Kertokaapas kyykkymaksiminne?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun maksimikyykky on 125kg nelonen,ja tietysti vapaalla tangolla voimannostosyvyyteen!!! Ykköstä en olekkaan kokeillut sen jälkeen...=) Nyt kun olen vaihtanut jalka-asennon kapeaan, varpaat eteenpäin niin on hieman treenipainot kyllä vähentyny, mutta ompa reisiinkin tullut vähän lisää swiippiä...!!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ennätyssarja mulla kyykyssä kai parin vuoden takaa, 115kg:lla seiska, voimanostotyyliin. Nyt ollut kyykkäilyssä pitempi tauko, mutta aloitin taas ja tarkoitus olisi päästä kohtuullisessa ajassa samoihin treenipainoihin kuin tuolloin - ja tietenkin paljon ylikin :D Hurjia kyykkääjiä täällä kyllä on :worship:

kah mitä tuloksia mimmeillä :rock:
Itse vasta aloitellut ja vetelen nyt 25kg 3x13 ihan vapaalla tanko olkapäillä :nolo: Mut on toisaalta helvetinmoista editystä siinä että kun aloitin niin jaksoin kyykkä vain oman painoni 3x13 ylös alas :whip:
vähänkö nolooo :jahas:
Tosin voi olla etä oon pelännyt laittaa enemmän painoja siihen tankoon. Ja selitykseks vois sanoo et oon ottanut tosi varovasti koska oon polvileikkausvammainen. Ajattelin et kehitän mielummin liian hitaasti kuin liian nopeesti et saan varmasti tukilihaksii siihen polven ympärille tarpeeksi ennenkuin rupeen duunailee mitään tymää...mut joo :david:

ITku tuli. En edes mainitse montako kiloa on smith kyykyssä...:( Painuu peiton alle ja lopetta treenit :)

hömppä sanoi:
ITku tuli. En edes mainitse montako kiloa on smith kyykyssä...:( Painuu peiton alle ja lopetta treenit :)
Höpö höpö..yks kyykky ei mitään ratkaise...ellei nyt sitten voimanostoa tosissaan harrasta. ;)

Pia-Maria H sanoi:
Minä ihan ite joo-o :) Parempi kuva tulee, kunhan ehitään laittaa...
Heips, kerroppas kun sulla on tuota kokemusta kuvasta päätellen, että pitääkö se fuckin kyykky tehä sinne 90 asteeseen, mulla polvi vinkuu kivusta ja jää liikerata vajaaksi...siitä sitten yksi jos toinen herra käy salilla jankuttamassa et kyykkä syvempään ja jokaiselle sama selitys kerrotava (liimaan selkään lapun "polvivammanen")

hömppä sanoi:
Heips, kerroppas kun sulla on tuota kokemusta kuvasta päätellen, että pitääkö se fuckin kyykky tehä sinne 90 asteeseen, mulla polvi vinkuu kivusta ja jää liikerata vajaaksi...siitä sitten yksi jos toinen herra käy salilla jankuttamassa et kyykkä syvempään ja jokaiselle sama selitys kerrotava (liimaan selkään lapun "polvivammanen")
Ei sinun välttämättä tarvitse juuri voimanostokyykkyä tehdä. Kapeammalla jalka-asennolla ei kyykkyä tehdäkään niin syvään kuin perinteisellä leveämmällä. Kyllä vajaammillakin kyykyillä reidet aktivoituvat ihan hyvin, kun vain muistat, että teet sitten pakaroille ihan oman teholiikkeen. Syvissä kyykyissä kun pakarat ja sisäreidet ym. joutuvat myös tekemään tosissaan töitä, vajaammilla kyykyillä liikkeen "tehoalue" on hieman suppeampi. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pia-Maria H sanoi:
Ei sinun välttämättä tarvitse juuri voimanostokyykkyä tehdä. Kapeammalla jalka-asennolla ei kyykkyä tehdäkään niin syvään kuin perinteisellä leveämmällä. Kyllä vajaammillakin kyykyillä reidet aktivoituvat ihan hyvin, kun vain muistat, että teet sitten pakaroille ihan oman teholiikkeen. Syvissä kyykyissä kun pakarat ja sisäreidet ym. joutuvat myös tekemään tosissaan töitä, vajaammilla kyykyillä liikkeen "tehoalue" on hieman suppeampi. ;)

Kiitosh:)!Treeni-iloa!

Jos kehtaisitte kaikki vastata, paljonko teidän kyykky painot/max oli kun aloititte treenin, niin ois kiva. Mulla ei ole ykkösmaximi OIKEESSA kyykyssä kuin varmaan 65 kg, että nolo...

Tjaah...

Mulla on aika vahvat jalat, ja en ole niihin massaa aikoihin halunnut lisää - ylläpitovaiheessa ;) Maksimiykkösestä en tiedä, mutta pitkät sarjat menee sillä n. 90 kilolla helposti. Enpä tuota tiiä, mitä sieltä nousisi, mutta epäilisin herkistelyn jälkeen tommosta 110-115 kiloa? Ja voipi mennä metsäänkin, mut kyl mä näihin koipiini luotan :whip:

Ja tuohon millä painoilla aloin treenaamaan, siihenkään en osaa oikein vastata, kun tuota kyykkyä käytettiin jo sillon kilpaurheiluaikoina, ei tosin massan lisäämiseen saakka. Kyllä muistan "penskana" 50 kiloa olleen hartioilla ja tälleen "isompana" sitten kaikkea mahdollista 60 kilosta 100 kiloon, riippuen aina vähän mitä treeniohjelmalla on halunnut saada aikaan - kun on ollut nuita loukkaantumisia sun muita. En halua enää paisuttaa jalkoja yhtään, nää on oikein mukavat näin, koko ajanhan tässä kropassa jotain hienosäätöä saa olla tekemässä :thumbs:

ihanahelena sanoi:
Jos kehtaisitte kaikki vastata, paljonko teidän kyykky painot/max oli kun aloititte treenin, niin ois kiva. Mulla ei ole ykkösmaximi OIKEESSA kyykyssä kuin varmaan 65 kg, että nolo...

Veikkaanpa, että aika moni on aloittanut pelkän tangon kanssa. Ihan samoin kuin penkkitreeninkin. Alkuun pitkän tangon hallitseminenkin on opeteltava, sekä ennen kaikkea oikea tekniikka.

Heipsan!

Jaah, reilut 10 v. sitten olen punttailut aloittanut ja silloin tein sarjaa 40 kg:lla. Vuosia takaperin kyykkäilin kaseja/kymppejä 120 kg:lla, maksimia en ole ikuna koittanut.. Nykyään en juuri kyykkäile, laiskuuttani kai :nolo:

Muistan, kun se pelkkä tankokin sai jalat ihan hapoille jossain 3x15 sarjassa. Siitä nyt jotain 1,5 vuotta.. maksimiykkösestä en tiedä, mutta sarjapainot on semmoisia 70-85 kg 3x12-20 sarjoissa, vähän vaihtelee. Epäilisin maksimin asettuvan johonkin 120 kg:n. Voi mennä metsäänkin. Voisi tuota kokeilla kun seuraavan kerran on sellainen rähinäolo :evil: niin ja vapaalla tangolla tehtynä.

fitnesspimu sanoi:
Veikkaanpa, että aika moni on aloittanut pelkän tangon kanssa. Ihan samoin kuin penkkitreeninkin. Alkuun pitkän tangon hallitseminenkin on opeteltava, sekä ennen kaikkea oikea tekniikka.

Tässä ilmoittautuu yksi, joka ei ole aloittanut pelkän tangon kanssa. :rock:

Tunnustan sitten samantien, että olen harrastanut futista, kamppailulajeja ja uintia ennen puntin aloittamista, joten jaloissa oli kyllä jonkin verran voimaa jo valmiiksi.

Pääsinpäs kerrankin leuhkimaan. :D

Aivan mahtavia tuloksia teillä!!! :rock:
ISO kumarrus :worship:

Kyllä minäkin vielä joskus.. :)
Nyt on niskassa ollut 60kg ja 3 sarjaa + 8-10 toistoa.
Maksimia en ole kokeillut.
Kolmisen vuotta sitten, ollessani liekeissä, tai painoja olla
parikymmentä kiloa enemmän. Sitten tuli taantuma eikä
kyykkääminen kiinnostanut.. Saati jalat muutenkaan.
Mutta nyt uudessa nousussa!! :whip:

Mya sanoi:
Muistan, kun se pelkkä tankokin sai jalat ihan hapoille jossain 3x15 sarjassa. Siitä nyt jotain 1,5 vuotta.. maksimiykkösestä en tiedä, mutta sarjapainot on semmoisia 70-85 kg 3x12-20 sarjoissa, vähän vaihtelee. Epäilisin maksimin asettuvan johonkin 120 kg:n. Voi mennä metsäänkin. Voisi tuota kokeilla kun seuraavan kerran on sellainen rähinäolo :evil: niin ja vapaalla tangolla tehtynä.

Ykkösmaksimista viis, mutta on sulla Mya hienosti voimat kasvaneet :)

Viime keväänä tein voimanostokyykyn 100kg n. 8kk treenin jälkeen....

Itselläni oli hurjasti vaikeuksia saada tuo takakyykky tasapainoiseksi, tuntui et se kaatuu aina hurjasti eteenpäin ja lopulta työnsin tangon ylös selällä. Aloitin etukyykkyjen teon tänä syksynä ja siinä taisi olla avain ongelmiini... Löysin kadonneen keskivartaloni...
;)

Itselleni oli tärkeää myös ajatella alasmeno taakse ja jalkojentyöntö sivuille ylöstullessa (käytän suht leveää v-asentoa), jolloin myös polviongelmani katosivat...

Tällä hetkellä kyykkään 80kg x 5 takaa, maksimia en ole kokeillut... (ja nämä siis syväkyykkyinä ts. niin syvälle ku menee)

Olen törmännyt inhottavaan ongelmaan: Mistä löytää farkut (ts. mikä merkki ja malli), kun reidet on liian paksut, peffa iso ja vyötärö kuitenkin kapea??? (siis suhteessa) Masennus iskee aina housukaupassa, kun istuvia housuja ei tunnu löytyvän mistään.... Vinkkejä?

Noiden painojen lisäyksen kanssa kannattaa sillei olla varovainen, ettei lisäystä tee tekniikan kustannuksella... Siitä seuraa useimmiten (ainaki pitkällä juoksulla) ongelmia ja vammoja... Hiljaa hyvä tulee...;)

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom