Kehityksen seuraaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakate
  • Aloitettu Aloitettu
Moi

Eka postaus pakkikselle, kauan olen hiipinyt nurkissa, mutta nyt tuli asiaakin.

Kyllästyin mun "kynä ja paperi"-malliseen treenipäiväkirjaan ja aloin koodata jotain, joka helpottais mua toistojen ja painojen kirjaamisessa.

Syyt miksi softaa teen on:
Kilpailijoiden softissa on aivan liikaa toiminnallisuuksia (lue: liikaa nappeja). Haluan salille pelkän "kaukosäätimen". Kirjaamisen pitää olla vähintään yhtä nopeaa, kuin se on paperilla ja kynällä.

Softa on suomeksi.

Saan juuri ne toiminnallisuudet, jota salitreenaajana tarvitsen, mukana ei ole gps-trackeriä tai opastevideoita. Tämä on salitreenaajalta salitreenaajalle.

Tämän hetkinen versio tekee jo melkein kaiken sen mitä itse tarvitsen softalta, mutta ajattelin, että mikäli tästä tulee hyvä, ni sen saattais joskus joku muukin haluta käyttöönsä.

Siksi kiinnostaisikin tietää, miten ihmiset seuraavat omaa kehitystä. Jos ehdit vastaamaan kysymyksiin, niin se auttaisi mua paljon. Voit vastata kaikkiin tai vaan osaan jos niin haluat. Kaikki vastaukset on mulle arvokkaita, vaikka se olisikin vaan "Todella huono idea, en ikinä käyttäisi".

Kuinka usein käyt salilla?
Millä treenijaolla teet?
Tiedätkö etukäteen mitä liikkeitä tulet tekemään salilla?
Kehonrakennus vai painonnosto?

Pidätkö kirjaa tekemisistä?
  • Pidätkö kynää ja paperia mukana salilla?
  • Mitä kirjaat?
  • Kirjaatko suoraan jokaisen setin jälkeen, vai koko salikäynnin kerralla?
Jos käytät kynää ja paperia; Miks et käytä softaa? Niitähän on aika paljon tarjolla

Miten usein katsot edellisten kertojen kirjauksia?
  • Katsotko vain seuraavalla kerralla millä painoilla ja miten monta toistoa viimeks teit, ja koitat nyt samaan / parempaan?
Luuletko, että olisi mielenkiintoista nähdä jotain graafia tai käppyrää kehityksestäsi?
jotenki…"koostettuna" vaikka koko vuoden tai viime kuukauden kirjaukset

Jos et pidä kirjaa ollenkaan:
  • Miten määrittelet oletko kehittny?
  • Onko peili / mittanauha ainoa mittari?
Jos sinulla on jo softa käytössä (Jefit, Multi-year tjsp.)
Mikä siinä eniten ärsyttää?

Hei vähänkö siisti projekti!

- Normaalisti 2-3 krt/vk + crossfitia, tällä hetkellä oon osittaisessa liikuntakiellossa
Millä treenijaolla teet?
- 2-jakoinen joko ylä/alakroppa tai vetävät/työntävät
- Kyllä omissa treeneissä. En crossfit-tunneilla.
- Ööh jotain siitä väliltä?

- Kyllä, kirjaan ylös käytetyt painot.

Pidätkö kynää ja paperia mukana salilla?
- Ohjelmapaperia pidän, mutta kirjaan uudet painot ylös pukuhuoneessa treenin jälkeen.
Mitä kirjaat?
- Käytetyt painot tai suurimman painon jolla olen tehnyt. Esim. mulla voisi olla merkintä "LiikeX: 20-25 kg, 30 kg" jne.
Kirjaatko suoraan jokaisen setin jälkeen, vai koko salikäynnin kerralla?
- Pukkarissa kerralla, mutten jokaista sarjaa yksittäin.

Jos käytät kynää ja paperia; Miks et käytä softaa? Niitähän on aika paljon tarjolla
- En ole löytänyt riittävän helppokäyttöistä versiota. Esim. Wod connectissa pitää aina luoda uusi treeni tai kaivella jostain arkistosta ja se on vähän työlästä.

- Aina treenin aluksi.

Katsotko vain seuraavalla kerralla millä painoilla ja miten monta toistoa viimeks teit, ja koitat nyt samaan / parempaan?
- Teen yleensä vakiomäärän toistoja tai tietyssä haarukassa (esim. 8-10) ja painot tosiaan kirjaan ylös. Pyrin samaan tai parempaan, tai jos on esim. merkintä 20-25 kg, pyrin 25 kiloon.

Luuletko, että olisi mielenkiintoista nähdä jotain graafia tai käppyrää kehityksestäsi?
- Olisi.

- Wod connectissa kirjaamisen hitaus.

Ehdotus: musta olisi älyttömän kätevä, jos ohjelmaan saisi tallentaa omat treeniohjelmat (jos tekee siis yleensä aina samalla, kuten suurin osa porukkaa tekee), niin että ne aukeaisi heti etusivulta, ja siihen voisi vaan naputella päivän painot suoraan perään. Toinen toiminto voisi olla maksimien (1rm, 2 rm jne) kirjaus perusliikkeistä.

Alla mun vastaukset :)

4-5 krt viikko

Millä treenijaolla teet?
-takareisi-pakara
-rinta-selkä
-etureidet
-olkapää, hauis, ojentaja

Tiedän. Elikkäs ohjelma vaihtuu n. 6 viikon välein, mutta sen aikaa hinkkaan usein samaa ohjelmaa.

Bodailu

Pidän.

Mulla on treenivihko johon kirjoittelen treenit joka kerta.

Mitä kirjaat?
pvm, aika (kauan meni), lihasryhmä jota treenaan (otsikkoon), kaikki sarjat ja toistomäärät sekä millä painoilla tein, merkkaan myös jos teen aerobista ennen tai jälkeen treenin, mikä fiilis treenistä jäi ja millaisella teholla mielestäni tein. Jos oli esim. joku paikka kipeenä joka hankaloitti jotakin liikettä niin kirjaan sen ylös..

Joka sarjan jälkeen kirjaan ylös mitä tein ja millä painolla.

Olen kynä-paperi-ihminen. Käytän edelleen paperista kalenteriakin :) enkä jaksa kantaa kännykkää salilla.

katson aina ennen kun teen treenin että miten on mennyt viime kerralla ja pyrin nostamaan painoja tai toistomäärää..

Katsotko vain seuraavalla kerralla millä painoilla ja miten monta toistoa viimeks teit, ja koitat nyt samaan / parempaan?

Juuri näin :) Välillä tsiigaan pidemmän aikavälin kehitystä jos iskee motivaatiopula tai epätoivo :D

Olisi se kyllä toisaalta. En ole tullut tälläistä edes ajatelleeksi.

Kuinka usein käyt salilla? n. 5 krt/vk
Millä treenijaolla teet? nyt 5-jakonen -
Tiedätkö etukäteen mitä liikkeitä tulet tekemään salilla? osan tiedän ja osan en
Kehonrakennus vai painonnosto? Kehonrakennus

Pidätkö kirjaa tekemisistä? Kyllä
Pidätkö kynää ja paperia mukana salilla? Kyllä
Mitä kirjaat? Liikkeet, sarjapainot, toistot, sarjojen määrän, tuntuma, reenin kesto, fiilikset reenin jälkee.
Kirjaatko suoraan jokaisen setin jälkeen, vai koko salikäynnin kerralla? Suoraa sarjan jälkeen ja lopuks viel noit fiiliksii reenist.

Jos käytät kynää ja paperia; Miks et käytä softaa? Niitähän on aika paljon tarjolla Tottumis kysymys kait. Lisäks käytän kännykän sekunttikelloo, nii ei jaksa koko ajan softaa vaihella reenin aikana. Eipä tarvi akun kestoakaa niin hermoilla.

Miten usein katsot edellisten kertojen kirjauksia? Ennen saman lihasryhmän reeniä, joka kerta.

jotenki…"koostettuna" vaikka koko vuoden tai viime kuukauden kirjaukset Olisihan tuo kiinnostavaa.

Muokkasin "vähän" vastausta...

Pakko kai munki :hyper:

Kuinka usein käyt salilla? 4-5 kertaa viikossa
Millä treenijaolla teet? 4-jakoisella, MA: Rinta, Hauis, TI: Jalat mahdollisesti jossei polvi vihoittele, TO: Olkapää, Ojentaja, PE: Selkä, takareidet
Tiedätkö etukäteen mitä liikkeitä tulet tekemään salilla? Tiedän.
Kehonrakennus vai painonnosto? "Kehonrakennus" Tuloksiahan ei tule.

Pidätkö kynää ja paperia mukana salilla? Satunnaisesti
Mitä kirjaat? Sarjat, toistot, painot
Kirjaatko suoraan jokaisen setin jälkeen, vai koko salikäynnin kerralla? Yleensä suoraan.

Suurin osa luultavasti huonoja + helpompi se olisi suomen kieliseen softaan merkkailla tuloksia.

Katsotko vain seuraavalla kerralla millä painoilla ja miten monta toistoa viimeks teit, ja koitat nyt samaan / parempaan? Suunnilleen näin.

Olisi.

Miten määrittelet oletko kehittny? -
Onko peili / mittanauha ainoa mittari? -

-

Itse olen suunnitellut koodaavani Jollalle pääasiassa omaan käyttöön softan, johon voin suunnitella liikkeen progression ja tekemisen myötä kuitata ne tehdyksi tai korjata toteutuneeksi. Tuosta saisi sitten exportattua datat taulukkolaskentaohjelman ymmärtämään muotoon, esim. csv:nä. Kännyssä ei tarkasteltaisi datoja sen pahemmin vaan pelkästään kirjataan ja katsotaan, mitä pitäs nostaa. Tietokoneella sitten saa tuosta pyöräytettyä graafia tai statistiikkaa.

Ideana oli myös liittää laskuri 5/3/1-ohjelmalle ja miksei muillekin. Melko minimalistiset suunnitelmat kuitenkin.

Ajattelin tuon ihan yleiseenkin levitykseen (toki vain Jollalle) laittaa, jos sen saan tehtyä. Toinen koodiprojekti vie kaiken vapaa-ajan just nyt niin tuo on vähän jäissä siksi.

Vastataan nyt lisäksi kyselyyn:

Kuinka usein käyt salilla? 4x viikossa. Periaatteessa 2on1off, mutta sinne tänne ylimääräinen lepopäivä.
Millä treenijaolla teet? 2-jakoisella, vetävät-työntävät. Elaston 2-jakoinen siis kyseessä.
Tiedätkö etukäteen mitä liikkeitä tulet tekemään salilla? Tiedän. Välillä fiilispohjalta jotain muutakin, mutta pääasiassa tiedän.
Kehonrakennus vai painonnosto? Molempia tai ei kumpakaan. Hyvän olon takia käyn, mutta on siinä kehonrakennuskin taka-ajatuksena. Vähän niinku bonuksena.

Pidätkö kirjaa tekemisistä? Isoista liikkeistä pidän. Apuliikkeistä en.
Pidätkö kynää ja paperia mukana salilla? Kynä ja vihko
Mitä kirjaat? Työsarjan painot. Keväällä tein ja kohta aloitan taas 5/3/1, niin silloin suunnittelen kuukauden etukäteen ja treenin aikana kuittaan tehdyksi ja +-sarjojen toteutuneen määrän.
Kirjaatko suoraan jokaisen setin jälkeen, vai koko salikäynnin kerralla? Liikkeen kerrallaan.

Jos käytät kynää ja paperia; Miks et käytä softaa? Niitähän on aika paljon tarjolla Samoja havaintoja kuin sinullakin. Liikaa ominaisuuksia, niin ne tarvitsemani hukkuvat muiden sekaan. Kynä ja paperi on helpompi.

Miten usein katsot edellisten kertojen kirjauksia? Seuraavaa suunnitellessa. Nyt menen lineaarisella progressiolla, niin ennen settiä katson, mitä tuli viimeksi nostettua.
Katsotko vain seuraavalla kerralla millä painoilla ja miten monta toistoa viimeks teit, ja koitat nyt samaan / parempaan? Toistomäärät pidän työsarjoissa nyt vakiona. Otan edellisen kirjauksen ja +2,5kg.

Luuletko, että olisi mielenkiintoista nähdä jotain graafia tai käppyrää kehityksestäsi? Olisi. Joskus vielä kirjaan nuo tuolta vihosta koneelle ja piirrän käppyrän.

- 3-4krt viikossa

Millä treenijaolla teet?
- noin 4-nelijakoinen

- Kyllä

- Kyllä

- En

Mitä kirjaat?
- painot, sarjat, toistot

- Jokainen erikseen

- Aina ennen uutta liikettä

- Parilta kolmelta edelliseltä kerralta ja niiden perusteella lisätään painoja tai toistoja

- Kyllä, vuosi, ½ vuotta, kuukausi jako ois hyvä

- Jefit Pro

- Viikko alkaa sunnuntaista
- Painon voi valita vain kiloissa tai paunoissa. Esim. olisi parempi jos laite-/liikekohtaisesti saisi valita käytetäänkö kiloja vai paunoja.

- 3-4 krt/vko

Millä treenijaolla teet?
- 2-jakoinen yleensä

Joo, mietin aina kotona ennen salille menoa ja kirjaan liikkeet valmiiksi paperille

Kehonrakennus

- Mulla on paperilappu, jossa näkyy loppuun käytettynä 16 treeniä (½A4:sta taitettuna kolme kertaa). Kirjaan siihen liikkeet ja niiden perään sarja- ja toistomäärät ja käytetyn painon. Täyden lapun heitän roskiin.

Juu

Mitä kirjaat?
Kaikki tekemiseni olen yleensä kirjannut kotona etukäteen, mutta jos fiilis on voimaton, jätän vain toistomäärät ja ehkä painon salilla täytettäviksi.

- Setin jälkeen, jos täytettävää on. Jos esim. menee helposti enemmänkin kuin mitä olin etukäteen kirjannut, niin korjaan uuden toistomäärän lapulle ja uusia liikkeitä kokeillessa, oliko saatu rasitus pientä vai suurta ja oliko koko liike edes itselle toimiva.

- En ole edes kuullut mistään softista, eli en tiedä, miten sellainen toimisi. Kynä ja paperilappu ovat käteviä, koska ne eivät vie taskussa juurikaan tilaa. +Softa viittaa elektroniseen laitteeseen, jollaista en mielelläni taskussa pitäisi ja lattialla myöskään... Toki mieli muuttuu aina välillä. Jos softa on todellä kätevä, niin voisi semmoisen tietenkin hommata.

- Miettiessäni seuraavaa treeniä ja sen sarjapainoja ja sarja- ja toistomääriä. Kehitys kuitenkin menee koko ajan eteenpäin, niin en niillä edellisten kertojen tiedoilla oikein mitään tee. Kyllä sitä muistaa, mitä sarjapainot ovat esim. vuosi sitten olleet.

- Edelliseltä kerralta katson, mitä seuraavassa treenissä teen. Parempaan yritän aina, ellei ole voimaton olo.

- Olisi se, jos saisi helpon tavan siihen. Paperilta ei jaksa kopioida kaikkea exceliin.

Kuinka usein käyt salilla? 4 krt / viikko
Millä treenijaolla teet? 2- tai 3-jakoisella
Tiedätkö etukäteen mitä liikkeitä tulet tekemään salilla? Kyllä
Kehonrakennus vai painonnosto? Kehonrakennus

Pidätkö kirjaa tekemisistä? Kyllä
Pidätkö kynää ja paperia mukana salilla? En
Mitä kirjaat? Näen nykyisestä softasta edellisen kerran toistot + painot ja kirjaan treeniin liikkeet, toistot ja painot
Kirjaatko suoraan jokaisen setin jälkeen, vai koko salikäynnin kerralla? Setin jälkeen.

Miten usein katsot edellisten kertojen kirjauksia? Jatkuvasti. Päättelen niiden puolesta sopivan progression.
Katsotko vain seuraavalla kerralla millä painoilla ja miten monta toistoa viimeks teit, ja koitat nyt samaan / parempaan? Kyllä

Luuletko, että olisi mielenkiintoista nähdä jotain graafia tai käppyrää kehityksestäsi? On mielenkiintoista ja näen tällä hetkellä nykyisellä softalla (Gym Hero)
jotenki…"koostettuna" vaikka koko vuoden tai viime kuukauden kirjaukset: Pystyn exporttaamaan Exceliin jossa näissä on kätevä käpistellä eteenpäin.

Miten määrittelet oletko kehittny?
Onko peili / mittanauha ainoa mittari?

Jos sinulla on jo softa käytössä (Jefit, Multi-year tjsp.): Gym Hero <3
Mikä siinä eniten ärsyttää? Ei ärsytä mutta kaipaisin ominaisuutta, joka näyttäisi kunkin liikkeen / setin kokonaisvolyymin. Eli jos haluan kasvattaa joka treenillä voluumia minun täytyy laskea käsin ero esim 10 x 80 kg ja 11 x 82,5 kg välillä. Olisi kätevämpää jos softa näyttäisi mikä on liike / setti kohtainen toteutunut voluumi ja paljonko se oli edellisillä kerroilla.

3-6 krt / viikko
Millä treenijaolla teet?
1,2- tai 3-jakoisella
Yleensä kyllä
Molemmat

Pidän.
En.
Mitä kirjaat?
Liikeet, painot, toistot ja satunnaisesti lepoaikaa
Khaikki kerralla treenien jälkeen jossain välissä viikkoa.

~2krt/kk
Tätäkin, ja lisäksi yritän katsoa miten pitkään on treeni ollut nousujohteista jne.

Olisi mielenkiintoista.

- 3-4 krt/vko yritän käydä

Millä treenijaolla teet?
- Jos pystyn käymään useasti noin 4. Poikkeusviikkoina yksijakoisella.

- Tiedän pääliikkeet ja apuliikkeistäkin on jokin mielikuva. (Pääliikkeet ovat valmiiksi kännykässä olevassa softassa ja niiden seurana valikoima apuliikkeitä, joista poimin jotain mieleni mukaan.)

- Ei vaikuta ainakaan omalla kohdalla mitenkään softan valitsemiseen, joka tässä kai keskiössä on. Hyvä olo ja jaksaminen.

- Kyllä.

- En.

Mitä kirjaat?
- Liikkeet, toistot, painot (tosin liikkeet ovat jo valmiina, koska olen luonut softaan ohjelman)

- Heti joka sarjan jälkeen, kun ei käytännössä tarvitse muuta kuin näpsäyttää puhelimeen toistojen määrä ja paino oikean liikkeen kohdalle. Samalla käynnistyy määrittelemäni taukoajastin.

- Näen suoraan edellisen kerran kirjaukset. Historiatietoja en katso puhelimella vaan joskus harvoin netin kautta jotain softan piirtämää kehityskäppyrää (tai lähinnä sitä, ettei sellaista ole muodostunut. :D)

- Kyllä. Tosin pääliikkeissä on valmis progressio, ei tarvitse päätä moisella vaivata. Apuliikkeissä pyrin jossain määrin parempaan, joko sarjapituudessa tai painoissa.

- Niin kuin tuossa ylempänä totesin, niin tulee niitä joskus katsottua. Hyvin harvoin kylläkin.

- Käytössä on Jefit ja siinä ei kyllä ärsytä juuri mikään. Tuolla joku mainitsi, että ärsyttää että viikko alkaa sunnuntaista. Itse olen määritellyt salipäivät tyyliin Day1, Day2 .. jne., en viikonpäivien mukaan, niin ei häiritse tuo sunnuntaista alkaminen. En usko, että olisin kovin herkästi vaihtamassa softaa, olen tyytyväinen nykyiseen.

Kiitos todella paljon vastanneille! (Edelleen saa vastata!)

Hyvin paljon tuntuu olevan samanlaisia ajatuksia, kuin mulla. Mikä kannustaa tietysti jatkamaan tämän parissa.

Jos "Kehonrakennus vai painonnosto" -kysymys ihmetytti, niin voin hieman valottaa sitä:
Olen tuttavapiirissä kysynyt samoja kysymyksiä, ja vaikutti siltä, että kehonrakennus motivaationa treenaavat eivät ole niin kiinnostuneita tämän kaltaisesta apuvälineestä. Näiden vastausten perusteella tuo ei kuitenkaan pidä paikkaansa, mikä on hyvä asia :)
(itse treenaan myös enemmän kehonrakennus motivaationa).

Gym Hero oli aivan uusi tuttavuus, tuohon en ollutkaan törmännyt aiemmin. Nopealla vilkaisulla se vaikuttaakin ehkä suurimmalta "kilpailijalta", joskin siinäkin paljon asioita tekisin/tein toisin.

Pahoittelut, jos tuo "Softa"-sana oli liian nörtti-slangia, niin sillä tarkoitetaan siis Softwarea, ohjelmaa. Ja se salilla mukana kulkeva osa olisi siis älypuhelimessa toimiva ohjelma, joka korvaisi perinteisen kynä-paperi treenipäiväkirjan.

-5-6 kertaa viikossa

Millä treenijaolla teet?
- taka-reidet, pohkeet (tällähetkellä myös kevyt aerobinen+vatsoja)
- selkä
- rinta,hauis
- etu-reidet, pohkeet (tällähetkellä myös kevyt aerobinen+vatsoja)
- ojentaja, olkapää

-Suurinpiirtein tiedän esim mitä pääliikkeinä aion tehdä mutta lennosta tykkään soveltaa aikapaljon ja säädellä treeniä eri erikoistekniikoilla yms vaihtelen paljon treenityylejä ja tekniikoita, huomannut itselleni parhaaksi tavaksi.

-Kehitysvammainen

-En ole ikinä pitänyt.

-En.

Mitä kirjaat?
-

-

-En käytä kumpaakaan enkä tule käyttämään, mun mielestä puhelin yms ei kuulu salille mukaan, vituttaa ihmiset ketkä istuu puoltuntia jossain laitteessa näpräämässä facea

-

-Vedän aina treenin tuntumalla ja fiiliksellä. Rasittaa kohdelihasta mahdollisimman paljon, keinoilla tai painoilla ei niin väliä, joskus kevyesti ja joskus raskailla, vaihtelu.

- Olisi ehdottomasti.

Neljä kertaa viikossa.

Millä treenijaolla teet?

Kaksjakosella.

Kyllä.

Kehonrakennus, mutta lyhyemmällä tähtäimellä sarjapainojen nousu motivoi enemmän.

• Mitä kirjaat?

Sarjojen jälkeen/taukojen aikana merkkaan tulokset puhelimeen. Ei mitään erinäistä softaa, vaan ihan perus muistivihkoappi.

• Katsotko vain seuraavalla kerralla millä painoilla ja miten monta toistoa viimeks teit, ja koitat nyt samaan / parempaan?

Ennen kuin aloitan liikkeen tarkistan edelliskerran tulokset ja koitan parantaa.

Ihan kivalta kuulostava funktio. Miksei.

- 4-6 päivänä viikossa, noin 30-40 erillistä kirjausta per kk nyt tullut vuoden sisällä

Millä treenijaolla teet?
- Käyn paljon ohjatuilla tunneilla ja ne kun ovat koko kropalle tai lähes, niin salin puolelta haen tähän vaihtelua ja teen periaattessa 4-jakoista, tosin joskus yhdistellen samoille päiville pari aluetta.

- Melko hyvin, joskus päätän vasta paikan päällä

- Ei kumpikaan

- Harvemmin

- Paperilapulla on joskus liikkeitä ylhäällä, mutta tyhjää paperia ei ole mukana

Mitä kirjaat?
- Käytetyt painot merkkaan joskus (pari kertaa uuden ohjelman alussa)

- Harvoin kirjaan, mutta setin jälkeen suoraan, ei myöhemmin enää muista

- En pidä puhelinta mukana salilla eikä sopivaa softaa ole muutenkaan tullut vastaan. Tykkään salin omasta varaus- /kirjausjärjestelmästä, se toimii tarpeeksi hyvin, kun sinne kirjautuu suoraan kaikki käydyt ohjatut tunnit ja salikerrat ja voi sitten jälkikäteen lisäillä omia kommentteja tarvittaessa. Jotain HeiaHeian tyyppisiä olen kokeillut, mutta on nopeasti kaatunut siihen, että noita ohjattuja tunteja ei ole löytynyt listoilta - kovin helpolla ainakaan. Pelkkien salitreenien seuranta erikseen ei toistaiseksi ainakaan ole tuntunut mielekkäältä.

- No salin varausjärjestelmää katselen tietysti päivittäin melkein, historiaa harvemmin, ehkä kerran viikossa / pari kertaa kuussa. Siellä on lähinnä tilastoja käyntimääristä jne.

- N/A
- Kyllä

Miten määrittelet oletko kehittny?
- Fiilis kertoo aika paljon, kyllähän sen tuntee, että miten jaksaa esim combatissa hyppiä ja potkia

Onko peili / mittanauha ainoa mittari?
- Ei, fiiliksen ohessa tärkeimpiä kyllä

- N/A

- 3-4 krt viikossa
Millä treenijaolla teet?
- penkki/kyykky/vetopäivät, lisäksi mahdollisesti ojentaja(/hauis) omana päivänään jos on aikaa
- kyllä
- voimanosto

- kyllä
- kyllä, vihkoa
Mitä kirjaat?
- liikkeen, sarjamäärän, toistot, painot, ja jos on jotain merkittävää esim. johonkin sattuu
- yleensä setin jälkeen ettei unohdu

- liian hankalaa

- aina seuraavalla kerralla
- joo, ja välillä toki vilkuilen vanhempiakin

- no ei nyt kovin
- ihan sama

-3-4 krt/vko

Millä treenijaolla teet?
-2-jakonen

-Tiedän

-Voimanosto

-Jep
  • Mitä kirjaat?
    -Suoritetut toistot/painot/tuntuman
    -Joka sarjan jälkeen, muuten unohtuu
- Valmis ohjelma ja en ole tutustunut softiin.

-Katson ennen salia ja salin aikana, että millä pitäisi tehdä tällä kertaa. Salin jälkeen vähän ihmettelyä viime kertaan.

-Todellakin!

Kuinka usein käyt salilla? 3 krt viikko
Millä treenijaolla teet? yksijakoinen
Tiedätkö etukäteen mitä liikkeitä tulet tekemään salilla? tietysti
Kehonrakennus vai painonnosto? hyvinvointi

• en
  • Pidätkö kynää ja paperia mukana salilla? en
  • Mitä kirjaat?

tämä tulee ulkomuistista
jotenki…"koostettuna" vaikka koko vuoden tai viime kuukauden kirjaukset olisi

• Miten määrittelet oletko kehittny? vaikka painoja ei tarkasti kirjaakaan, niin kyllä kehityksen painoissa huomaa, ainakin pääliikkeissä
  • Onko peili / mittanauha ainoa mittari? ei

Milloin tuote on valmis, mistä sitä saa?

Milloin tuote on valmis, mistä sitä saa?

Softan puhelinpäässä oleva osa on jo nyt omassa käytössä. Kirjaan sillä omat treenini nyt ainakin vielä kuukauden (max 2), jotta saan tarpeeksi dataa kasattua, että voin alkaa suunnittelemaan tapoja näyttää dataa fiksusti (graafit ja muut yhteenvedot treenin etenemisestä).

Sen jälkeen voin antaa sen beta-testaukseen muutamille, mikäli halukkaita testaajia löytyy(?).

Mitään tarkkaa aikataulua en uskalla antaa, kun työssäkäyvällä kahden pienen lapsen isällä, joka ravaa salilla 4x viikossa on yllättävän vähän aikaa harraste-projekteille, kun välillä pitäisi nukkuakkin.

Kyllä mä tän vuoden loppuun mennessä tän naputtelen kasaan, mutta jos hyvin käy niin beta-testaamaan pääsee syksyn aikana. :)

Minä en pidä kännykkää mukana (autotalli-)salilla. Puhelimen kanssa tulee näperrettyä pitkin päivää, on hienoa että on edes yksi pyhä paikka missä ei tarvitse näpelöidä puhelinta. Painojen kolistelu on alkukantaista puuhaa, ei siihen digi-ihmeitä tarvita. Lisäksi ei tarvitse ollenkaan pitää huolta siitä missä taskussa se puhelin on, jääkö johonkin väliin ja mene rikki tms. vaan voi treenata rauhassa. Eli käytän siis kynää ja paperia. Paperi on kustomoitu excel-taulukko johon ei tarvitse täyttää kuin kilot ja toistot.Tuloksista pitää pitää kirjaa, jotta voi katsoa millä painoilla pitää nostella ja huomaa myös pienen kehittymisen (esim. pari toistoa lisää ko. liikkeessä). Muistiinpanojen avulla huomaa myös tulosten paikallaan polkemisen tai - huh - takapakin.

Jos jaksaisi siirtää numerot exceliin, niin saisi vaikka minkälaisia käppyröitä. Mutta en halua, koska kaikki käppyrät näyttäisi masentavilta: alun nousun jälkeen tullaan jonkinlaiselle tasanteelle - ei näytä käppyrä kovin kivalta tai motivoivalta...

Back
Ylös Bottom