Keitä ne on ne sankarit?

Ikä
43
Luin Marko Savolaisen haastattelua käsittelevää threadia, jossa jotkut käyttivät Marko Savolaisesta sanaa supersankari. Ollenkaan kyseistä henkilöä vähättelemättä en kuitenkaa käyttäisi hänestä ko. termiä. Itseäni alkoikin kiinnostamaan ketä pakkiksen porukka pitää todellisina "supersankareina". Itse olen kyseisen termin suhteen sen verran kriittinen etten äkkisiltään keksi ketään. Lisätään nyt sitten myöhemmin jos joku kriteerit täyttävä tulee mieleen.

Tähän threadiin toivoisin ehdotuksia kyseisen supersankari-tittelin haltijoiksi. Mielellään perusteluineen. Onko kyseiset sankarit vanhoja sotajermuja vai rauhanpuolustajia? vaiko bodareita? Entä luonnonsuojelijat? Maailmanrauhan puolustajat? näyttelijöitä? arkipäivän sankareita? ketä vain.. Pistäkää ehdotuksia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyllä mulla joku solarium pullistelija tulis viimesenä mieleen sankarina.Ehkä siinä tarkotettiin että se näytti supersankarilta.

Tjooh. Eikö supersankarin yksi attribuutti ole urotöiden tekeminen?

3696.jpg

Warren Buffet teki aikamoisen sankarteon lahjoittaessaan yli 30 miljardia hyväntekeväisyyteen.

Lauri Törni, Ei varmaan kaipaa selityksiä

Rommel, mahtava sotasankari, ei ollut edes natsi, vaan Hitlerin attentaattiyritykseenkin osallisena, järkimiehiä siis, vaikka sodankäynnin mestari omalla osa-alueellaan. Innosti kokonaista armeijakuntaa Afrikassa.

Mannerheim. Oli sitä mieltä etti talvisotaan kannata ryhtyä, vaan antautua, ja jätti eroanomuksen kun siihen alettiin. Kumminkin käskystä johti sotaa luultavammin paremmin kuin kukaan olisi voinut.

David Attenborough. Kiehtovilla luontodokkareillaan tehnyt ihan äärettömästi töitä ihmisten valistamiseksi ja luonnonsuojelun eteen.

Noi tuli äkkiseltään mieleen

ei suomessa ole toisenlaisia sankareita mun mielestä,kuin nuo sotaveteraanit,ja jotenkin joillekkin sankarikoirille tippuu isot pisteet kanssa...no hulk on mun sarjissankari(ei pakkishulkki, sori;) )se on kova sälli...se leffakin,tarkoitan sitä uutta, on sairaan kova.Aivot narikkaan ja hulkkia kattomaan...:hyper:

Kyllähän nämä kaikki jotka ovat sortoa vastaan taistellut ja ehkä menettänyt henkensä. Mutta toisaalta aseistakieltäytyjätkin. ;)

Sotaveteraanit.

Mika Häkkinen, kaksinkertainen maailmanmestaruus erittäinkin pahan onnettomuuden jälkeen, Loistava mies.
Schumi.. ei tarvinne selityksiä, kaikkienaikojen suurin mies maailmassa! suurlahjakkuus.
Ayrton Senna-vainaa.
Matti Nykänen, maailman kaikkien aikojen paras lajissaan.
Sitten vielä Wayne Gretzky ja Mario Lemieux.. Parasta mitä kanadasta on tullut..

Valentino Rossi!!! Kyllä täytyy sanoa, että aina olen kunnioittanut aivan valtavasti Rossia.. ihan sikakova sälli!

edittii.. unohtu kokonaa Greg Moore. Siit ois tullu kyllä kova kuski, jos se ois saanu elää. Tosi tosi tosi traaginen ja raju kuolema.. R.I.P

Veteraaneilla kävi tsäkä.

Osittain samaa mieltä, en usko että nykynuoretkaan jäisivät kotiin pelaamaan WoWia jos olisi todellinen uhka että Vihollinen olisi tulossa raiskaamaan lapset ja tappamaan naiset. Eli mikä jottei voisi nykysukupolvestakin tulla vastaavia sankareita. Man's gotta do what man's gotta do. Sotaveteraaneja arvostan siis siitä että ovat uhranneet käytännössä oman elämänsä muiden (ja kokonaisen maan ja kansakunnan) puolesta, en siitä että he ovat tappaneet vihollisia tai osallistuneet sotaan. Samankaltaista epäitsekkyyttä arvostan kaikissa muissakin ihmisissä.

Kaikkien veteraanien väittäminen sankareiksi on jotakuinkin yhtä älykästä, kuin sanoisi, että kaikki miehet ovat sankareita. Tai vaikka kaikki oikeakätiset. Ei se, että on tahtomattaan joutunut mukaan sotaan kenestäkään automaattisesti sankaria tee. Tottakai joukkoon mahtuu paljon ihan oikeitakin sankareita. :david:

Mannerheim. Oli sitä mieltä etti talvisotaan kannata ryhtyä, vaan antautua, ja jätti eroanomuksen kun siihen alettiin. Kumminkin käskystä johti sotaa luultavammin paremmin kuin kukaan olisi voinut.

Melko voimakkaasti ilmaistu, että Marskin mielestä piti antautua Neuvostoliiton v.39 vaatimusten johdosta. Eiköhän kyse ollut sentään vain myöntymisestä tiettyihin alueluovutuksiin?

Soulcaptain penäsi perusteluita näihin sankarivalintoihin. Mitä vikaa sotaveteraanien valitsemisessa on? Tekeekö se tosiseikka, että he tekivät velvollisuutensa pakon edessä, sodissa saavututetuista asioista jotenkin vähäpätöisempiä?
Pitänee kai kysyä, kuka on soulcaptainin oma sankari? Jukka-poika vai Bob Marley? Eipä silti, jälkimmäinen teki aikanaan hemmetin hyvää musaa.. ;)

Pysyvän ja ruumiillisen vamman kanssa elävät ihmiset. Kyse siis pyörätuolin kanssa taistelevasta ihmisestä tai vaikkapa muusta vastaavasta tilanteesta. Arvostan aivan helvetin paljon. Sitä miettii, että miten paljon taistelua ja ennen kaikkea elämänhalua vaatii vaikkapa pyörätuolin kanssa eläminen. Moni voisi luovuttaa ja hävitä sängyn pohjalle.

Myös nuorten vammaisten vanhemmat kuuluvat kiistatta minun sankarilistalle.

:5: Ikuisesti.

No lähti kyllä heti taas päin vittua tämäkin threadi. Ei nyt taas niitä fiktiivisiä henkilöitä. Kohta on taas kaikki Rambot ja showpainijat.

Sotaveteraanit, varsinkin M-ristin ritarit, koska ne ovat siellä hässäkässä jotain pystyneet tekemäänkin. Aseistakieltäytyjät ovat kaikkea muuta. Puolustussodassa ei ole kyse vain itsensä puolustamisesta, vaan niiden puolustamisesta, jotka eivät siihen pysty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom