Kesäkuntoon!!?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.
Nyt ku tää keskustelu alko ns. laukkaa. Niin kuis teidän mielest pitäis treenaa jos haluu vaan lihakseen kokoa. Pumppei vai sellasii lyhyit settei???

Akkeli sanoi:
Eipä taida pitää...

Parissa... tarkalleen ottaen ~3kk:ssa(ehkä jopa melkein 4:ssä... en muista päivämäärää jona aloitin) Muttamutta... veikkaanpa ettet myöskään usko että nyt noin 14kk treenanneena on yhteistulos noussut yli 250kg ja rasvaton paino yli 25kg...

edit: ei pidä unohtaa että tuona aikana minimi aerobinen on ollut ~10h/vko...

pennsylvania sanoi:
Nyt ku tää keskustelu alko ns. laukkaa. Niin kuis teidän mielest pitäis treenaa jos haluu vaan lihakseen kokoa. Pumppei vai sellasii lyhyit settei???
Olen käsittänyt ja lukenut, että pumpilla saa sitä kokoa enemmä. Lyhyet sarjat kovilla painoilla tuo sitten voimaa.

veijari sanoi:
Parissa... tarkalleen ottaen ~3kk:ssa(ehkä jopa melkein 4:ssä... en muista päivämäärää jona aloitin) Muttamutta... veikkaanpa ettet myöskään usko että nyt noin 14kk treenanneena on yhteistulos noussut yli 250kg ja rasvaton paino yli 25kg...

edit: ei pidä unohtaa että tuona aikana minimi aerobinen on ollut ~10h/vko...

:anssi:

10h aerobinen/ vko bulkilla = 25 kg lihasta :hyper:

Lihat kasvaa 25 kg, mutta yhteistulos vaan 250kg... Voisinpa väittää noin 267.04 % varmaks että yhteistuloksen on pakko nousta enemmän kuin 250kg tollasella kasvulla (vaikka en voimannostoa harrastakaan)!

Lynski sanoi:
Olen käsittänyt ja lukenut, että pumpilla saa sitä kokoa enemmä. Lyhyet sarjat kovilla painoilla tuo sitten voimaa.

Perustele? Pumppi ei oo mitään muuta kuin verenkierron välillinen paraneminen tietyssä/tietyissä lihaksissa.

_Ainoastaan_ ylikuormitus antaa lihakselle ärsykkeen kasvaa, ei MIKÄÄN muu.

juffe sanoi:
Perustele? Pumppi ei oo mitään muuta kuin verenkierron välillinen paraneminen tietyssä/tietyissä lihaksissa.

_Ainoastaan_ ylikuormitus antaa lihakselle ärsykkeen kasvaa, ei MIKÄÄN muu.
Taidat olla serlokki? Varmaan tuota juuri meinasin? Voin toki muotoilla lauseen sinulle uudelleen, jos on näinkin vaikeaa.

Jostain satuin lukemaan, että lihakset muka kasvaisivat paremmin pitkillä sarjoilla.

Lynski sanoi:
Jostain satuin lukemaan, että lihakset muka kasvaisivat paremmin pitkillä sarjoilla.

Riippuu varmaan ihan siitä, mitä "pitkä sarja" tarkoittaa...? Ja tuo ei sitten ollut missään tapauksessa v**tuilua, vaan tarkoitan ihan oikeasti sitä, että "pitkä sarja" ei sinällään sano vielä mitään, jollekulle (esim. voimatyyliin treenaavalle) kasi-kymppi voi olla jo pitkä sarja, kun taas toinen tarkoittaa sillä vähintään 20 toistoa jne.

Olen ymmärtänyt, sekä pakkista selaamaalla että myös muista lähteistä, että optimaalisin toistoalue lihasmassan kasvatukseen olisi 8-12 toistoa (tai hieman laajennettuna 6-15, vaihteluhan tekee vain ja ainoastaan hyvää). Ja olen kyllä Juffen kanssa samaa mieltä siinä, että tuo "pumppi ja tuntuma" ei sinällään ole vielä mikään lihaskasvun tae, sen kun saa aikaiseksi vaikka kilon painoilla, jos tarpeeksi kauan jaksaa hinkata... ;)

Taas ollaan unohdettu se intensiteetti. Joskus 4 sarjaa hauiksille voi olla liikaa, joskus 12 sarjaa liian vähän. Riippuu vain siitä millä intensiteetillä treenataan.

Kuiteski toi pumppi on silti ihan tavoittelemisen arvoinen asia. Etenkin lämmittelyissä ja varsinkin silloin kun treenataan niin sanottuja "vaikeita"-lihasryhmiä, kuten olkapäitä tai selkää. Pumppi on kuitenkin merkki perille menneestä treenistä ja se on ihan hyvä ohjenuora aloittelijalle (jos et saa treenillä, joka sisältää 6-15 toiston sarjoja, kunnon pumppia lihakseen jokin on pielessä).

Ei pidä vähätellä sitä noin jotta juniorit ei sitten "vitut-pumpista"- asenteella temmo vipunostoja sivuille 25 kg:n käsipainoilla ja ihmettele miks olkapäät ei kasva...esimerkiksi...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Akkeli sanoi:
:anssi:

10h aerobinen/ vko bulkilla = 25 kg lihasta :hyper:

Lihat kasvaa 25 kg, mutta yhteistulos vaan 250kg... Voisinpa väittää noin 267.04 % varmaks että yhteistuloksen on pakko nousta enemmän kuin 250kg tollasella kasvulla (vaikka en voimannostoa harrastakaan)!

Joo siis toi 10h on minimi... nyt on kehitys lähes yhtä kovaa kuin alku kuukausina kun olen vetänyt vain ton verran aerobista viikossa... esim. viimekesänä kävin tohon lisäks sparraamassa kaverin kanssa 1-7x viikossa, saman verran rullaluistelua ja uintia... tosta yt:stä sen verran että oon vasta ~5kk tehnyt kyykyt tarpeeksi syvään eli se voi vaikuttaa aika paljon paskaan tulokseeni... ja aloitin kumminkin kehotreenillä... tähän asti jakautunut about tasan body- ja voimatreeni aika eli ei toi 250kg nyt liian huono ole vaikka ois voinu toivoa enemmän... mutta kuten sanottu kehitystä on taas alkanu tulemaan aika kovaa tahtia... 4vko +20kg kyykky, +10kg veto&penkki :whip:

veijari sanoi:
Joo siis toi 10h on minimi... nyt on kehitys lähes yhtä kovaa kuin alku kuukausina kun olen vetänyt vain ton verran aerobista viikossa... esim. viimekesänä kävin tohon lisäks sparraamassa kaverin kanssa 1-7x viikossa, saman verran rullaluistelua ja uintia... tosta yt:stä sen verran että oon vasta ~5kk tehnyt kyykyt tarpeeksi syvään eli se voi vaikuttaa aika paljon paskaan tulokseeni... ja aloitin kumminkin kehotreenillä... tähän asti jakautunut about tasan body- ja voimatreeni aika eli ei toi 250kg nyt liian huono ole vaikka ois voinu toivoa enemmän... mutta kuten sanottu kehitystä on taas alkanu tulemaan aika kovaa tahtia... 4vko +20kg kyykky, +10kg veto&penkki :whip:

Hei lopeta jo :hyper: Mun viis vuotias pikkuvelikin kertoo uskottavampia tarinoita dinosauruksista ja siitä että naapurintäti on noita-akka...

Akkeli sanoi:
Hei lopeta jo :hyper: Mun viis vuotias pikkuvelikin kertoo uskottavampia tarinoita dinosauruksista ja siitä että naapurintäti on noita-akka...
Elä nyt, kaveri on huippu.
Ihan trolli tämä on tai sitten tosiaan supermies :P

veijari sanoi:

Voi vittu näitä sun tarinoita. Lukaseppas koko thredi alusta alkaen uudestaan ja kato mitä sä oot oikein kirjoitellut. Eli teet tuon paskaohjelman mukaan treenit, monta kertaa viikossa kaikki pääliikkeet, aerobista enemmän kuin Janne Holmen, samaan aikaan oot bulkilla, tiputat rasvaa ja kaiken päälle rasvaton paino nousee nousemistaan ja tulokset menee kohta katosta läpi. Voi ei :itku:.

Ei jumankavita... siis ettehän oikeesti pidä mahdottomana saada yli 20kg lihasta ensimmäisenä treeni vuotena? Ettehän?
Tbm: Montas kertaa oot yrittänyt treenata kunnolla voimaa?... eiköhän ne tulokset aika nopeesti nouse jos voimasta puhutaan tai sitten on jotain pielessä. Ja vielä semmonen huomio että enhän ole väittänyt tehneeni koko treeniaikaani tuota samaa ohjelmaa vai olenko?

Tuu käväsee kylässä...

Edit: Jos et oo vuoden päästä 80-90kg ~samoilla rasvoilla kuin mitä nyt niin et vain osaa...

nCh sanoi:
edit. Ja sen verta toho veijjarin aikasempaan postaukseen jossa mainitsit saavas 13kg lisää puhdastalihasta 2kk:ssa ja rasvatkin lähti? Kyllä on aika kovasaavutus jos paikkaansa pitää :D

Tää on kyllä kovemman luokan saavutus. Tuohan tekee reilu 1,5kg viikossa, joka on siis yli 200g päivässä, puhdasta lihaa :hyper:. No mutta mähän oon pelkästään kateellinen ENKÄ VAAN OSAA :D.

TRENT sanoi:
Tää on kyllä kovemman luokan saavutus. Tuohan tekee reilu 1,5kg viikossa, joka on siis yli 200g päivässä, puhdasta lihaa :hyper:. .

Jos olisit lukenut tämän threadin edes jotenkuten olisit huomannut kohdan jossa selvennän että aikaväli on ~3kk(ellei jopa melkein 4kk)...

TRENT sanoi:
No mutta mähän oon pelkästään kateellinen ENKÄ VAAN OSAA :D.
Olenko sanonut että olisit kateellinen? Olenko? Säkään et ilmeisesti vaan koskaan ole ollut aloittelija, vaan alusta asti promies joka ei kehity enää niin nopeasti?

Hei ei kiistellä enää... alan ymmärtää miks ette usko mua... epäilijät on 80-90kg :david: :ejä joilla on jo ikää ~20 ehkä se vaan harmittaa jos 16v kaverit on isompia... :kippis1:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom