Kesäkuntoon 2006, tänne kaikki kevätdieettiä koskevat asiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dacombat
  • Aloitettu Aloitettu
Terve!

Huomasin että eipä löytynyt topicia ensikesäksi kesäkuntoon aikoville.
Ja tästä syystä tämöisen meinasin aloittaa.

Onkos monella jo alkanut dietti tämän vuoden osalta?

Itselläni alkoi urakointi eilen Aerobisen liikunnan lisäämisellä :whip: , ja ketogeenisella dieetillä.

3 päivää low-carb diettiä takana. Olo on kuin pieksetty. Tosin tähän voi vaikuttaa myös mahdollisesti alkava flunssanpoikanen. Vidduku en nyt ota selvää, että johtuuko tää olo liian vähästä hiilarin saannista, vai oikeesti flunssasta. Viimeks, ku low-carppailin, niin olo oli muistaakseni samanlainen...muistaakseni.. Pientä kiristelyä tässä vain vähän aikaa. Sit siirryn suht normaaliin elintapaan (safkat pikkasen plussalla), mutta aerooppista tulee 2-3 x 50min per viikko kuvioihin mukaan. Ja näin painetaan niin pitkään, kunnes omaa silmää miellyttää - eli hautaan asti...

Aloitan dieettaamisen ja aerobiset joskus maaliskuussa, pudotettavaa painoa on 5-10kg. Pitää nyt bulkkailla ensin ja treenata kovaa pari kuukautta.

Tähän ketjuun voisi varmasti koota tätä aihetta käsitteleviä juttuja? Näitä tulee varmasti taas paljon kun alkaa kelit lämpenemään ja päivät pitenemään. ;)

EDIT: Ja itsellä takana syklittelyä, joten ei paha tilanne rasvojen osalta. Varmaan joskus huhtikuulla alan sen 1-2 kk kestävän dieetin kesää varten.

Njoo, itse dieettasin viime kesänä sopivasti ja läskiä en ole vieläkään kerännyt paljoa, kun olen painoa nostanut aika hiljalleen. Kaipa sitä taas huhtikuussa voisi dieetin aloittaa, mutta uskoisin että tällä kertaa riittää kunnolla toteutettu 1-2kk, pienellä ryntäyksellä alussa.

edit. Ellei sitten tule vedettyä aivan helvetin kireeksi, jolloin kyllä putoaa paino varmaankin johonkin 66kg paikkeille :D Tämä toki tarkoittaisi jälleen kerran 10kg dieettiä.

jahas jahas, mulla ei varsinaisesti ole kesäkunto tavoitteena, läskiä vaan on turhan paljon ja ajattelin hyödyntää ensi kesän lomat käymällä aamuin illoin salilla ja vetämällä kaiken optimaalisesti kun ei ole kouluja häiritsemässä. bulkilla tietysti joten hyvissä ajoin dietit alta pois. toistaalta muistan kun joskus vuonna 2004 kesällä ajattelin että ok 2006 kesäks kuntoon, niin olishan se kiva päästä tuohon tavoitteeseen jota ei varsinaisesti ole tavoiteltu :hyper: . nyt dietattu 4vk ja paino tullut alas 6kg, tavoitteena on 80-83kg:n aamupaino, nyt 88.2kg aamulla.

aamuaerobista vedetään aina jos aamupaino ei ole tippunut edellisen päivän painosta, koska vaaka näyttää 200g tarkkuudella niin se ei voi aina tippua ja joskus tulee pieniä heittelyitä suuntaan jos toiseen, aerobiset on siis ihan kehitykseen sidottuina.

varokaa tytöt ja pojat, :david: 2006 on vapautettu.

Kyllähän sitä jonkinlaiseen kesäkuntoon on tarkoitus saada ittensä. Eli mulla on nyt 5 viikkoa jäljellä eräänlaista välidieettiä jonka aikana pyrin pudottamaan 4-5 kiloa. Syy välidieetin pitämiselle on se että täytän ens kuussa 18 joten silloin on odotettavissa paria lisäkiloa lähinnä nesteen muodossa :D Ei sitten ole ihan ylivoimainen tavoite keväällä dieettailla kun tässä vähän ottaa jo etumatkaa ennen sitä varsinaista dieettiä varten :)

02.01.2006 alko diet ja pudotan -20kg/10%. Painoa ~115kg/25% ja kesäkuun alussa ollaan kuosissa.

Tarkoitus aloitella kalorit siinä 2500-3000 olosta riippuen ja pudotella aina sinne 2200 asti loppua kohden aerooppista lisäten. Low-carb ja ckd diettimetodit.

Onkohan liian vähän nyt jo näin alussa pitää vain 1 täysi lepopäivä viikossa?

Käytännössä 3-4x viikossa sali ja 3x aerobinen kävely 45min kerralla. Sitten maaliskuun alusta siirrytään lenkit tekemään aamulla melkein joka päivä ja huhtikuusta joka aamu...

Kertokaas kokemuksia -20kg pudottaneet ilman valtavaa lihaskatoa. Laittelen itse tuloksia jos jotain kiinnostaa ja kesällä sit terassilla :kippis1:

Ruokavaliota en hirveästi jaksa muunnella, kunhan syön terveellisesti. Puntin lisäksi liikuntaa lisätään tässä pikkuhiljaa sählyn, kössin, seinäkiipeilyn ja sulkkiksen muodossa. Viimeistään maalis-huhtikuussa varmaan jaksaa taas lähteä lenkille.

Itse olen jo toista viikkoa dietillä ja tää on varmaan low-carb dietti, kun hiilarit on about alle 200g. Paino tippu ekan viikon aikana 1,5kg ja tämän viikon kiristelen ja sitten taas bulkaamaan. Tuon jälkeen aloitan 22.4 dietin ja dietailen tuonne 3.7. asti ja haluan packin näkyviin joten eikös sitten olla heinäkuussa kohtuu rasvoissa.:rock:

Itse teen pari kuukautta kovaa treeniä ja syön kuin eläin... Sitten alkaa dieetti, turhaa hötkyillä tuon dieetin kaa... lumet sulaa vasta kesäkuussa...

Mut laittakaas vinkkei ku teidän eka dieettikuukausi on mennyt!

Mulla alkaa välidieetti 9.1, 4vko tarkotus, mutta ehkä jatkan vielä pari viikkoa jos tuntuu hyvältä. Bulkille sen jälkeen ja varsinainen 2kk dieetti alkaa sitten toukokuun alusta alkaen. Kalorit tiputan heti 2000 tienoolle, laitan silmät kiinni ja toivon parasta.

joo dietti täälläkin päällä alko maanantaina, paino tippu päivässä 1.5kg, heheh
aerobista 5-7krt viikossa aamusin, 4 salia kuntopyörällä, kalorit 2000 pintaan ja hiilarit alle 200

Pistetäänpäs tämä Stickyksi ja yritetään keskittää nämä keskuntono 06 jutut tänne. Ei tartte sitten jokaisen aloittaa aiheesta omaa ketjuaan. ;)

Itse olen samoilla raiteilla. Dietti alkoi maanantaina. Tämä ensimäinen viikko menee lähinnä testailessa ja suunitellessa, koska kuitenkin lähden ensi viikonloppuna tallinnaan kavereiden kanssa :kippis1:
Mutta sen jälkeen ei yksikään gramma mene punnitsematta suuhun, ja kalorit pidetään tiukasti -500! Aerobista en tee ennen kun painon tippuminen loppuu, ulos kun ei paljon kiinnosta tähän aikaan vuodesta lähteä lenkkeilemään, ja salilla aerobisen tekemisen on lähinnä bussimatka salille ja takaisin. Puntin jälkeen teen kuitenkin aerobista.

Nyt siis 2kk diettiä, jonka jälkeen 1kk bulk ja tämän jälkeen taas 2kk diet. Tavoitteena on saada rasvat vähintään alle 10%, joku 7-8% olis jees, eli paino ~78-80kg. Ruokavaliona tällä hetkellä melko tavallinen ruokavalio, ei mitään erikois lowcarb tms kikkailuja. Lasken vaan kalorit, ja pidän ne alle 500, sekä pidän huolen että joka aterialla tulee vähintään 30g proteiinia. Aterioita päivässä 6-8kpl. Jos tämä ei ole tarpeeksi tehokas tms, otan lowcarbin käyttöön loppurutistuksella (siis bulkin jälkeen). Ainakin nälkä on helvetinmoinen koko ajan, joten kyllä tämä pistää pinnan kireälle.. :whip:

Onnea kaikille diettiin, muistakaa ottaa kuvia niin voitte sitten vertailla myöhemmin! :thumbs:

Maanantaina alkoi täälläkin dietti. Tavoitteena olisi tiputtaa paino 86 -> n. 75. Tämä olisi tarkoitus suorittaa matalahiilarisella ruokavaliolla ja aerobisen treeni lisäämisellä. Tällähetkellä treenitapana toimii single factor treeni ja maaliskuussa siirryn mahdollisesti koko kroppa 3*viikossa treeniin. Wish me luck.

Lisäksi toivottavasti yleisesti tiedossa oleva vinkki, älkää ikinä menkö nälkäisenä kauppaan. :D Parhaat ostokset saa tehtyä kun sinne menee heti syömisen jälkeen eikä ruokaa tekisi yhtään mieli. Pysyy mieli paremmin kasassa. ;)

bulkilla ollaan, 2kk takana. Paino tällä hetkellä 102kg ja rasvat n.15%.tarkoitus maaliskuun loppuun jatkaa näin. Maltillisesti +300Kcal nostan painoa ettei tule turhia läskejä. Veikkaan että 104-105kg lienee sitten loppupaino :)

Huhti/touko ja ehkä kesäkuukin sitten maltillisella miinuksella lihaa säästäen. Nesteiden häviämisen myötä paino lienee juhannuksena n 96-98kg. Tuo riittänee tälle kesälle, kehtaa kuitenkin ilman paitaa käyskennellä. 2007 sitten vedetään kireämmäksi kun on lihastakin toivottavasti kertynyt.

dietos!

It's so american!

7 eggwhities and diet coke!

JEP!
Eli dieetillä ollaan täälläkinpäin muilmoo!

186/95kg nyt, bulkkia takana 3kk:tta :david:

Tarkotus ois hitaasti tipauttaa tonne 85kg pintaan.

3krt/vko salia, välipäivinä koirien kanssa 8-10km lenkkejä, joskus aamu-uintia ennen aamupalaa 30-60min.

On tosi kiusallista ku vieressä napsitaan jos minkälaista herkkua jne, mutta pää pitää! TUMMA RIISI KUNNIAAN! JA pasta.... :D

rehellistä heraproteiinia veteen ja vain jos reenin jälkee vähä hiilaria joukkioon!

thats the spirit padawans!

:kippis1:

Back
Ylös Bottom