Kesällä treenaus.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nike_Air
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muillakin sellanen olo kesällä että ei millään jaksas lähtee salille ja vääntämään jossaín 25+ astessa että saatosissaan potkia itteensä perseelle jotta lähöstä tulis jotain.

P.s ei rikolliset mitään aseenkantolupia tartte ne ostaa aseensa pimeesti. TONY "viikinki" HALME.

kyllä treeni menee tehokkaasti perseelleen kun on liian kuuma (viimeksi tänään). Hiki virtaa, vettä menee ja kyykyn jälkeen huimaa. Ei tule lyhyestä treenistäkään mitään kun on vetämätön olo jo parin sarjan jälkeen. :itku:

Originally posted by Nike_Air
Onko muillakin sellanen olo kesällä että ei millään jaksas lähtee salille ja vääntämään jossaín 25+ astessa että saatosissaan potkia itteensä perseelle jotta lähöstä tulis jotain.
HALME.

Ei ainakaan minulla. Motivaatio tällä hetkellä on ehkä paras ikinä. Ruumiillinen työ ja helle ei estä treenaamista, jos tahtoo tarpeeksi kovasti kehittyä. Mutta takana onkin pitkä (vuosia kestänyt) paussi.

Kyllä mulla ainakin tänä kesänä on kussu reenit. Koko aika on kaiken maailman häppeningiä (festarit sun muut reissut), ja työt klo. 07.00-15.30 syö miestä. Ei tuu nukuttua paljoa, kun nukkuun ei kuitenkaan tuu mentyä tarpeeks ajoissa. Motivaatio on ollu kovalla koetuksella, kun vähäisellä vapaa-ajalla tekis mieli vaan olla. Onneks on ollu aika paskat ilmat, niin salilla viihtyy ihan hyvin, mutta jos olis kovat helteet, niin tulis oltua rannalla. Se taas tois lisää motivaatioo, kun pitäis näyttää hyvältä ilman paitaa.

Hyvä meno salilla. Kissat vähentää vaatetta kelien lämmetessä. Mä hikoilen kuitenkin aina kuin keskikokoinen sotanorsu, oli sitten kesä tai talvi, niin sikäli melkolailla sama.

Nukkuminen meinaa vaan jäädä kun illalla aurinko paistaa silmään ja ei nukuta ja aamulla taas pakko kiitää kuudesta lähtien "ettei mene päivä hukkaan". Aaaargh.

Kotisalilla treenaavana kesä on yhtä juhlaa:kippis1: . Talvella nimittäin varastossa on kylmimmillään -15 astetta. Kesällä taas autotallissa on 5-10 astetta viileämpää kuin ulkona. Lämpö on mukavaa, lihakset pysyvät lämpiminä ilman toppahousuja. Pieni hikoilu ei haittaa. Mutta harjoittelihan Rockykin Siperiassa ja VOITTI!

itte joudun myöntämään että ainakaan tänä kesänä ei mee treenit putkeen, jää usein välistä ja oon kans ollu kipeenä tässä jo jokusen päivän. Myöskin ruokavalio ja unirytmi ovat todella huonossa kunnossa. en oo menny kuukauteen aikasemmin ku about 3-4 yöllä nukkumaan ja kun vielä ennen heräsin sentään joskus 2-4 välissä niin nykyäään herään jo 10-12 välissä:curs: eli unta tulee vähän. Syötyä ei tule oikeastaan mitään.

kuten tästä vollotuksesta voi päätellä niin tulokset ovat tippuneet paljonkin joissain liikkeissä. Lihakset eiväy ole merkittävästi pienentyneet vaikkakin rasva onkin vähentynyt, vaikka itse sitä onkin vaikea uskoa. tuloksetkin tulisivat takaisin parissa viikossa kunnon reeniä ja paljon unta sekä ruokaa. kesäloman lopulla sitten niskasta kiinni.

Tuo uniongelma on tuttua täälläkin. Zopinoxilla joskus nopeutan nukahtamista, mutta kun ei niitäkään viitsisi syödä kuin pastilleja.
Aamuisin klo 6 herää auringon mollotukseen:curs: . Jos jaksaa/viitsii, niin sitten aamuaerobiselle. 1 krt tällä viikolla :whip:

Ei kesä ja pieni helle mitään vaikuta. Ei ainakaan negatiivisesti. Hyvä vaan kun on tarpeeksi lämmintä ja hiki valuu oikein kunnolla :D

Eh, pakko mainita että mitähän noi Venicen treenarit olis mieltä meidän helteistä salilla. Todennäköisesti laittaisivat yhden paidan lisää päällensä :)

Jotta saatte mun käsityksestäni suomen "helteistä" salilla oikean kuvan niin kerrottakoon että mulla on kesälläkin lähes poikkeuksetta kaks paitaa päällä kuten yleensäkkin.

Ei näissä helteissä valittamista ole mutta kyrsii se että joutuu koko ajan ravata täyttämässä sitä vesipulloa treenin välissä kun meikäläisellä tuppaa olemaan nesteen kulutus muutenkin niin huikeaa luokkaa enkä nyt puhu baari illoista!

tosta kesällä kuumalla treenamisesta "Hiki virtaa, vettä menee ja kyykyn jälkeen huimaa" +25c

Kokeilkaa huuhdella kädet ja naama kylmällä vedellä pari kertaa sarjojen välissä.
tämä nimittäin laskee hieman sykettä viilentäen ja virkistää joten on helpompi olla ja hengittää.

ps. sama jippo toimii muuten kapakassa kun on pahaolo, kuuma, tunkkanen.

Ainoa asia mihin kesä on vaikuttanut on hillitön hiki nukkumaan mennessä. Salilla ei haittaa yhtään, vaikka on parit paidat päällä kesät talvet.

Originally posted by penkkipete
vai uni ongelmaa.. heräsin tänään jotain 15.00 ...
:lol2:

04.30
taidat olla lomalla :)

Originally posted by ZeiZei
itte joudun myöntämään että ainakaan tänä kesänä ei mee treenit putkeen, jää usein välistä ja oon kans ollu kipeenä tässä jo jokusen päivän. Myöskin ruokavalio ja unirytmi ovat todella huonossa kunnossa. en oo menny kuukauteen aikasemmin ku about 3-4 yöllä nukkumaan ja kun vielä ennen heräsin sentään joskus 2-4 välissä niin nykyäään herään jo 10-12 välissä:curs: eli unta tulee vähän. Syötyä ei tule oikeastaan mitään.

kuten tästä vollotuksesta voi päätellä niin tulokset ovat tippuneet paljonkin joissain liikkeissä. Lihakset eiväy ole merkittävästi pienentyneet vaikkakin rasva onkin vähentynyt, vaikka itse sitä onkin vaikea uskoa. tuloksetkin tulisivat takaisin parissa viikossa kunnon reeniä ja paljon unta sekä ruokaa. kesäloman lopulla sitten niskasta kiinni.

Mullakin on sama ongelma, tulokset on laskenut (jo) aika paljon ja mun paino on tippunut todella 92kg:stä 87.5 kg. Sitten elokuun 11. päivä alkaa semmoinen reeni että huh huh! Ja osa syy tuloksieni putoamiseen on PESÄPALLO:curs: joka kyllä saa jäädä tämän kauden jälkeen PRKL!! Sitten musta tulee vasta kunnon reenaaja:(

Itse vaihdoin kaksijakoisiin, ettei tarvitsisi koko kesää sisällä notkua. Tarkoitus oli vaihtaa takaisin kolmijakoiseen taas syksymmällä. Eihän tästä hommasta oikein mitään tule - treenit venähtivät vähän turhan paljon, vaikka liikkeitä lihasta kohden vähennettiinkin. Lisäksi toisella käymistäni saleista ei ole riittävää ilmastointia, jolloin nestetarve on kaksinkertainen talveen verrattuna ja hapensaanti selvästi riittämätöntä. Tässä välissä voisikin sitten ottaa erän nelijakoista, jolloin treenikerran saisi lyhyeksi ja jaksaisi koko treenin kunnolla loppuun. Aikaahan menee kyllä enemmän, mutta eiköhän tähänkin joku ratkaisu löydy. :rolleyes: Tulostason kehitys junnaa vähän paikallaan, kun vain ensimmäiset lihakset jaksaa tehdä kunnolla...

Back
Ylös Bottom