Kehonkoostumusmittarit

Ajattelin että olisikohan tuollainen rahanväärti. Saisi ainakin tietää suuntaa että paljonko sitä läskiä on joka punnituksella.

Onkohan muun merkkisiä olemassa kuin Omroneita?

jokunettikauppamissäomroneita

Kokemuksia ja suosituksia minkälaista kannattaisi katsella

Edit. meleko tyyritähän nuo on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuollaista puristushässäkkää olen kokeillu ja kyllä mä ainakin epäilen että se olisi ihan muutaman proisentin heitolla oikea luvun antanut.
Jep Jep... Alle 13% rasvoissa TUO VEKOTIN näytti mulle 28% ja osia. Tähän testaaja tokaisi " tää mittari ei toimi teikäläisillä " :hyvä: Kysyin, että mitäköhän neiti mahtaa tarkoittaa???... No jos on lihasta, niin tää mittari heittää. Normi kansalla ehkä sinnepäin. ÄLÄ TUHLAA RAHOJASI: HOMMAA RASVAPIHDIT !!! ja ammattitaitoinen mittaaja.:arvi:

Jep Jep... Alle 13% rasvoissa TUO VEKOTIN näytti mulle 28% ja osia. Tähän testaaja tokaisi " tää mittari ei toimi teikäläisillä " :hyvä: Kysyin, että mitäköhän neiti mahtaa tarkoittaa???... No jos on lihasta, niin tää mittari heittää. Normi kansalla ehkä sinnepäin. ÄLÄ TUHLAA RAHOJASI: HOMMAA RASVAPIHDIT !!! ja ammattitaitoinen mittaaja.:arvi:

Jep, sama täällä. 19%rasvoissa (pihdit) näytti vekotin 26%. Lallalaa, kyllä oli naurussa pitelemistä.

Ite tilasin pihdit. Hintaa tuli hurjat 8,5 euroa. Eiköhän noilla saa tarkemman tuloksen ku tommosilla elektronisilla. Pihtien merkki tais olla joku accumeasure 3000.

Tuollaista puristettavaa vekotinta kokeilin jollain messuilla kahdesti. Ensimmäinen mittaus antoi tuloksen 8.0% ja tarkistusmittaus 8.3%. Peilistä katsoen sanoisin rasvojen olevan n. 15-16%. Voisikohan noilla mittareilla seurata absoluuttisen rasvaprosentin sijaan kehon koostumuksen muutosta?

präsä: -Nuo pihdit toimii juuri ja juuri rasvaprosentin seurannassa yhdellä ihmisellä ja mittajalla. Kovin tarkkoja tuloksia niiltä ei kannata odottaa. Ja mittaajan kannattaa sitä mittaamista myös harjoitella, sinne pihtien väliin kun kokemattomalla voi eksyä kaikkea muutakin kuin rasvaa tai sitten sieltä ei löydy kuin riipaus nahkaa. Hyvillä pihdeillä onkin hintaa sitten heti useampi sata euroa. Tosin hyvätkään pihdit ei poista mittaajan virheitä.

jarmot: -Tuollaisella puristettavalla voi seurata jollain tasolla sitä kehosnkoostumuksessa tapahtuvaa muutosta, kunhan mittaustilanne on aina sama. Eli vaikka joka toinen sunnuntai tyjällä vatsalla aamusta wc-käynnin jälkeen. Ei noinkaan mitään kovin tarkkoja ja varmoja tuloksia saada, mutta varmasti yksittäisen henkilön kohdalla riittää seurantaan.

Mutta omatoimiseen "mittaamiseen" suosittelen mittanauhaa ja kameraa/peiliä vaikkapa kerran kuukauteen. Mittanauha kun ei valehtele eikä tulokset heittele, kunhan on itselleen rehellinen sen nauhan kanssa.

Tämä siis vain mun mielipide...

Ite tilasin aikoinaan tuollasen omronin vaa'an ja totesin että vaaka vain arvioi rasvaprosentin jotenkin annettujen mittojen perusteella. kokeiltiin niin että suunnilleen samanpainoiset kaverit kävi vuorotellen vaa'assa, toinen treenannut vuosia ja timmikuntoinen, toinen lähes liikuntaa harrastamaton ns."laiha läski". Mutta voi, jostain kumman syystä treenanneella kaverilla rasvat oli n.15% suuremmat kuin pulskalla pojalla. siinä vaiheessa menetin uskoni tähän vehkeeseen ja luotan siihen vain puntarina, muuten täyttä hölynpölyä. että näin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom