Kaupparatsulle dieselkärry

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
JohnCena sanoi:
kukaan ei oo sanonu Volvosta sanaakaan.. kai siinäki jotain hyvää on oltava ku taksaritkin jaksaa moisilla ruotsalaisilla traktoreilla posottaa menemään..

Omat kokemukset Volvosta:
- ohjaustuntuma ja ajo-ominaisuudet huonommat kuin luokkansa parhaissa (BMW)
- tilava
- hyvat etuistuimet, ajoasento ok

Se minka takia takseissa on paljon volvoja, johtuu paljolti niiden edullisemmasta hinnasta verrattuna kalliisiin saksalaisiin (MB, BMW). Volkkariin verrattuna taas Volvolla parempi brand value Suomessa, joten kohtalaisella rahalla saat suomalaisten arvostaman auton.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
JohnCena sanoi:
POon kyllä istunut paljon -03 Golf Variantin kyydissä ja siinä oli kyllä aivan järkyttävän huonot äänieristykset! Satasen vauhdissa joutuu tyyliin huutamaan että pystyy keskustelemaan. Jumalaton rengasmelu tosiaan vaivasi..

Kannattaa muistaa myös että rengasvalinnat vaikuttavat todella paljon rengasmeluun, testejä tutkimalla löytyy hiljaisempia renkasvaihtoehtoja. Itselläni nyt vasta ostetut renkaat, rengasmelu kasvoi huomattavasti verrattuna vanhoihin.
 
JohnCena sanoi:
mutta kyllähän tomaattivolvolla nyt kelpais kaasutella.. tietty se on vähän kankea kaupungissa iso kun on,

Tarkoitatko V70:stä? Sehän on ihan kiva jos tykkää olla "matkustaja".

EJS: mitähän Volvoa mahdat tarkoittaa, jos se on samanlainen ajaa kuin BMW?
 
No minä olen Volvo-mies, tosin V70 ja pari vuotta uudempi. Volvossa on tietty hyvänä puolena ruosteen vähyys. Toisaalta sama bonus lie VAGinoissakin, Volkkarissa ja Audissa. Bemarista en osaa sen suhteen sanoa, vaan aika vähän niitäkään ruosteisina näkyy?

Tuossa vanhassa S80:ssä on sitten vielä Volkkarin/Audin TDI naftakone. Siksi kalliit huollot. Samasta syystä Volkkarin ja Audin huollotkin ovat kalliita. Volvon oma dieseli tuli -02 ja sitä voin kyllä suositella. Nykyinen V70 on jopa halvempi huoltaa mitä aikasempi TDI Golffi.

Mutta jos noin vanhaa autoa olisi ostamassa, niin tuontiauto ja ehkäpä justiinsa vitossarjan bemari. Suomidieselit kun on jo miljoonaan ajettu ja kohta 10v suolassa uitettu. Eikä suomalaisten korjauspajojen kädentaidotkaan ole ihan parhaasta päästä.

p.s. jaa niin ne Volvon penkit. Ne taas on ainakin minun perseelleni ja 185cm 95kg ruholle parhaat mitä löysin. Volkkarit ja Audit eivät käyneet ollenkaan, Bemu on ihan ok. Vaan Volvo oli parempi kuin kotisohva. En tajua miksi muiden on niin vaikea tehdä kunnollisia jakkaroita.
 
Tarkoitin siis Volvoista S80 ja about -98.. mutta jos se on tosiaan vanhalla tekniikalla ja uusi kone astuu kuvioihin vasta -02, taitaa mennä yli budjetin! Tietty jos ottaa pitkän rahoituksen ja heittää käsirahaa vaikka kympin tms. kai se olis tietty järkevää ostaa kerralla kunnollinen.. mut näistä halvemman hintaluokan peleistä 500-sarjan Bemari tuntuu keräävän kaikkien pisteet. Ei siinä mitään, hyvännäköinen auto ja kohtuu edullinenki.. kulutus on ainoa miinus, 7,6litraa dieseliä satasella.. mutta toisaalta onko sillä litralla tai parilla nyt sit mitään väliä? Sit jos vähän enemmän investois, niin saisi BMW 320D:n vuosimallia 2000, jossa olis kulutus siinä 5,5litran paikkeilla ja halvempi dieselverokin.. BMW 525D:n -98 tms. vois saada kaikkineen kuluineen varmaan jollain 12000e ja se olis varmaan hyvä peli! Sit taas 320D -00 veroineen kipuaa tuonne 15000e varmasti.. aika iso ero! Eiks ainaki jonku tuollaisen Volvo V70 saa katsastettua pakettiautoksi ja sillä tavalla voi säästää veroissa? On tää auton osto vaikeeta..
 
JohnCena sanoi:
mutta toisaalta onko sillä litralla tai parilla nyt sit mitään väliä? ..
nimenomaan sillä on paljon väliä. jos höyläät 40tkm vuoteen ja toinen vie sen 2litraa enemmän dieseliä 100kilometrille on ero jo yli 800e ja litrakin yli 400e ja jos matkassa syö bmw tuon verran niin kaupungissahan tuo kuluttaa jo niinkuin bensa vehje. jos siihen tuonti autoon hurahdat niin muista tarkastaa/tarkastuttaa kunnolla ne kilometrit. saksassa nimittäin dieseleillä oikeasti ajetaan paljon. mobilessahan kaikilla on ajettu todella vähän. 90 -luvun alun diesel autoillakaan ei ole ajettu kuin järkeään muka 150tkm. sen sanoo jo järkikin että erittäin suurella todennäköisyydellä se on paskapuhetta.


edit: eli jo litran kulutus erolla kuoletat dieselveron
 
Zone-sarja -42%
kodari76 sanoi:
Mutta jos noin vanhaa autoa olisi ostamassa, niin tuontiauto ja ehkäpä justiinsa vitossarjan bemari. Suomidieselit kun on jo miljoonaan ajettu ja kohta 10v suolassa uitettu. Eikä suomalaisten korjauspajojen kädentaidotkaan ole ihan parhaasta päästä.

Näin Saksassa jo toista vuotta asuneena kommentoisin tähän, että nimenomaan täällä Saksassa suolataan teitä aivan mielettömästi. Ja kun täällä oli viimekin talvena öisin jopa 15 astetta pakkasta, niin harvalla on mitään lämmitintä autossaan. Ja pikkukaupungeissa autot ovat monesti tienvarressa parkissa. " Hyvinpidetty, ei-suolateillä ajettu, rasittamaton moottiri". Nuilla titteleillähän myyntimiehet täältä autoja markkinoi. Toki silti olen täältä auton ostanut, kun samalla rahalla saa paremman ja uudemman Audin kuin Suomesta samanikäisen Sitikan. :)
 
No tuontiautoissa pohjaan väitteeni vain omiin ja kavereiden kokemuksiin. Kaikissa tapauksissa auton kunto on ollut huomattavasti parempi mitä vastaavanikäisissä "suomiautoissa". Ja jos dieseliä ostaa, niin Suomesta on mahdoton löytää edes vähänajettuja helmiä. Viime syksynä ostin oman D5:n välittäjän kautta Volvon merkkiliikkeestä. vm. -02 ja 78tkm mittarissa. Tietenkin kävin läpi kaikki Suomen hakukoneet ym. enkä silloin löytänyt yhtäkään edes lähelle noilla metreillä olevaa peliä. Yleisin tapaus oli 250tkm ajettu taksi. No oli niitä alle 200tkm ajettujakin, vaan hintakin sen mukainen.

Tuontiautot kannattaa sitten tilata suoraan välittäjältä. Ja nimen omaa niin että välittäjä kertoo tarkkaan tietyn auton tiedot, runkonumerot ym. Kaikki suomalaiset häkkitarhojen käytetyt IMHO kannattaa välttää. Ne on luonnollisesti ostettu mahdollisimman halvalla Saksalaiselta jobbarilta ja luultavasti mittaritkin ovat täällä ruuvattuja. Eli merkkiliikkeestä ja sellaisen välittäjän kautta joka ottaa kiinteän välityspalkkion. Silloin välittäjällä ei ole mitään syytä etsiä halvinta pommia mitä vain löytää. Huom! auto ei tule välttämättä juurikaan halvemmaksi mitä "suomiauto", mutta kunto on luultavasti parempi ja onhan sitä valikoimaa Saksassa ihan saatanasti. Vertaa siihen että itse kun autoa ostin niin täältä Turun alueelta löytyi ehkä 2-3 Volvoa, joista yksikään ei ollut mitään mitä etsin. Ja jos jostain Oulusta alkaa autoa hakemaan, niin se on jo sama kuin tuontiauto :D

edit: En tiedä mitään Saksan suolauksista. Vaan Suomessahan suolaus alkaa siinä syyskuun alussa ja loppuu vapun jälkeen. Ja koko sen ajan on loskapaskaa tiet täynnä. Auton alusta on jatkuvasti märkä. Ellei tule onnekasta -10 asteen putkea, jota ainakaan Etelä-Suomessa on turha odotella usein tapahtuvaksi.

edit2: Ja kulutuksesta vielä. Turha katsella niitä tehtaan ilmoittamia tuloksia. Ne on vertailukelpoisia korkeintaan saman merkin sisällä, tuskin silloinkaan. Minä en ole ikinä päässyt niihin lukemaani. Ex-TDI Golffille sanottiin muistaakseni että 4.3 olisi maantiekulutus. Paskat, jos myötätuuleen alamäkeen ajoi niin pääsi just alta vitosen. Kuusi litraa oli normi. V70:n manuska horisee jotain 5.5 litran kulutuksista, mutta omat laskut ilmoittavat karusti kulutuksen olevan 6.5 luokkaa ja kaupungissa menee aina sen yli 9.
 
neutraali sanoi:
nimenomaan sillä on paljon väliä. jos höyläät 40tkm vuoteen ja toinen vie sen 2litraa enemmän dieseliä 100kilometrille on ero jo yli 800e ja litrakin yli 400e ja jos matkassa syö bmw tuon verran niin kaupungissahan tuo kuluttaa jo niinkuin bensa vehje. jos siihen tuonti autoon hurahdat niin muista tarkastaa/tarkastuttaa kunnolla ne kilometrit. saksassa nimittäin dieseleillä oikeasti ajetaan paljon. mobilessahan kaikilla on ajettu todella vähän. 90 -luvun alun diesel autoillakaan ei ole ajettu kuin järkeään muka 150tkm. sen sanoo jo järkikin että erittäin suurella todennäköisyydellä se on paskapuhetta.


edit: eli jo litran kulutus erolla kuoletat dieselveron

Puhut täyttä asiaa.. saman tyylisiä laskutoimituksia oon tässä itekin kalkuloinut. Ne ne kilometrit täytyy tosiaan tarkistuttaa kunnolla.. tai itseasiassa yks tuttu on hakenut Saksasta yli 100 autoa, mut sillä on vaan pari tuttua luotettavaa liikettä josta se hakee.. mutta kyllä pitäs varmaan saksassa ajaa jonneki merkkihuoltoon jossa pystyis todentamaan ettei oo säädetty mitään omaa! Oon kuullut niitä kauhutarinoita jossa 500tkm ajettuun autoon vaihdetaan kulutusosat sisustaan(kuten penkit, polkimet, ratti, vaihdekeppi yms.) ja sit ohjelmoidaan kilometrit 150tkm ja myydään pois just sisäänajettuna.. monellekohan suomalaiselle on noinkin käynyt? Huollossahan se sitten täällä selviää.. heh.. oikein mukava yllätys varmasti:hyper: vaikka ei pidä nauraa, kun voi joutua vielä itse samaan tilanteeseen:lol2:
 
jos tdi golf on matkassa mennyt 6litraan ei se ole ollut ihan kunnossa. tdi:llä pääsee helposti 4,5litran matkakulutukseen, pihistelemällä alle 4:n(toki isommat kuten passat vie hivenen enemmä). ite ajoin viime vuonna 1.9sdi:llä suht pihistelemällä 3.8litraan(lähes kokoajan 90km/h) ja reippaammalla ajolla(100-130km/h) 4,4 litraan. tdi menee ihan samoihin jopa hivenen alle, jos on kunnossa. tosin jos on pikkuisenkaan hämminkiä niin kulutus nousee välittömästi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JohnCena sanoi:
monellekohan suomalaiselle on noinkin käynyt?

Sanotaan näin: kaikki on tuon jutun kuulleet, mutta itse en tunne ketään jolle niin olisi käynyt. Suomi24 palstalla on kovasti tuontiautotappelua, eikä sinnekään ole vielä kukaan ilmoittanut ostaneensa tuollaista autoa. Tosin onhan se mahdollista. On niitäkin jota lähettävät rahaa nigerialaiskirjeisiin :lol2:

Ja siitä kulutuksesta: en tiedä mikä autossa mätti. Vaihdoin suotimet ym. ja silti se kulutteli. Ennätys taisi olla 4.7 litraa sadalle kun ajelin jotain kahdeksaakymppiä. Vaan ei semmoinen mitään ajamista ole. Motarilla kulutus oli aina 6.2 litraa. Nopeus jotain 130-140 välissä. Vaan onhan tuo kulutus ihan täysin kiinni kuskista sekä varsinkin niistä reiteistä missä ajellaan. Toisilla kun kaupunkiajo on kehäkolmosta, ja minulla se on 20m kerralla korttelinväliä nytkytystä. Työmatkaa on meikällä 3km ja siinä on kolmet valot matkalla. Ja joka valoihin jäädään aamuisin :D
 
Mukavimmat penkit ehdottomasti Volvossa, dieselinä myös edullista ajoa. Kalliit huollot ja paljon vikoja.

Bemarilla myös hyvä ajaa (5xx), vakaampi tiellä, toisin kuin "lulla-volvo". Varmasti kestävämpi ekat 300tkm kuin volvo (=vähemmän remppaa), en ole kuullut 500tkm ajetuista bemareista mutta olen kuullut taas 800tkm ajetuista volvoista. 3xx bemarit unohtaisin, eivät ole matka-ajoon tehtyjä.

Kuulupuheiden perusteella ottaisin mieluummin 530d kuin 525d, on 3-litrainen kone varmempitoiminen, ja onhan siinä lähtöjä! :hyper:
 
Volvon S80 2,5D:llä olen ajanut muutaman kerran Oulun ja Helsingin väliä sekä kaupunkiajoa myös. Vaimon isukilla sellainen on, noin 250tkm ajettu, automaattilaatikolla.

Mukava ajaa pitkälläkin matkalla, hyvät istuimet ja riittävästi tilaa. Melko hiljainen ja vakiovarusteiset stereotkin ihan kuunneltavaa luokkaa, vaikka vannoutunut jälkiasennettujen äänentoistolaitteiden ystävä olenkin. Kulutuslukemat todella matalat mielestäni erityisesti auton painon ja automaattilaatikon huomioiden. Sekalaisessa kaupunki/maantiepyörityksessä päässee helposti sinne alle 6,5 litran lukemiin ja maantieajossa kulutus putoaa alle 6 litran. Esimerkiksi edellinen Pihtiputaan-reissumme sujui 5,8 litran keskikulutuksella ajonopeuden ollessa keskimäärin 100km/h, sisältäen myös 140km/h moottoritieajoa Tampereelta Helsinkiin.

Huonona puolena Volvossa on hieman tunnoton alusta ja ohjaus, eli rata-auto se ei ole. Samoin suurehko koko ja hieman vaikeasti hahmotettavat ulkomitat tekevät kaupunkipyörityksestä hankalampaa kuin esimerkiksi rättisitikallani. :)

Samoin vaikuttaisi siltä, että Volvon etupään nivelet ovat kulutustavaraa.

Voin kuitenkin suositella omien kokemuksieni puolesta tuota Vollea, vaikka en mikään merkin fani ole. Erityisesti näin, jos iso auto, taloudellisuus ja mukavuus miellyttävät. Jos taas haet enemmän ajajan autoa ja jämäkkää ajotuntumaa enemmän rahaa sijoittaen, niin kääntyisin BMW:n puoleen.
 
Älytön kääntösäde on kyllä tuon S80:n ominaisuus. Viimeinen laite parkkitalopyöritykseen. Niveliä saa kyllä vaihtaa melkein siinä missä öljyjäkin. Jarrutkin ovat tuon luokan kulkineeseen anteeksiantamattoman huonot. Kehuttavaa en kyllä keksi tuosta Volvosta luokkansa muihin kilpailijoihin verrattaessa.
 
Krusifiksi sanoi:
EJS: mitähän Volvoa mahdat tarkoittaa, jos se on samanlainen ajaa kuin BMW?

En tieda mika edellisessa vastauksessani jai epaselvaksi, mutta sanoin, etta Volvo ei ylla BMW:n tasolle ajotuntumassa ja -ominaisuuksissa.
 
EJS sanoi:
En tieda mika edellisessa vastauksessani jai epaselvaksi, mutta sanoin, etta Volvo ei ylla BMW:n tasolle ajotuntumassa ja -ominaisuuksissa.

LOL. Huonommat-sana oli ilmeisesti liian pienellä. :puusilmä:
 
Krusifiksi sanoi:
LOL. Huonommat-sana oli ilmeisesti liian pienellä. :puusilmä:

No problem, ollaan kuitenkin samaa mielta :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom