Kehon "tyhjentäminen"

Morot kaikille!

Tälläin hyvinkin tarkasti ilmaistuna eikä lainkaan epämääräisesti olen joskus kuullut jostain, että saattaisi ehkä olla elimistölle terveellistä tehdä niinsanottu täystyhjennys aina jonkun tietyn väliajoin?

Hassuttelut sikseen, tarkoitan siis, että jotenkin (mieluiten toki) hallistusti uhraisi päivän tai pari ihan kunnolliseen suoliston tyhjennykseen hanurin kautta. Onko kenelläkään enempää tietoa tälläisestä? Ihan järkeenkäyvältä tälläinen ainakin kuullostaisi, että elimistöstä tyhjentäisi suuren määrän bakteereja/kuona-aineita/kaikkea mahdollista mitä sinne kertyy ihan päivittäisessä syömisessä, treenatessa, ja elämän aikana muutenkin. Itselläni ei siis ole tietoa että miten ja kuinka kauan tälläistä toimenpidettä tulisi toteuttaa, mutta luulisi sitä nyt luontaistuotekaupoista tai apteekista jotakin ainetta saavan, jolla tämän tyylisen tyhjennyksen voisi tehdä ns. "hallitusti" ettei napsahda vaikkapa kaupan kassalla tai koulupäivän aikana tavarat housuun..... Korostan nyt, että itse en siis itse tiedä asiasta mitään. Olen vain joskus miettinyt asiaa samalta kantilta kuin esim. verenluovutusta. Kaikki verta luovuttaneet tietävät että luovutuksen jälkeen olo on heikko kehon kehittäessä uutta verta, mutta päivän tai parin päästä olo on aivan mahtava kun uutta bensaa kiertää suonissa. Sitä en osaa sanoa vaikuttaako se treeniin mitenkään, mutta ainakin itselläni olotilan olen huomannut parantuvan.

Jos jollain on tämäntyylisestä asiasta jotain tietoa niin voisi kertoa, mieluiten toki kokemuksien kanssa (kaikkein likaisimpia yksityiskohtia ei välttämättä tarvitse kertoa) :) Miten tälläinen toimenpide kannattaisi suorittaa? Jotain aineita tähän tarkoitukseen? Riittääkö esim. yksi päivä vai kannattaisiko varata vaikka viikonloppu vessassa juoksemiseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari päivää syömättä niin eiköhän tyhjene. Kuullostaa rajulta, mutta tuosta ei ole mitään muuta haittaa kuin kova nälkä ja ehkä ummetus vähäksi aikaa. Kalorivajeen voit syödä seuravina päivinä takaisin, ja ruoka varmasti maistuu.

Pari päivää syömättä niin eiköhän tyhjene. Kuullostaa rajulta, mutta tuosta ei ole mitään muuta haittaa kuin kova nälkä ja ehkä ummetus vähäksi aikaa. Kalorivajeen voit syödä seuravina päivinä takaisin, ja ruoka varmasti maistuu.

Totta, kuullostaa aika rajulta mutta ainakaan omaan korvaan ei täysin mahdottomalta? En tosin tiedä olisinko valmis itse suorittamaan tälläistä toimenpidettä, mutta tuli vaan mieleen ku olen muistaakseni joskus tuollaisesta kuullut että tekisi hyvää. Toki huomasin tuossa että parin viikon päästä olisi kokonainen viikonloppu täysin vapaa omista treeneistä/peleistä/menoista että jos sitä uhraisi sen vessassa jouksuun jos täällä on jollain tietoa että onko sellaisessa oikeasti mitään ideaa.... :D Jos en ihan väärin muista niin samassa yhteydessä puhuttiin jotain vihreästä teestä ja varmasti muistakin aineista. Tuokin voi toki olla täysin omaa mielikuvitusta kun en kaikenlisäksi teetä koskaan juopottele :D

Kai sitä voi Moviprep-setin imaista ihan "huvikseen" jos siltä tuntuu. Tuota tavaraa käytetään ennen suolen tähystystä. Haet apteekista setin, maksaa 30 euroa ja varaat tyhjennykseen päivän. Juot pahanmakuista litkua sekä paljon nesteitä ja juokset vessassa päivän ajan. Aamusta kun aloittaa niin ei pitäisi olla seuraavana päivänä vaaraa enää löysien tulemisesta housuun kun ei suolessa enää ole mitään. Suolihuuhtelu voi olla vähän miellyttävämpi prosessi eikä vie yhtä paljon aikaa. Siihenkin saat värkit apteekista. Tai voit mennä hoitolaan. Googlesta lisää.

Noista mainitsemistasi jutuista tosin ne bakteerit ovat välttämättömiä suoliston toiminnalle ja "kuona-aineita" sanotaan ulosteeksi. Jos suolisto toimii normaalisti niin turha sitä on lähteä tarpeettomasti huuhtelemaan. Huono mäihä jos käy niin saat itsellesi jonkinlaisen suolistovaivan turhalla tyhjentelyllä.

Mun mielestä moisissa tyhjennyksissä ei ole mitään järkeä. Maksa ja munuaiset hoitavat kuona-aineiden poiston kyllä aivan tarpeeksi tehokkaasti, niin tehokkaasti että näiden elimien toimintaa ei ole vielä millään masiinalla opittu täydellisesti jäljittelemään. Moisten tyhjennysten ajattelisi pikemminkin heikentävän suoliston normaalia limakalvopuolustusta kun bakteereja huuhtoutuu pois. Jos suolistonsa terveyttä ja kuonan kertymistä haluaa välttää, syö mieluummin kuitupitoista ruokaa ja jättää viinat ja tupakat pois. Kyllähän sitä varmaan tulee kevyt ja freesi olo, kun paskantaa suolensa tyhjäksi/paastoaa/on ties millä detox-kuurilla. Nesteitä lähtee ja luontokaupan myyjä rikastuu, kun ihmiset uskoo välillä kaikkea mitä vaan tajutaan mainostaa ja markkinoida...

Vähän vanhaa ketjua nostelen, kun tuli eilen vedettyä tota moviprepia 1 litra, kun tänään tähystys ja kohta pitäisi vielä toinen samainen juoda. Voin sanoa, että en oo ikinä juonut mitään noin pahan makuista. Jokaisella huikalla meinasi laatta lentää eilen ja kesti 3 tuntia, että sain ton litran alas. Mun edesmenneen enon kilju oli jumalten juomaa tohon verrattuna. Älkää vaan ketään vapaaehtoisesti ikinä käyttäkö tota tyhjennykseen.

En mä tota toista litraa tuu alas saamaan. Ei sitä paskaakaan kyllä enään tule vaan pelkkää kirkasta nestettä puskee ulos, joten taisi eka litra tehdä tehtävänsä. :)

Ryystä se toinenkin litra. Vaikka väkisin. Se ahdistaa paljon vähemmän kuin tähystystilanteessa letkun ronklaaminen suolistossa edestakaisin kun kaikki tavara ei olekaan löytänyt tietään ulos.

Apteekista toilaxia niin kyllä silläkin hyvintö tyhjenee. Tulee painoja vedettyä kisoihin tuolla.. ps. Ei kahdeksaa ennen nukkumaanmenoa voi tulla paskaa sänkyyn terveisin nimimerkki olen kokeillut

Mitä hyötyä tyhjentämisestä on? Raakaa faktaa kiitos. Eikä mitään viher-itu-paleo-fasting-fitness-flow-superfood-ruokafanaatikon horjuttamattomia mielipiteitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom