Kaupparatsulle dieselkärry

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Morjentes!

Vaikean&tuskallisen pähkäilyn tuloksena ajattelin turvautua Pakkiksen tietäjien apuun visaisen kysymyksen edessä, elikkä siis:

Työpaikka vaihtui myyntimiehen hommaan, eli nyt alkaa sitten tulla about 40000km vuodessa ja kilometrikorvaukset tietysti senkun rullaa. Bensa-autollahan olisi tyhmän touhua takoa moisia lukuja, joten tarkoituksena olisin haetuttaa Saksanmaalta joku dieselmobiili. Olen tutkinut pääni puhki mobile.de:n ja autoscout24.de:n hintoja ja tullin autoverotaulokoita. Lopputuloksena se, että suurinpiirtein samaan hintaluokkaan voisin saada Volvo S80 2,5D, Audi A6 2,5TDI, BMW 320D tai BMW 525D. Vehkeen tulisi olla automaattilaatikolla, vuosimallina olisi tuollainen 1998-1999 ja ajettu siinä 150000-200000km. Sillä ei ole väliä onko farkku vai sedani, kunhan auto olisi todella luotettava peli ja kestäisi ajaa vielä toiset 200000km. Menopeliin ajattelin satsata kokonaisuudessaan veroineen noin 14000euroa, tietty parempi mitä halvemmalla pääsisi. Onko kellään kokemuksia kyseisistä autoista? Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi vähän antaa vinkkiä mihin kannattaisi sijoittaa!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
JohnCena sanoi:
Morjentes!

Vaikean&tuskallisen pähkäilyn tuloksena ajattelin turvautua Pakkiksen tietäjien apuun visaisen kysymyksen edessä, elikkä siis:

Työpaikka vaihtui myyntimiehen hommaan, eli nyt alkaa sitten tulla about 40000km vuodessa ja kilometrikorvaukset tietysti senkun rullaa. Bensa-autollahan olisi tyhmän touhua takoa moisia lukuja, joten tarkoituksena olisin haetuttaa Saksanmaalta joku dieselmobiili. Olen tutkinut pääni puhki mobile.de:n ja autoscout24.de:n hintoja ja tullin autoverotaulokoita. Lopputuloksena se, että suurinpiirtein samaan hintaluokkaan voisin saada Volvo S80 2,5D, Audi A6 2,5TDI, BMW 320D tai BMW 525D. Vehkeen tulisi olla automaattilaatikolla, vuosimallina olisi tuollainen 1998-1999 ja ajettu siinä 150000-200000km. Sillä ei ole väliä onko farkku vai sedani, kunhan auto olisi todella luotettava peli ja kestäisi ajaa vielä toiset 200000km. Menopeliin ajattelin satsata kokonaisuudessaan veroineen noin 14000euroa, tietty parempi mitä halvemmalla pääsisi. Onko kellään kokemuksia kyseisistä autoista? Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi vähän antaa vinkkiä mihin kannattaisi sijoittaa!!

Vanhan generaation A6:ssa paljon vikoja ennen faceliftia -> unohda jos olet hankkimassa 98-99 vuosimallista autoa. Myos ajettavuus eri luokkaa kuin Bemarissa
Henk.koht ostaisin ilman muuta 500-sarjan BMW:n joka kyseisista autoista superhiljainen (etu ajettaessa Suomen urissa ja paskalla asfaltilla) ja paras ajaa.

Multa löytyy bmw 320d -02. Tähän asti ei mitään vikaa (*koputtaa puuta*).
Ajettu 230tkm.
Hyvinä puolina vois mainita kulutus keskikulutus omassa ajossa n.5 litraa sataselle ja maantieajossa neljä tai vähä alle. En tiiä tuossa aikasemmassa mallissa mutta luulis ettei kauas heitä. Hiljanen. Erittäin hyvä ajaa. Heposiakin löytyy sopivasti, ettei jalkoihin jää.
Yhen suuren miinuksen olen löytäny; takapenkkejä ei saa kaadettua!:eek:

Voi olla että tosiaan Audi A6 kannattaa jättää pois laskuista jos haluaa varman auton. Luin tuossa just vaikka mitä kauhutarinoita A6:n tekniikasta, lähinnä öljyvuodoista moottorissa etc. ja ei tekis kauheesti mieli rampata missään huolloissa. Siihen menee rahaa niin tolkuttomasti. Toi 500-sarjan bemu olis muuten varmasti loistava, mutta siinä on vaan aika karski toi kulutus! 7,9litraa dieseliä satasella.. onhan se tietysti painava autokin, mutta tosiaan ton 320D:n kulutus on taasen vain 5,7litraa. Volvo S80 2.5D syö mun löytämän lukeman mukaan 6,4/100km eli olis tosi pihi kone noin painavalle autolle.. on sit eri asia taas pystyykö tohon lukemaan kukaan oikeasti ajamaan.. :D

Zelda: Aika karua tosiaan jos -02 BMW:stä ei saa takapenkkejä nurin!!! Mun ekasta autostaki, joka muuten oli loistava -87 Honda Civic, sai takapenkit kaadettua.. mut kai se sakujen tekniikka on sit vaan noin paljon jäljessä japseja.. :D :D :D Muuten autona varmasti hyvä peli kyllä!

Niin se penkkihomma onkin ihme. Eipä sitä tullu ostaessa edes aatelleeks että jossaki yli 2000 luvun autos ei saa kaajettua penkkejä. Eikä saa muuten
-06:sessakaan kaajettua!

320d:n lapuissa muuten on keskikulutus 5.5 ja meiän käytöllä edes pelkällä kaupunkiajolla olla saatu noin korkeaksi! Harvinaista että näinpäin.:rolleyes:

Varsin loogista tuo penkkien kaatumattomuus. Se joka haluaa Bemariinsa kaatuvat penkit, voi ruksia ne lisävarustelistalta. Kääntyvät penkit eivät ainakaan vähennä turhia natinoita, vähennä sisämelua tai lisää korin jäykkyyttä.

NHB sanoi:
Varsin loogista tuo penkkien kaatumattomuus. Se joka haluaa Bemariinsa kaatuvat penkit, voi ruksia ne lisävarustelistalta. Kääntyvät penkit eivät ainakaan vähennä turhia natinoita, vähennä sisämelua tai lisää korin jäykkyyttä.

Jos ihminen on lentänyt avaruuteen ja silmien näkökin voidaan korjata parissa minuutissa laserilla niin luulisi onnistuvan myös natisemattomien kääntyvien penkkien suunnittelu Saksalaisilta insinööreiltä.. :hyper:kun niitä kuitenki melkein jokainen ihminen tarvii.. eihän Ikeastakaan vois ostaa mitään ilman taittuvia penkkejä.. ja luulis kyl et koria voi muualtaki tukevoittaa ku just takapenkkien kohdalta. Kyllähän sedanissa on tukeva vahvistus aina siinä hattuhyllyn alla.. ainaki mun e30-bemussa oli, jossa ei muuten siinäkään penkit kaatunut:rolleyes:kai siinä joku taika on ettei ne oo tehnyt kaatuvia penkkejä.. en sit tiedä, saattaa myös olla kello on nyt jo liian paljon ja et oon vähän :david:

unohtaisin tuonti autot, hirveä vaiva vaan IMO. itse ostaisin Passatin 110heppasen. varmat ja lujat 1.9Tdi koneet,tilava, hiljanen ja hyvä ajettava. eikä ole kyllä kalliita. ja jos 110 heppaa on liian vähän niin lastu ja siinä on jo about 130hv ja pikku laitolla saadaaan vielä helposti lisää.

niin ja nuilla 1.9 tdi passateilla on ajettu aivan järkyttäviä määriä, jos ei muuten usko niin kysykää joiltakin taksareilta:). itse olen nähnyt vaikka kuinka monta yli 4000tkm ajettuja. helposti varmaan miljoonan rullaa. turbon varmaan joutuu jo milliin remppaan:).

neutraali sanoi:
unohtaisin tuonti autot, hirveä vaiva vaan IMO. itse ostaisin Passatin 110heppasen. varmat ja lujat 1.9Tdi koneet,tilava, hiljanen ja hyvä ajettava. eikä ole kyllä kalliita. ja jos 110 heppaa on liian vähän niin lastu ja siinä on jo about 130hv ja pikku laitolla saadaaan vielä helposti lisää.

niin ja nuilla 1.9 tdi passateilla on ajettu aivan järkyttäviä määriä, jos ei muuten usko niin kysykää joiltakin taksareilta:). itse olen nähnyt vaikka kuinka monta yli 4000tkm ajettuja. helposti varmaan miljoonan rullaa. turbon varmaan joutuu jo milliin remppaan:).

Olisin samaa autoa suositellut, mutta en tiedä miten tuo 14000e:n rajoihin mahtuu (tosin ei nuo listalla olevat muutoinkaan noilla kilometreillä taida mennä). Riippuu tietty auton vuosimallista, mutta -01 tai uudempi noilla kilometreillä taitaa kustantaa jo vähän enemmän.

neutraali sanoi:

Pitää pistää mietintämyssyyn ja käydä vaikka koeajamassa miltä Passatti tuntuis! Oon kyllä istunut paljon -03 Golf Variantin kyydissä ja siinä oli kyllä aivan järkyttävän huonot äänieristykset! Satasen vauhdissa joutuu tyyliin huutamaan että pystyy keskustelemaan. Jumalaton rengasmelu tosiaan vaivasi.. no toivottavasti ne on tehtaalla tuupannu Passattiin astetta paremmat äänieristykset.:thumbs:

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JohnCena sanoi:
Pitää pistää mietintämyssyyn ja käydä vaikka koeajamassa miltä Passatti tuntuis! Oon kyllä istunut paljon -03 Golf Variantin kyydissä ja siinä oli kyllä aivan järkyttävän huonot äänieristykset! Satasen vauhdissa joutuu tyyliin huutamaan että pystyy keskustelemaan. Jumalaton rengasmelu tosiaan vaivasi.. no toivottavasti ne on tehtaalla tuupannu Passattiin astetta paremmat äänieristykset.:thumbs:[/QUOTE

No on niissä sen verran eroa ettei voi puhua golffin kanssa samana päivänäkään em. autoista. 01 tai 02 tuli esp ja ilmastointi vakiovarusteiksi et sikäli niissä olis jo vähän varusteluakin. Kannattaa käydä ajelemassa.

JohnCena sanoi:
Pitää pistää mietintämyssyyn ja käydä vaikka koeajamassa miltä Passatti tuntuis! Oon kyllä istunut paljon -03 Golf Variantin kyydissä ja siinä oli kyllä aivan järkyttävän huonot äänieristykset! Satasen vauhdissa joutuu tyyliin huutamaan että pystyy keskustelemaan. Jumalaton rengasmelu tosiaan vaivasi.. no toivottavasti ne on tehtaalla tuupannu Passattiin astetta paremmat äänieristykset.:thumbs:
passatissa on santsattu eristyksiin enempi kuin golffissa. mun mielestä ainakaan passatt ei ole äänekäs.

tässä ois yks passat, vm98, missä ois kaikki herkut ja vähän ajettu. tosin en tiedä haittaako sinua jos se on automaatti. siinä mielessä hyvä että tuo on liikkeen auto, niin käytännössä siinä on 6kk takuukin voimassa :). tosin tuo taitaa olla 90heppanen, mutta helposti ja suht halvalla saa tehoja jos haluaa. http://www.nettiauto.com/viewVehicl...pe=@pfrom=@pto=@yfrom=1998@yto=@search=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=2@sortCol=@ord=@id_vehicle_type=1@id_make=84@id_model=967@id_car_type=@id_fuel_type=2@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=1998@yto=@engine_size=@id_drive_type=

Edelleen, jos hiljaista autoa tarvitsee, mikaan noista ei voita 500 sarjan BMW:ta. Tottakai kalliimpi kuin Passat, mutta mielestani hintansa arvoinen. Makuja on tietenkin monia ja makuasioista vaikea kiistella...

Jebs! Kiitti paljon hyvistä tärpeistä.. nyt on jo kaikki muut noista malleista jollain tavalla käsiteltyä, mutta kukaan ei oo sanonu Volvosta sanaakaan.. kai siinäki jotain hyvää on oltava ku taksaritkin jaksaa moisilla ruotsalaisilla traktoreilla posottaa menemään.. en ole ikinä ajanut, vaan kyydissä istunut ja luksukselta meno tuntui.. :worship: Tiesittekö muuten, että Steven Seagal on Ruotsin kuningas Kaarle Kustaan lempinäyttelijä.. Kallen pisteet nousi kyl heti mun silmissä..!!:rock:

On muuten hauska juttu nuo taksareiden volvot. Noin puolet niistä taksisuhareista joilta asiaa olen kysynyt ovat haukkuneet volvonsa paskoiksi. Tuon lisäksi iso osa on vähän miedommin ilmaissut tyytymättömyytensä.

ainakin yks volvojen iso miinus on todella kalliit huollot, muuta en osaa niistä sanoa.

Krusifiksi sanoi:
Käypäs ajamassa tuon hintaluokan volvolla. :)

Oliks toi nyt negatiivinen vai positiivinen kommentti Volvoa kohtaan??:hyper:

Negatiivinen. Jos sulle tulee myyntihommissa kaupunkiajoa, niin ota automaatti jos mahdollista. Myyntimiehethän eivät laiskuuden takia vaihda vaihteita työaikana. :D

Krusifiksi sanoi:
Negatiivinen. Jos sulle tulee myyntihommissa kaupunkiajoa, niin ota automaatti jos mahdollista. Myyntimiehethän eivät laiskuuden takia vaihda vaihteita työaikana. :D

;) Automaattia mä havittelinkin.. mutta kyllähän tomaattivolvolla nyt kelpais kaasutella.. tietty se on vähän kankea kaupungissa iso kun on, mut niin on kyllä kuskikin ku ei venyttele ikinä:hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom