Kesäkuntoon 2010?

Hej på dig! Myöhästyitkö tältä vuodelta? Etkö kerkeä enää täksi kesäksi? - Ei hätää, ensi vuonna on uusi vuosi!

Itse en pyrkinyt vielä tänä vuonna rantakuntoon, mutta ensivuonna olisi aikomus. :dance2:

Mikä on teidän suunnitelmanne? Kertokaa se tänne!

Millaisella aikataululla aiotte päästä kuntoon?

- Itse aion treenata intensiivisesti koko 2-jakoisella ohjelmalla koko vuoden. Ensi kesä mennään lenkkeillen ja treenaillen, samoin syksy. Talvella keskityn saleiluun ja uimiseen. Muutakin urheilua tulee kuitenkin harrastettua. Lihasmassan lisäystä tapahtuu keväällä, syksyllä ja talvella. Kesällä aerobinen kuinniaan! Eli koripalloa pelailen ja muutaman kerran viikossa käväisen semmoisella 5 km lenkillä. Tarkoituksena minulla olisi saada absit näkyviin.

Oliko suunnitelmia tänä vuonna vai ovatko katseet vasta ensi vuodessa (eli epäonnistuiko tavoitteesi)?

- Oma katseeni on vasta ensi vuodessa.

Millä tyylillä reenailette, eli yritättekö saada paljon massaa lisää, vai diettaamalla?

- Itse menen vähän sekalaisesti, eli melkeinpä kumpaakin. Enemmän ehkä kuitenkin massaa lisäämällä. Absit kuitenkin näkyviin pikkuisella dietillä.

Montako bulkkia vuodessa

- Itse en harrasta bulkkausta ollenkaan (siis tietoisesti).

Minkäslaisella treeniohjelmalla yritätte saada rantakunnon (aerobiset mukaanlukien)?

- Itse käytän (kuten jo sanoin) 2-jakoista treeniä ja teen 2-3 n. 5 km pitkää lenkkiä viikossa ja pelailen koripalloa ja harrastan kaikenlaista urheilua kavereitteni kanssa.

Miksi haluat rantakuntoon, naisten vai hyvän itsetunnon vuoksi? Muu syy?

- Itse haluan hyvän itsetunnon vuoksi. On se kivempi katsella omaa kuvaa pelistä kun ei ole enää paljoa ylimääräistä rasvaa. Ja sitten voi mennä rannoille häpeämättä itseään. Muutenkin kuumina kesäpäivinä kehtaa olla ilman paitaa, kun on timmissä kunnossa.

Treeniohjelmani

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus x 3
-Vinopenkki kp x 3
-Prässi x 3
-Reiden ojennukset x 3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 3
-Pystypunnerrus kp x 3
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus x 3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu kp x 3
- Ylätalja x 3
- Mave x 3
- Koukistukset x 3
- Pohkeet jalkaprässillä x 3
- Hauikset tangolla / hauikset kp x 3
- Rannekäännöt / kohautukset x 3

+ 3-6 km pituinen lenkki

Itselläkin tavoite suurinpiirtein tuolla, tälle kesälle ei enään ehdi...vielä pitäisi saada 40kg pois! ;)
Oon ruvennut käymään lenkillä, aluksi kävellen ja sitten kun painoa on tippunut tarpeeksi niin hölkätäen ja juosten. Ei kannata kato liian painavana juosta menee polvet.
Käyn salilla yksijakoisella ohjelmalla 1-3x viikossa ja sitten muina päivinä lenkillä, kuintenkin niin että jää 1-2 lepopäivää viikkoon.

Dieetti alkaa taas jälleen huomenna, ja tällä kertaa se pitää! Kuinkahan monta kertaa mäkin oon aloittanut dieetin viimeisen kahden vuoden aikana, yleensä päättyvät viimeistään kahden-kolmen viikon jälkeen. Harmi kun oon kasvanut jo ulos näistä bodaus touhuista, niin ei oikein tahdo riittää motivaatio.

Back
Ylös Bottom