Ja miten se on katottu (smithissä vai vapailla painoilla). Olen aloittelija ja nousee 80-85kg. Mutta tiedän, että olen heikko.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pia-Maria H sanoi:170kg vapaalla tangolla ja voimannostokyykkynä luonnollisesti.
Wow! Taidat olla alan harrastaja jo pitemmän aikaa.Pia-Maria H sanoi:170kg vapaalla tangolla ja voimannostokyykkynä luonnollisesti.
Ponipeikko sanoi:Tuota, kertokaas tyhmälle, että lasketaanko tanko mukaan painoon?
Metri sanoi:Wow! Taidat olla alan harrastaja jo pitemmän aikaa.
Kymmenisen vuotta on saliharrastusta kohta takana. Voimailua en varsinaisesti harrasta, mutta on se ihan mukava tässä kehonrakennuksen ohessa välillä kokeilla noita voimatasoja. Tuo 170kg oli kakkonen eli ihan kunnon ykköstä en ole kyykännyt pariin vuoteen....ei sitä tiedä vaikka tulisi kisailtua voimanostonkin puolella joskus ihan huvin vuoksi. ;)
Pia-Maria H sanoi:170kg vapaalla tangolla ja voimannostokyykkynä luonnollisesti.
Sarjat vaihtelee 8-12 toiston sarjoista 15 toiston sarjoihin. Teen luonnollisesti myös tiputus- ja supersarjoja. Liikkeet vaihtelee, mutta erilaiset kyykyt niin vapaalla kuin Smith-koneessa kuuluvat jalkatreeniin ja samoin jalkaprässi (myös yhdellä jalalla), Hack-kyykyn teen "väärinpäin" eli selkälevy kulkee kyykyssä polvien edestä. Takareisille suorin jaloin veto käsipainoilla ja pepulle pakaroiden massaliike. Myös normaalit etureisikone ja takareisihärvelit ovat käytössä. Meidän salilla on hurjan hyvä takareisikone, missä tehdään seisten takareiden koukistukset. Kaiken kaikkiaan vaihtelu niin liikkeissä kuin vastuksessa ja sarjojen pituudessa on se "mun juttu". Niin ja sitten aina välillä saan hepulin ja kokeilen noita vähän kovempia kyykkyjä, samoin kuin jalkaprässissä tulee ladattua tuota painoa aika reilusti (viimeksi 430kg 10toiston sarjoja).Wilma sanoi:Ziisus! On sulla valtavat voimat. Millasia sarjoa teet ja millä kuormalla? Miten olet saanut reisiin parhaiten sviippiä? Menee mutta kerro Pia-Maria hieman jalkatreenistäsi
No jaa smithillä. Mikä on muuten voimannosto syvyys. Vapaillakin vois kokeilla, mutta se vaatii jo enemmän keskittymistä...Gillyanne sanoi:En ole kokeillut, mutta arvioin kyykkymaksimini (siis ykkösmaksimin) olevan 95-100 kg:n välillä. Vapaalla tangolla tehtynä tottakai, ja voimanostosyvyyteen asti (tärkeä tieto, jos haluaa vertailla tuloksia keskenään).
Kyykky on mulla ehdottomasti huonoin noista kolmesta nostomuodosta
EDIT: Ihanahelena, onko tuo oma maksimisi siis smithillä vaiko vapaalla tangolla tehty? ;)
ihanahelena sanoi:No jaa smithillä. Mikä on muuten voimannosto syvyys. Vapaillakin vois kokeilla, mutta se vaatii jo enemmän keskittymistä...
piude sanoi:Siksi ainakin ak:lla erilaisten maksimien kysely fitnesin ja kehonrakennuksen osalta sorahtaa korvaan. Onhan näiden lajien parissa paljon todella vahvoja urheilijoita, joíden lahjakkuus toisi glooriaa myös esim. voimanostoareenoilla, mutta sen täydellisen kehon (joka harvoilla voimanostajilla on) pystyy varmasti muovaamaan myös keskiraskailla painoilla fiksusti treenaten.
ihanahelena sanoi:Ja miten se on katottu (smithissä vai vapailla painoilla). Olen aloittelija ja nousee 80-85kg. Mutta tiedän, että olen heikko.