Kesäksi massaa ja tiukaksi, onko jo myöhäistä

Kysyisin kokeneemmilta treenareilta muutamia kysymyksiä uskon että tästä threadista hyötyy muutkin kuin minä. Hausta en suoraa vastausta saanut (sori)

Olen tietonen siitä että harjoittelu on hyvä jaksottaa eri kausiin, olen noudattanut kaavaa perus-voima-massa kausi jonka jälkeen on ollu toisinaan vielä ns.selväpiirteisyysharjoittelu paljon liikkeitä ja pitkiä sarjoja, en ole kuitenkaan koskaan erityisesti hakenut lihaksia esille diettaamalla ja kiinnittänyt ruokavalioon sen enempää huomiota. Rasvat on lähes aina olleet 10-13% tuntumassa.

Teen itselleni massajuomaa suhteilla
-Maltoa 1dl
-Fasti:n soija97 1dl
-Kaakaojauhetta 1-2rkl (sokeroitu)
-Dekstroosia 1-2rkl

Kaksi kertaa päivässä välipalana ja treenin jälkeen.
Sekä iltapalaksi ilman maltoa ja dektroosia.

Onko tossa sekoituksessa mitän järkeä.

Varsinainen kysymys kuuluukin. Olenko jaksottanut harjoitteluni väärin jos luulen saavani vielä ennen kesää 3-5kiloa lisää massaa ja vieläpä pudottavani rasvat 8-10% tienoille.
Nyt näkyvä rasvaa on n.litra ja kaikki vyötäröllä muuten olen suht tiukassa kunnossa.

Nyt en ole vielä valmis diettaamaan, sillä tähän varteen nähden on lihasmassaa liian vähän 196cm/92kg.

Kotiaurinko sanoi:
Varsinainen kysymys kuuluukin. Olenko jaksottanut harjoitteluni väärin jos luulen saavani vielä ennen kesää 3-5kiloa lisää massaa ja vieläpä pudottavani rasvat 8-10% tienoille.
Nyt näkyvä rasvaa on n.litra ja kaikki vyötäröllä muuten olen suht tiukassa kunnossa.

Nyt en ole vielä valmis diettaamaan, sillä tähän varteen nähden on lihasmassaa liian vähän 196cm/92kg.

En nyt niin kokenut ole joten älä pahastu jos ammun sun suunnitelmilta siivet, mutta itse en voisi naturaalina tuossa ajassa (reilussa parissa kuukaudessa) hommaamaan tuota määrää lihasta, ja vielä keretä kiristelemään.

Aika mahottomalta yhtälöltä kuulostaa saada kesäksi noin paljon massaa ja vielä dietatakkin. Minä keskittysin jompaan kumpaan ja jos tarkotus on olla "rantakunnossa" niin sitten diettiä peliin.

Tollaset maltopitoiset juomat kalorin lisääjinä tahtoo kyllä mennä helposti läskiksi, minä en suosittelis kun treenin jälkeiseen palautusjuomaan se malto ja muuten sitten ne kalorit kunnon sapuskasta.

Toivoisinpa ettette olisi oikeassa, taidan sitten tyytyä yrittämän muutaman kilon massanlisäystä koittaen pitää paketin suht kasassa rasvan suhteen.

Ehtipähän sitten vaikka vähän huonommillakin eväillä kun siirtää tavoitteet kohti kesää 2005. Ikä on sitten 30v. ja paino 97. rasvat 10% Noissa lihoissa ehkä minäkin näytän bodarilta.

Kolminaisuudessa treeni, lepo ja ravitsemus alkaa kaksi ensimmäistä olla balansissa.

Suosittelen että asetat tavoitteen mielummin vuoden 2005 kesälle. Tuollaisen liha määrään hankkiminen ja siinä sivussa rasvojen pudottaminen kuulostaa paljon pidempiaikaiselta urakalta. Toisaalta älä luovuta. Kokeile treenaa niin kovaa kuin pystyt ja kato miten lähelle tavotetta pääset. Itse kyllä kottaisin mielummin tiputtaa rasvoja ja saada lisää tai ainakin pitää lihat mitkä jo on.

Aikalailla samoilla jäljillä Waltterin kanssa. Minä alottasin dietin viimestään kuukauden päästä ja treenaisin siihen asti ja sen jälkeenkin niin kovaa kun ikinäkään mahollista. Mutta sitä diettiä ei kannata liian nopeasti vetästä jottei pala lihat pois, ennemmin alottaa dietin aikasemmin ja suorittaa sen rauhallisemmalla tahdilla.

Tuosta massajuomasta...ehkä siihen kannattaisi soijan kaveriksi hommata myös heraproteiinia, tuosta soijasta on nyt mielipiteitä puolesta ja vastaan (heraproteiinia ei ole kukaan tainnut koskaan haukkua). Itselläni on perusproteiinina sekoitus 1/4 soijaa + 3/4 heraproteiinia.

Alotin viime alkusyksystä salitreenin ja melkein heti päätin, että rantakuntoon ehditään vasta kesäksi 2005 (jos sillonkaan), kun alkupaino oli vaivaiset 65kg ja pituutta 179cm... Tähän mennessä noin 8kk:ssa kymmenisen kiloo saatu lisää painoo varteen, josta toivotaan mahdollisimman suuren määrän olevan lihasta.

Ens kesäksi tavoitteena olla 80kg melko kireänä, eli rasvat reippaassa kympissä. Tällä hetkellä liikutaan jossain 15%, kun alussa rasvaa oli tuskin missään... ;)

moppe sanoi:
Alotin viime alkusyksystä salitreenin ja melkein heti päätin, että rantakuntoon ehditään vasta kesäksi 2005 (jos sillonkaan), kun alkupaino oli vaivaiset 65kg ja pituutta 179cm... Tähän mennessä noin 8kk:ssa kymmenisen kiloo saatu lisää painoo varteen, josta toivotaan mahdollisimman suuren määrän olevan lihasta.

Ens kesäksi tavoitteena olla 80kg melko kireänä, eli rasvat reippaassa kympissä. Tällä hetkellä liikutaan jossain 15%, kun alussa rasvaa oli tuskin missään... ;)

Sori, oli pakko vastata:

paino 75, rasvat 15% - lihasta ~64 kg ja läskiä 11,25 kg

paino 80, rasvat 10% - lihasta ~72 kg ja läskiä 8 kg

Jos tarkoitat ens kesällä kesää 2004, niin tavoite tarkoittaa läskiä pois yli 3 kg ja tiukkaa lihasta tilalle 8 kg kolmessa kuukaudessa. Onnea :D Kesän 2005 tavoitteiksi sitten eri asia...

Vähän sama juttu alkuperäisellä kirjoittajalla eli IMO aika tiukat tavoitteet.

Kun heitellään noita (natu)tavoitteita joissa rasvat laskee ja massa nousee, niin kannattaa huvikseen myös laskeskella mitä se oikein läski- ja lihaskiloissa merkitsee.

JSmith sanoi:
Sori, oli pakko vastata:

paino 75, rasvat 15% - lihasta ~64 kg ja läskiä 11,25 kg

paino 80, rasvat 10% - lihasta ~72 kg ja läskiä 8 kg

Sori, oli pakko vastata ;)

Eikö esim. luut paina mitään? "Lihaksen " tilalle "rasvaton massa", kuulostaa vähän paremmalta. :)

JSmith sanoi:
Vähän sama juttu alkuperäisellä kirjoittajalla eli IMO aika tiukat tavoitteet.

Kun heitellään noita (natu)tavoitteita joissa rasvat laskee ja massa nousee, niin kannattaa huvikseen myös laskeskella mitä se oikein läski- ja lihaskiloissa merkitsee.

Samaa mieltä, tavotteet on kovat. Pari kiloa puhdasta lihasmassaa vuodessa on jo kohtalainen saavutus.

Aivan totta, mutta luut painaa kuitenkin aika vähän. Jos tulee 10 kiloa lihasmassaa, niin ehkä lisääntynyt luumassa olisi parinkilon luokkaa. Vai olisiko enemmän?

Ämmbee sanoi:
Aivan totta, mutta luut painaa kuitenkin aika vähän. Jos tulee 10 kiloa lihasmassaa, niin ehkä lisääntynyt luumassa olisi parinkilon luokkaa. Vai olisiko enemmän?

Ööh.. siis lisääntynyt tarkoitatko että tulis lisää luuta vai? Pari kiloa? Vielä enemmän? Ei ne luut kyllä enää taida hirveästi massaa ottaa 20 ikävuoden jälkeen vaikka tulis 100kg lihaa niskaan. Saattaa tapahtua päinvastoin iän karttuessa.

kun hankkii lihas massaa niin tulee rasvaakin , ja aina kun laihduttaa rasvaa pois lähtee lihaksiakin .kannattaa siis kesäksi laihduttaa kuntoon ja hankkia massaa syksystä lähtien, koska lihas ei kasva nopeasti en usko että vuoteenkaan saa puhdasta lihasta 3-5kg tavan ruualla. protsku drinkistä puuttuu kreatiini ,ja muita on liikaa esim malto ja dekstroosi sekä kaakao lihottaa...dekstroosia tulee yleensä kreatiiniin verrattuna 2x määrä esim kreat.10gram.. dekstr 20 gram...sitten mukaan aerobista liikuntaa 3 kertaa viikossa esim välipäivinä kesto 1h matalalla sykkeellä...enemän proteiini pitoista ruokaa hiilaareita vähentää...veden juontia lisätä...voi kokeilla myös lesitiiniä...ym lisäravinteita jotka polttaa rasvaa...

nseal sanoi:
kun hankkii lihas massaa niin tulee rasvaakin , ja aina kun laihduttaa rasvaa pois lähtee lihaksiakin .kannattaa siis kesäksi laihduttaa kuntoon ja hankkia massaa syksystä lähtien, koska lihas ei kasva nopeasti en usko että vuoteenkaan saa puhdasta lihasta 3-5kg tavan ruualla. protsku drinkistä puuttuu kreatiini ,ja muita on liikaa esim malto ja dekstroosi sekä kaakao lihottaa...dekstroosia tulee yleensä kreatiiniin verrattuna 2x määrä esim kreat.10gram.. dekstr 20 gram...sitten mukaan aerobista liikuntaa 3 kertaa viikossa esim välipäivinä kesto 1h matalalla sykkeellä...enemän proteiini pitoista ruokaa hiilaareita vähentää...veden juontia lisätä...voi kokeilla myös lesitiiniä...ym lisäravinteita jotka polttaa rasvaa...

Tarkoitatko että ei ole mahdollista saada 3-5kg lihasta vuodessa? Kyllä omasta mielestä treeni kusis aika pahasti jos ei edes 3kg lihaa tulisi vuodessa.. Varsinkaan jos ei ole useita vuosia treenannut.

Pexi87 sanoi:
Helposti ainakin 3kg saa lihaa vuodessa....

Alottelijan kyllä, mutta vaikka 5 vuotta reenanneena ei välttämättä enää helppoa, muutehan kaikki treenaajat painas 100 kg 8% rasvoilla jos se noin helppoa ois...

no nseal on varmaankin aloittelija... mut en kyllä tiiä puhuko hän itsestään... mut eiköhän asia selvinny jo... :)

en ole aloittelija mut tiiän sen verran mitä ammattilaiset on kertoneet ,aloittelijalla paino nousee äkkiä,mutta puhdasta lihasta se ei ole.lihas ei kasva tavallisella ruualla nopeasti,niinku jotkin ovat muka saaneet lihaksia vuoteen 10kg,mut millä ravinteilla,ettei olis nappeja tai piikkejä valiossa! jokaiselle kun tulee sellasia hetkiä että kehitys loppuu ja junnaa paikallaan tuloksissa jonkin aikaa,joten miten sillon voi kasvaa jos junnaa paikallaan.sitten taas sen jälkeen voi sujua paremmin ,mut se on tosiasia ettei joka treeni suju hyvin on huonoja ja hyviä päiviä.sen verran on kokemusta itselläkin .sitten kun yrittää liikaa tulee ylikunto jne...nälkä kasvaa syödessä joten kehityksen loppuessa jotkin alkavat hormoonikuurille ettei kehitys lopu ja sillon saavat sitä lihasta 10 kg vuoteen!!! itse olen tosin ihan naturaali jo 11vuotta kuntosalin lisänä muutakin.

Back
Ylös Bottom