Kertaus on opintojen äiti, Pakkotoisto.com säännöt ja käyttöehdot.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mainostaminenhan on pyrkimys hankkia asiakkaita. Miken ei tarvitse hankkia asiakkaita ( eli mainostaa) kenenkään tuotteita, josta ei tule hänelle jonkin asteista hyötyä, vielä tyhmempää olisi mainostaa kilpailijaa, josta tulee hänelle suoranaista hävikkiä.

Mutta yhtä lailla, palstalta menee puolueettomuusimago ja metsään siinä vaiheessa kun n00bien kysyessä "onko Äl-Är-Peen BestWhey hyvää vai ei" thread lukitaan ja heitetään pois tai jos lisää threadiin "täältä linkistä muuten saa tällä viikolla 50% alennuksella Best Wheytä" niin rikkoo palstan sääntöjä. Eli Suomen suurimman kehonrakennukseen liittyvän palstan käyttäjät saavat yksipuolista tietoa Suomen lisäravinnemarkkinoista. Tämä on nyt se seikka, joka varmasti häiritsee monia.

Palsta muuttuu pikkuhiljaa tosiaan kaupan rinnakkaispalveluksi. Perustelut: palsta buffaa kaupan tuotteita, ja jopa sensuroi viitauksia toisiin kauppoihin.

Edit. tästä on kyllä riidelty aikaisemminkin, tää viesti ei ehkä kuulu tähän threadiin. Saa siirtää/poistaa, jos offtopic.

Näinhän se menee. Valitettavasti tätä palstaa on jotkut käyttäneet hyväksi luomalla nimimerkkejä ja mainostamalla omia tuotteitaan, tämä eliminoidaan pois.

Moni ei ymmärrä sitä, että Pakkotoiston velvollisuus ei ole olla mikään taho, joka mainostaa kaikkia muita. Edelleen pitää muistaa, että täällä saa keskustella enemmän kuin minkään muun vastaavan kaupan sivuilla, eli metsässä ei olla.

Tässä ihan hiljattain oli tredi, mikä alkoi aikanaan tuotteen nimellä ja siitä tuotteesta sitten keskusteltiin. No jostain syystä sitten se kääntyi niin, että jaettiin jo tietoa kaikista muista kaupan tuotteista ja jäsenyyksistä ja miten saa edullisemmin ko. kaupasta. Tämä ei ole tarpeen. Jos Pakkotoisto tosiaankin tuo käyttäjille puolen miljoonan viestin databasen, järjestää ilmaisia treenikouluja, omistajat neuvovat puhelimitse, henkilökohtaisesti liikkeellä, emailitse ja mircissä melkein 24/7 niin eikö ole kohtuullista että kiitoksena ollaan edes mainostamatta muita? Tuhannet ja taas tuhannet käyttäjät ovat saaneet paljon pätevää tietoa Pakkotoistolta, saaneet jopa ystäviä tämänkautta ja jopa parisuhteita on solmittu Pakkotoiston kautta. Kaikki tämä toki unohtuu silloin kun se mainos halvasta herasta laitetaan tänne.

Tämä voi olla vaikeaa tavallisen käyttäjän silmin ymmärtää, sillä he eivät ole tehneet sitä työtä mitä on vaadittu tämän kasvattamiseksi näinkin isoksi. Tämä on jo elanto meikäläisellekin, siksi tässä on tehtävä joitakin uhrauksia tuon mainostamisen suhteen.

Ymmärrän toki ettei kaikki voi meidän asiakkaita olla, mutta ei se meinaa sitä että meidän kautta pitäisi ohjata muualle asiakkaat.

Tuotteista (=lisäravinteista) saa puhua (jopa nimillä), kaupoista ei. Noin muistaakseni Mike mulle teki asian selväksi, kun selvennystä peräsin erään kerran. Asiassa ei ole mulle mitään epäselvää (enää) ja jos noin toimitaan, voidaan edelleenkin keskustella itse asiasta, eli lisäravinteista, toki kauppoja mainitsematta (nimeä tai linkkiä). Kauppojen nimiä tosin on mainittu useinkin, mutta ilmeisesti se ei ole hyväksyttävää.

Itteäni ei kummoisesti harmita se, ettei kauppojen nimiä saisi mainita, koska ihan riittävän helposti löydän tarvittaessa mitä tahansa laillisia tuotteita kauppaavan kaupan niin netistä kuin muualtakin.

Joo no pitää ny ittekki jotain sörssiä väliin. Mun mielestä homma on toiminut hyvin, modet saa mun puolesta poistaa niitä viestiä ja sensuroida muitten kauppojen mainostusta, koska nehän tämän foorumin pystys pitää ja ei ne voi kaikkia miellyttää, ei edes kaikkia vippejä. Nimittäin kaikilla olis omat toiveet ja hommat mitä tänne haluttais, niin modet vetää tänne sen kaikkia miellyttävän linjan. Ja tosta mainostamisesta, kyllähän täällä saa eri merkkisistä tuotteita puhua kuin mitä pakkis ite myy, mutta se suora mainostaminen että "siellä ja siellä on 50% alennus, pakkis on aivan tussu kauppa kun ei myy samaan hintaan", on aivan turhaa.

Ps. tää ei oo mitään modejen perseen nuolentaa, oon vaan tyytyväinen hommaan. ;)

Treenaamisessa ei varmaan ole pääosassa se mistä saa halvimman heran, eli ei kannata tehdä Pakkotoistosta pelkästään lisäravinteiden hintojen kierrätyspaikkaa. Kyllä tämä on paljon paljon muutakin kuin vain se mistä sattuu saamaan nyt jäsenhintaan 3€ halvemmalla sen ja sen pussin.

Ihan mielenkiinosta, no onko Mike tää koko härdellin pyöritys tuonut leivän pöytään?
Olen itse monesti harkinnut pienen (ehkä juuri nettikaupan) perustamista. Itse en tosin yksin kykenisi vastaamaan nettisysteemien ylläpidosta mutta kaverin kanssa siitä jo selviäisi.

Mike sanoi:
Treenaamisessa ei varmaan ole pääosassa se mistä saa halvimman heran, eli ei kannata tehdä Pakkotoistosta pelkästään lisäravinteiden hintojen kierrätyspaikkaa. Kyllä tämä on paljon paljon muutakin kuin vain se mistä sattuu saamaan nyt jäsenhintaan 3€ halvemmalla sen ja sen pussin.

Meinasin kirjottaa lähes samalla tavalla. Jokainen voi netistä hakemalla etsiä sen halvimman heran, jos se elämä on siitä kiinni. Toiset taas ostaa Pakkotoiston kaupasta jo pelkästään sen takia, että saa "kaupan päälle" treenivinkit palstalta yms yms, vaikkei kauppa ja palsta sama asia olekkaan. Eli aika turhaa narista siitä, jos ei saa jonkun kaupan linkkiä laittaa. :david:

Ihan vastaava homma kun vaikka elektroniikkakaupassa, moni maksaa ennemmin hyvästä palvelusta vähän enemmän, kuin hakisi jostain halpamyymälästä sen muutaman euron halvemman koneen. Vikoja yms. tullessa, saa taas sitten sitä palvelua varmasti paljon paremmin. Itse ainakin toimin näin joka suhteessa.

Ihan vaan ettei tulisi tietämättään rikottua palstan sääntöjä, niin mitkä kaikki luetaan kielletyiksi linkeiksi ? Ymmärrän että luonnollisesti kaikki kotimaiset kaupat / verkkokaupat, mutta saakos valmistajan sivuille linkkiä antaa kun keskustelee joistain tietyistä tuotteista, joita ei välttämättä pakkiksella ole edustettuna ?

Siis käytännön esimerkkinä, kun oli kreatiineista puhetta niin kerroin omista kokemuksistani koskien CELL-TECH:iä. Ei tullut mieleenkään laittaa linkkiä (tai edes mainita...) erään tunnetun kotimaisen bodarin verkkokauppaan, mutta toisaalta en tullut ajatelleeksi onko muscletechin sivujen linkkaaminen OK ?

Minun mielestä, jos kiellettäisiin valmistajien ja ulkomaisten saittien linkit niin mentäisiin vähän turhan pitkälle... Käsittääkseni nämä kuitenkin ovat sallittuja ?

JaniU sanoi:
Minun mielestä, jos kiellettäisiin valmistajien ja ulkomaisten saittien linkit niin mentäisiin vähän turhan pitkälle... Käsittääkseni nämä kuitenkin ovat sallittuja ?

Menee offtopic, mutta mun mielestäni olisi hyvä idea jos tuolla kaupan sivuilla olisi kunkin tuotteen kohdalla linkki valmistajan kotisivuille (mikäli kotisivut on olemassa). Tällä tavalla saisi helposti lisäinfoa.. joissain verkkokaupoissahan tämä onkin normaali käytäntö.

mr. perfect sanoi:
Menee offtopic, mutta mun mielestäni olisi hyvä idea jos tuolla kaupan sivuilla olisi kunkin tuotteen kohdalla linkki valmistajan kotisivuille (mikäli kotisivut on olemassa). Tällä tavalla saisi helposti lisäinfoa.. joissain verkkokaupoissahan tämä onkin normaali käytäntö.

Käys nyt ihan piruuttas katsomassa verkkokaupan puolella kun kerran laitat kritiikkiä http://www.pakkotoisto.com/kauppa/index.php?manufacturers_id=26, eikö siellä ole linkkejä valmistajien sivuille?!

JohnnyB sanoi:
Käys nyt ihan piruuttas katsomassa verkkokaupan puolella kun kerran laitat kritiikkiä http://www.pakkotoisto.com/kauppa/index.php?manufacturers_id=26, eikö siellä ole linkkejä valmistajien sivuille?!

Ööh, siis kävin kyllä katsomassa ja tarkistin vielä just sen takia etten puhuisi läpiä päähäni... enkä kyllä vieläkään löydä linkkejä valmistajien sivuille. En löydä tuolta kuin mahdollisuuden luokitella tuotteet valmistajan mukaan? Tai sitten olen vain täysin puusilmä, missä tapauksessa pahoittelen äskeistä.

edit: eikä tuota ollut tarkoitettu kritiikiksi, kyseessä oli vain idea mikä tuli mieleen... tosin hiukka väärään threadiin kyllä.

mr. perfect sanoi:
Ööh, siis kävin kyllä katsomassa ja tarkistin vielä just sen takia etten puhuisi läpiä päähäni... enkä kyllä vieläkään löydä linkkejä valmistajien sivuille. En löydä tuolta kuin mahdollisuuden luokitella tuotteet valmistajan mukaan? Tai sitten olen vain täysin puusilmä, missä tapauksessa pahoittelen äskeistä.

edit: eikä tuota ollut tarkoitettu kritiikiksi, kyseessä oli vain idea mikä tuli mieleen... tosin hiukka väärään threadiin kyllä.

Jees, kyllä ne pahoittelut tulee täältä, ei ne näköjään mitään linkkejä ollutkaan, oikeassa olit niiden suhteen.

Mike sanoi:
... Tuhannet ja taas tuhannet käyttäjät ovat saaneet paljon pätevää tietoa Pakkotoistolta...
Juurikin tästä syystä tilaan itse lisäravinteet just pakkotoistolta enkä hae vaikka tuosta vieressä olevasta kaupasta. Pakkohan se on pakkista tukea koska täältä on saatu niin paljon hyviä vinkkejä treenaamiseen..

JaniU sanoi:
Ihan vaan ettei tulisi tietämättään rikottua palstan sääntöjä, niin mitkä kaikki luetaan kielletyiksi linkeiksi ? Ymmärrän että luonnollisesti kaikki kotimaiset kaupat / verkkokaupat, mutta saakos valmistajan sivuille linkkiä antaa kun keskustelee joistain tietyistä tuotteista, joita ei välttämättä pakkiksella ole edustettuna ?

Siis käytännön esimerkkinä, kun oli kreatiineista puhetta niin kerroin omista kokemuksistani koskien CELL-TECH:iä. Ei tullut mieleenkään laittaa linkkiä (tai edes mainita...) erään tunnetun kotimaisen bodarin verkkokauppaan, mutta toisaalta en tullut ajatelleeksi onko muscletechin sivujen linkkaaminen OK ?

Ulkomaisia linkkejä ei toki kielletä. Pääosin kun muistaa, ettei kilpailevien yritysten sivuille linkkejä laita, niin kaikki on ok. Jos menee sitten jossain kohdassa arveluttavasti rajan yli, niin siitä ei mitään sanota, me vain editoimme linkit pois. Joissakin tapauksissa muiden alojen yrittäjät ovat ovelasti laittaneet esim avatariin tai siguun oman firman linkin, nämäkin ovat poistettavien listalla. Olen pitänyt sitä periaatetta, ettei kukaan hae kaupallista hyötyä Pakkotoistosta ilman lupaa. Joissakin tapauksissa ihan jeesaan kavereita omien systeemien aloitusvaiheessa.

typhoon sanoi:
Juurikin tästä syystä tilaan itse lisäravinteet just pakkotoistolta enkä hae vaikka tuosta vieressä olevasta kaupasta. Pakkohan se on pakkista tukea koska täältä on saatu niin paljon hyviä vinkkejä treenaamiseen..

Sama täällä, lisäksi tuotteista saa palstaa selaamalla jos jonkinmoista mielipidettä kaikenlisäksi toimitus on ihan pirun nopea. Harmi vaan ettei pakkotoistolla ole omia nimikkosalihanskoja :D

typhoon sanoi:
Nämä ovat ihan kivoja lukea, vaikka toki ymmärrän ettei suurin osa meiltä tilaa.. Toivon kuitenkin, että ihmiset ymmärtäivät, että meiltä tulee nopeaan tavarat ja postikulutkin ovat aika minimissä kun verkkopankilla maksaa.

Mitä tulee aikaisemmin kysyttyyn elantoon, niin toki tämän kokoisen firman liikevaihdolla saa elantonsa, teemme tätä Virtamon kanssa ihan päätyönämme ilman sivutöitä.

Mike sanoi:
Nämä ovat ihan kivoja lukea, vaikka toki ymmärrän ettei suurin osa meiltä tilaa.. Toivon kuitenkin, että ihmiset ymmärtäivät, että meiltä tulee nopeaan tavarat ja postikulutkin ovat aika minimissä kun verkkopankilla maksaa.

Mitä tulee aikaisemmin kysyttyyn elantoon, niin toki tämän kokoisen firman liikevaihdolla saa elantonsa, teemme tätä Virtamon kanssa ihan päätyönämme ilman sivutöitä.

:offtopic:

Et siis enää tee ollenkaan ovihommia?

Ja tosta Pakkiksella mainostamisesta, ihan samaa mieltä Miken ja modejen kanssa. Tilannetta voisi verrata siihen että ethän voi viedä Prismaankaan ilmoitustaululle City-marketin mainosta halvemmasta paistinjauhelihasta, tai toki voit, mutta se poistetaan sieltä aika äkäisesti(vrt moderointi).

ookoo elkää isot miehet sit minnuu banniko ku miun veliki on tänne regannu muttei kirjottele :)
Pakkotoisto = :5: :rock:

Mike sanoi:
toki tämän kokoisen firman liikevaihdolla saa elantonsa, teemme tätä Virtamon kanssa ihan päätyönämme ilman sivutöitä.

off,nusasu :)

Ei sillä liikevaihdolla yleensä elantoa tehdä vaan liikevoitolla. Itsekin joskus joitain vuosia yrittäjänä puuhanneena voin ihan kertoo kokemuksesta, että liikevaihtoa voi tehdä vaikka kuin, mutta ei sillä elä :) (siis voihan sitä tehdä vaikka ziljoonan liikevaihtoa, mutta jos menee kovin paljon miinuksella niin ei se pidemmän päälle hyvin ruoki)

Eli kauppamiehenä sun pitäs nyt kertoo että liikevaihtoa kyllä tulee ihan hyvin, mutta kun on niin perskuleen pienet katteet niin ei tässä kovin leveesti elellä ;) (suomalaisethan on niin kateellista kansaa, että kun sä päräytät mersulla sinne pakkiksen myymälän kupeelle niin nehän lopettaa heti sulta ostamisen hehhh)

JaniU sanoi:
off,nusasu :)

Ei sillä liikevaihdolla yleensä elantoa tehdä vaan liikevoitolla. Itsekin joskus joitain vuosia yrittäjänä puuhanneena voin ihan kertoo kokemuksesta, että liikevaihtoa voi tehdä vaikka kuin, mutta ei sillä elä :) (siis voihan sitä tehdä vaikka ziljoonan liikevaihtoa, mutta jos menee kovin paljon miinuksella niin ei se pidemmän päälle hyvin ruoki)

Eli kauppamiehenä sun pitäs nyt kertoo että liikevaihtoa kyllä tulee ihan hyvin, mutta kun on niin perskuleen pienet katteet niin ei tässä kovin leveesti elellä ;) (suomalaisethan on niin kateellista kansaa, että kun sä päräytät mersulla sinne pakkiksen myymälän kupeelle niin nehän lopettaa heti sulta ostamisen hehhh)
Nyt meni vähän ohi sun pointti? Eikös liiketoimintaan automaattisesti liity katteet millä menot katetaan? Näin ainakin meillä. Jotta yritys kasvaisi, on käyttökatteen oltava oikealla tasolla, me pyrimme pitämään sen juuri oikean kokoisena jotta saamme kasvatettua liiketoimintaa. Silti voimme tarjota teille tuotteita hyvään hintaan ja mikä parasta, nopeasti, varastoa on senverran, että harvoin tarvitsee eioota myydää.

Vastasin vain, että me emme tosiaankaan ole mitään huvikseen harrastelijoita, vaan ihan tosissamme teemme töitä, ei tässä ole aikaa enää seistä ovella. Mulla on yli 10 tuntisia päiviä homman parissa.

Ja toi lesottamiseen viittaava kommentti on niin typerä, että tekis mieli antaa sulle jäähyä forumilta. Tässä ei olla lesotettu eikä tulla lesottamaan. Viimeistään verottaja pitää siitä huolen.

Suositut

Back
Ylös Bottom