Kellään kokemusta "rintakivusta"

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli lämmittelin leuanvedoilla ja yhtä-äkkiä tunsin kevyen piston ríntalihasten välissä.. treeni kulki ihan ok läpi.. mutta nyt tossa kohdassa johon vihlaisi on paikallisesti kipeä alue noin 2 peukalonpään kokoinen. Alueella ei näy mitään erikoista.
Liike ei tunnu pahentavan kipua. Missä vika`?

Oisko rintaranka jumissa?

Itsellä ainakin oireili rinnan alueella kipuna, kun rintaranka jumitteli. Fysioterapeutilla tuli todettua ja auottua.

Okei, täytyy varailla aikaa avaajalle.. sydänperäiset oireethan ei ilmeisesti paikallistu yhteen alueeseen ja kipu ei jää ns päälle?

Okei, täytyy varailla aikaa avaajalle.. sydänperäiset oireethan ei ilmeisesti paikallistu yhteen alueeseen ja kipu ei jää ns päälle?

Sydänoireista ei ole kokemusta, tosin itsekin epäilin silloin, kun rintaranka jumitteli. On nimittäin pahimmillaan todella ikävän tuntuista niinkuin Tompsu totesi.

Tuolla jotain ohjeista sydänkohtauksen tunnistamiseen:
Lue tästä uhkaavan sydänkohtauksen oireet ? tiesitkö näitä? - Uutisia sydämestä - Sydän - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Itse olen siinä käsityksessä, että sydänperäinen ongelma tuntuu ennemmin puristavalta kuin varsinaiselta kivulta, mutta kuten sanottua, kokemusta ei ole, joten vahva mutu.

Kuulostaa rintarangan fasettilukolta. Itse luulin saaneeni slaagin kun ensimmäisen kerran joskus alkoi pistään rintaan dippiä tehdessä. Välillä sen saa auki helposti kun vetää palkeet täyteen ilmaa ja vääntää selkää notkolle ja "röyhistää" rintaa oikein kunnolla :) kuuluu POKS ja sen jälkeen on helpompi hengittääkin. Olen kuullut että esim koripallon päällä rullailu selällään saattaa se aukaista. Kovat rintareenit ja pitkät yöunet kyljellään on pahasta

Paikallinen kipu rintalastassa voi olla myös ns. lukko rintalastan ja kylkiluiden kiinnityskohdassa. Itse saan napsautettua rintalastan "lukon" auki. Ohjeet: Laita kätesi rintalihastesi päälle niin, että sormesi koskettavat toisiaan rintalastan päällä. Etsi sormenpäilläsi kylkivälit (kylkiluiden välit) ja paina sormet kevyesti väleihin. Ota keuhkot täyteen ilmaa. Keuhkojen ollessa täynnä ilmaa, vedä samanaikaisesti sormenpäitä erilleen toisistaan ja käännä selkääsi taaksepäin. Liike on enemmänkin nykäys, kuin veto ja voit tehostaa liikettä puhaltamalla liikkeen aikana keuhkoja tyhjäksi.

Paikallinen kipu rintalastassa voi olla myös ns. lukko rintalastan ja kylkiluiden kiinnityskohdassa. Itse saan napsautettua rintalastan "lukon" auki. Ohjeet: Laita kätesi rintalihastesi päälle niin, että sormesi koskettavat toisiaan rintalastan päällä. Etsi sormenpäilläsi kylkivälit (kylkiluiden välit) ja paina sormet kevyesti väleihin. Ota keuhkot täyteen ilmaa. Keuhkojen ollessa täynnä ilmaa, vedä samanaikaisesti sormenpäitä erilleen toisistaan ja käännä selkääsi taaksepäin. Liike on enemmänkin nykäys, kuin veto ja voit tehostaa liikettä puhaltamalla liikkeen aikana keuhkoja tyhjäksi.

heh.. Häijy fiilis. En tiedä teinkö oikein ton mut J-lauta miten pamahti rinnassa ja samantien alko tuntumaan että rintalasta muuttui liikkuvammaksi oli alussa kuin olisi kiveä painanut.

TY kaikille vastanneille :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samaa kokemusta täällä, joskus pisti rintaan ja kuvittelin toki että pumppuhan siellä reistaa. Käväsin kuitenki sydänfilmit otattamassa varmuudeksi siinä hätäpäissäni, mut eihän siellä mitään onneksi. Selkä oli niin saatanan jumissa/nivellukkoja täynnä ranka että säteili sieltä, muutamat kerrat naprapatiaa / hierontaa niin avot.

Sydänoireista ei ole kokemusta, tosin itsekin epäilin silloin, kun rintaranka jumitteli. On nimittäin pahimmillaan todella ikävän tuntuista niinkuin Tompsu totesi.

Tuolla jotain ohjeista sydänkohtauksen tunnistamiseen:
Lue tästä uhkaavan sydänkohtauksen oireet ? tiesitkö näitä? - Uutisia sydämestä - Sydän - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Itse olen siinä käsityksessä, että sydänperäinen ongelma tuntuu ennemmin puristavalta kuin varsinaiselta kivulta, mutta kuten sanottua, kokemusta ei ole, joten vahva mutu.
Tuossa linkissä on nyt niin paljon asiavirheitä, että oikein pahaa tekee... Miten ne voi tommoista tekstiä laittaa nettiin..

Back
Ylös Bottom