Kenestä valkoparta?

Joulu tulee ja köyhänä opiskelijana lisätienestit on aina mielessä. Ajattelin vähän tiedustella porukoiden kokemuksia joulupukkina olosta. Olen kuullut että ihan hyvät rahat saa ja työ vaikuttaa päällepäin aika helpolta. Onko asia oikeasti näin? Eli tienaako siinä mitään ja pitääkö keikan jälkeen varata aika terapeutille? Entä miten helposti niitä keikkoja saa?
Kaikki kokemukset on tervetulleita! :joulu3:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
niin köyhä et on pakko lähtee. Eihän se mitään järjettömän hirveetä oo, mut kyl mielummin nauttis joulusta kotona.

Viime vuonna olin ekaa kertaa. vaikka ilmotuksessa (mitä oli jossain n. 5 kaupassa) luki selvästi et oon nuori opiskelija (olin sillon 16:D) ja että en ollu ikinä aikasemmin ollu, niin soittoja tuli niin paljon, että niistä ois kaksikin pukkia saanu kalenterit täyteen koko illalle.

Alotin siinä kolmen aikaan ja lopetin joskus kahdeksan jälkeen. Olin aina talossa ~20 min ja seuraavaan paikkaan siirtymiseen varasin 10 min. Kartat ja aikataulut olin tehny valmiiks. Niin, ja pyysin 40/ keikka (ja keikkoja oli se joku 13...). kaikki "asiakkaat" sen ihan mukisematta makso, että oli kai ihan sopiva hinta.

Aika meni yllättävänkin nopeesti. Kannattaa etukäteen miettiä jotain sanottavaa, ettei tuu niitä kuuluisia jäätymisiä. Sieltä voi tulla lapsilta yllättävänkin kiperiä kysymyksiä (voidaanko tulla kattoon sun poroja?) ja jossain taas kukaan ei puhu mitään (20 minuuttia yksin puhelua.) Mutta ei siitä kannata mitään älyttömiä paineita ottaa. Kyselet vaan kuulumiset, jaat lahjat, toivotat hyvät joulut ja uudet vuodet, nappaat rahat kouraan ja lähet menemään. Joissain perheissä olin varmaan joku 10 min. kun ne jo sano et "eiköhän päästetä pukki jatkaan matkaa kun sillä on niin kovin kiire."
40e/10min. kyllä se mulle hyvin kävi :lol2:

Toivottavasti näistä oli jotain apua. :thumbs:

e: niin ja ilmoituksessa kannattaa mainita et tulet varmasti selvinpäin. se tuntuu olevan yks tärkeimmitä kriteereistä pukkia haettaessa

Onhan se oma riskipelinsä tuo pukin tilauskin. Ei tiedä millaista hiihtäjää sieltä saapuu. Aika sikaa säkissä ostamista. Viime jouluna näin jonkun junnupukin kävelemässä talojen välissä verskat ja lenkkarit jalassa. Varmaan kiva kokemus lapsosille vaikka ne ei nyt välttämättä siinä iässä paljoa yksityiskohtiin kiinnitäkään huomiota.

bad-santa-claus2.jpg

Mun vuoden suosikkiajanjakso, enkä todellakaan(vaikka köyhä olenkin) viettäis sitä porojen kanssa lennellen! Ennemmin syön näkkäriä, että saa viettää edes KERRAN vuodessa koko perheen kanssa iltaa. :)

Mun vuoden suosikkiajanjakso, enkä todellakaan(vaikka köyhä olenkin) viettäis sitä porojen kanssa lennellen! Ennemmin syön näkkäriä, että saa viettää edes KERRAN vuodessa koko perheen kanssa iltaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom