Kerta viikossa aerobista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cKal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
massakausi käynnissä, mutta haittaako kerran viikossa aerobinen harjoittelu spinningmuodossa lihasmassan kasvuun?

Ei todellakaan haittaa. Parempi tehdä jotain muutakin kuin pelkkää punttia. Aika ihmeelliset luulot on, jos pelkää yhden aerobisen treenin viikossa verottavan lihasmassan kasvuun negatiivisesti.

Nyt kun sattuneesta syystä on vapaa-aikaa ihan liikaa niin varmistan vaan kokeneimmilta, että onko järkee. Käyn salilla 3-4 krt viikko ja pyrkinyt välipäivinä harrastamaan aamulenkkejä, nyt olisi ajan tappamiseksi suunnitteilla että vetäisin vielä välipäivinä illalla noin 45-60 minuutin lenkin, aamulenkin lisäksi.

Ja nyt on pikkuhiljaa lähtemässä dieetti kausi päälle, niin varmaan antaa lisä potkua läskin palamiselle vaikkei ajankohta nyt ole se ihan otollisin?

Mites kun ite käyn 3 kertaa viikossa (ma, ke, pe) salilla ja olen tehnyt välipäivinä illalla (ti, to) 30min aerobisen treenin, niin onko hyvä? Ennen treeniä olen ollut syömättä n. 3-4 tuntia eli päivällisen olen vetänyt aiemmin ja iltapalan 2-3 tuntia aerobisen jälkeen joten onko tuo ok vai pitäskö syödä jotain heti treenin jälkeen myös? Olen venytellyt koko kropan 20sek venytyksillä heti treenin jälkeen. Ja nyt siis massakausi alkamassa. Miltä kuulostaa?

Mites kun ite käyn 3 kertaa viikossa (ma, ke, pe) salilla ja olen tehnyt välipäivinä illalla (ti, to) 30min aerobisen treenin, niin onko hyvä?
Oikein hyvältä kuulostaa. Itsellänikin on saman tapainen ohjelma, tosin käytän vielä lisäksi tuon Lauantainkin anaerobiseen. Sunnuntaina maataan sohvalla ja syödään pullaa. :)

Oikein hyvältä kuulostaa. Itsellänikin on saman tapainen ohjelma, tosin käytän vielä lisäksi tuon Lauantainkin anaerobiseen. Sunnuntaina maataan sohvalla ja syödään pullaa. :)

Jees, mutta mites se aerobisen jälkeen syönti? Kun teen sen illalla (n. klo18) ja treenistä iltapalaan on aikaa noin 2 tuntia. Eli kannattasko jotain syödä heti treenin jälkeen? Tänään vedin lasin maitoa ja ruisleivän.

Nyt kun sattuneesta syystä on vapaa-aikaa ihan liikaa niin varmistan vaan kokeneimmilta, että onko järkee. Käyn salilla 3-4 krt viikko ja pyrkinyt välipäivinä harrastamaan aamulenkkejä, nyt olisi ajan tappamiseksi suunnitteilla että vetäisin vielä välipäivinä illalla noin 45-60 minuutin lenkin, aamulenkin lisäksi.

Ja nyt on pikkuhiljaa lähtemässä dieetti kausi päälle, niin varmaan antaa lisä potkua läskin palamiselle vaikkei ajankohta nyt ole se ihan otollisin?

Mites kun ite käyn 3 kertaa viikossa (ma, ke, pe) salilla ja olen tehnyt välipäivinä illalla (ti, to) 30min aerobisen treenin, niin onko hyvä? Ennen treeniä olen ollut syömättä n. 3-4 tuntia eli päivällisen olen vetänyt aiemmin ja iltapalan 2-3 tuntia aerobisen jälkeen joten onko tuo ok vai pitäskö syödä jotain heti treenin jälkeen myös? Olen venytellyt koko kropan 20sek venytyksillä heti treenin jälkeen. Ja nyt siis massakausi alkamassa. Miltä kuulostaa?

Tuo noin, itse käyn salilla 4 krt viikko, ja nyt on ollut tarkoituksena pitää kaikki energiat noissa, sillontällön kerran viikkoon joukkuelajimuodossa aerobinen/anaerobinen.

Mutta, ihan kohta alan paukkuttamaan aamulenkkejä ja aion alkaa tehdä sen niin että aluksi 2 krt vkossa treenipäivän aamuna ja sitten kun alkaa luistaan, tottumaan taas niin miksei 4 krt viikossa treenipäivän aamuina, kroppaa kuunnellen ja noista voin tinkiä reenistä en.

Juttu on siinä että lepopäivät pysyy lepopäivinä jatkossakin!

Ihan kokemuksesta tiedän että vaikka intoa riittää treenata joka päivä ei sitä voi tuloksekkaasti jatkaa loputtomiin, vaikka kroppa vielä tulis mukana, pää ei.

Ja 2-jakosta teen tällä hetkellä, 2on 1off, 2on 2off.

EDIT.
Pakko lisätä vielä että kaikkihan riippuu treenin kovuudesta! Jos ei tunnu vedä kovempaa, muista progressiivisuus, kyl sitä ylimäärästä aikaa alkaa kummasti arvostaan.

Laitetaan tähän samaan jatkoksi...
Mulla on viis-vuoro duuni 2 aamuvuoroa (12H) , 2 yövuoroa (12h) ja sit 6pvä vapaata.
Salin kirjoon kuuluu puntin lisäks spinn, kuntonyrkkeily, bodyjumpat ja uinti. Salia takana reilu 10v, välissä taukoja.. Tavoitteeni olisi ensisijaisesti painon pudotus jonka jälkeen siirrän treenin puntin puolelle. Lähinnä olisin kysellyt minkälaisella jaolla kannattaisi ottaa puntti kun viikko-ohjelma on seuraavanlainen. Työpäivien pituudesta johtuen, teen ainoan salitreenin ennen ensimmäistä yövuoroa. Aamu-Aamu- Sali+yö-Yö-Lepo-Jumppa-Sali-Jumppa-Lepo-Sali-Aamu-Aamu jne. Eli viikossa keskimäärin 2 jumppaa ja 2 salia. Onko 2-jakoinen se ainoa oikea vai voisiko tehdä jopa 4-jakoisella??? Toivottavasti tästä sepustuksesta saa jotain tolkkua:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitetaan tähän samaan jatkoksi...
Mulla on viis-vuoro duuni 2 aamuvuoroa (12H) , 2 yövuoroa (12h) ja sit 6pvä vapaata.
Salin kirjoon kuuluu puntin lisäks spinn, kuntonyrkkeily, bodyjumpat ja uinti. Salia takana reilu 10v, välissä taukoja.. Tavoitteeni olisi ensisijaisesti painon pudotus jonka jälkeen siirrän treenin puntin puolelle. Lähinnä olisin kysellyt minkälaisella jaolla kannattaisi ottaa puntti kun viikko-ohjelma on seuraavanlainen. Työpäivien pituudesta johtuen, teen ainoan salitreenin ennen ensimmäistä yövuoroa. Aamu-Aamu- Sali+yö-Yö-Lepo-Jumppa-Sali-Jumppa-Lepo-Sali-Aamu-Aamu jne. Eli viikossa keskimäärin 2 jumppaa ja 2 salia. Onko 2-jakoinen se ainoa oikea vai voisiko tehdä jopa 4-jakoisella??? Toivottavasti tästä sepustuksesta saa jotain tolkkua:)

Jos salikertoja on kaksi viikossa, niin ainakin omasta mielestäni yksijakoinen olisi sopivin ohjelma. Tällöin koko kroppa tulisi treenattua kahdesti viikossa, ja lisäksi raskaat perusliikkeet kuluttavat tehokkaasti energiaa ja auttavat painonpudotuksessa. Neljäjakoisessa kierto olisi kaksi viikkoa, joka kyllä tuntuu aika pitkältä.

Tuossa on hyvä ketju 5x5 SF- ja DF-treeniohjelmista: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40913.. Näköjään olet sen verran kokenut treenaaja, että saat varmaan enemmän irti DF:sta.

Vaikuttaa ihan hyvältä, kiitokset.
Tarkoitus olisikin ottaa jumppa-sali-jumppa putkesta jälkimmäinen uintia tai sulista, ei mitään pakkotahtista painot niskassa... jaksaa ottaa paremmin ton toisen salin ennen töihin menoa.

Back
Ylös Bottom