Kehitys stopannut ja salivarustus rajoitettu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Tein tuolla tämän palstan aloitusvoima ohjelmalla jonkun aikaa ja kehitys on jauahnut paikallaan jo useamman viikon.

Jaksaisiko joku kertoa mikä ohjelma minulle olisi hyvä kun salin varustus on seuraava.

-Penkki
-Käsipainot
-Kyykkyteline (eli pystypunnerruskin onnistuisi)
-Maastaveto mahdollisuus
-Vatsalihaspenkki
-Ylätalja

Leuanvetotankokin on mutta nykyään en saa leukoja kuin 1-2 joten olisiko kulmasoutu hyvä korvaamaan tämän? :D

Arskan ohjelmaa katsonut ja se varmaan on ihan hyvä mutta voisiko tuon leuanvedon korvata vaikka kulmasoudulla?

ei, leuanvetoa ei voi korvata kulmasoudulla. korvaa leuanveto mieluummin ylätaljalla jos se on pakko korvata jollain.

Nyt kannattaisi varmaan funtsia mistä kehityksen pysähtyminen johtuu. Voisit tietysti kokeilla jollain toisella ohjelmalla tai sitten tarkistaa että treeniintensiteetti, ruokailut, lepo jne on kunnossa. Pidätkö esim. treenipäiväkirjaa toistoista ja painoista? Jos jauhaa kerrasta toiseen samoilla painoilla ja toistomäärillä niin eihän sitä kehitystä tapahdu. Saatko varmasti tarpeeksi kaloreita/proteiinia päivän mittaan? Tätäkään ei millään mutu tuntumalla yleensä saa oikein. Pidä kirjaa syömisistä muutaman päivän ajan ja saatat hämmästyä. Ethän treenaa liikaa? Kysymyksessä ei tarvitse olla ylikunto, mutta jos lihakset eivät ole palautuneet entisestä rääkistä niin ennenpitkää kasvu kyllä pysähtyy.

Kylhän noilla tekee vaikka mitä!!!!! Vaikka tällaista:
1.
penkki x4
vinopenkki (jos ei pysty ,niin kapee penkki) x3
vipunosto sivulle x3
pystypunnerrus x3
ojentajat taljassa x3
vatsat x6 (kaksi eriliikettä x3....ja kannattaa kierrättää 4-5 eri liikettä

2.
soutu (kp) x4
ylätalja x4
pystysoutu x3 (takaolkapäät)
Hauis x4 (suoratanko)
vasara x3 (hammer)

3.
alaselkä x3 (lämmittelynä vaikka lattialla)
maastaveto x4
kyykky x4
askelkyykky (kp) x4

....tollasta kaiketi pystyt tekeen !!??!!
Toistomäärät vois tehdä suraavasti :
2viikkoo x15 ...seuraavat 2 viikkoo x10 ...ja seuraavat 2 viikkoo x5 ...ja muista pitää joka neljäs viikko kevyenä !!!

kehitys on jauahnut paikallaan jo useamman viikon.
Kuulostais vähän siltä, että nyt tartteis ruveta treenaamaan. Ei liene ihmeellistä vaikka kehitys junnaisi joskus viikkoja, kuukausia tai jopa vuosia ellei treenaaminen, syöminen jne. ole oikeasti 100% tuloshakuista.

Oletko muuten mielestäsi panostanut hommaan täysiä?

Kiitos tuosta ohjelmasta.

Olen kaiketi tehnyt liian pitkään täysin samaa ohjelmaa ja liian vähillä toistoilla (5).
En ole myöskään pitänyt kevyempiä viikkoja koskaan.

Olen kyllä syönyt 6 kertaa päivässä täysin samoihin aikoihin ja paljon proteinia.
Olen nukkunut 7-8h joka yö ja herännyt samaan aikaan.
Olen mielestäni panostanut niin paljon kuin pystynyt.

Kaapo69: eikös pystysoutu ota sivuolkapäihin pääsääntöisesti.

Kyllä toi menee enemmän takaolkapäille, koska vetäväliike. Voihan tietysti sivuolkapäät jotain pientä epäsuoraa hittiä ottaa.

Mika, kannattaa laskea kalorit ja seurailla painoa vaa'asta, jotta tiedät kaloreiden olevan varmasti plussalla. Myös ohjelmaa kannatta kierättää ja antaa välillä kropalle lepoa enemmän, jos on ylikunnon oireita. Rohkeasti lisää rautaa tankoon!

Ottaa sekä että! Olisin pistänyt leveellä tangolla soudun alataljasta ,jos mikan salilla olis siihen ollut mahdollisuus!

Kyllä toi menee enemmän takaolkapäille, koska vetäväliike. Voihan tietysti sivuolkapäät jotain pientä epäsuoraa hittiä ottaa.
:anssi:

Oletko koskaan kokeillut pystysoutua? Vaikka onkin vetävä liike, niin mietipä vähän mihin suuntaan se veto tapahtuu.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/BBUprightRow.html

Kyllä se pääosin sivuolkapääliike on oikein tehtynä. Tolla on kätevä korvata esim. viparit sivulle jos ei omistaisi käsipainoja vaan pelkän tangon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljon vaikuttaa pystysoudussa kuinka leveällä kädet on ja vedetäänkäö harteita korviin vai ei siihen mihin se eniten vaikuttaa. Tuossa exrx-linkissä tuo menee tosiaan aikapitkälti sivuolkapäille, mutta leveämpi ote jossa kyynärpäät vaeltaa enempi taakse ottaa pirun hyvin takaolkiin. Aikalailla parhaiten saan ainakin itse sinne tuntuman tuolla leveämmällä pystysoudulla. Ja tieten sillä on valtaisa merkitys, onko yläkroppa pystysuoraan lattiaan nähden vai lievässä kulmassa.

Eli ei varsinaisesti voi sanoa että oikein tehtynä sivuolkapääliike, vaan riippuu ihan siitä miten se liike tehdään. Ei se leveämpikään/kulmassa tehtykään tyyli sen enempää väärä tyyli ole, erilainen vain.

Meinaatko tolla kulmalla eteenpäin nojaamista? Kyllähän se tietty sillon takaolkiin alkaa jo ottamaan jos liike rupeaa muistuttamaan takaolkapääsoutua.

EDIT: Kaikki on tietenkin kiinni siitä mihin suuntaan se veto tapahtuu eli mihin suuntaan olkavarret liikkuu. Liikkeiden nimet on sitten lähinnä suuntaa antavia jos niitä lähtee rajustikin muuntelemaan.

Jep, sellaista lievää etunojaa, esim. taljassa jos tekee v-kahvalla, niin siinä tuollainen pikku etunoja on huomattavasti luonnollisempi kuin pystysuora-asento. Ja tosiaan tuolla leveämmällä ottella jossa kyynärpäät vaeltaa reilusti taakse se raistus kohdistuu sinne takalohkoihin ilman nojaakin.

Eli pystysoudussa, kuten monessa muussakin liikkeessä, sen vaikutuksen voi kohdistaa enempi haluamiinsa lihoihin muuttamalla hieman tekniikkaa. Enempi siis vaikuttaa aina miten liike tehdää, kuin se minkä niminen se liike nyt sattuu olemaan. Moninivelliikkeet ottaa kuiten jokatapauksessa aina useampaan lihakseen/lihasryhmään, joten turhan tarkat jaot mihin mikäkin ottaa on mun makuun aikalailla turhia. Kohdistetut liikkeet sitten erikseen, jos halutaan vain ja ainoastaan tiettyä lihaa rankaista.

:anssi:

Oletko koskaan kokeillut pystysoutua? Vaikka onkin vetävä liike, niin mietipä vähän mihin suuntaan se veto tapahtuu.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/BBUprightRow.html

Kyllä se pääosin sivuolkapääliike on oikein tehtynä. Tolla on kätevä korvata esim. viparit sivulle jos ei omistaisi käsipainoja vaan pelkän tangon.
Kyllä olen tehnyt. Tosiaan, olen etunojassa ja otteestakin riippuu, mutta kyllä olen tuon takaolkapäille tehnyt.

E: Saahan tuon toki menemään sivuolkapäillekin, kun fiksaa. Melko subjektiivista, miten tekee.

Jep jep.. kyllähän penkkipunnerruksenkin saa menemään enempi ojentajille ottamalla kapeamman otteen, mutta sitä kutsutaankin kapeaksi penkiksi. ;) Tai sitten rasitusta enempi olkapäille muuttamalla kulmaa pystympään, mutta sekin menee sitten loppujen lopuksi pystypunnerrukseksi. :D Se lähinnä oli se mun pointti, että jos pystysoutu tehdään pystyssä kuten nimi sanoo, niin se ottaa pääosin sivuolkapäihin. Tosin aika sama miksi sitä mitäkin liikettä kutsuu, monilla on usein joku oma tapa tehdä joku liike jolloin sen saa kohdistettua johonkin lihasryhmään mihin se ei ottaisi sellaisella suoraan ohjekirjasta kopioidulla tekniikalla. Kukin tyylillään. :)

Meni kyllä taas sen verta ohi alkuperäsestä aiheesta, että ei siitä sen enempää.

Noniin otettu otettu arndolsin golden six ohjelma käyttöön...

Alkaa huolestuttamaan.

Jaksoin tehdä ohjelmasta vain alkuosan kunnes alkoi heikottamaan, oksettamaan, pyörryttämään ja särkemään. Syönyt ja levännyt kyllä hyvin.

Mitä mieltä olette onko mitään järkeä jaottaa ohjelmaa niin että teen esim. niin että puolet ohjelmasta ekana päivänä ja toinen puolikas seuraavana ja sitten lepopäivä ja taas puolet ohjelmasta jne.?
Tuo ohjelmahan olisi tarkoitus tehdä 3 kertaa viikossa kokonaan mutta ilmeisesti en ole kunnossa joten tuo ei ole mahdollista.

Varmaan mentävä lääkäriin jos tämä jatkuu :(
Ei kovin hyvältä vaan vaikuta että voimat lähtee, hengästyskin iskee miltei heti, hiki lentää, heikotta , oksettaa ja alkaa särkemäänkin. Särky vielä tulee kumpaankin käteen ja rintakehään.
Eilisen treenin jälkeen kyllä tuntui kovaa vihlontaakin oletettavasti sydämmen kohalla kun kävelin rappusia.
Pysähdyin ja olin paikallani 5min ja hengitin ihan hiljaa ja kipu lähti. Varmaankuitnkin oli vain joku lihas kipu ettei nyt sydän oikeasti ala reistailemaan?

Noniin otettu otettu arndolsin golden six ohjelma käyttöön...

Alkaa huolestuttamaan.

Jaksoin tehdä ohjelmasta vain alkuosan kunnes alkoi heikottamaan, oksettamaan, pyörryttämään ja särkemään. Syönyt ja levännyt kyllä hyvin.

Mitä mieltä olette onko mitään järkeä jaottaa ohjelmaa niin että teen esim. niin että puolet ohjelmasta ekana päivänä ja toinen puolikas seuraavana ja sitten lepopäivä ja taas puolet ohjelmasta jne.?
Tuo ohjelmahan olisi tarkoitus tehdä 3 kertaa viikossa kokonaan mutta ilmeisesti en ole kunnossa joten tuo ei ole mahdollista.

Varmaan mentävä lääkäriin jos tämä jatkuu :(
Ei kovin hyvältä vaan vaikuta että voimat lähtee, hengästyskin iskee miltei heti, hiki lentää, heikotta , oksettaa ja alkaa särkemäänkin. Särky vielä tulee kumpaankin käteen ja rintakehään.
Eilisen treenin jälkeen kyllä tuntui kovaa vihlontaakin oletettavasti sydämmen kohalla kun kävelin rappusia.
Pysähdyin ja olin paikallani 5min ja hengitin ihan hiljaa ja kipu lähti. Varmaankuitnkin oli vain joku lihas kipu ettei nyt sydän oikeasti ala reistailemaan?

Lääkäriin ja äkkiä!

Kyllä mäkin sain kevyitä ylikunnon oireita starting strengthin loppupuolella, mutta että rintakipuja?

Ootko menny treenaamaan flunssassa tms? Sydänlihastulehdus ois astetta paskempi keissi...

Golden six on raskas ohjelma ja jos pohjakunto on huono, niin oksetusta tai heikotusta voi hyvinkin seurata pelkästään siitä. Ehdotan että kevennät reilusti painoja ja korvaat alussa leuanvedon vaikka ylätaljalla. Valitse painot niin että pystyt suorittamaan ohjelman kerralla.Ja jos tunnet että alkaa heikottamaan, niin pysähdy ihmeessä vetämään henkeä äläkä jatka ennen kuin olo on taas normaali.

Jos oireet tuntuvat johtuvan jostain muusta kuin ohjelman raskaudesta, kannattaa tosiaan puhua lääkärille joka varmasti osaa antaa paremman diagnosin.

Back
Ylös Bottom