Kertokaas nyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jojo81
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm mitä jos koitat vaikka 2 jakosta treeniohjelmaa. saat sielä liikutta enemmän ja katsot ettet rasita hermostoasi liikaa. Hiilarit vaikka tähtäät ennen ja jälkeen salitreenin.
Millasilla sykkeillä teet noita aerobisia? jos paljon liikut niin kunto on ehkä hyvä ja kävelessä hyvä jos syke nousee yli 100.

Aspartaami hajoaa elimistössä 2 aminohapoksi, fenyylialaniiniksi ja asparagiinihapoksi, lisäksi vapautuu hyvin pieni määrä metanolia. ADAn suositusten mukaan aikuinen ihminen voi nauttia 4litraa keinotekoisesti (aspartaami) makeutettuja juomia vuorokaudessa. Todellisuudessa määrä joka saattaa aiheuttaa vuosien jälkeen oireita on varmasti 10kertainen. Että senkus juot niitä limuja :) parempia ne on ku sokerilitkut.

Vaikka kalorit muuten jäisi päivä- ja viikkotasolla miinukselle?

Kyllä. Tämä siis hyvä keino varsinkin jos on endomaisia piirteitä <- näin ymmärtänyt ja itse totenut toimivaksi.

Sanotaan nyt vaikka jos syön parin kuukauden ajan erottelemalla rasvat ja hiilarit joka aterialla vs. syön rasvaa ja hiilareita joka aterialla = näytän erilaiselta parin kk päästä. Makroja säädellessä keho vain toimii jotenkin eri tavalla, en sitä paremmin osaa selittää. Jos kiinnostaa, niin carb cycling -tittelillä löytyy hyvää settiä.

Miten tuo on mahdollista? Samallahan tuo kumoaa sitten 500 kcal alle kulutusteorian dieetillä, jos sattuu syömäään vääriä komboja? Vaiko?:D

Aspartaami hajoaa elimistössä 2 aminohapoksi, fenyylialaniiniksi ja asparagiinihapoksi, lisäksi vapautuu hyvin pieni määrä metanolia. ADAn suositusten mukaan aikuinen ihminen voi nauttia 4litraa keinotekoisesti (aspartaami) makeutettuja juomia vuorokaudessa. Todellisuudessa määrä joka saattaa aiheuttaa vuosien jälkeen oireita on varmasti 10kertainen. Että senkus juot niitä limuja :) parempia ne on ku sokerilitkut.

Riippuu ihan kenen kannalta tutkimus on tehty. Kaikki puolueettomat tutkimukset ovat järjestään löytäneet aspartaamista ties mitä haittoja. Aspartaami on kokonaan kielletty joissain maissa. Keinotekoisesti makeutetut juomat ovat myös yhtä pahoja hampaille kuin sokerijuomat, voit kysyä vaikka keneltä hammaslääkäriltä.

ei tässä puhuttu mitään hampaista. Eikö esim. Evira joka säätää suomessa määrän mikä on kiellettyä ja ei, niin ole tarpeeksi puolueeton ? 3 ainesosaa jostai ainoa haitallineon on metanoli. Sekin niin pieni määrä etteikö maksa siitä nopeasti selviäisi.
Niin tosiaan itsehän opiskelen hammaslääketiedettä. Hapanta nuo litkut ovat ja matala pH kuluttaa kiillettä. 23vuotta takana, hampaat pesen yleensä illalla, tuskin koskaan aamulla. Olen juonut limuja satoja litroja ja reikien määrä = 0.
Sorry offtopic

Miten tuo on mahdollista? Samallahan tuo kumoaa sitten 500 kcal alle kulutusteorian dieetillä, jos sattuu syömäään vääriä komboja? Vaiko?:D

Hehe, en osaa selittää miten/miksi keho toimii niin kuin se toimii. Makroja säätelemällä (kun osaa) pääsee näemmä hyviin tuloksiin. Itse olen tosiaan käyttänyt troponinin carb cyclingiä ja esimerkin vuoksi syön kolmesti viikossa ~550g hiilareita(!) ja pitämällä rasvan minimissä olen välttänyt turhan rasvakudoksen muodostumisen.

En tiedä mitä ADAa tarkotat American Dental vai Diabetes Association, mutta noissa haisee niin paljon raha... "Research sponsored by Coca-Cola Company" :)

Hehe, en osaa selittää miten/miksi keho toimii niin kuin se toimii. Makroja säätelemällä (kun osaa) pääsee näemmä hyviin tuloksiin. Itse olen tosiaan käyttänyt troponinin carb cyclingiä ja esimerkin vuoksi syön kolmesti viikossa ~550g hiilareita(!) ja pitämällä rasvan minimissä olen välttänyt turhan rasvakudoksen muodostumisen.

Nyt asetan knoCkoutin puupenkille ja osotan lampulla silmiin :) Pakko kysyä, että minkälainen on sun viikkoaktiivisuus ja millä tasolla pidät kalorit vuorokausitasolla? Miten makroarvot "normaali päivinä" ja "hiilaripäivinä"?

ei tässä puhuttu mitään hampaista. Eikö esim. Evira joka säätää suomessa määrän mikä on kiellettyä ja ei, niin ole tarpeeksi puolueeton ? 3 ainesosaa jostai ainoa haitallineon on metanoli. Sekin niin pieni määrä etteikö maksa siitä nopeasti selviäisi.
Niin tosiaan itsehän opiskelen hammaslääketiedettä. Hapanta nuo litkut ovat ja matala pH kuluttaa kiillettä. 23vuotta takana, hampaat pesen yleensä illalla, tuskin koskaan aamulla. Olen juonut limuja satoja litroja ja reikien määrä = 0.
Sorry offtopic

Puhuin terveydestä yleisesti. Olen lukenut niin paljon pahaa aspartaamista, että vältän sitä kuin ruttoa. Jos juo jotain "keinotekoista" ainetta litratolkulla olisi hyvä varmistaa perinpojin ettei siitä seuraa mitään haittavaikutuksia. Kukin tavallaan, otin ainakin asian esille.

Näinhän se on et vaikka pellavansiemenrouhetta (hyvät rasvat,kuidut ja prodee) syömällä saa liikaa raskasmetalleja. Kalasta elohopeaa, muusta viljasta lyijyä, maasta argonia. Kyl joku raja pitää olla minkä voi hyväksyy terveelliseks :D kai joku todistaa viel et pelkkä porkkanaki o jo jollain asteel epäterveellistä :l

E: siis radonia

Nyt asetan knoCkoutin puupenkille ja osotan lampulla silmiin :) Pakko kysyä, että minkälainen on sun viikkoaktiivisuus ja millä tasolla pidät kalorit vuorokausitasolla? Miten makroarvot "normaali päivinä" ja "hiilaripäivinä"?

Aktiivista työtä, 3x sali, ei aerobista. Kaloreita en laske, vain makrot.

http://www.elitefts.com/documents/carb_cycling_mma.htm <- tutustu jos kiinnostaa. Nyt pitää mennä.

Näinkö tosiaan luulet? Umm... entä KESKUSHERMOSTO ehh?

JOS tuo 5x viikossa toimii (mikä tarkoittaa, että joka viikko pystyt lisäämään malmia tankoon pitkän aikaa) niin siitä vaan, hyvä sinulle. Monet vain luulevat selviävän 4-6 kerrasta, mutta tosiassa kärsivät vain ylikunnosta ja junnaavat paikallaan. Tee mitä teet.

No mä oon tietty vaihdellut ohjelmaa kun rupee arvot stondaa. Tota mitä laitoin on nyt vedetty puolisen vuotta. Sitä ennen tein kerralla yhden liikkeen per lihasryhmä ja samat 5 settii, 6-10 toistoo. Maksimeja siis teen tolla nykyisellä ja ainakin nousi viime kerrasta kun tein samaa ohjelmaa penkki 130->140 ja maastaveto 190->215. Näyttäis siis ihan toimivan mulle.

No mä oon tietty vaihdellut ohjelmaa kun rupee arvot stondaa. Tota mitä laitoin on nyt vedetty puolisen vuotta. Sitä ennen tein kerralla yhden liikkeen per lihasryhmä ja samat 5 settii, 6-10 toistoo. Maksimeja siis teen tolla nykyisellä ja ainakin nousi viime kerrasta kun tein samaa ohjelmaa penkki 130->140 ja maastaveto 190->215. Näyttäis siis ihan toimivan mulle.

Todellakin näyttää toimivan!

Joku kusee pahemman kerran ruokavaliossa, jos et laihdu. Muutama vinkki;
> valmista ruokasi itse
> vältä H+R samalla aterialla
> 3-5 tuntia ennen nukkumaan menoa syö vain proteiini+kasvis aterioita
> koita reipasta kävelyä heti aamulla tyhjään vatsaan

Tässä vielä loistava artikkeli aiheeseen liittyen imo -> http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=18063

Puhuin terveydestä yleisesti. Olen lukenut niin paljon pahaa aspartaamista, että vältän sitä kuin ruttoa.

Sama täällä, koko aine on jenkeissä hyväksytty ruoka-aineisiin lisättäväksi ihan korruption
voimalla:

"Professor Paul Turner, head of the Government committee which approved the controversial artificial sweetener, aspartame, has an indirect link with its manufacturer, G. D. Searle.

Synthelabo, Searle's major partner in Europe, is behind the funding of Professor Turner's research at St. Bartholomew's Hospital in London.

Ongelma jatkuu. Nyt on maastaveto 215->235, penkki 140->150 ja paino 93->100 kg. Eli tullut noin 7 kg lisää kuukaudessa. Olen jatkanut samaista 30:40:30 ruokavaliota, 2500 kcal päivässä ja käynyt aamuisin lenkillä ahkerasti. Ulkoisesti maha on selvästi kasvanut mutta niin on lihaksetkin. Ryypännyt olen pari kertaa viikkoon. Mahtaakohan painon nousu johtua alkoholista? En todellakaan ymmärrä miten läskistyminen on mahdollista jos kerran kuluttaa melkein 1000 kcal/enemmän kuin syö?

Ryypänny pari kertaa viikkoon ja siltikin 2500 kcal/päivä:wtf: ja painoakin vielä 100 kg. Jokin noissa luvuissa nyt mättää, mutta tulokset on ainakin hyviä:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom