kesäkunto haussa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
aivan kamalaa.. nyt pitäisi jo rantakunnossa olla mutta kuinkas ollakkaan, kiloja on vuodessa kertynyt enemmän kuin tarpeeksi.
olen 17 vuotta, 158 cm ja painoa 55kg. Ei kuulosta paljolta mutta näyttää aivan hirveältä. Kaikki rasva näyttää kertyvän sinne alavartaloon. Mitään dieettiä en noudata, vähärasvaisia tuotteita kuitenkin käytän.
Liikunnat ja syömiset ovat nyt aivan sekaisin ja tarvitsisin apua niiden kanssa.
Herkkuja syön vain viikonloppuisin.
normaalipäivä menee näin:
Aamulla reissumiehen molemmat puolet 10% juustolla ja tomaattimurskalla kahvin ja parin kalaöljykapselin kera.
Päivällä 11.45 kouluruokailu
Välipalana usein s-marketista ostettu ruisrouhekolmio tai vitalinea jogurtti.
Illalla syön paljon... liian paljon. Lämpimän ruoan, hedelmiä, leipää... syöminen saattaa venyä jopa 23 asti.
Liikuntaa viikossa on ollut ma: kiinteytys-aerobic/pace ti: kiintetys-aerobic to: spinning su:spinning. minulla on toukokuun loppuun asti ryhmäliikuntakortti motivukseen ja opiskelija-budjetilla mennään. Ajattelin vaihtaa kuntosaliin koska en ole huomannut yhtään tuloksia ja mielestäni ne tunnit ovat jotenkin löysiä lukuunottamatta spinningiä, siinä tulee hiki. Kuntoni on itseasiassa erinomainen ja lihakset moitteettomassa kunnossa. Vihaan lenkkeilyä, se on mielestäni tylsää. Nyt on kuitenkin pakko tehdä jotain sillä kroppa rupee näyttämään hirveemmältä kun koskaan aikasemmin. Vinkkejä? Kiitokset etukäteen kaikille !

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässäpä jotain mietteitä:

marshmallow sanoi:
olen 17 vuotta, 158 cm ja painoa 55kg. Ei kuulosta paljolta mutta näyttää aivan hirveältä. Kaikki rasva näyttää kertyvän sinne alavartaloon.

Tätä sinä et varmastikaan halua kuulla, mutta naisen vartalossa kuuluu olla jonkin verran rasvaa, varsinkin siellä alakropassa. Olet juuri siinä iässä, jolloin kroppasi "naisistuu". Ei tarkoita mitään jokinorsutilaa tietenkään, mutta eipä sinulle noilla mitoilla ole pelkoakaan sellaisesta.

marshmallow sanoi:
Mitään dieettiä en noudata, vähärasvaisia tuotteita kuitenkin käytän.

... jotka todennäköisesti pursuvat sokeria ja/tai muita turhia hiilihydraatteja. Älä turhaan pelkää rasvaa, se on laihduttajankin ystävä, toisin kuin sokeri ja valkoinen vilja, jotka voit siivota ruokavaliostasi vaikka kokonaan pois.

marshmallow sanoi:
Aamulla reissumiehen molemmat puolet 10% juustolla ja tomaattimurskalla kahvin ja parin kalaöljykapselin kera.
Päivällä 11.45 kouluruokailu
Välipalana usein s-marketista ostettu ruisrouhekolmio tai vitalinea jogurtti.
Illalla syön paljon... liian paljon.

... koska syöt päivällä liian vähän. Syömättömyys (tai sen yrittäminen) ei laihduta, vaan oikeanlainen syöminen. Erityisesti proteiinia ja rasvaa saat syömisistäsi aivan liian vähän, joten ei ole ihme, että nälkä vaivaa iltaisin.

marshmallow sanoi:
Liikuntaa viikossa on ollut ma: kiinteytys-aerobic/pace ti: kiintetys-aerobic to: spinning su:spinning.

Minun mielipiteeni on se, että spinning on OK, mutta kiinteytysaerobic hömpänpömppää. Vaihda nuo kiinteytysjumpat mieluummin salitreeniin, niin vähintäänkin tuplaat mahdollisuutesi haluamiisi tuloksiin ;) Pari-kolme tehokasta salitreeniä ja pari spinningiä olisi jo varsin riittävä määrä liikuntaa.

Ymmärräthän myös sen, että tulokset eivät näy viikossa eivätkä yleensä vielä kuukaudessakaan? Siitä huolimatta ei kannata ryhtyä epätoivoisille rysäysdieeteille, sillä niillä vain vahingoitat terveyttäsi etkä saa pysyviä tuloksia. Hitaasti kiiruhtamalla hyvä tulee, näissäkin jutuissa. :thumbs:

Salitreeniin saat hyviä vinkkejä mimmipuolen etusivulta löytyvästä Mimmien treeniohjelmat-ketjusta (stickyna). EDIT: ja syömispuoleen Mitä söit tänään/eilen? -ketjusta, joka myös löytyy täältä mimmipuolelta (ei ehkä ihan etusivulta, mutta tuskin kovin kaukaa kuitenkaan).

EDIT2: Tässä linkit noihin ketjuihin:
Mimmien treeniohjelmat
Mitä söit tänään/eilen?

En nyt löytäny paikkaa jossa tätä kysyisin...tai viitsiny uuttakaan alottaa.Mutta liittyy tavallaan kesäkuntoon tämäkin...
kuka fiksu kertois millä pääsee eroon jalka "ihroista":urjo: mulla rasvat tosi alhaalla (11-12 rasvaprossa) normaalistikin...mutta jalat on se murheen kryyni! Kerää muutenki turvotusta...tosi ärsyttävä ongelma, sillä painoa en kyl pysty pudottamaan yhtään, mikä taas puolestaan saattas sulattaa läskejä.. :rolleyes:
mihinkään muualle ei kerry, paitsi reisiin ja pohkeisiin... :itku: ja kun yksinkertainen totuushan on ettei rasvaa pysty polttamaan mitenkään paikallisesti, niin onko tyydyttävä kohtaloon..?:(

Naisilla se rasva vaan kertyy sinne alakertaan, ei oikein voi mitään. :( Tuntuu hassulta, että palstan rasvattomimmat tytöt valittelee tuollaisia, kun itse ei kisalavallakaan ollut yhtä tiukassa kunnossa kuin nämä tytöt ihan tavallisella treenikaudella. :lol2:

Usein oon kuitenkin kuullut, että alakropan muokkaukseen kaikista tehokkaimpia keinoja raskaiden punttitreenien lisäksi olisivat porrassprintit, sprintit tasamalla, loikkatreenit ja loputtomilta tuntuvat askelkyykkysarjat. Näiden avulla kuulemma moni on saanut ikäänkuin muutettua sitä kehon rasvatasapainoa niin, että alakroppa ei ole enää se rasvaisin, vaan rasvaa keräävät kohdat jotenkin tasapainottuu (ts. jos rasvaa tulee lisää, se ei enää jumahda pelkästään alakertaan kuten ennen, vaan alakerta kerää suhteessa vähemmän rasvaa kuin aiemmin). Todellisesta toimivuudesta en osaa sanoa, koska en ole koskaan omistanut rasvatonta (ala)vartaloa. :D

Usein oon myös kuullut, että kun kerran on kropan vetänyt todella tiukkaan kuntoon, ei "vauvarasva" enää palaa niin helposti ja kroppa näyttää hyvin erilaiselta kokonaisuudessaan. Siis siinä painossa, missä aiemnin näytti pehmoiselta, voikin näyttää vauvarasvan kadottua rasvattomammalta kuin aiemmin... ja sinne tiukimpaan kuntoon pääseminen ei myöhemmillä kerroilla ole enää yhtä hankalaa. Mutta tiedä nyt sitten näistä... :rolleyes:

Mulla on toiminut, vaikka en niin muodonmuutosta ole hakenut; HH n.40%, prot.30%(2g/painokilo), rasvat n.30% Kuntosaliharjoittelu 3-4 kertaa viikko, lenkkeily n. 1kerta viikko, kesällä pyöräily.

Tulokset: Paino kasvanu 67->72,5kg rasvaprosentti mittarilla 25->24:n pihdeillä nyt 23%. Eli lihasta lisää, yleisilme kiinteämpi. Minusta noihin kiloihin ei kannata paljon tuojotella. Eli niinkuin sanoit ekassa viestissäs, että meinasit vaihtaa kuntosaliin muutaman harjoitteen, niin kannattaakin!! Tsempiä!

Jemelyn... miten noin pienillä rasvaprosenteilla siellä jaloissaakaan voi olla ylimääräistä rasvaa? Jos se on pelkkää kuvitelmaa...

Faidra sanoi:
Usein oon kuitenkin kuullut, että alakropan muokkaukseen kaikista tehokkaimpia keinoja raskaiden punttitreenien lisäksi olisivat porrassprintit, sprintit tasamalla, loikkatreenit ja loputtomilta tuntuvat askelkyykkysarjat.
Kuulostaa ihan yleisurheilulta :D No mutta minusta mitä oon kattonu yleisurheilija tyttöjen jalkoja, kun on siis jo vähän enemmänkin harrastettu(yli 18 vuotiaat), niin kyllä niillä on tosi siistin näköiset jalat...Sellaiset kimmoisan näköiset...

E: ELi varmaan voi toi harjoitejuttu pitää paikkaansa...

Faidra sanoi:
Usein oon kuitenkin kuullut, että alakropan muokkaukseen kaikista tehokkaimpia keinoja raskaiden punttitreenien lisäksi olisivat porrassprintit, sprintit tasamalla, loikkatreenit ja loputtomilta tuntuvat askelkyykkysarjat.

Yksi tehokas on myös sellaiset kamppailulajit, joissa tehdään potkutyynyihin tai säkkiin paljon potkuja. Lajeina hyviä ovat thainyrkkeily, potkunyrkkeily, naisten thai, tae kwon do jne. potkupainoitteiset kamppailulajit.

Zone-sarja -42%
ihanahelena sanoi:
Jemelyn... miten noin pienillä rasvaprosenteilla siellä jaloissaakaan voi olla ylimääräistä rasvaa? Jos se on pelkkää kuvitelmaa...

niin no...mikä on paljon kenenkin mielestä.:jahas: Mulla vaan ei yläkroppaan kerry mitään (ojentaja/vatsa rasvat kuutta milliä..) ja reisiin/pohkeisiin sit kertyy kaikki mitä on kertyäkseen. en mä kuvittele..pihdieillä mitattu :evil:

Ja faidra...Se vaan on sellanen mun ikuisuus "ongelma"... Pitäs saada pattia reiteen ja rasvat hiiteen :D pyrin siihen etten turhia valittele olemattomia ongelmia...:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiitos paljon avusta
tällä viikolla on tullu käytyä 2 kertaa spinningissä ja kerran bodypumpissa kun on vielä tämän toukokuun voimassa kortti ohjatuille tunneille ja olen syönyt säännöllisemmin sekä useammin ja enemmän proteiinipainotteista ruokaa. Ihmiset sanovat että menee ikuisuus tulosten huomaamisessa mutta kyllä kroppa rupeaa tuntumaan timmimmältä jo näidenkin jälkeen :O mutta tässä vaiheessa ei ole mitään hyötyä huomata nopeita tuloksia, aijon todellakin jatkaa samaan tahtiin eilinen oli lepopäivä koska lihakset olivat niiin kipeät tuon pumpin jälkeen. nyt tässä mietin että meniskö sitä tänään pumppiin tai spinningiin kun huomennakin on spinning edessä.. hmm hmm eilen tuli kyllä syötyä kourallinen sipsejä mutta.. :D

ihanahelena sanoi:
No toi on sinun onnesi :thumbs:

E: Laitoin tään vaan siksi, koska mulla on turhan paksu ihopuimu ojentajassa...

no kellä mihinkin kertyy :rolleyes:

Jemelyn sanoi:
no kellä mihinkin kertyy :rolleyes:

Niinpä,

itselläni jalat ja käsivarret pysyy hyvinkin kapeina vaikka kiloja kertyisi enemmänkin.
Kaikki ekstra kerääntyy vatsan seudulle- voisinpa melkein sanoa että meilummmin persläskit kuin vatsamakkarat :hyper:

Koeta nyt peitellä michelinejä vyötäröltä onnistuneesti :lol2:

Latest posts

Back
Ylös Bottom