Kertokaapas kyykkymaksiminne?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyykyt teen smithissa. Maximia en oo kokeillut, mutta 85-90 kg:lla menee 3x12 ja ehkä enemmänkin jos oikeen vielä rutistais. Pumppi/hermotustreeninä 55-60 kg:lla 3x25-30 toistoa. Tämä on tuskaa :hyper:

edit: Kyykyissä 90 kulma. Voimatreeniä en olen tehnyt joten siitä ei ole kokemusta...

En ole kokeillut, mutta arvioin kyykkymaksimini (siis ykkösmaksimin) olevan 95-100 kg:n välillä. Vapaalla tangolla tehtynä tottakai, ja voimanostosyvyyteen asti (tärkeä tieto, jos haluaa vertailla tuloksia keskenään).

Kyykky on mulla ehdottomasti huonoin noista kolmesta nostomuodosta :nolo:

EDIT: Ihanahelena, onko tuo oma maksimisi siis smithillä vaiko vapaalla tangolla tehty? ;)

Pia-Maria H sanoi:
170kg vapaalla tangolla ja voimannostokyykkynä luonnollisesti.
Wow! :worship: Taidat olla alan harrastaja jo pitemmän aikaa.

Gillyn tavoin miunkin heikko kohtani on jalat. Taannoin toukokuussa nousi kisassa 100kg, joten se on virallinen enkkani. Joskus vuosia sitten nousi salinostona 102,5kg. Nyt harmittaa, etten viime keväänä kokeillut sataaviittä kiloa. Jotenkin ei ollut mimmi iskussaan, ja oikeassa reidessä tuntui jotain outoa tuossa satasen nostossa.

Tuota, kertokaas tyhmälle, että lasketaanko tanko mukaan painoon? :nolo:

Maksimia mulla ei ole tähän heittää, sillä treenaan pääsääntöisesti firman HC-salilla ypöyksin. Ei kauheasti kiinnosta ykkösiä kokeilla, kun ei tiedä pääseekö kellarista kömpimään enää takaisin maan päälle :D .

Metri sanoi:
Wow! :worship: Taidat olla alan harrastaja jo pitemmän aikaa.

Kymmenisen vuotta on saliharrastusta kohta takana. Voimailua en varsinaisesti harrasta, mutta on se ihan mukava tässä kehonrakennuksen ohessa välillä kokeilla noita voimatasoja. Tuo 170kg oli kakkonen eli ihan kunnon ykköstä en ole kyykännyt pariin vuoteen....ei sitä tiedä vaikka tulisi kisailtua voimanostonkin puolella joskus ihan huvin vuoksi. ;)

Pia-Maria H sanoi:

Ziisus! :worship: On sulla valtavat voimat. Millasia sarjoa teet ja millä kuormalla? Miten olet saanut reisiin parhaiten sviippiä? Menee :offtopic: mutta kerro Pia-Maria hieman jalkatreenistäsi :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wilma sanoi:
Ziisus! :worship: On sulla valtavat voimat. Millasia sarjoa teet ja millä kuormalla? Miten olet saanut reisiin parhaiten sviippiä? Menee :offtopic: mutta kerro Pia-Maria hieman jalkatreenistäsi :)
Sarjat vaihtelee 8-12 toiston sarjoista 15 toiston sarjoihin. Teen luonnollisesti myös tiputus- ja supersarjoja. Liikkeet vaihtelee, mutta erilaiset kyykyt niin vapaalla kuin Smith-koneessa kuuluvat jalkatreeniin ja samoin jalkaprässi (myös yhdellä jalalla), Hack-kyykyn teen "väärinpäin" eli selkälevy kulkee kyykyssä polvien edestä. Takareisille suorin jaloin veto käsipainoilla ja pepulle pakaroiden massaliike. Myös normaalit etureisikone ja takareisihärvelit ovat käytössä. Meidän salilla on hurjan hyvä takareisikone, missä tehdään seisten takareiden koukistukset. Kaiken kaikkiaan vaihtelu niin liikkeissä kuin vastuksessa ja sarjojen pituudessa on se "mun juttu". Niin ja sitten aina välillä saan hepulin :hyper: ja kokeilen noita vähän kovempia kyykkyjä, samoin kuin jalkaprässissä tulee ladattua tuota painoa aika reilusti (viimeksi 430kg 10toiston sarjoja). :)

Olen aivan säälittävä kyykkääjä niin voimallisesti kuin teknisestikin (sama pätee myös penkkipunnerrukseen). Sen lisäksi selkäni on usein joko hajalla tai menossa rikki, joten etenkin jalat on treenattava selän ehdoilla. Vapaat kyykyt olen jättänyt vuosia sitten pois, niissä tein sarjaa (8-10) 120kg:lla. Smith-kyykky oli myös pitkään pannassa mutta n. 2kk ajan olen tehnyt sitä "selältäni salaa"; painot aivan mitättömät, tärkeintä on tuntuma. Hackia tein vuosia ns. massaliikkeenä ja siinäkin isoimmat sarjapainot (8-12 toistoa) vain n. 120kg; liikkeen teen aivan alas saakka. Itseni hulluina treenivuosina plunpäreiksi hajottaneena olen vanhemmuuttani oppinut, että vähemmän ja viisaammin riittää kehittymiseen. Siksi ainakin ak:lla erilaisten maksimien kysely fitnesin ja kehonrakennuksen osalta sorahtaa korvaan. Onhan näiden lajien parissa paljon todella vahvoja urheilijoita, joíden lahjakkuus toisi glooriaa myös esim. voimanostoareenoilla, mutta sen täydellisen kehon (joka harvoilla voimanostajilla on) pystyy varmasti muovaamaan myös keskiraskailla painoilla fiksusti treenaten.

Pia-Maria on kyllä riski mimmi. Kyllähän me kaikki sen 170kg alas saisimme - ylöspääsy onkin sitten vaikempi juttu :D .

Gillyanne sanoi:
En ole kokeillut, mutta arvioin kyykkymaksimini (siis ykkösmaksimin) olevan 95-100 kg:n välillä. Vapaalla tangolla tehtynä tottakai, ja voimanostosyvyyteen asti (tärkeä tieto, jos haluaa vertailla tuloksia keskenään).

Kyykky on mulla ehdottomasti huonoin noista kolmesta nostomuodosta :nolo:

EDIT: Ihanahelena, onko tuo oma maksimisi siis smithillä vaiko vapaalla tangolla tehty? ;)
No jaa smithillä. Mikä on muuten voimannosto syvyys. Vapaillakin vois kokeilla, mutta se vaatii jo enemmän keskittymistä...

ihanahelena sanoi:
No jaa smithillä. Mikä on muuten voimannosto syvyys. Vapaillakin vois kokeilla, mutta se vaatii jo enemmän keskittymistä...

Voimanostokyykky = ala-asennossa reiden yläpinta on alempana kuin polvi. Ts. reidet lattian tasoon ja sitten vielä vähän alemmas.

Smith ja vapaa tanko ovat tosiaan kaksi ihan eri juttua. Suosittelen kyllä vapaalla tangolla kyykkäämistä, siinä vahvistuu se tukilihaksistokin samalla, ja kropan hallinta paranee. :thumbs:

EDIT:
piude sanoi:
Siksi ainakin ak:lla erilaisten maksimien kysely fitnesin ja kehonrakennuksen osalta sorahtaa korvaan. Onhan näiden lajien parissa paljon todella vahvoja urheilijoita, joíden lahjakkuus toisi glooriaa myös esim. voimanostoareenoilla, mutta sen täydellisen kehon (joka harvoilla voimanostajilla on) pystyy varmasti muovaamaan myös keskiraskailla painoilla fiksusti treenaten.

Piudella on kyllä siinä mielessä pointtia, että kehonrakennus/fitness ja voimailu/voimanosto ovat eri lajeja, joissa on erilaiset tavoitteet, ja näin ollen niiden treenimetoditkin eroavat toisistaan jonkin verran (ainakin useimmissa tapauksissa).

on totta, että voimanosto ja kehonrakennus ovat eri lajeja, ja metodit ja tavoitteet myös huikeasti erilaisia. Silti on mukava välillä kokeilla maksimivoimatasoja ja offilla vaikka huvikseen kisata esim. penkkikisoissa. Muutenkin harjoittelussa on usein selkeitä voimajaksoja, jolloin saadaan potkua tuohon perustreeniin ja sarjapainoja hieman ylemmäs. Samoihin tuloksiin voi päästä niin monella tavalla, eikä kenenkään tapa luultavasti ole se ainut oikea. :)

Pia-Maria H sanoi:

Ohhoh! :worship: :worship: :worship:

Oma tulos pikkaisen vähemmän :nolo: 112,5kg ennen raskautta. Nyt ei sitten mitään nouse (6kk sektiosta). Tai en ole kokeillut vielä ja tuskin kokeilen ihan vähään aikaan.

ihanahelena sanoi:
Ja miten se on katottu (smithissä vai vapailla painoilla). Olen aloittelija ja nousee 80-85kg. Mutta tiedän, että olen heikko.

Henk koht ottaa aivoon kun en ole pystynyt tekemään pariin vuoteen kyykkyä ollenkaan. Silloin olin käynyt salilla n. vuoden ja tein sarjoja tanko + 50kg:n edestä kiekkoja. Vapaalla tangolla. Ykkösiä en edes ole yrittänyt. Polvi kestää nykyään parhaiten perusprässiä. En tiedä, paljonko kelkka painaa mutta ladon siihen yleensä painoa jostain 80-100kg:n väliltä. Riippuu siitä, missä kunnossa polvi sattuu olemaan.

Hui kauhistus miten työ ootta vahvoja. Ite en oo mitään maksimia kokeillu ikinä, enkä varmaan uskalla/viitti kokeillakkaan. Treenipainot nyt tällä hetkellä keikkuu siinä 70kg:ssa. Siihen lattian suuntasesti reidet pistän ja toistoja 8*12, miten nyt sattuu jaksamaan, mikäli ois varmistaja niin menis enemmänkin joko toistoja tai kiloja... Nyt tosin teen kyykyn vasta SJMV:n jälkeen.

No nämä tytöthän ovat Punttimimmejä, eivät mitään joutomissukoita. Pia-Mariallakin näyttää olevan jaloissa voimaa kuin pienessä kylässä - rohkaiseva esimerkki itse kullekin. Se on siis mahdollista, koska joku on sen jo tehnyt...

Vaan asiaan. Polvien takia teen "kyykyt" hack-kyykkyinä, selällään maaten, ei koskaan alle 90 asteen, enkä edes tiedä paljonko painoja on: 8-10 kpl joko 15 tai 20 kiloisia. Maksimiykkösiä en edes saa kokeilla, joten toistoja tulee 10-15. Prässiä samaan tapaan heti perään 240 kilolla.

Että ei tässä kehumista, mutta kuitenkin näyttää siltä että polvivaivat ovat historiaa. Ehkä joskus uskaltaudun kokeilemaan vapaallakin tangolla.

Kyykkäsin lukiossa (18-v ja 5 kiloa pienempänä) vapaalla tangolla 115 kiloa. Sen jälkeen en ole yrittänyt maksimeja.

Latest posts

Back
Ylös Bottom