kehonrakennusvalmentajia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Kaikki puhuu (lehdissä ja miks ei täälläkin) siitä miten joku tietty kehonrakennus guru auttoi heitä pääsemään elämänsä kuntoon ja etteivät he ilman tätä olisi millään pärjänneet,
Siis ymmärrettäväähän on että kilpailuun valmistautuessa on tärkeää että taustalla häärii joku joa on aikaisemminkin ollut leikissä mukana. Mutta eivätkö nämä gurut auta balihemmoja myös off-kaudella saamaan lihaa hihaan?
Niin ja siis varsinaiseen dilemmaan: Onko kannattavaa näin melko aloittelevalle (3v salilla) ja erittäin alasta kiinnostuneelle hankkia itselleen "valmentaja". Sellainen joka opastaisi miten sitä lihaa on parasta hankkia ja joka ehkä vuoden tai kahden päästä myös auttaisi kisailun alkuun - mikäli tietenkin sitä lihaa alkaa kertyä vielä nykyistäkin lupaavammin.
Niin ja finally - Onko täällä Helsingissä sellasia "valmentajia/guruja" jotka tarjoavat edellä mainittuja plveluja?

apprentice sanoi:
Niin ja finally - Onko täällä Helsingissä sellasia "valmentajia/guruja" jotka tarjoavat edellä mainittuja plveluja?
Todellakin on, mutta voin hiukan jopa provon varjolla väittää, että parhaat kisavalmennukseen oikeasti pystyvät valmentajat eivät todellakaan ole minkään faffin tai föffin sertifikaatin omistavia miehiä ja naisia, vaan ihan jotain muuta...

Tomi sanoi:
Todellakin on, mutta voin hiukan jopa provon varjolla väittää, että parhaat kisavalmennukseen oikeasti pystyvät valmentajat eivät todellakaan ole minkään faffin tai föffin sertifikaatin omistavia miehiä ja naisia, vaan ihan jotain muuta...

Tomia kompaten, valmentajasopimus todellakin kannattaa. Jos tähtäät lavalle, nämä pikakurssin käyneet personal trainerit ja vastaavat voit unohtaa. Tarvitset avuksesi kokeneen kisaajan.

apprentice sanoi:
Niin ja siis varsinaiseen dilemmaan: Onko kannattavaa näin melko aloittelevalle (3v salilla) ja erittäin alasta kiinnostuneelle hankkia itselleen "valmentaja". Sellainen joka opastaisi miten sitä lihaa on parasta hankkia ja joka ehkä vuoden tai kahden päästä myös auttaisi kisailun alkuun - mikäli tietenkin sitä lihaa alkaa kertyä vielä nykyistäkin lupaavammin.
voi kun itsekin olisin silloin 16-vuotiaana ollut yhtä viisas kuin sinä ja edes miettinyt valmentajan hankkimista. 99% alan harrastajista on tehnyt alussa hommat päin persettä ja hyvää aikaa ja vaivaa on mennyt hukkaan.

Valmentajaan kun laittaa tietyn määrän euroja vaikkapa J. Mentulan vuoden valmennukseen niin ei varmasti mene rahat hukkaan. Isoltahan se raha tuntuu könttäsummana mutta kun vuodeksi ja siitä eteenpäinkin saat iloa niin pieni rahahan se loppujen lopuksi on.

Juu, ikää on 20v eli ei tässä ihan junnuja olla, vaikkakin nuori muihin alan harrastajiin verrattuna.
Niin ja mitä Mentulaan tai Godzillaan tulee ni ne on Mansessa ja Kuopiossa.. Missä Helsingin gurut lymyilee? Mayorsilla kai, mut opiskelijana en viitsi laittaa kaikkia opintotukia Mayorsin kuukausimaksuun kun yliopiston sali on ilmainen...
Oon menossa viikonloppuna Lahteen :rock: (niinkuin varmaan aika moni täältä) joten jos sieltä löytyisi vastauksia..

Niin ja jos arvostaisin todella paljon jos joku antaisi vinkkiä kehen kannattaa ottaa yhteyttä valmennuspaketin tiimoilta.. :thumbs:

apprentice sanoi:
Juu, ikää on 20v eli ei tässä ihan junnuja olla, vaikkakin nuori muihin alan harrastajiin verrattuna.
Niin ja mitä Mentulaan tai Godzillaan tulee ni ne on Mansessa ja Kuopiossa.. Missä Helsingin gurut lymyilee? Mayorsilla kai, mut opiskelijana en viitsi laittaa kaikkia opintotukia Mayorsin kuukausimaksuun kun yliopiston sali on ilmainen...
Oon menossa viikonloppuna Lahteen :rock: (niinkuin varmaan aika moni täältä) joten jos sieltä löytyisi vastauksia..

Niin ja jos arvostaisin todella paljon jos joku antaisi vinkkiä kehen kannattaa ottaa yhteyttä valmennuspaketin tiimoilta.. :thumbs:
Tuleppas Lahdessa paiskaamaan kättä niin jutskaillaan vähän ja katsotaan että perus runko on ainakin kunnossa. t.Marko

Nämä "valmentajat" tekevät lähinnä perusrungon harjoittelijalle ja samaa runko printataan koneesta ulos joka jätkälle ja lappu käteen (riippuen henkilön painosta ym.). Tässä se valmennus pääpiirteittäin.
Kaikki se mitä sillä ohjelmalla ym. saavutetaan on pääasiassa vain harjoittelijasta kiinni. Jos on päätä treenata, halua syödä ja aikaa nukkua, niin kaikki kehittyy tiettyyn rajaan asti.
Itse en usko valmentajan hyötyyn muuta kuin todellakin aloittelijan kohdalla. Jos on jo vuosia pyörinyt näissä kuvioissa, niin jo tyhmäkin oppii suurimman osan lajista. Loppujen lopuksi kehonrakennus on helppo laji teoriassa, on vain itsestä kiinni mitä saat aikaiseksi. Kuka tahansa oppii tekemään ruokavalion, mutta kuka sitä noudattaa riittävän tarkasti. Kuka tahansa ei opi treenaamaan tarpeeksi lujaa ja kehitys jää puoli tiehen. Kuka tahansa osaa nukkua, jos ei sitten ole uniongelmia tai esim. pitkät työpäivät verottaa yöunen määrää.

Siis suosittelen "valmentajaa" ihan aloittelijalle. Aloittelijan on hyvä oppia heti alusta oikeanlainen ravinto, riittävän kova treenaaminen ja lepo. Samalla kannattaa itse kokojan opiskella aihetta lukemalla erilaisia artikkeleita, mm. tätä pakkotoistoa (täältäkin löytyy paljon paskaa, mutta paljon hyvääkin tietoa), alan kirjoista (mm. Pauliina Taluksen kirja) ym.

Ei tähän lajiin ole mitään poppakonsteja tai muitakaan ihmeellisyyksiä.

Itsekkin olen vähän harkinnut ajatusta valmentajasta ihan vain varmistuakseni siitä, että syön ja teen kaiken oikein jne. Tosin tämmöisen nuoremman jannun on varmaankin hieman hankalempi tehdä "valmentajan" eteen mitään :( Mutta ei siinä mitään, kyllä näinkin tuloksia tulee.

IsoDino sanoi:
Nämä "valmentajat" tekevät lähinnä perusrungon harjoittelijalle ja samaa runko printataan koneesta ulos joka jätkälle ja lappu käteen (riippuen henkilön painosta ym.). Tässä se valmennus pääpiirteittäin.
Kaikki se mitä sillä ohjelmalla ym. saavutetaan on pääasiassa vain harjoittelijasta kiinni. Jos on päätä treenata, halua syödä ja aikaa nukkua, niin kaikki kehittyy tiettyyn rajaan asti.

Niin no on kai tuo joassain määrin totta. Sen voin kertoa että kaikki kirjat ja julkaisut mitä käteeni oon saanut on tullut luettua ja onhan niistä aika paljon käteen myös jäänyt (kuten myös SUPERMASSA Savolaisen kirja :worship: jonka jälkeen elopaino nousi 15kg hieman yli puolessa vuodessa ) - mutta silti kun lähdet käytännössä toteuttaa massa/dietti kautta niin siinä herää aika nopeasti kysymyksiä. Ja yksin kun niitä yrittää pähkäillä niin sellainen tietty alituinen epäily vie parhaan terän treenistä.

Niin ja tuo treenikaveri ois loistava asia, mutta niitäkin on harvassa. Oon treenannut monen jätkän kanssa, mut se on sit mennyt siihen et mä neuvon niitä enkä saa koko hommasta itselleni mitään hyötyä (paitsi ehk turvaajan penkissä). Sellainen treenikaveri joka ois mua hieman vahvempi (et aina yrittäis ottaa kiinni) ja joka ymmärtäis intensiteetin päälle jotain pitää laittaa joulupukille toivelistaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
SUPERMASSA sanoi:
Tuleppas Lahdessa paiskaamaan kättä niin jutskaillaan vähän ja katsotaan että perus runko on ainakin kunnossa. t.Marko

Mitä mitä? Onko Supermassa Lahdessa? Expon ajan vain? Minäkin olisin enemmän, kuin kiinnostunut ammattivalmennuksesta?

Valmentaja olisi erittäin hyvä olemassa, niin välttyisi niiltä pahimmilta munauksilta. Kantapää on v-mäinen opettaja. Itse olen selkeästi joutunut kärsimään siitä, ettei ollut kokenutta kaveria vierellä karsimassa pahimmat tekniikkavirheet pois.

L0b0 sanoi:
Mitä mitä? Onko Supermassa Lahdessa? Expon ajan vain? Minäkin olisin enemmän, kuin kiinnostunut ammattivalmennuksesta?
Kyllä paikalla ollaan ja kysyminen ei maksa mitään, joten rohkeasti juttusille.

Kun minä nyt en ole sinne Lahteen pääsemässä niin voisiko joku valaista, että mistä niitä guruja täällä Helsingissä löytäis ja minkälainen on heidän hintahaarukkansa? Täällä missä itse treenailen tuskin tulen nimittäin löytämään kunnollista treenikaveria :(

Tomppa85 sanoi:
Valmentaja olisi erittäin hyvä olemassa, niin välttyisi niiltä pahimmilta munauksilta. Kantapää on v-mäinen opettaja. Itse olen selkeästi joutunut kärsimään siitä, ettei ollut kokenutta kaveria vierellä karsimassa pahimmat tekniikkavirheet pois.

Haluaisin juuri välttää nuo munaukset ja vaikka se saattaakin kuulostaa hölmöltä, toivoisin, että tästä tulisi minulle jonkin sortin uusi elämäntapa :whip: :rock:

Menthos sanoi:
Kun minä nyt en ole sinne Lahteen pääsemässä niin voisiko joku valaista, että mistä niitä guruja täällä Helsingissä löytäis ja minkälainen on heidän hintahaarukkansa? Täällä missä itse treenailen tuskin tulen nimittäin löytämään kunnollista treenikaveria :(

Supermassan löytää käsittääkseni edelleen Mayor´silta.

Pro-Pain sanoi:
Supermassan löytää käsittääkseni edelleen Mayor´silta.

Niin no, tuonne olisi kyllä mahtava päästä, mutta itseltäni ei löydy tietoa, että missä lähin Mayors sijaitsee vaikka kovasti koitin netistä hakea :( Ja saattaisi sitä omaa keskinkertaisuuttansa siellä säikähtää :D Niin ja mites paikan hinnastot? Löytyisikö jonkin sortin nettisivuja?

btw, ihan näin tiedoksi niin:
"Alle täysi-ikäisiltä vaaditaan täysi-ikäisen huoltajan mukanaoloa."
Eli tonne on sitte turha lähtee 16v kaverin kanssa reenaileen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom