kesäksi kuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ööoke
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ajattelin ottaa itse niskasta kiinni, olen 176cm pitkä, painan 76kg , ikä 18, joten painoindeksini on normaalin ylärajalla. läskiä silti on joka paikassa melko lailla paljon ja haluaisin kiinteyttää kroppani ja saada samalla lihasta lisää, jota ei taida paljo olla koska paino indeksi on normaali mutta silti on läskiä? olen ajatellut sellaista treeniä että 3krt viikossa tunnin lenkki, salille 3 kertaa viikossa. millainen ruoka valio pitäisi ottaa? ja alkaako tuolla treeni määrällä tulos näkymään ja onko mahdollista kiinteyttää kropasta läskit pois samalla kun ottaa lihasta?

Proteiinia vähintään 2g/painokilo. Sun pitää pitää rasvan poltto ja lihaksen kasvattaminen erillään. Kun poltat rasvaa niin syö vähemmän ku kulutat ja vältä herkkuja, sokeroituja juomia ja nopeita hiilareita (vaalea leipä ja herkut). Kun kasvatat lihasta niin syö enemmän ku kulutat.

Proteiinia vähintään 2g/painokilo. Sun pitää pitää rasvan poltto ja lihaksen kasvattaminen erillään. Kun poltat rasvaa niin syö vähemmän ku kulutat ja vältä herkkuja, sokeroituja juomia ja nopeita hiilareita (vaalea leipä ja herkut). Kun kasvatat lihasta niin syö enemmän ku kulutat.
Tuohon vielä lisäks, tutkiskele näitä pakkotoiston "tärkeä" alkuisia threadejä niistä saa myös hyvää apua

Sama homma, ensikesäksi pitäisi pyrkiä hyvään kuntoon.

Kaksi vuotta sitten olin pulskat satakolmekymmentä kiloinen kolmekymppinen 196 senttinen kynäniska, joka istui istui toimistolla kaikkipäivät tekemättä mitään muuta kuin söi, eikä kuppinkaan tullut syljettyä. Ajattelin että jotain tarttis tehdä ja muutin ruokailutottumuksia ja aloin liikkumaan.

Sitten tähän päivään; vuosi sitten aloitin lisäksi saliharjoittelun, ja nyt painan 103 kiloa, vyötärö on 105 cm, rinnanympärys 111 cm ja käsivarret 38 cm.

Ravintopuolella päivittäinen intake on keskimäärin 2000 kcal, hiilarit 130-160 g, rasvat 100-120 g ja protskut 170-250 g.

Ohjelmana olen pitänyt nyt reilut puolisen vuotta:

Säkki 4 * 3 min
Penkki tanko 3 * 10
Penkki kp 2 * 10
Pystypunnerrus 2 * 10
Viparit sivulle 2 * 10
Ojentajat ylätaljassa 2 * 10
Ranskalainen punnerrus 3 * 10
Kohautukset 3 * 10
Kyljet 3 * 12
Vatsat 3 * 10

Potkusäkki 3 * 3 min
Julle 2 * 10
Alatalja 2 * 10
Ylätalja vastaote / Leuanveto 2 * 10
Ylätalja leveä myötäote 2 * 10
Pystysoutu 2 * 10
Hauikset scott 3 * 10
Hauikset kp 2 * 10
Askelkyykky 2 * 15
Reiden ojentajat 2 * 12
Rannekäännöt 2 * 12
Kyljet 3 * 15
Vatsat 3 * 30

ja 45-60 min lenkki ja venyttelyt pari kertaa viikossa. Teen harjoitukset 1. viikko kevyt, 2. viikko 60%, 3. viikko 80% ja 4. viikollla kahteen kertaan ohjelman 2 * max ja 2 * kevyt (eli 4 harjoitusta/vko). Tosin silloin tällöin muutan hieman harjoituksia sen mukaan mitä kroppa sanoo.

Koska olen pitkälti itseoppinut, täytyy tässä vaiheessa kääntyä kokeneempien puoleen, haluan ensikesäksi niin näyttävään kuntoon kuin se tästä lähtökohdasta on mahdollista (edes kerran elämässäni), mihin suuntaan kannattaa muuttaa harjoituksia vai kannattaako muuttaa ravintopuolta?

Täällä oltiin jo kesäkunnossa 2009, mut sitten alkoi opiskelut ja tunnit väheni vuorokaudesta ratkaisevasti.
Tällä hetkellä painoa 71.6 ja pituutta 173. Spinnissä käyn 2-3 krt / vko ja salin puolella pyöreät 0 / krt. Ärsyttää tää oma saamattomuus!
Oon pudottanu 3 vuoden aikana painoa pois 36 kiloa joten taitoa ja halua kyllä löytyy. Nyt vaan pitäisi löytää se motivaatio taas tuonne salin puolelle. Ton painon pudotuksen jälkeen oli mieletöntä huomata kuinka mullakin on olkapäät ja solisluut. Ihan mieletön fiilis!!
Tätä lisää. :)

Huomaa kyllä ettei oo tullu rautaa nostettua. Nyt on vaivana niskakivut ja iskiassärky. Pitää lopettaa tää "pitäs ja pitäs" ja vaan mennä taas salille. Jotenkin tuo spinni on vienyt voiton ja painan siellä aina verenmaku suussa. Eihän siinäkään mitään vikaa oo, mutta eipä kauheesti kehitystäkään tapahdu. Huoh, mikä saamaton nuhjake! :)

SaOhjelmana olen pitänyt nyt reilut puolisen vuotta:

Säkki 4 * 3 min
Penkki tanko 3 * 10
Penkki kp 2 * 10
Pystypunnerrus 2 * 10
Viparit sivulle 2 * 10
Ojentajat ylätaljassa 2 * 10
Ranskalainen punnerrus 3 * 10
Kohautukset 3 * 10
Kyljet 3 * 12
Vatsat 3 * 10

Potkusäkki 3 * 3 min
Julle 2 * 10
Alatalja 2 * 10
Ylätalja vastaote / Leuanveto 2 * 10
Ylätalja leveä myötäote 2 * 10
Pystysoutu 2 * 10
Hauikset scott 3 * 10
Hauikset kp 2 * 10
Askelkyykky 2 * 15
Reiden ojentajat 2 * 12
Rannekäännöt 2 * 12
Kyljet 3 * 15
Vatsat 3 * 30

mihin suuntaan kannattaa muuttaa harjoituksia vai kannattaako muuttaa ravintopuolta?

Tuloksethan on olleet hyviä. Ruokavalion muuttaminen riippuu siitä haluatko vielä tiputtaa painoa. Mun mielestä makrojakauma on hyvä ja sen tuloksetkin todistavat. Eli protskuu, hiilaria ja rasvaa on hyvin suhteessa toisiinsa.

Salitreeniin vois ottaa mukaan jonkun raskaan jalkaliikkeen, tosin en tiedä miten kovasti olet tehnyt tuota askelkyykkyä. Sehän voi olla kohtuu raskas tai enemmän jumppamainen. Suosittelisin kokeilemaan kyykkyä tai prässiä. Takareiskoille SJMV. Hyviä ohjelmia löytyy foorumilta jo pilvin pimein. Jos haluut kokeilla isoja liikkeita ja saada voimaa, niin Golden six vois olla sopiva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom