Kauppakorkeaan 2014

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei kai se muuten menee niin, että vaikka mulla on 1 turku 2 helsinki, pääsen turkuun varasijalle? Helsinki laitettu perään ihan vaan siksi ettei menetä työttömyystukia jos joutuis työttömäksi. Eli menenkö turkuun varasijalle jos pisteet ei riitä ainakaan suoraan?

Odotanko siis varalla tai hyväksytty tilaa? Eli hylätty tulisi vaan jos olisin varalle muualle tai olisin saanut paikan muualta tai pisteet alle kymmenen? Vai miten?
 
Hei kai se muuten menee niin, että vaikka mulla on 1 turku 2 helsinki, pääsen turkuun varasijalle? Helsinki laitettu perään ihan vaan siksi ettei menetä työttömyystukia jos joutuis työttömäksi. Eli menenkö turkuun varasijalle jos pisteet ei riitä ainakaan suoraan?

Odotanko siis varalla tai hyväksytty tilaa? Eli hylätty tulisi vaan jos olisin varalle muualle tai olisin saanut paikan muualta tai pisteet alle kymmenen? Vai miten?

Ymmärsin niin, että varasijaa voi jonottaa vain, jos on hakenut yhteen yliopistoon. Osaisko joku sanoa, ett arvioitiinko viime vuonna myös noin korkeita pisteitä mitä Suomi24:ssa väitetään?
 
Ymmärsin niin, että varasijaa voi jonottaa vain, jos on hakenut yhteen yliopistoon. Osaisko joku sanoa, ett arvioitiinko viime vuonna myös noin korkeita pisteitä mitä Suomi24:ssa väitetään?

Löysin tuon varasija jutun ja kyllä pääsen varasijalle turkuun, koska en pääse muuallekaan. Jis ei tule valituksi mihinkään yliopistoon, menee varalle ykkösvalintaan. Helsinkiin kun en voi päästä.

Ja joka vuos on noita tyyppejä, jotka veikkaa korkeita rajoja.
 
Onnea :) ei siis ainakaan ihan jäätäviä pisterajoja tullut. Huomenna näkee onko mitään mahollisuuksia päästä varalta.

Ääh.. Harmittaa niiin paljon sun puolesta jostain syystä :(
Voisin antaa mun valmennuskurssimateriaalit sulle, jos haluat!

Otan tosi paljon osaa! :( En osaa iloita omaan sisäänpääsyä :/
 
Ääh.. Harmittaa niiin paljon sun puolesta jostain syystä :(
Voisin antaa mun valmennuskurssimateriaalit sulle, jos haluat!

Otan tosi paljon osaa! :( En osaa iloita omaan sisäänpääsyä :/

Tää oli ihan odotettavissa, joten ehdin jo pettyä kokeen jälkeen kun laskin pisteet :D olishan sitä toivonut parempaa tulosta, koska osasin oikeasti hyvin ja tuli väsyneenä tehtyä tyhmiä virheitä. Ens vuonna pakko tähdätä siihen neljäänkymppiin. Turkuun tulossa kuulemma reilua kolmeakymppiä.

En mitenkään viittis ottaa, kun noi hentusen kurssit on niin kalliita. Voisin kyllä maksaa ehkä niistä jotain jos en pääse varalta :)

- - - Updated - - -

Kauppatieteet, Aalto-yliopisto hyväksytty

Mitä sait pisteitä? Muistin että olisit saanut alle 30 vai laskitko väärin? Onnea myös sulle :) muistan että hait viime vuonnakin täällä.
 
Mitä sait pisteitä? Muistin että olisit saanut alle 30 vai laskitko väärin? Onnea myös sulle :) muistan että hait viime vuonnakin täällä.

En päässyt kokeella, vaan avoimen väylässä. Viimeisen vuoden aikana kävin avoimessa 66 op edestä kursseja ja pyrin niiden opintojen pohjalta. Tämä oli ykkösprioriteettinikin. Väylähaun takia jouduin luopumaan Turun opinto-oikeudestani, mut no risks no riches.
 
Tää oli ihan odotettavissa, joten ehdin jo pettyä kokeen jälkeen kun laskin pisteet :D olishan sitä toivonut parempaa tulosta, koska osasin oikeasti hyvin ja tuli väsyneenä tehtyä tyhmiä virheitä. Ens vuonna pakko tähdätä siihen neljäänkymppiin. Turkuun tulossa kuulemma reilua kolmeakymppiä.

En mitenkään viittis ottaa, kun noi hentusen kurssit on niin kalliita. Voisin kyllä maksaa ehkä niistä jotain jos en pääse varalta :)

- - - Updated - - -



Mitä sait pisteitä? Muistin että olisit saanut alle 30 vai laskitko väärin? Onnea myös sulle :) muistan että hait viime vuonnakin täällä.

Siis enhä mä todellakaan niistä maksuja pyydä, kun on käytetty ja kirjoista ei ole tietoa. Ilmatteeks ajattelin :)
 
Niin ja kiitos onnitteluista toki! Joku sanoo S24, että 33,5 p ei riittänyt Aaltoon.
 
En päässyt kokeella, vaan avoimen väylässä. Viimeisen vuoden aikana kävin avoimessa 66 op edestä kursseja ja pyrin niiden opintojen pohjalta. Tämä oli ykkösprioriteettinikin. Väylähaun takia jouduin luopumaan Turun opinto-oikeudestani, mut no risks no riches.

Mulla 22op turkuun avoimessa käyty hiljalleen. Ajattelin mennä sitä kautta jos ens vuonna käy yhtä huonosti.

Olen kahden pienen tytön äiti, joten tämä lukeminen on ollut aina vähän haastavaa :D Mutta eiköhän ens vuonna. Ei tässä mikään kiire oikeasti ole kun olen kotona vielä vuoden :D Eikä ikääkään ole, kun vasta 23, joten ehtiihän tässä.
 
Älä candy cane masennu. Mullakin on ollut kivinen tie, mutta ainakin tällä kertaa ahkeruus palkittiin. Viime vuonna luin n. 600 h, osasin asiat melko hyvin ja hölmöilin kokeessa. Ajattelin ensiksi käydä jotain avoimen kursseja ja pyrkiä uusiksi keväällä 2014. Sitten kuulin avoimen väylästä ja päätin valita sen ykköstavoitteeksi. Tavoitekeskiarvoni oli 4, mutten ihan siihen päässyt. Pääsykokeeseen mennessä oli vaivaisesta kahden päivän valmistautumisesta huolimatta tarpeeksi tietoa päässä, mutta vaihteeksi menin hölmöilemään... Onneksi nyt sitten väylässä pääsin. Jos en ois päässyt, niin ens vuonna mulla ois ollut jo 2-2.5 v opinnot kasassa ja kolmannella oisin jättänyt koehölmöilyt tekemättä.

Niin ja moni kitisi, että miksen mennyt Turkuun jne. Mulla on elämä Helsingissä. Sain juuri uuden työnkin täältä. Jos oisin muuttanut Turkuun, en olisi saanut ko. työtä jne. Valintoja. Omia polkuja. Tsemppiä! Ahkeruus palkitaan ennenpitkää, mutta palkitsemistavat ja ajoitus vaihtelevat. Ts. aina ei saa mitä tilaa.
 
Älä candy cane masennu. Mullakin on ollut kivinen työ, mutta ainakin tällä kertaa ahkeruus palkittiin. Viime vuonna luin n. 600 h, osasin asiat melko hyvin ja hölmöilin kokeessa. Ajattelin ensiksi käydä jotain avoimen kursseja ja pyrkiä uusiksi keväällä 2014. Sitten kuulin avoimen väylästä ja päätin valita sen ykköstavoitteeksi. Tavoitekeskiarvoni oli 4, mutten ihan siihen päässyt. Pääsykokeeseen mennessä oli vaivaisesta kahden päivän onnettomasta valmistautumisesta huolimatta tarpeeksi tietoa päässä, mutta vaihteeksi menin hölmöilemään... Onneksi nyt sitten väylässä pääsin. Jos en ois päässyt, niin ens vuonna mulla ois ollut jo 2-2.5 v opinnot kasassa ja kolmannella oisin jättänyt koehölmöilyt tekemättä.

Niin ja moni kitisi, että miksen mennyt Turkuun jne. Mulla on elämä Helsingissä. Sain juuri uuden työnkin täältä. Jos oisin muuttanut Turkuun, en olisi saanut ko. työtä jne. Valintoja. Omia polkuja. Tsemppiä! Ahkeruus palkitaan ennenpitkää, mutta palkitsemistavat ja ajoitus vaihtelevat. Ts. aina ei saa mitä tilaa.

:) ylöspäin onneksi tässä on vaan menty. Viime vuonna pisteitä 20 joten eiköhän ens vuonna mennä yli 30. Kiitos kannustuksesta :)
 
Turku varasijalla.. Perkele. Muistin vissiin omat pisteet väärin. Tilanne voisi olla toinen, jos en olisi mennyt kokeen lopussa muuttamaan paria vastausta oikeasta vääräksi... :jahas:

No, ekaa kertaahan tässä vasta haettiin, ens kerralla toivottavasti parempi tuuri.
 
Turku jäi 0,25 pisteen päähän. Ei vituta. Jonottaakaan ei voi, koska Porista aukesi paikka.

Oon tosin varalla Kansikseen Turkuun, mihin mahdollisesti vaihdan tuon Porin paikan, jos mahdollisuus tulee.

Onnea kaikille menestyneille, ja muille tsemppiä seuraavaa hakua varten !
 
Back
Ylös Bottom