Kesäkunto arvioita/vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tux E
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs voiskos joku arvioida minkäslaisella vaivalla tämmöisestä kropasta saisi kesäkuntoisen? Lähinnä tarkoitan vatsan seudulta rasvan polttoa, jotta vatsalihakset näkyisi edes hieman. Vatsalihaksia ei ole tullut ikinä kunnolla tehtyä mutta vinkkejä otetaan vastaan.
Salikortti löytyy ensiviikosta lähtien joten mahdollisuudet ovat melko kattavat.
Myöskin 1.5-3km lenkkejä harkinnut alkaa juoksemaan 2-3 kertaa viikossa ja makeisten/virvoitusjuomien/roskaruokien vähentäminen on alkanut jo. Pyrin olemaan kokonaan ilman roskaruokia ja makeisia ja limppareita vain viikonloppuisin.
Antakaas vinkkejä mistä saada motivaatiota ja kuinka helpolla tämmöisestä vähän repsahtaneesta kropasta saisi edustuskelpoisen? : )
24gui6c.png

Eipä tossa hirveänä ylimääräistä läskiä ole. Aloita nyt dietti niin varmaan kesäksi on sitten rantakunnossa. Lenkkeile vaan se 3krt viikossa niin hyvä tulee. Miinuskaloreilla sitten se 500-1000 ja aloita ensin tuosta viissatasesta ja tiukenna diettiä dietin edetessä.

Edit: Tuo paikallinen rasvanpoltto on erittäin minimaalista eli sillä nyt ei ole paljoa merkitystä. Lainatampa nyt rich gasparia vai kuka nyt tämän sanoikaan: 30% sixpäkistä tehdään salilla ja 70% tehdään keittiössä.

Tossa mitään dieettiä tarvita... jos sulla olisi vatsalihakset niin kyllä ne näkyisi noilla rasvoilla. Ei muuta kun salitreeniä pluskaloreilla ja niin ehdit tässä kolmessa kuukaudessa saada vähän lihasta kesäksi. Täältä joku valmis 1-tai 2-jakoinen ohjelma käyttöön ja luet vähän safkapuolta ja homma vauhtiin.

Vatsalihaksista sen verran, että päinvastoin kuin yleinen myytti väittää, niin ne palikat kyllä näkyy vaikka rasvat olisi siinä 15% hujakoilla, kunhan niissä palikoissa vaan on kokoa! Teet vaan kokonaisvaltaista koko kropan treeniä ja syöt paljon protskua niin raamit levenee ja pieni määrä läskiä siinä kokonaisuudessa ikään kuin "muuttuu näkymättömäksi".

Eipä tuossa mitään kauheita dieettejä taida tarvita. Jos et kauheasti ole lenkkeilyä harrastunu ni uskallan veikata et jo sen lisäämisellä salin päälle saat aineenvaihduntaan vauhtia jollon tuo vyötäröki siistiytyy. Kokeile vaikka vetää vuoroviikoin plus- ja miinuskaloreilla painottaen plussalla salia ja miinuksella aerobista :)

Olen kyllä eri mieltä, ei siinä kuukaudessa kyllä mitään isompaa lihastakaan rakenneta. Suoraan vaan liikuntaa hieman enemmän ja siisti ruokavalio. Kyllä se lihaksistokin siinä silti hieman paranee ainakin ryhdiltään, että näyttää kasvaneen. Jos kesäkunto onkin jo toukokuussa niin hyvä vaan.

Laihduttaessa - edellyttäen, ettei lihaskatoa juuri tapahdu - syntyy tietyssä pontissa illuusio siitä, että lihasmassa on itse asiassa kasvanut, kun lihaserottuvuus paranee. Ilman vertailukohtaa melko köykäinenkin kaveri voi näyttää tosi siistiltä, kun rasvat ovat alhaalla. Tuosta kuvan esimerkistä jos nyt saataisiin riipaistua ~5% rasvaa pois, niin meillä olisi oikein nätin lihaksikas vartalo. Näin kesän alla - jos kesälle on muitakin suunnitelmia kuin dataus ja duuni ja puntti :D - suosittelisin, että dieetille vaan. Sitten on taas vuosi bulkkailla ja lihoittua seuraavaa kesää varten, jos se on itse tarkoitus. Itse olen nyt just kahden vaiheilla, mutta päätin pysyä suunnitelmassani, että bulkkaan tämän kuun loppuun asti ja sitten isken 1-2 kuukauden supertiukan dieetin päälle, no compromise, ja katson, jäikö mitään muuta jäljelle kuin luuta ja nahkaa. Kondis mulla samaa luokkaa kuin aloittajan kuvassa.

Kiitos paljon positiivisista kommenteista, luulisi niistä nyt motivaation hieman kasvavan. Ja tosiaan urheilua en pahemmin ole harrastellut nyt viimeiseen ~4 vuoteen.
Ravinto-osiolta olen dieetistä kertovia threadeja lueskellut nyt jo jonkin verran, mutta ongelmana etten ole ikinä laskeskellut ruokavalion sisältöä, eikä minulla ole mitään "säännöllistä" ruokavaliota, että söisin aina tiettyinä päivinä tiettyihin aikoihin samaa ruokaa.
Kaloreita hankala laskea, koska en niiden kanssa ikinä ennen ole touhunnut. Ja ruokailutottumuksissanikin olisi paranneltavaa, sillä ei tule läheskään joka päivä syötyä eedes kahta lämmintä ateriaa. (aamupala, lounas koulussa, välipala, iltapala)
Niin ja kannattaako noista painoindekseistä välittää kauheasti, itselle tuli 24,3 eli melkeen ylipainon puolella (172-175cm, 75kg). Pituudesta ei varmaa tietoa koska viimeksi tarkistuttanut virallisesti pituuden 2,5v sitten koulutarkastuksessa (171.5cm, 75.2kg)

Painoindeksistä ei kannata välittää. Parhaimmat mittarit on rasvaprosentti,peili ja sitte kamera jolla räpsit kuvia, niin huomaat paremmin onko kehitystä tapahtunu.

Pystyykö 17 vuotias poika, joka on vielä kasvuvaiheessa( noin 10 cm) pitäisi vielä kasvuennusteiden mukaan tulla, koska olen aina kasvanut hitaasti, olemaan tälläisellä "sixpack dietillä". Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja treenaan salibandya 4-6 kertaa viikossa ja käyn vielä noin tunnin mittaisella lenkillä kerran viikossa + tietenkin vatsalihakset ja muu lihaskunto sixpackia varten. Vatsalihakset on hyvässä kunnossa mutta aavistuksen rasvaa alavatsassa. Olen siis ollut jo pari kuukautta dieetillä ja toivon, että liika dieettaaminen ei vaikuta mitenkään kasvun pysähtymiseen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
@Salibanostaja

Niin minkälaisesta "sixpack dieetistä" on kyse? Tuolla treenimäärällä en lähtisi vähentämään syömistä (missä lepo?). Syö normaalia terveellistä, proteiinipitoista ruokaa niin että nälkä lähtee ja jätät kaikki limut ja karkit pois. Tee salilla jalannostoja roikkuen. Liian vähän syöminen on järjetöntä tilanteessasi. Vedät vain itsesi loppuun ja lihaskehityksesi heikkenee.

Muista, että "Nuorilla sekä lapsilla pituuskasvun hidastuminen voi olla seurausta liian vähäiselle energian saannille". Pituuskasvu laihduttaa itsestään, kun kroppa venyy.

Tietenkin maltilliset miinuskalorit ovat vaarattomia, mutta vain jos olet perehtynyt kalorikulutuksesi tai -saantisi laskemiseen ja tarkkailemiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom