keihäänheitosta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xFlack
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
joo eli aattelin nyt teiltä jotka asiasta jotain tietää niin kysellä vähän että:

oon n.170 cm(60kg) ja 15vuotias eikä tuota pituutta oo tulossa yli 170 niin onko minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä kun mitä nyt oon katellu niin suurin osa heittäjistä on semmosta 185 - 200cm luokkaa ? :) mutta eihän se mitään meinaa jos on motivaatiota.

ja sitten kyselisin vähän minkälaista treeni ohjelmaa suosittelisitte kun oon ihan pihalla mitä nyt keihäänheittoon pitäs panostaa kunnolla.

ja sitten tietenki niitä tekniikka yms linkkejä olis kiva saada.. :)

ja sori en jaksanu kattoo search :dance:

Kysele valmentajaltas! mut kyl tos keihäänheitossa koko kroppaa tarvii! mut eniten varmaa selkää,olkapäitä! Tai joltain muulta samassa seurassa olevalta keihäänheittäjältä!

nonii ja nyt vielä täydennys että oon kuopiosta ja ei oo löytyny mistään seuraa missä olis keihäänheittoo ja se valmentaja on niin ***tanan vaikee löytää. mutta ens keväänä vois ettiä uudelleen mutta sitä salikauttahan tässä oon aatellu että minkälaista reeniä.

jos joku jaksais nyt väsätä tänne semmosen 3/4 jakosen ohjelman niin kiitoksia!

Googlella löyty Kuopion Sisu-Veikot http://www.sisuveikot.com/valmennus2/ ja ihan varmasti löytyy keihäänheittoon valmennusta. Ilman asiantuntevaa valmentajaa ihan turha edes kuvitella harjoittelevansa noin nuorella iällä mitenkään järkevästi täysin uutta lajia, niin karulta kuin se kuulostaakin. Totta kai joku voi sulle harjotusohjelman tehdä, mutta mitä hyötyä siitä on ilman lajivalmennusta..?

Itse aikoinaan taisin pari kuukautta heitellä kaupasta kotiin kannettua keihästä pihamaalla. Sitten rääpäisin yhden emailin lähiseudun suurimpaan urheiluseuraan ja sitä kautta löytynyt valmentaja ollut hommassa mukana tähän päivään saakka. Sulle tulee loputon määrä uusia juttuja valmennuksessa; kuntopallojen heittoja, heittopainojen heittoa, kuulien heittoja, loikkia, ristiaskeltreeniä, aitojen ylitystä tuhannella eri tavalla, koordinaatioharjotuksia, toistakymmentä uutta liikettä punttisalille, venyttelyä, lihashuoltoa... Niin ja itse keihäänheitto :) Mutta hauskaa on!

Joo Sisu-Veikoissa pystyt harrastamaan keihäänheittoa ja valmentajat sieltä löytyy. Enkä usko että lyhyydellä/pituudella niin paljoa keihäänheitossa on väliä. Mutta punttitreeneissä isoja lihasryhmiä rasittavia liikkeitä ja räjähtäviä liikkeitä. Esim. Rinnalleveto, tempaus, etukyykky, penkkipunnerrus yms. Harjoituskaudesta riippuen toistot ja sarjamäärät, edelleen, valmentajat osaa neuvoo parhaiten.

Kyllähän pituudella keihäänheitossa on merkitystä, mutta ei se sinulla ongelma tule olemaan. Kun olet vasta 15v, on kasvua varmasti vielä useampi sentti jäljellä ja tuommonen 180cm on ihan passeli pituus.

Kuopiosta kyllä löytyy asiantuntemusta keihäänheittovalmennukseen, että se ei ole ongelma. Jyrki Blom hoitelee jossain Kuopion lukiossa noita valmennusjuttuja, että häneen kannattaa ottaa yhteyttä. Jyrki on oikein pätevä valmentaja. Myös siitä lähikunnasta, Leppävirralta, löytyy yksi suomen parhaista keihäsvalmentajista. Hänellä on myös valmennettava Kuopiossa, että hän pyörii siellä päin aika usein.

Kuopiohallissa löytyy oikein hyvät harjoitusolosuhteet keihäänheittoon, että sinne vain kuikuilemaan. Harjoitusten sisällöstä tuli hyvää juttua Hansulilta ja Mitnickiltä. Mites pitkälle se keppi on tähän mennessä lentänyt?

800g keppi on menny 35metriä.. :hyvä: Mutta kiitos paljon neuvoista, pitääkin joku päivä kysäistä sisuveikoilta että miten olis :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom