun reeni alkoi tökkimään, nyt ei töki reeni (matalampi volyymi) mutta lepo tökkii.

Taidanpa kokeilla siirtymistä 3-jakoseen - rinta-selkä, jalat, olkapäät ja kädet. Tuo kerran viikkoon läpi ja lisää sitten pikkuhiljaa muuta liiikuntaa, niin saa kulutusta pidettyä korkealla muttei niin kovalla intensiteetillä. Katsotaan.

Yksijakoiseen en kyllä dieetillä mene, jalat ja muutkin isot lihat 3x viikossa on mulle liikaa.

Yksijakoiseen en kyllä dieetillä mene, jalat ja muutkin isot lihat 3x viikossa on mulle liikaa.
Järjestelykysymys. Ite oon mm kyykänny dieetillä joka toinen päivä / 3x viikossa ja ihan hyvin on treenit kulkenu. Malttaa vaan just esim kyykyssä pitää yhden kevyemmän päivän ja muutenkin treenata niin, ettei hinkkaa lihoja joka treenissä loppuun asti sekä tietty kuuntelee kuntoonsa niin hyvä tulee.

Ylipäätään kroppa kyllä tottuu aika hyvin kaikkeen jos sen uskaltaa aina välillä "haastaa" tottumaan.

Kiitoksia vastauksista,
ilmeisesti liian kovaa reeniä minulle, ei kait palaudu enää, vaikka tuntemukset on erilaiset kuin plussilla. Plussilla ei ollut tällaisia ongelmia, silloin huomasi että oli kevennyksen paikka kun reeni alkoi tökkimään, nyt ei töki reeni (matalampi volyymi) mutta lepo tökkii.

Taidanpa kokeilla siirtymistä 3-jakoseen - rinta-selkä, jalat, olkapäät ja kädet. Tuo kerran viikkoon läpi ja lisää sitten pikkuhiljaa muuta liiikuntaa, niin saa kulutusta pidettyä korkealla muttei niin kovalla intensiteetillä. Katsotaan.

Ei yksijakoseen tarvikkaa mennä. Tuo sun 3-jakoinen toimii ihan hyvin. Vielähän totakin voi "keventää" jos haluaa jakamalla jalat etureisiin, takareisiin ja pohkeisiin eri päiville.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom