Kerrostaloasunnon sähkönkulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja habis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kyllä siitä käsittääkseni maksetaan ja näin sanoo myös esim. Vattenfalin hinnasto. Monesti vain kerrostalossa on 1-vaiheinen syöttö ja perusiirtona on 25A. Mutta ei tuo selviö ole, eikä merkittävintä osaa sähkölaskusta tee.

Taloyhtiö maksaa liittymismaksun pääsulakkeiden koon mukaan. Asukas ei maksa enää omasta pääsulake koosta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Taloyhtiö maksaa liittymismaksun pääsulakkeiden koon mukaan. Asukas ei maksa enää omasta pääsulake koosta.

En jaksa enää toistaa itseäni. Katso itse vaikka se Vattenfallin sähkönsiirtohinnasto ensin. Yleissiirrossa kuukausittainen perusmaksu tulee sen mukaan sulakekoon mukaan, myös kerros- ja rivitalossa. Näyttäisi myös Helsingin energian laskurilla siirron perusmaksuun vaikuttavan sulakekoko. Itse maksan Fortumille kuukausittaista perusmaksua sähkönsiirrosta. Asun kerrostalossa. Enkö nyt ymmärrä jotain vai kusetetaanko mua?

Tietokoneet, etenkin jos ne on päällä yötä päivää (esim. serverikoneena), vievät ihan julmetusti sähköä. Meillä kanssa 52 neliön asunnossa sähkölaskut olisivat kohtuullisia, mutta kolmen 24/7-tietokoneen ansiosta nousevat suolaisiksi. Tarkkoja lukuja en taas muista, pitäis kaivaa laskuista.

Tällainen välikysymys: Miksi sitä tietokonetta on pidettävä päällä vuorokauden ympäri? Siis jos se ei ole serveri? Rullaako torrentit yötä päivää vai kasvatatteko egoa pitkällä uptimella? Eikö sen voisi sammuttaa yöksi ja siksi ajaksi kun olette töissä? En kysy ilkeyttäni, olen vain utelias.

En jaksa enää toistaa itseäni. Katso itse vaikka se Vattenfallin sähkönsiirtohinnasto ensin. Yleissiirrossa kuukausittainen perusmaksu tulee sen mukaan sulakekoon mukaan, myös kerros- ja rivitalossa. Näyttäisi myös Helsingin energian laskurilla siirron perusmaksuun vaikuttavan sulakekoko. Itse maksan Fortumille kuukausittaista perusmaksua sähkönsiirrosta. Asun kerrostalossa. Enkö nyt ymmärrä jotain vai kusetetaanko mua?

Ainakin mun kerrostaloasunnon sähkölaskussa siirtohinnan perässä ei ole sulakekokoa, mutta omakotitalon laskussa siirtohinnan perässä on sulakekoko 3x35A.

Sitäpaitsi jos taloyhtiä antaa, voit vaikka vaihtaa pääkeskuksessa sulle isommat pääsulakkeet ja mistä hemmetistä sähköyhtiö tietää mimmoset sulakkeet sulla siellä on? Ne tietää vaan minkä kokoiset pääsulakkeet on koko kerrostalolle/syöttökaapelille.

Viimeksi muokattu:
Tällainen välikysymys: Miksi sitä tietokonetta on pidettävä päällä vuorokauden ympäri? Siis jos se ei ole serveri? Rullaako torrentit yötä päivää vai kasvatatteko egoa pitkällä uptimella? Eikö sen voisi sammuttaa yöksi ja siksi ajaksi kun olette töissä? En kysy ilkeyttäni, olen vain utelias.
No mä en pidä, mutta toisen puoliskon mukaan käynnistäminen on liian vaivalloista ja tila, jossa on edellisellä kerralla työskennellyt, täytyy järjestellä joka kerta uudelleen. Liian aikaavievää ja turhauttavaa kuulemma pöytäkoneen kanssa. Tietysti jos koneella tekee paljon, niin tuo onkin osittain noin. Loppu on varmaan mukavuudenhalua mutta kelläpä sitä ei olisi..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mä en pidä, mutta toisen puoliskon mukaan käynnistäminen on liian vaivalloista ja tila, jossa on edellisellä kerralla työskennellyt, täytyy järjestellä joka kerta uudelleen. Liian aikaavievää ja turhauttavaa kuulemma pöytäkoneen kanssa. Tietysti jos koneella tekee paljon, niin tuo onkin osittain noin. Loppu on varmaan mukavuudenhalua mutta kelläpä sitä ei olisi..
Täytyy sanoa, että Windowsin lepotila ja horrostila on tuossa kyllä todella käteviä. Lepotilasta kone käynnistyy muutamassa sekunnissa ja on samassa kohdassa kuin viimeksi käytettäessä, mutta vie se lepotilakin muutaman watin sähköä. Horrostila ei vie wattiakaan, mutta käynnistyminen kestää jonkin verran kauemmin.

Täytyy sanoa, että Windowsin lepotila ja horrostila on tuossa kyllä todella käteviä. Lepotilasta kone käynnistyy muutamassa sekunnissa ja on samassa kohdassa kuin viimeksi käytettäessä, mutta vie se lepotilakin muutaman watin sähköä. Horrostila ei vie wattiakaan, mutta käynnistyminen kestää jonkin verran kauemmin.
Horrostila on toki tuttu, mutta sitä ei samalla tavalla käytännöllisessä muodossa ole Macissa/Linuxissa.

Horrostila on toki tuttu, mutta sitä ei samalla tavalla käytännöllisessä muodossa ole Macissa/Linuxissa.
Miten niin ei käytännöllisessä muodossa löydy? Itsellä ainakin mäkki nukkuu yöt ja kaiken muun ajan, kun muija ei sitä käytä. Tallentaa istunnon ja menee unille "Mene nukkumaan" -painikkeesta. Käynnistyy välilyönnistä nopeasti takaisin istuntoon, joka ennen nukkumista jäi auki.

No, ei toimi hyvin ainakaan meidän pöytäkoneessa, jossa on mäkki. Kysyin selvennystä niin kuulemma pöytäkoneet eivät tue tuota horrosta kovin hyvin ja kone kaatuilee/sinne auki jätetty tila ei lataudu muistista. Kannettavissahan tuo ei ole ongelma, mutta eivät ne paljon sähköä viekään.

Niin ja selvennyksenä, että meillä yksi koneista on serveri ja siksi koko ajan päällä.

Just tuli itelle lasku. Kämpässä 56 neliöö ja lasku 55 e /3kk

Tietokone aikalailla päällä 24/7
Ei saunaa, ei lattialämmitystä
ja asun yksin.

Eiköhän se lattialämmitys kylppärissä sekä sauna oo ne energiarosvot.

Eiköhän se lattialämmitys kylppärissä sekä sauna oo ne energiarosvot.

Meillä on vesikiertonen lattialämmitys kylppärissä, mutta ymmärtääkseni se ei kuulu meidän sähkölaskuun, vaan maksetaan yhtiövastikkeessa. Kai. Sinänsä hassua, koska se on edellisen asukkaan asentama. Alunperin kylppäreissä ei luullakseni ole ollut lattialämmitystä.

Meillä on vesikiertonen lattialämmitys kylppärissä, mutta ymmärtääkseni se ei kuulu meidän sähkölaskuun, vaan maksetaan yhtiövastikkeessa. Kai. Sinänsä hassua, koska se on edellisen asukkaan asentama. Alunperin kylppäreissä ei luullakseni ole ollut lattialämmitystä.

Onko se otettu patteriverkosta? Muutenhan tuossa pitäisi olla erikseen varaaja joka lämpiäisi sähköllä. Ei kuulosta järkevälle. Eli eiköhän siellä jonkun rempan yhteydessä ole vaihdettu patterijärkkä vesikiertoseen lattialämmitykseen?

Fortumi vaihtaa ens kuussa boksin etäluettavaan, pitääkin alkaa seuraamaan. :)

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom