Kaveria ei jätetä?

whitepowder

Banned
Kuinka tämä periaate toimii nykyään? Minkälaisiin toimenpiteisiin voisitte lähtä ihmisen puolesta? Itsellä jäerjestys on tämä perhe, sukulaistet, ystävät, viattomat ihmiset, isänmaa.

Tähän keskusteluun ei kannata edes tuoda liivipellejä :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin missä mielessä? Kaveria ei jätetä makaamaan ristituleen kun se on ensin ottanut kymmenen osumaa raskaasta konekivääristä vai mitähäh?

Mitä väliä jollain järjestyksellä on jos ei edes määritellä tilanteita ja toimintaa?

Oliko ideana kehitellä kuvitteellisia tilanteita kuten: Puolustaisinko ystävääni sanallisesti jos joku häntä syyttä mollaisi? Tietenkin. Vetäisinkö mollaajaa turpaan samassa tilanteessa? En tietenkään. Vai halusitko kenties vain tietää miten muut arvottavat lähimmäisiään?

Jos puhutaan tilanteessa jossa kaverin auto vaikka hajoaa 100km päähän ja oon tyyliin ainut kuka voi auttaa niin totta hemmetissä kaveria ei jätetä..
Jos taas puhutaan tilanteessa jossa kaveri hakemalla hakee selkäsaunaa vaikkapa baarissa, niin en todellakaan auta kaveria, pidän kyllä huolen ettei maassa potkita ym ja tämä koskee kyllä jokaista tappelua jonka nään.
Vastaavasti jos kaverin kimppuun käydään syyttä tai muuten raukkamaisesti en kyllä ihan hirveästi pidättele.
Ja järjestys on sama kuin sulla.

Mitä väliä jollain järjestyksellä on jos ei edes määritellä tilanteita ja toimintaa?
Sun kaikki perheenjäsenet, koko suku, kaverit, tuttavat, kaikki maailman viattomat ihmiset, söpöt vauvat ja pörröiset pikkueläimet ovat yhtäaikaisesti hukkumassa Itämereen. Voit pelastaa vain yhden kerrallaan helikopterilla. Jokaisen noston jälkeen muiden selviäminen käy epätodennäköisemmäksi.

Toimikaa.

Sun kaikki perheenjäsenet, koko suku, kaverit, tuttavat, kaikki maailman viattomat ihmiset, söpöt vauvat ja pörröiset pikkueläimet ovat yhtäaikaisesti hukkumassa Itämereen. Voit pelastaa vain yhden kerrallaan helikopterilla. Jokaisen noston jälkeen muiden selviäminen käy epätodennäköisemmäksi.

Toimikaa.

Pelastaisin helikopterin viemättä sitä sinne merelle

Toimikaa.
Perhe, pari kaveria ja loput voi kuolla.

Toimikaa.

Perhe tietenkin ekana, ja sen jälkeen kaikki viattomat naiset, joilla on hyvä perse.

Toimikaa.

Poimisin aina yhen kerrallaan jokasesta luettelemastasi luokasta etten saisi rasisti leimaa perseeseeni.
Ok söpöt pörröset pikkueläimet.. ei haittais tossa tilanteessa.

Toimikaa.

Perhe, kaverit, eläimet ja vauvat ja kyllä mä noita muitakin ihmisiä yrittäisin jeesiä. En kyllä osaa lentää helikopteria niin saattaisin ite kuolla tossa absurdissa tilanteessa.

En oikeestaan jossittele koskaan, mut tottakai autan kaveria hädässä. Isänmaa ei varsinaisesti merkitse muutakuin sitä et tääl on kaikki läheiset ihmiset ja oma koti yms.. Niitä mä ennemmin puolustan kun itse maata.

Kaveria ei jätetä makaamaan ristituleen kun se on ensin ottanut kymmenen osumaa raskaasta konekivääristä vai mitähäh?

Minä jättäisin. Sellainen ihminen, joka on saanut 10 osumaa raskaasta konekivääristä ts. .50 kaliiperisesta tai vastaavasta ei tarvitse enää maallista apua.

Totta kai kavereita autetaan hädässä, mutta se ei tarkoita sitä että lähtisin joka viikonloppu kännikuskiksi tai takaisin 200 000 euron asuntolainan.

Itse oon sitä mieltä, että kaverin voi jättää vaan silloin, kun se on tietoisesti kerjännyt itselleen ongelmia, tai kun se on välinpitämätön tai epärehellinen (esim.rahan pummaaminen vetoamalla siihen, että ollaan kavereita, vaikka raha meneekin johonkin ihan järjettömään, kuten viinaan/röökiin). Tunnen myös paljon sellasia ihmisiä, jotka on ollu kavereita, kunnes ne on löytänyt "parempia" kavereita tai ovat jostain syystä omien etujensa takia pettänyt luottamuksen.

Omien lasten eteen tekisin melkeinpä mitä vain. Muiden kohdalla riippuu sitten siitä, että kuinka kunniallisia ovat ja kuinka hyödyllisiä minulle. Harvassa ovat kummatkin ryhmät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom