Kaveri kehittyny hitaasti?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pecman sanoi:
Jani Murtomäki otti ensimmäisellä penkkikokeilullaan 145 kiloa. Sillä jätkällä taitaa olla enemmän lahjoja kuin joulupukilla... :joulu6:
Eikös se joskus täällä palstalla sanonu tuloksen olleen 140kg?

Ei mun mielestä siitä kannata pulttia ottaa vaikka ei alussa paljoa nostaiskaan, noi riippuu niin paljon iästä ja urheilutaustasta.

yhdeksännellä luokalla oltiin liikuntaryhmän kanssa salilla, niin olihan siellä yks poju joka penkkas 110kg ja se oli sen ensimmäinen kerta ku penkkaa. Totta se on tehny työtä niin paljon ku se asuu tuolla korvessa ja hakkaa halkoja päivät pitkät :)

Nii, toi vähä latistaa motivaatioo, kun on jotain tyyppei, ketkä nostaa tosi paljon ekalla yrityksellä... Esim. yks kaveri oli luokkansa kans salilla ja sitte sai 85kg ihan ekalla koitolla. Sitte kuulin että oli täs lähiaikoina saanu 100kg vaiks ei ees treenaa... Ite treenannu jo reilu 2v. mutta silti muut saa enempi :)

Toiset vaan on vahvempia kuin toiset. :D

Heikkoja kohtalotovereita lohduttaakseni todettakoon että mulla kesti 1.5v että sain penkistä oman painoni, ja olisin tyytyväinen jos kahden vuoden treenin jälkeen menisi tuo 1.11x.

uga sanoi:
Toiset vaan on vahvempia kuin toiset. :D

Niinpä. Mitenkäs se Halme siinä ekassa kirjassaan kertoi painijakaveristaan, isopää-Hankiksi Halme sitä taisi kutsua. Kaveri meni ekaa kertaa elämässään salille farkut ja bootsit jalassa ja nosti 180 kg penkistä.
Aina löytyy joku, joka on sittenkin se vahvin ;)

emmie nyt sanos jotta hitaasti kehittys kaveris, ite pari senttii pidempi ja paino vähän alle kaveris vuoden käyny salil ja menee 6-7x100 penkistä.
kehityshä riippuu pitkälti siit miten syö, miten saa lepoo, millanen ohjelma, miten paljo käyttää päihteit ja vaikuttaahan ne geenitkin tietysti

Joo no mä sain 35kg kun aloin käymään. Joku 2½ vuotta sitte. Painoin yli 70kg (todella läski) . Nyt nousee kapeella 100kg,(paino n.73) normi penkkiä en oo kokeillukkaa pitkää aikaa. Joten mulla ei hirveesti ollu lahjoja :wall:

No en tiedä Juzzi87, parempi noin päin; mulla toi huntti jäänee haaveeksi 2.5v treenitaustan kohdalla. Ja lähtötaso oli joku 50kg pena. Todennäköisesti sekin about kolmekymppinen joka treenailee nyt duunin salilla 30 kilolla, vetelee mun tuloksista ohi parin vuoden sisään. :(

Kyllä tuo kehityksen arviointi pelkästään penkkipunnerrustuloksen perusteella on aivan älytöntä, sillä joillekin ei penkkipunnerrus liikkeenä sovellu ollenkaan, kun taas toisille liike sopii jo luonnostaan erittäin hyvin. Kyse on pitkälti myös lihasten kiinnityskohdista, joille ei ihminen ei valitettavasti voi mitään. Ts. samankokoisilla lihaksilla voi nostaa huomattavasti isompia rautoja, mikäli lihasten kiinnityskohdat ovat penkkipunnerruksen kannalta toimivat. Enkä muutenkaan katso, että kehonrakentajalle nostettava kilomäärä olisi paras mittari kehityksen arvioimiseen, vaikka voimat harjoittelun seurauksena kasvavatkin! Voimanosto onkin sitten asia erikseen.

Kehitystä arvioidessa täytyy myös ottaa huomioon geneettinen lahjakkuus: Kuten tässäkin viestiketjussa on käynyt ilmi, toiset ovat jo luonnostaan vahvoja ja nostavat tuloksia, jotka toisilta vaativat vuosien työn. Lisäksi jokainen voi miettiä, että onko penkkituloksen nostaminen 35 kilosta, vaikka 90 kiloon parempaa vai huonompaa kehitystä kuin esimerkiksi 100 kilosta 120 kiloon. Harjoittelijan kannattaakin keskittyä omaan kehittymiseen, eikä välttämättä ensimmäiseksi verrata tuloksiaan muihin. Tietenkin pieni kilpailuasetelma esimerkiksi harjoittelukaverien välillä on vain hyvästä, mutta silloinkin tulee muistaa, että jokainen salilla harjoittelija kamppailee aina ensi sijaisesti oman itsensä kanssa.

Ja lopuksi vielä: Aina löytyy joku joka on vahvempi, nopeampi, isompi, lihaksikkaampi tai kestävämpi. Jos salillakin keskittyy vain muiden nostamiin rautoihin, on pettymys ja sitä seuraava masennus jossakin vaiheessa varma:)

Flesh sanoi:
Kyllä tuo kehityksen arviointi pelkästään penkkipunnerrustuloksen perusteella on aivan älytöntä, sillä joillekin ei penkkipunnerrus liikkeenä sovellu ollenkaan, kun taas toisille liike sopii jo luonnostaan erittäin hyvin. Kyse on pitkälti myös lihasten kiinnityskohdista, joille ei ihminen ei valitettavasti voi mitään. Ts. samankokoisilla lihaksilla voi nostaa huomattavasti isompia rautoja, mikäli lihasten kiinnityskohdat ovat penkkipunnerruksen kannalta toimivat. Enkä muutenkaan katso, että kehonrakentajalle nostettava kilomäärä olisi paras mittari kehityksen arvioimiseen, vaikka voimat harjoittelun seurauksena kasvavatkin! Voimanosto onkin sitten asia erikseen.
[mod]Quotet kuntoon :Timba79[/mod]
Tämä oli mun mielest hyvä. Itelle ei tunnu penkki sopivan ja nostankin vinopenkistä enemmän kuin tasapenkistä. Sillonku treenaamaan alottelin ja kavereiden kans tehtiin treenejä ni mä olin meän kaveriporukan heikoin penkkaaja. Vaikka vedin yhtä paljon kuin muutkin ja kyykkyssä olin jopa toiseks paras, vaikka olin meistä kevein. Silti, muut penkkas sen 120 ja yliki mut mä sitkeilin maksimissaa satasen kans. Noh, kehonrakennuksessa tolla penkkituloksel oo onneks välii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom