Kesälomalla hyvään kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkist
  • Aloitettu Aloitettu
Mun laskujen mukaan tuossa ei tule "kunnon" proteiinia kuin luokkaa 15g/ateria, eli ~75 g päivässä. Sun painoisela sais olla 150g päivässä. Tokihan noista leivistä, makarooneista yms hieman protskuja lisäksi tulee, mutta mutta...

Voisitko ehdottaa mihinkä kohtaan heittäisin mitäki lisää/vaihtaisin? Itelle ei tuu mitää mielee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisitko ehdottaa mihinkä kohtaan heittäisin mitäki lisää/vaihtaisin? Itelle ei tuu mitää mielee.

Tuo 70 g tunaa lienee sellainen pikkupurkki? vaihda se normipurkkiin (vedessä, öljyt pullosta jos uppoo), broileria tuplamäärä, soijan lisäksi vaika 100g raejuustoa...
Aamusta pasta ja leipä pois, tilalle puuroa.

nostaisin kokonaiskalorit tuonne 1800-2000, jos peruskulutus on 2200. siihen salia ja liikuntaa sopivasti niin on miinukset kohdillaan.

nostaisin kokonaiskalorit tuonne 1800-2000, jos peruskulutus on 2200. siihen salia ja liikuntaa sopivasti niin on miinukset kohdillaan.

tossa ei oo sitten mitään järkeä. olla nyt dietillä 200kcal vajauksella?!?! ei ikinä tule tolla tuloksia. kcal riittävän alas , runsaasti prot.,riittävästi hh., sopivasti rasvaa ja tiukkaa salitreeniä (aerobista unohtamatta)

Tuo 70 g tunaa lienee sellainen pikkupurkki? vaihda se normipurkkiin (vedessä, öljyt pullosta jos uppoo), broileria tuplamäärä, soijan lisäksi vaika 100g raejuustoa...
Aamusta pasta ja leipä pois, tilalle puuroa.

Mistäs mä sit revin lisää hiiliksiä? Ku pitäis olla 30 30 40 ja tossa lähtee hiilikset aamulta ja tulee protskuu paljo enemmän!

jos jukkist toivoo pääsevänsä hyvään kuntoon kesäloman aikana, se vaatii päivittäisen kcal saannin enintään olevan sellasta 1500 pintaa

Kalorivajeen on kyllä oltava melko suuri jos lyhyessä ajassa meinaa pudottaa reilusti. Hiilareista vaan pois kaloreita. Noin vähäkalorisella dieetillä tuollainen jako ei mielestäni kannata. Ensin proteiinin saanti kuntoon ~150g päivä ja sitten rasvaa melko lähelle tuo 1g/painokilo. Noistakin tulee jo 1300kcal eli hiilareita vaan pois reilusti jos meinaat nopeasti painoa saada alas. Lihasten säilymisen kannalta proteiinin reilu nauttiminen on tärkeintä.

Itselläni hieman samantyyppinen projekti aluillaan ja kalorit noin 1500, treenipäivinä vähän enemmän. Hiilareita tulee noin 50-100g päivässä lähinnä kasviksista, rahkasta ja aamulla syödystä ruispalasta. Ainakin omat kokemukset viittaavat siihen, että jos proteiinia ei syö lähelle tuota 150g päivässä dieetillä voin sanoa hyvästit niillekin vähille lihaksille mitä olen onnistunut salilla hankkimaan.

Laskeskelin vielä, että mielestäni saadaksesi tarvitsemasi määrän rasvaa ja proteiinia, jo niistä tulisi n.1300 kcal, siitä voi sitten miettiä paljonko hiilareita haluaa lisäksi. Muutenkaan tuon kokoisen miehen en näe mitään järkeä alkaa millään teinityttöjen 1500 kalorilla diettaamaan.

kyllä se nyt vaan on niin että jos dietin aikajakso on sellainen 2kk niin ei siinä auta mielestäni muu kuin "teinityttöjen" n. 1500kcal/pvä

kyllä se nyt vaan on niin että jos dietin aikajakso on sellainen 2kk niin ei siinä auta mielestäni muu kuin "teinityttöjen" n. 1500kcal/pvä

Joo, näin on, jäi minulta huomioimatta tuo aikaraja 2kk. eli välipäivinä 1500 kaloria ja sali/lenkkipäivinä ois varaa vetää kulutuksen verran enemmän. kannattaa siltikin huomioida tuo rasvan ja proteiinin tarve, ja leikata hiilareiden saantia sen mukaan. Mutta ei tuossa 1500 kalorissa silti mielestäni järkeä ole :)

Ei todellakaan mitään 1300 kcal dieettejä. Ei helvetti.

Mun oletus on, että ei oo kauheesti tullu Jukkistilla kaloreita aiemmin laskettua. Mä alottaisin dieetin siten että siivoisin ruokavalion ja söisin pari ekaa viikkoa suunnilleen "peruskukutuksen" verran. Mun näkemyksen mukaan joku 2200-2300 kcal/vrk. Kattois siitä sitten miten homma etenee ja miltä meno niillä kaloreilla näyttää. Dieetillä, jossa aikuinen mies lähtee 1300 kalorista liikkeelle, ei saa muuta aikaseks kun harmitusta ja vetämättömän olon.

Puhdas ruokavalio, itsekuri ja kova treeni tuottaa tulosta kyllä korkeemmillakin kaloreilla.

Rasvaa min. 75g
Prodea 200g
Hiilarit 200g

Siinä olis mun ajatus startista.

Kiireellä ja hosuen ei tuu kun kusipäisiä lapsia. Miks on niin kauhee kiire tollasen asian kanssa? Ensin itketään vuos kun ei kehity ja sit dieetataan kaikki vähäinenkin kehitys helvettiin kahdessa kuukaudessa.. Hohhhoi.

Cipeltä mielestäni asiatekstiä. Vaikka itelläkään ei mitään kovaa kokemusta puntti ja dietti kuvioista ole, niin oon kyllä vuodessa oppinu tältä foorumilta ihan pirusti. Ite oon 18v 169cm ja 70kg ja viides dietti viikko menossa(lähtöpaino oli 74kg) Syön päivässä oman kulutuksen verran eli noin 2000kcal ja sitten liikunnalla mennään miinuksille, eli proteiinia laskujen mukaan tulee päivässä 150-200g ja hiilareita samat ja rasvaa yleensä 50-70g. Omasta mielestä tämmönen että syö riittävästi ja liikkuu myös suht paljon on parempi kuin nähdä kokoajan nälkää jollain 1300kcal päivässä. Itellä ei ainakaan onnistuisi ois aika vittuuntunu olo kokoajan ja menis todennäkösesti vituiks koko dietti. Tässä vaan mun oma mielipide..

Cipeltä mielestäni asiatekstiä. Vaikka itelläkään ei mitään kovaa kokemusta puntti ja dietti kuvioista ole, niin oon kyllä vuodessa oppinu tältä foorumilta ihan pirusti. Ite oon 18v 169cm ja 70kg ja viides dietti viikko menossa(lähtöpaino oli 74kg) Syön päivässä oman kulutuksen verran eli noin 2000kcal ja sitten liikunnalla mennään miinuksille, eli proteiinia laskujen mukaan tulee päivässä 150-200g ja hiilareita samat ja rasvaa yleensä 50-70g. Omasta mielestä tämmönen että syö riittävästi ja liikkuu myös suht paljon on parempi kuin nähdä kokoajan nälkää jollain 1300kcal päivässä. Itellä ei ainakaan onnistuisi ois aika vittuuntunu olo kokoajan ja menis todennäkösesti vituiks koko dietti. Tässä vaan mun oma mielipide..

IMO ihan järkevää.

Entäs jos vetäisin ton oman mukaan + palautusjuomat joka päivälle?? Eli 1dl hera80 1dl malto6. Sieltä tulis lisä proteiinia ja hiiliksiä!

Ja miksi en tee tuollai niinku Cipe laitto?? Koska haluan laihduttaa nopeasti ja paljon. Enkä usko että nämä minun pienet lihakseni täältä mihinkään katoaa, jos käyn 4 kertaa viikossa salilla dietin aikana!

Itse vedän tällähetkellä ~1800kcal päivässä dietillä, painoa 74kg. Alussa oli aina nälkä, mutta ajan myötä se meni ohi. :dance: Välillä on rankka saada tarpeeksi prodea ja rasvaa, mutta kyllä se siitä.

Ja miksi en tee tuollai niinku Cipe laitto?? Koska haluan laihduttaa nopeasti ja paljon. Enkä usko että nämä minun pienet lihakseni täältä mihinkään katoaa, jos käyn 4 kertaa viikossa salilla dietin aikana!

Joo! Paljon ja nopeesti on hyvä. Kuulostaa tosi toimivalta. Jos tuntuu siltä, ettei lähe riittävän hyvin käyntiin tolla "1300 kaloria ja palkkari joka päivä" -setillä niin kehotan tsekkaamaan Painonvartijat / Weightwatchers.. Sielt saa hyvät vinkit tohon "kesäkuntoon" mitä oot hakemassa.

Ton viis kiloo mikä sulla oli ilmaistu suunnitelmana ekassa postauksessa pystyy 2 kuukaudessa pudottaa ihan varmasti. Varmaan karvan enemmänkin. Ja mikä parasta vielä silleen, että sen "massiivisen" 8 viikon setin jaksaa vetää läpi ilman itkua ja hampaiden kiristystä.

Jos todella tuntuu siltä, että painoo pitää pudottaa saatanan paljon 8 viikon aikana, niin suosittelen leukaluun murtamista. Pilliruokinnalla lähtee 8 viikossa varmaan 12 kiloo. Siihen päälle kun hommaa noron, ni ei oo ukosta kun kalpee nahka jäljellä.

e1: Ja mitä noihin uskon asioihin tulee, niin voin vakuuttaa, että sun setillä 4 treenistä huolimatta lähtee fläsän lisäks lihat. Pikkutyttöjen kaloreilla ei uskominen ja toivominen auta.
e2: Vielä olis kommentoitava alkuperäisen postaajan kykyä nimetä tää threadi.. Jos tarkoituksena on pudottaa mahdollisimman nopeesti mahdollisimman paljon painoa, niin miten threadin otsikko voi olla "Kesälomalla hyvään kuntoon?"?

Viimeksi muokattu:
Okei perkele! Ajattelin aluks että menenpä pienillä kaloreilla ja näin, varmasti onnistuu jne jne mutta kokoajan mietityttäny noi Cipen viestit että lähtee lihakset mukana ja näin NIINPÄ ajattelin nyt sitte tehdä niinku Cipe sano, n. 200g PROT n. 200g HIIL ja n. 70g RASV. Tossa on vaa aika vaikea saada toi n. 40g/5 kertaa päivässä ku palautusjuomista tulee (Käytän hera80) n. 75g kerralla! Ja toinen mitä en oo saanu, on toi rasva 70g.

Nyt on tällänen lista kehitetty ->

8:00 Tonnikala öljyssä Rainbow 75g 143kcal
Pasta tumma fusilli Torino 1dl 80g 280kcal

11:00 Broileri rintafilee paistettu, nahaton 100g 168kcal
Wokvihannekset, rainbow 80g 28kcal
Raejuusto arkirae Valio 100g 70kcal

13:00 Soijasuikaleet Soyappetit 50g 165kcal
Banaani Chiquita 110g 92kcal

15:30 Malto6, Fast 100g 378kcal
Hera80, Fast 100g 429kcal

18:00 Ehrmann rahka 125g 73kcal
Raejuusto arkirae Valio 100g 70kcal
Kalanmaksaöljy 1tl 15g 135kcal

21:00 Fish oil omega 3 Leader 1 geelikapseli 2000g 200kcal

Tolla PROT 36% HIIL 37% RASV 27%
PROT 200g HIIL 205g RASV 66

2230kcal yhteensä tolla listalla. Jos kulutan joka päivä 2800kcal ni tolla laihduttais n. 1kg / kuukaus? Sillä en pääse "mittoihini" kesäloman aikana, mutta tolla voin alottaa!

Ajattelin vielä sellaista, että jos hommaisin korkeapitoisen proteini ja matalapitoisen hiilihydraatti dieetin, oisko siinä mitä järkeä, vai kannattaako mennä tällä minkä nyt olen kyhännyt??? Ja jos menen tällä niin millonka kannattais "odottaa" tuloksia? En varmaan huomaa kesälomalla vielä mitään kehitystä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom