Kehitys hidasta, missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SysRq
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt elokuusta asti käynyt salilla säännöllisesti neljä kertaa viikossa tehden 2-jakoista ohjelmaa vetävät ja työntävät lihakset periaatteella.

Ongelmana on se ,että massaa ei ole kertynyt odotetusti eikä voimaakaan ole tullut yläkroppaan juuri ollenkaan. Paino on kyllä noussut hyvin, mutta sekin on tullut suurinosin pituuskasvun ansiosta. Jalat ovat selvästi edellä yläkroppaan nähden ja muutenkin painot nousee paljon nopeammin alakropanliikkeissä.

Ruokapuoli pitäisi olla aika hyvin kohdallaan sekä olen ottanut lisäksi palkkarin reenin jälkeen ja painonlisäysvalmisteita. Mitä täältä olen lukenut niin massaa ja voimaa pitäisi tulla treenin alkuaikoina vaikka ei ruokapuoli aloittelijalla ei olisikaan kohdallaan.

Ikää on 16 vuotta ja pituutta kertynyt 166 cm sekä paino on 60 kg.

Eli olisiko teillä jotain neuvoja miten saisin lisää lihasmassaa ja voimaa yläkroppaan?

Syö vaan paljon niin kyllä ne lihakset alkaa kasvamaan, itsellä samaa ongelmaa silloin joskus kun alotin treenaamisen.

Syö enemmän.

Ongelmana on se ,että massaa ei ole kertynyt odotetusti eikä voimaakaan ole tullut yläkroppaan juuri ollenkaan.

Kuinka paljon oikein odotat saavasi massaa 4 kuukaudessa? Se on aika lyhyt aika.

Syö, syö ja syö. Jos paino kerran ei ole noussut, et ole syönyt yli kulutuksesi. Treeneissä keskity perusliikkeisiin.

Vaihtelevaa treeniä, pientä vaihtelua liikkeissä ja erilaista ärsykettä. Välillä esimerkiksi panostat joka toistossa negatiiviseen vaiheeseen, eli lasket painon todella kontrolloidusti ja hitaasti alas ja sitten nopeahko nostovaihe. Toistoja kannattaa myös vaihdella, normitreeneissä esim sahaat vaikka 3 ja 15 toiston väliä. Esimerkiksi ennen kevyttä viikkoa voit pommittaa lihoja vaikka 20-30 toiston sarjoilla tekemällä sarjat failureen asti. Antamalla lihaksille välillä tuonlaista shokkihoitoa estetään lihaksen tottuminen ärsykkeeseen ja näin toivottavasti kasvatetaan lisää pihviä.

e. tässä vielä ketju joka on ainakin allekirjoittaneen treenien melkeinpä kulmakivenä toiminut, paljon painavaa asiaa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=50632&highlight=hulkkaus

Juu pitää kokeilla nuita erilaisia treenitekniikoita, joilla saa vaihtelevuutta treeniin. Toistoja olen vaihdellut n. kuukauden välein 15-5 toiston välillä, nuo alle 5 toistot ei oikein tunnu sopivan itselle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin, kuinka nopeaa sen painon nousemisen pitäisi sitten olla? Jos sitä tulee 1-2kg/kk, niin mun makuun se on jo aika perkuleen paljon. Johan se tekee vuodessa 12-24kg. Kyllä se on enää pelastusrenkaan hankkimista jos tuota nopeampaa meinaa itseään kasvattaa. Tieten silläkin on vaikutusta, tuleeko sitä pituutta lisempää 2 vai 12cm vuodessa, paljonko sitä painoa ois hyvä saada. Mutta lähtökohtaisesti tuo on varmasti riittävä painon nousu tahti.

Ja reenipainoista, kyllä ne kasaa ajallaan kun vaan jaksaa reenata. Ei tarvi mitään erikoistekniikoita ym. mukaan tuolla iällä vielä todellakaan, perusliikkeitä 2-3 kertaa viikossa, niin jo on kumma jossei reenipainot nouse. Eli jos vetävät/työntävät jako, niin työntäviin kyykkyjä, penkkiä, pystypunnerrusta ja dippia ja vetäviin maastavetoa, rinnallevetoa, kulmasoutua ja leukoja. Jätät vain joka reenissä/sarjassa hieman niitä paukkuja jäljelle, eli et vedä ihan piippuun oikeastaan koskaan.

risumies sanoi:
Jos sitä tulee 1-2kg/kk, niin mun makuun se on jo aika perkuleen paljon. Johan se tekee vuodessa 12-24kg. Kyllä se on enää pelastusrenkaan hankkimista jos tuota nopeampaa meinaa itseään kasvattaa.
10-12 kg on ihan ok tahti laittaa lisää massaa päälle, mutta sanotaanko, että yli 5 vuotta treenanneille suurimalle osalle (ei tietenkään kaikille) on tuo tahti turhan kova. Väittäisin, että järkevällä syklittelemällä päästään kohtalaisiin tuloksiin. Se minkä pituiset syklit plussalla ja miinuksella pitäisi olla on yksilöllistä ja kannattaa kokeilla eri variaatioita.

Lähinnä kommenttinin tarkoitus oli vihjaista ketjun aloittajalle, jotta tuo 1-2kg/kk on varmasti riittävä tahti. Hän kun oli sitä mieltä ettei paino nouse tarpeeksi nopeasti...

Pitempään reenailleen nyt luulisi sen verta tutustuneen jo kroppaansa, että tietää kuinka paljon sitä ylimääräistä voi hankkia ja missä ajassa, että ollaan riittävästi plussalla lihan kasvatus mielessä, hommaamatta kuitenkaan tolkutonta vararengasta kannettavakseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom