Kehityksestä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja John83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, eli nyt on tehty putkeen ehkä vähän yli 2 kk tai ainakin 2 kk voimaharjoittelua.

Alussa (2 kk sitten) irtosi penkistä hädin tuskin jostain syystä vain 50 kiloa ja maasta n. 170 kiloa. No, nyt nuo luvut ovat 95 kiloa ja 200 kiloa. Paino on kuitenkin pysynyt kohallaan!! :D Painoa on 107,5 kiloa alushoususillaan. Kun aloitin, painoa oli jotain 109 kiloa. Nyt olisi menossa jonkin asteiseen ohjaukseen ja tarkoituksenani olisi kehittää harjoitustekniikkaa ja saada täten elämäni ensimmäinen harjoitusohjelma ja saada parannettua liikkeiden tekniikoita paremmiksi, että päästään parempiin tuloksiin ja etenkin en loukkaisi itseäni. Olen käyttänyt viimeiset n. 4 viikkoa Fast Muscle ++ :ssaa ja se näyttää ilmeisesti toimivan palautumisessa kokemukseni mukaan.

Mitä mieltä olette kehittymisestäni?? Onko kehitysvauhti hidasta, sopivaa vai nopeaa vai näiden väliltä?? :) Viime vuonna en harjoitellut yhtään, mutta toissa vuonna yhteensä 4 kuukautta. Eli kaiken kaikkiaan nyt 6 kuukautta!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Mietin tuossa etta paljonko mahtaa herran rasvaprosentti olla jos painoa on toistasataakiloa ja penkista lahtee 95kg? Ja toiseksi etta jossain menee pieleen ja reeni epatasapainossa jos mave on 200kg ja penkki em. Mutta kehitys on hyvaa ja ei muuta kuin tsenppia! :thumbs:

Voi voi... toisia on paiskattu voimageeneillä, tai sitten tuo on :kakka: puhetta no anyway painun salille mököttämään.

Hyviä tuloksia, jos maastaveto on muutaman kuukauden jälkeen 200kg

Kehityksestä

Eli rasvaprosenttia en tiedä, mutta toissa vuonna väännin bodaustyylillä, kun halusin lihasmassaa lisää ja silloin pääsin johonkin 95 kiloon. Läskiä ei ole suoraansanottuna paljon vaan ihan normaalisti tällä hetkellä! :D Mutta tarkoitus olisi vielä ottaa rasvaa pois kropasta.

Toissa vuonna väännin 70 kilolla jotain 10 toistoa ennen kuin lopetin silloin. Eli silloinkin olisin varmaankin päässyt lähelle 90 kiloa. Eli kehitys ei ole kait siinä mielessä liian nopeaa penkissä. Mutta tuota maastavetoa en kyllä hirveästi ymmärrä. Onhan niitä joutunut tekemään töitä maalaistalossa jalkoja apuna käyttäen, MUTTA myös käsiä käyttäen. Ja onhan minulla ollut tuo ala-asteelta lähtien kuulantyöntö harrastuksena. Olisiko siinä syy tuohon jalkojeni voimiin?? :rolleyes: Tai sitten se on geeneistä kiinni, mene ja tiedä? :rolleyes:

Onko sulla pitkät kädet niinkuin minulla on? Penkkipunnerrus on tuskaa ja ei tulos parane helposti. Maastavedossa meni täysin ilman treenausta 200 helposti ja penkistä noin 80. Painoa oli silloin vähemmän, jotain 85-90kg. Treenauksen jälkeen tulokset oli n. 250 ja 100kg. Eli aika epätasapainossa. Kyykkäystulos oli myös hyvä ilman treenausta ja se parani tekniikan paretessa. En muista niitä tuloksia. Pitkistä käsistä tuntu olevan hyötyä maastavedosta ja haittaa penkkipunnerruksessa. Kyykkäykseen se ei vaikuttane mitenkään radikaalisti.

Nyt monen vuoden tauon jälkeen alan saamaan nuo tulokset kiinni jo, vaika teenkin enemmän lihaskokotreenausta, mitä voimaa.

Pitkät kädet?

Joo, kyllä minulla on ilmeisesti pitkän kädet!!! :D Olen sen huomioinut jo aikoja sitten. En vain hoksannut sitä mainita. Sitten tuosta penkkipunnerruksesta: Otan vielä yleensä kapian otteen vaikka pitäisi käyttää leveää otetta!! Josta syystä minulla kulkee sillä lailla paremmin. Leveällä otteella on vähäsen sellaista tuskasempaa. Ja vaikka :rolleyes: minulla on pitkät kädet; periaatteessa sehän pitäisi olla pitkä kätisellä tyypillä kapialla otteella kaikkein vaikeampaa, mutta kun ei ole minulla ilmeisesti!!!! Minkä pituinen muuten olet VelttoV?? Minä täytin tuossa vähän aikaa sitten 21-vuotta ja pituutta on jotain n. 183 cm.

Kyykkyä en ole vielä isommin kokeillut, mutta kun menen ohjaukseen, olisi tarkoitus siellä sitten alkaa treenaamaan sitäkin osapuolta!

No olen n 185 ja painoa on tällä hetkellä 101kg, olen syönyt rahkani kiltisti ja nyt on ihan bulkki päällä. Hirvittävän korkea rasvaprosentti kuitenkaan ei ole, joten massaa on myös kertynyt. Löysää on, mutta nyt on hieman tarkoituskin.

Mikäs on sun tekniikan laita tuossa penkissä John83? Vedätkö selkää kaarelle ja lavat yhteen? Lisäksi testaa tehdä se punnerrus hieman lähempää vatsaa. Oteleveys sitten on ihan yksilökohtainen. Jos kapealla otteella menee pitkäkätisenä pioneerina paremmin, ehkä vikana on yläselän treenaamattomuus?

Aloitin treenauksen taas, kun meni kunto aika rappiolle ja polvet meni kuntoutukseen. Aluksi ihan tangon kanssa kyykätessä teki polvista kipeää, nyt menee jo varsin isoilla painoilla kympit vaakatason reisillä. Kyykkääminen on erittäin hyvä liike. Vaikuttaa jalkojen ohella myös selkään ja vatsaan.

Tekniikasta

Minä yritän saada selän kaarelle ja lavat yhteen ja ilmeisesti lienee onnistunee jotenkin näin aluksi! Yläselän voiman mittaamisesta en tiedä, mutta sellaisella soutulaitteella, jolla vedetään köydestä, saan laitteen mukaan vedettyä jotain 90 kiloa muistaakseni - ehkä nyt enemmänkin, kun on aikaakin kulunut. Penkissä näyttänee kehitystä ehkä tulevan; tulee aina sellaisi n. kymmenen kilon 'harppauksia' etiäpäin aina välillä n. 2 viikkoa puoleen tai toiseen suunnilleen, ehkä pitemmästikkin. 200 kiloa olisi vetänyt jo pari viikkoa sitten ehkä, mutta s***kelin romuska/flunssa iski ja se jäi sitten siihen. :( No, eipä tässä mitään; se hidastutti vähän kehitystäni, mutta eiköhän sitä eteenpäin mennä edelleenkin toivottavasti. Ainakin olo tuntuu tällä hetkellä ihan hyvältä ja virkeältä. :) Montako kuukautta olet VelttoV harjoitellut kaiken kaikkiaan elämäsi aikana?? :) Onko sinulla muuten lyhyet, keskimittaiset vai pitkät jalat?? Ja veditkö ilman yhtään mitään aikaisempaa kuntosaliharjoittelua ne 200 kiloa maasta heti alussa, kun aloitit?? :eek:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai ihan normaalipituiset jalat on muuhun vartaloon nähden. Se 200kg nousi ilman minkäänlaista harjoitusta, mutta tietysti kouluaikoina tuli treenattua jonkinverran ja intissä. Se treenaaminen oli vähän sellaista ajottaista ja ilman kunnollista ravintoa. Vartalo on kuitenkin aina ollut sellainen ennemminkin painonnostajamainen, eli leveät reidet, rintakehä ja iso pää... :david: En laihana poikanakaan näyttänyt miltään mick jaggerilta vaikka yli 3000 coopperissa menikin. Eli paremmalta näytän pienellä ylipainolla, tai isommilla lihaksilla. Aika rumaa olisi, jos narut roikkuisi isossa torsossa... :rolleyes: Sen nyt olen myöntänyt, ettei mitään rintalihaspelleä minusta tule, ei ole lahjakkuuksia siihen suuntaan. En ole edes yrittänyt mitkä olisi tämänhetkiset tulokset. Ehkä joskus kesällä sitten... Ei niitä maksimeita kannata kokoaikaa testailla, menee vain paikat hajalle.

Joo kymmen kilon harppauksia tulee 2 viikon välein. Voihan se olla mahdollista ihme bulkilla ja hyvillä geeneillä, mutta sitä että rasvat ovat alhaiset en usko. ps. Saako selkä olla kaarella kisoissa, kuhan perse on penkissä?

Mittanauha esiin ja tänne kuinka pitkät ne handyt o :D ku itellä on kyykky ja mave aivan mahottoman :david: paljon paremmat ku tuo hikinen penkki.. ja huomannut nyrkkeilessä joskus, että vois olla pitkät kädet ku kaverit ei pääse lähellä ;) Tyson varo, minä tulen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom