Ke 24.01.2007 MTV3 45Minuuttia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rodney
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mistä se nuori itävaltalainen on saanut sen "helvetin ison budjetin" ENNEN supermenestystä ja varsinkin ennen leffarooleja?

Njoo, kannattaa uskoa kirjaimellisesti kaikki mitä lehdissä lukee, niin kuin esimerkiksi se että mennään 20 taalaa taskussa ummikkoina jenkkeihin ja ruvetaan pro-bodareiksi ihan kylmiltään. Veikkaisin ettei se mene ihan niin, vaan taskussa oli 20 taalaa ja sponssisoppari joka takaa soosit. Ja kuka sanoo että sen ajan itävallassa ostettiin juissit joltain laukkuryssältä, kun rajan takana on koko saksan/itäsaksan urheiluteollisuus hormooneita pullollaan? Ja kuten joku jo mainitsikin, ukko itse kertoo käyttäneensä lääkärin valvonnassa. Moniko Peräkylän Urpo tekee niin? Pointti on silti koko ajan siinä, että kukaan ei voi millään ilveellä tietää etukäteen miten keho kestää aineet, ja mestarin on helppo paikkailla murenevaa kehoaan kun on hankittuna muutamat miljoonat taalat. Peräkylän Urpolla on paremmat mahdollisuudet päästä elossa pappatunturilla kuuhun kuin Colemaniksi Colemanin paikalle, mutta kannattaako tuota kokeilla? Siinä sitten mittaat sitä elettyä pätkää ja vertaat siihen pitkään pätkään joka jää elämättä vaan siksi että virheitään ei saa korjattua, kun illuusioon perustuvat haaveet tökkäisee pallin jalkojen alta.

Faktat ovat olleet koko ajan Markoa vastaan ja nyt tilanne on mikä on. Jos äijällä olisi ollut kunnon sponssit ja riittävä määrä tuohta, niin asiat saattaisivat olla toisin. Paino sanalla "saattaisivat". Näin kuitenkin kävi, koska suomalainen bodari ei yksinkertaisesti voi saada sellaista sponssia minkä pro- bodaus kaikkinensa edellyttäisi. Täytyy tinkiä jostain ja helppo (yksinkertaisesti suosituin) paikka tinkiä on terveyden huolto. Jos vedetään laitonta kamaa, ei tunnu tarpeelliselta konsultoida lääkäreitä, jotka mm. Markon tapauksessa olisivat voineet ennakoida tulevaa ja neuvoa lopettamaan ennenkuin on terveyden kannalta liian myöhäistä. Jos roinan käyttö olisi ollut hallittua, ei mutupohjalta tai jonkin webbigurun neuvojen ohjaamaa, niin tilanne voisi olla toinen. Jossittelu on perseestä, mutta totuus on, että vasta jälkeenpäin tiedät mitä elimistosi kestää. Joku kiilto silmässä mälliä tykittävä Peräkylän Urpo elää kuolemattomuuden illuusion vallassa, mutta harmaa arki saavuttaa hänet paljon helpommin kuin Markon kaltaiset todelliset bodarit, sillä Markon lähipiiriin on joka tapauksessa kuulunut hyvinkin perehtynyttä porukkaa. Tavan sälli saa ohjeensa muilta samanlaisilta ja usein ollaan täysin pihalla aineista ja niiden käytöstä; olen itse kuunnellut vierestä tälläistä ohjeistusta:

"ota ensin pari nappia päivässä viikon ajan ja jos ei tule mitään sivuoireita, tuplaa määrä viikko viikolta kunnes sivuoireita ilmaantuu. Sen jälkeen ota yksi tuplaus takaisin ja pidä annos siinä. "

Neuvojalla on tänään takanaan ainakin yksi sm-kulta, neuvotulla ura lopahti tuohon kokeiluun, kun sivuoireet olivatkin rankemmat kuin tuli luulluksi. Paska juttu mutta miten tuon olisi arvannut? No aikuisten oikeesti tuo oli ihan selviö että perseelleen menee, mutta eihän roinapäähän saa ajatuksen ituakaan ilman lekaa ja kärsivällisyyttä.

...
"ota ensin pari nappia päivässä viikon ajan ja jos ei tule mitään sivuoireita, tuplaa määrä viikko viikolta kunnes sivuoireita ilmaantuu. Sen jälkeen ota yksi tuplaus takaisin ja pidä annos siinä. "

Neuvojalla on tänään takanaan ainakin yksi sm-kulta, neuvotulla ura lopahti tuohon kokeiluun, kun sivuoireet olivatkin rankemmat kuin tuli luulluksi. Paska juttu mutta miten tuon olisi arvannut? No aikuisten oikeesti tuo oli ihan selviö että perseelleen menee, mutta eihän roinapäähän saa ajatuksen ituakaan ilman lekaa ja kärsivällisyyttä.

Mä oon sitä mieltä et jos vähänkin on älliä päässä nii kukaan ei lähde kokeilemaan tollasta. Ei voi mun mielestä edes selittää tietämättömyydellä, kyllä tollasen pitäis jo luonnostaan särähtää korvaan ja tajuta minkälaiset riskit ottaa. Mut kaipa se meidän rakas luontomme karsii tällä tavalla niitä tyhmimpiä yksilöitä pois jaloista? Sori jos kuulostaa provolta, ei oo tarkoitus loukata ketään.

Aivan hyvin saisi. Toki olisi ehkä hieman harhaanjohtavaa nimittää moista kirjaa elämänkerraksi, vaan mielestäni se realistinen ratkaisu olisi keskittyä tuohon kehonrakennusuraan junnuvuosista ja jo salitreeniä edeltäviltä ajoilta saakka. Nimenomaan ne vuodet, kun ukko oli jo ammattilaistason kehonrakentaja, olisivat se mielenkiintoisin osuus jos kirjassa kerrottaisiin ihan päivätasonkin juttuja liittyen kyseisen elämäntavan karkeisiin realiteetteihin. Tosin tällaisen kirjan kirjoittamisessa vaadittaisiin jo melkoisesti kykyä pohtia ja filosofoida pieneltäkin tuntuvia asioita.

En siis tiedä lainkaan mitkä Maken suunnitelmat esim. tämän aiheen tiimoilta ovat, kunhan vain totesin sen, että kyllä Markosta ja Markon kehonrakennusurasta saisi oikein toteutettuna jopa erittäin mielenkiintoisen kirjamuotoisen kuvauksen/tarinan.

Aika samoilla jäljillä. Jos opus olisi pelkkä historiikki Maken saavutuksista, niin se voisi olla aika kuiva kirja. Kuitenkin Markolle on ilmeisesti sattunut ja tapahtunut aika paljon, joten kirjaan saisi draamaa ja vaarallisia tilanteitakin enemmän kuin tarpeeksi. Itseä kiinnostaisi mitä siellä korvien välissä on mietitty ja miltä tuntunut hyvinä ja huonoina hetkinä. Kirjan pitäisi olla ehdottomasti hyvin henkilökohtainen ilman, että siitä kuitenkaan tulisi mikään ns. paljastuskirja.

vitusti :david: -tekstiä

lähtikö sun muija jonkun peräkylän kehonrakentajan mukaan?

luuletko tosiaan että arskalla oli armeija lääkäreitä valvomassa hommaa joka päivä?

ja mitä tarkoittaa "lääkärin valvonnassa"? tuskin sitä että joka viikko otetaan kokeet ja analysoidaan ne vaan sitä että arska on käynyt lääkäriä konsultoimassa ja lääkäri on kertonut omat mielipiteensä ja jatkossa arska on käynyt perustarkistuksessa (verenpaine, pulssi, ymsymsyms) säännöllisesti.

kyse kuitenkin on 60 ja 70luvusta jolloin bodauksessa ei liikkunut lähellekkään sellaista määrää rahaa mitä nykyään, joten vähän rajaa tuohon paisutteluun.

onkos ne jotka on tilannu maken dvd:een niin saaneet sen jo itelleen. minä en oo saanu. tilasin sen viikon sunnuntaina millon mike sano että pistäkää tilauksia.

onkos ne jotka on tilannu maken dvd:een niin saaneet sen jo itelleen. minä en oo saanu. tilasin sen viikon sunnuntaina millon mike sano että pistäkää tilauksia.

khyl,viime keskiviikkona.ootko varma että postilta tullu ilmotus ei oo vilahtanu sun silmien ohi?

kyllä oon koittanu kytätä postia. mutta mike, mitä teemme asialle? voinko enää saaja siitä dvd:eetä?

mulle jäi semmonen maku ohjelmasta että make saattais vielä yrittää lavalle.
uusi munuainen kestää taas roteiiinia ja ainut mikä harmittaa on, kun ei menestynyt tarpeeksi hyvin.

onko supermassa joskus sanonut ettei kilpaile enää ikinä?

make sanoo blogissaan

täytyy sanoa, että vieläkään en ole luopunut aikeista kilpailla joskus kehonrakennuksessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom