kaurapuuron syönnistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ammii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tuli sellainen juttu mieleen, että saako puuro syödä parikin kertaa päivässä..?koska oon joskus lukenut jostain, et kaurapuuro on tosi terveellistä mutta siinä oli joku juttu miksei sitä sais syödä ku kerran päivässä.. eli mites on?

Eipä ainakaan heti tule mieleen miksei sitä muka saisi syödä useammin kuin kerran päivässä. Tässäkin tapauksessa varmasti todennäköisempää tukehtua pullaan kuin kuolla kaurapuuroon :D Ei sattuisi löytymään linkkiä kyseisestä väitteestä?

Ylimääräiset kuidut tulee ulos luonnollista tietä. Ei kaurapuuron syönti vaarallista ole, kunhan jaksaa ahtaa ravintoa monipuolisesti, eilä kauraleseet ja vesi/maito jää ravinnon primaarilähteeksi.

100g kaurahiutaleita sis.:
energia laskennallinen 1486 kJ (355 kcal)
hiilihydraatti imeytyvä 57.0 g
(hiilihydraatti erotuksena 64.4 g )
rasva 7.3 g
proteiini 14.5 g

Fineli: Kaurahiutaleet.

1 desilitra hiutaleita painaa 30g.

1 litraan nestettä laitetaan 4 dl = 120 grammaa hiutaleita. (4 hengen annos.)

Jos syöt esim. puoli litraa puuroa päivässä (veteen keitettyä), saat:

hiilihydraatti imeytyvä 34,2 g
rasva 4,38 g
proteiini 8,7 g

Lisäksi kivennäis-, ja hivenaineita, sekä vitamiineja.

Elovena-pakettini kyljessä lukee, että 1dl painaa 40g. Ei ole valitettavasti kotona sellaista vaakaa, jolla ton voisi testata.

JHM sanoi:
Elovena-pakettini kyljessä lukee, että 1dl painaa 40g. Ei ole valitettavasti kotona sellaista vaakaa, jolla ton voisi testata.

Runsaskuituiset Fit Kaurahiutaleet -> 1dl/30g.
Paino-, ja hintavaihteluita löytyy.
Ei niitä yleensä tarvitsekaan kotona testata, tuotteissa on nykyään aika hyvät merkinnät.

Outi-79 sanoi:
1 litraan nestettä laitetaan 4 dl = 120 grammaa hiutaleita. (4 hengen annos.)
Luulisi tuosta tulevan kauravelliä. Itse laitan 120 g hiutaleita n. 5 desiin vettä. Se on puuroa se. :D

Kaurapuuroon kun sekoittaa suklaanmakuista proteiinijauhetta, esim blastia tai xl:ää, niin !AVOT!: ravintoarvot ja maku kohoaa tavaisiin, ja melkein itku pääsee kun sitä vetelee naamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ace-oo- sanoi:
Kaurapuuroon kun sekoittaa suklaanmakuista proteiinijauhetta, esim blastia tai xl:ää, niin !AVOT!: ravintoarvot ja maku kohoaa tavaisiin, ja melkein itku pääsee kun sitä vetelee naamaan.
Jee. Prodepuuro on kyllä helvetillisen hyvää. Itse laitan 40-50 g jauhoa, kanelia ja sitten tuollaista Rainbow-makeutusjauhetta.

Tomi sanoi:
Luulisi tuosta tulevan kauravelliä. Itse laitan 120 g hiutaleita n. 5 desiin vettä. Se on puuroa se. :D

Mä taas teen sellaista sementtiä, että sitä pitää todellakin lapioida. Eikä haittaa vaikka seinään heittäisi. SE on puuroa.

sumutin123 sanoi:
Mä taas teen sellaista sementtiä, että sitä pitää todellakin lapioida. Eikä haittaa vaikka seinään heittäisi. SE on puuroa.

Sama mulla. Desi enemmän vettä mitä hiutaleita(Tomilla tais olla juuri näin), niin alkaa jo olla puuroa. Joskus voi laittaa jopa 50/50. Vesilitku on pahaa..

Joo mullakin toi kaurapuuro menee aina aamulla. Hiton nopee tehä, lyö vaan ainekset lautaselle ja mikroon pariksi minuutiksi. Ja melko hyvääkin on.

Back
Ylös Bottom