kertokaapas minkälaisia...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No selevä, tehdään sit rinnalta. ..tana.

;)

No ei vai, itse asiassa mä olen tuosta pystypunnerruksesta teidän kanssa samoilla linjoilla, eli edestä minäkin sen pääasiassa teen. Ihan jo senkin takia, että pystypunnerrus menee "perille" paremmin edestä tehtynä. IMO. Tarkoitus tuolla inttämiselläni oli vain viestittää, ettei mikään ole koko totuus, vaan asiat ovat yksilöllisiä. Tämän tosin jo edeltävissä posteissanne totesitte.

Ylätaljasta pidän kantani. Sen teen - ja tulen vastakin tekemään - niskan taakse, se kun on _mielestäni_ parempi liike latseille kuin rinnalle vedetty ylätalja, joka taas menee osittain trapseille.

Tämä ketju on kuitenkin mennyt nyt aika turhaksi sättimiseksi (itse siihen eniten syypäänä), että on korkea aika lopettaa tämä jauhaminen.

Pikku nootti vielä Zweccolle kumminkin:
Miten viestini koskee minun ikääni? Ei mitenkään. Oman ikäsi - joka ei siis ole omaani merkittävästi alempi - mainitsin, koska viestistäsi sai kuvan, että olisit itse treenannut monta vuotta tehden niskan takaa suoritettavia epäergonomisia liikkeitä. Tätä en suoraan sanottuna usko, sillä treenivuosia ei voi olla takana kovin montaa. Timbaa kyllä uskon ja sinuakin, siltä osin kyse ei ole iästä. Tässä asiassa nyt kuitenkin olin eri mieltä, ehkä jostain toisesta taas samaa.

Ei vedetä kumminkaan herneitä nenukkiin kumpikaan, eihän. Tai jos vedettiin, niin äkkiä ne pois sieltä, joohan. :piis:+ :kippis1:

EDIT: Tämä oli siis valkoinen lippu: te voititte;)

semmonen sivuhuomautus että ne niskan takaa tehtävät liikkeet ovat huomattavasti turvallisempia kunhan ne tehdään oikein. pystypunnerrusta tai taljaa ei kannata niskaan asti päästää, vaan tuosta korvien korkuudelta... käsittääkseni se ylätalja ei niin paha ole, mutta pystypunnerrus kuluttaa.

En minä ainakaan ole minäännäköisiä herneitä nenääni vetänyt, päinvastoin. Yritän vaan heittää omat kokemukseni ja kommenttini peliin, jotta joku edes säästyisi samoilta ongelmilta joita itsellä on ollut.

Nevahoodilta tuli sitten hyvät pointit jos haluaa kuitenkin tuota niskantakaapunnerrusta harrastaa.

Ja pystypunnerruksen voi aivan hyvin tehdä myös käsipainoilla, jolloin se liikerata on lähes automaattisesti niin luonnollinen kuin mahdollista. Ylätaljassa taas todellakin se asento ei ihan niin luonnottomalta tuntu, mutta en mä silti sitä ainakaan ekana ja kovimpana liikkeenä tekisi. Vaikka viimeisenä sitten kun painot on luonnollisesti jo maltillisemmat ja tehdään yleensä vähän enemmän pumppityyliin.

nevahood sanoi:
semmonen sivuhuomautus että ne niskan takaa tehtävät liikkeet ovat huomattavasti turvallisempia kunhan ne tehdään oikein. pystypunnerrusta tai taljaa ei kannata niskaan asti päästää, vaan tuosta korvien korkuudelta... käsittääkseni se ylätalja ei niin paha ole, mutta pystypunnerrus kuluttaa.
Tää on sitten ihan totta. Jos niskan takaa tekee, niin ei kannata missän nimessä laskea alas asti. Mä en laske edes edestä tehtäessä kun johonkin suun korkeudelle, muuten alkaa vääntään olkapäitä. Ja se liikerata on silti aivan tarpeeksi pitkä, ainakin mun olkapäiden mielestä. ;) Se minkä siinä lyhyemmässä liikeradassa ehkä menettää, voi korvata 20 kg isommilla painoilla.

Eipä tässä minunkaan ole tullut herneitä nenään vedettyä. Hämmer taidat ainut olla joka niin teki kun tuohduit tuosta neuvomisestani. Ketäänhän ei kuitenkaan pakko ole uskoa (varsinkaan nuoria mistään tietämättömiä junttejahan ei voi koskaan kuunnella ;)). Kuitenkin ihmisillä ne nivelet hyvin pitkälti on samanlaiset ja ne luonnolliset liikeradatkin on aika samat. Luonnollisilla liikeradoillahan pitäisi pyrkiä treenaamaan eikä millään mikä vaatii erityistä notkeutta tai vastaavaa koska mun mielestä se rasittaa niveliä paljon enemmän. Kyllä ne olkapäät tuppaa olemaan melkosen samanlaiset joka sällillä jos siis puhutaan nivelistä, jänteistä, luustosta sun muista.

Back
Ylös Bottom