Ke 24.01.2007 MTV3 45Minuuttia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rodney
  • Aloitettu Aloitettu
pätkä oli todellakin asiallinen verrattuna 4D-systeemiin. se kyllä hiukan haittasi kun marko puhui niin hiljaa että jäi osa sanomisista kuulematta, mutta pointti varmasti tuli selväksi. toivottavasti marko vielä palaa bodauksen pariin kunhan saa "konehuoneen" taas iskuun. jos on voimailu verissä niinkuin olettaa voisi niin olisihan hienoa kun tulisi ja näyttäisi kuinka pitkälle ilman aineita pääsee...

Voi olla kehoilut mennyttä aikaa Savolaisella. Toi dialyysi on pirun raska toimenpide, monta kertaa viikossa. Hoidon aikana yksi veripisara puhdistetaan 12 kertaa siinä koneessa, kusta ei tarvitse enää ikinä.
Jos saa uuden munuaisen, saa myös vahvat lääkkeet hylkimisen estämiseksi...

Varmaan tälläiselle voisi olla jopa kysyntää.

Olisi kysyntää ja ei varmaan mene hukkaan. Olisi ainakin mielenkiintoista kuulla ihan suomalaisten urheilijoiden ym. asiantuntijoiden kokemuksia/mielipiteitä. Noita ulkomaisia dokkareita ja muuta sensaatiosuoltamista on kyllä, mutta ei noi ulkolaiset jutut kuulosta läheiseltä.

Oma kommenttini tuohon Savolaisen dokkariin on, että hyvä ja asiallinen pätkähän se oli. Ja tuo IsoDinon ajatus, että täällä sivustolla olis myös sitä valistusta koskien roinaamista, saa täyden kannatukseni. Johtuen siitä, että muutamat parhaat kaverini aikoinaan sortuivat roinaamaan. Tämän tuloksena kukin heistä kärsii enemmän tai vähemmän sekä fyysisistä että henkisistä sairauksista... Joten pelkkää paskaa roinaus on tuonot mun lähipiiriin.

Tuskin täällä kukaan yrittää dissata Savolaista. Marko varmasti itse tiesi tämän kun tuli julkisuuteen ja kertoi avoimesti tapahtuneesta. Sairastumisestaan huolimatta kaverilla on asenne kohdallaan ja muutenkin vaikuttaa todella asialliselta kaverilta. Itse toivon miehelle vielä pitkää ikää ja tietenkin TERVEYTTÄ.

Toivottavasti tämä tapaus pistää junnujen ja vähän vanhempienkin aivosolut liikkeelle, että kannattaako sille tielle lähteä. Epäilenpä vain ettei näin käy. Nykyään ajattelenkin että, ken leikkiin ryhtyy, sen kestäköön...vaikka useimmiten kovaa leikkiä onkin.

Olenko minä jotenkin halveksinut markoa kommenteissani? Jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, niin huumeiden käyttöä ei oikein voi jättää mainitsematta, koska ne vahingoittavat munuaisia huomattavasti enemmän, kuin doping-aineet... Ja silti se jää kertomatta, ja tv:tä myöten koitetaan lyödä roinan niskaan munuaisongelmat. Ei Marko varmasti ole ensimmäinen eikä viimeinen kehonrakentaja, joka huumeisiin sortuu, tarkoitukseni ei suinkaan ollut dissata häntä.

tiedätkö montakin narkomaania joilla on munuaiset mennyt?

Ja silti se jää kertomatta, ja tv:tä myöten koitetaan lyödä roinan niskaan munuaisongelmat. Ei Marko varmasti ole ensimmäinen eikä viimeinen kehonrakentaja, joka huumeisiin sortuu, tarkoitukseni ei suinkaan ollut dissata häntä.

Tuota, eikös se siinä aika selvästi kerrottu, että vika on perinnöllinen ja sen laukeamista nopeutettiin vain aineilla ?

Mun mielestä tuo oli tosi asiallinen dokkari ja Markoa tukeakseni pitää tilata tuo Supermassa Returns DVD....

niin huumeiden käyttöä ei oikein voi jättää mainitsematta, koska ne vahingoittavat munuaisia huomattavasti enemmän, kuin doping-aineet...

Juu, faktaa tiskiin. Amfetamiinin negatiivisista vaikutuksista munuaisongelmat ovat harvinaisimmasta päästä, ja ylipäätään sen vaikutus munuaisiin on snadimpi kuin vaikkapa alkoholilla. (jota marko ei kyllä käyttänyt)

Täällä nyt taas yksi "tietoa löytyy nimimerkki" haluaa korostaa Markon vanhoja erheitä, ilmeisesti vihamies tai jotain. Minun mielestäni voisitte jättää nämä huumespekuloinnit ym. ja elää ihan tässä nykyhetkessä. Aika säälittävää jatkaa monessa viestissä tuon asian jauhamista.

Marko yrittää nyt aloittaa uutta elämää, kannustetaan nuorta miestä tässä vaikeassa tehtävässä ja toivotaan, että hän saisi vielä edes kohtalaisen hyvän terveyden takaisin.

Hyvä Jouni. Asiaa!!!!!!!!!!!!:rock:

Oululehdessa pari kuukautta sitten Make muistaakseni kertoi, että jos saa uuden munuaisen nii palaa sorvin ääreen. Kuka muistaa kyseisen haastattelun? Mitä siinä puhuttiin?
Taisi jossain toisessa haastattelussa (tai peräti tässä ketjussa) heti sen jälkeen todeta, että haaveet paluusta voi unohtaa. Tuli siis järkiinsä. Täysin järjetöntä edes suunnitella paluuta, jos sisäelimet joudutaan uusimaan.

Oululehdessa pari kuukautta sitten Make muistaakseni kertoi, että jos saa uuden munuaisen nii palaa sorvin ääreen. Kuka muistaa kyseisen haastattelun? Mitä siinä puhuttiin?

Paluu oli kuulemma heti sen jälkeen mielessä kun sai tietää munuaisen vajaatoiminnosta. Nykyään on kilpailuhaaveet jo kai jättänyt (siis kehonrakennuksessa)

En kyllä jaksa uskoa, että tuollainen markon tapaus saa ketään sen enempää miettimään rupeaako roinaa vetämään tai sitten ei. Kyllä se homma alkaa jos alkaa. En ole kyllä missään nähnyt minkäänlaisia (ainakaan kovin näkyvää) valistustakaan asiasta ja se olisi varmaan tarpeen.
Itse entisenä roinaajana TIEDÄN jo kokemuksestakin, että sivuvaikutuksia tulee jokaiselle ja suurelle osalle vuosien käytöstä jopa pysyviä ja vakaviakin.
Pakkotoiston toivoisin lisäävän valistusta kovalla kädellä. Ei mitään moraalisaarnoja vaan ihan faktaa, että nämä lääkkeet todellakin aiheuttavat useita kymmeniä erilaisia sairauksia ym.

Markolle toivon kaikkea hyvää ja toivottavasti saa terveytensä hyvään kuntoon.

Edit: En tarkkaan tiedä millainen linja Mikellä ym. on valistamisen tai vastaan suhteen. Mutta kun pakkiskin on kaikenlaisia seminaareja ym. järjestänyt, niin eikö olisi paikalla järjestää myös doping vaaroja käsittelevä seminaari tms.
Paikalle voisi kutsua Seppälää, joku lääkäri(perehtynyt asiaan enemmänkin, Tuomo Karila??). Ja paikalla olisi hyvä olla useita vuosia roinaa käyttäneitä urheilijoita, kuten palstaltakin niitä paljon löytyy. Varmaan tälläiselle voisi olla jopa kysyntää.
Ihan täyttä asiaa ja saa myös minun kannatukseni(niin kuin se nyt jotain merkitsisi:D ). Kohtalaisen lyhyellä pakkotoistourallani takaraivoon on jäänyt ikävä kuva myönteisestä suhtautumisesta roinan käyttöön. Haittavaikutukset suunnilleen kuitataan täytenä legendana ja propagandana vain. Monelle nuorelle se tuollainen saattaa olla ensiaskel aineiden hankkimiselle, kun saadaan liian positiivinen kuva horkuista.

TOSI asiallista läppää NRJ:llä! :jahas: "Nää munuaisvaivat johtu PELKÄSTÄÄN niistä hormonien käytöstä". Aika asiatonta läppää vakavasta asiasta mun mielestä, vaikken ilonpilaaja haluaisi ollakkaan. Naisjuontaja( en tiedä nimeä) vaikutti myös tosi asialliselta. :jahas:

Hmm...tehdäänköhän kaikki radio-ohjelmat perehtymällä näin hyvin aiheeseen? Ei tän jälkeen voi luottaa enää mihinkään kuulemaansa. Pakko lisätä kyllä lähdekritiikkiä kaiken informaation suhteen.

Sinällään tietenkin ihan oikein antaa hormoneista mahdollisimman negatiivinen kuva.

Back
Ylös Bottom