Kauppakorkeaan 2008

-
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaapa nyt kaikki te fiksut tyhmälle noista valintaperustesteista, kun ei vain mene kaaliin :jahas: Eli sain Vaasaan yhteispisteet 37,25, joista kokeen osuus oli 12,25. Esivalinnassa Vaasan rajat olivat 34,75/13,50 ja ktm-tutkinnossa 38,50/17,25. Mikä on siis tuon esivalinnan merkitys? Katsooko se vain pelkästään täyttääkö hakija kriteerit yliopistoon vai valitaanko sillä jo suoraan sisälle? Olin pitkään siinä käsityksessä että valitaan suoraan, mutta eivätkö yhteispisteeni olisivat silloin riittäneet..?
 
Itekki kävin kokeen tekemässä, vaikka tuo lukeminen oli intin aikana välillä vaikeeta.

No 16.25 pistettä sieltä sitten tuli, hauska juttuhan tässä oli se, että mulla oli ekana Lpr, tokana Vaasa ja kolmantena Joensuu. Eli sain 18.25 pistettä Lappeenrantaan, 17.25 Vaasaan ja Joensuuhun 16.25.

Sunnuntaina kattelin et postista oli tullut kirje Joensuusta, eli en päässyt Lappeenrantaan tai Vaasaan vaikka sain "tarvittavan" määrän pisteitä! No alustavasti nyt sitten Joensuuhun, ainakin vuodeksi...



Btw Eikö kukaan ollut eri mieltä kysymyksen 22 vastauksesta?

Kannattaa ihmeessä kysellä Lappeenrannasta, miksei sua ole hyväksytty. Oliko sulla sit paljon vääriä vastauksia? Usein samoilla pisteillä olevista valitaan ensiksi ne, joilla on vähiten vääriä vastauksia.

Mielestäni toi väittämän 22 oikea vastaus on lähempänä "oikeaa" tai siis enemmän oikein kuin jos vastaisi "Väärin".
 
Omasta mielestä vaan täysin käsittämätöntä ettei joku viitsi muuttaa 3-5 vuodeksi toiseen kaupunkiin tutkinnon takia. Lienee aika sama onko se KTM-paperi Vaastasta vai Turusta. No, kukin tavallaan.

Oon aivan samaa mieltä. Moni vaan munkin vuosikurssista haki ensimmäisen vuoden jälkeen vielä uudelleen Helsinkiin, koska "se on Helsinki".

KTM-paperit saa hyvinkin ulos kolmessa vuodessa, jos on riittävän motivoitunut ja niin päättänyt toimia. Kyllä sellaisen ajan seisoo vaikka aidan seipäänä eikä paikalla väliä.
 
Joo kyllä se 22 on sittenkin lähempänänä oikeaa..

Yksi väärä vastaus. Taitaa kuitenkin olla niin että koepisteet ratkaisevat tasapisteissä.
 
Hahaa, jes! Hanken Helsinki odottaa intin jälkeen:dance:
 
Joo kyllä itsekin olen jo muuttanut pois kotikaupungistani.
Kyllä tuo Vaasakin voisi vielä mennä muuten, mutta tutkinnon sisältö on täysin erilainen siellä talousoikeudessa kuin Tampereen yritysjuridiikassa. Tarkennuksena vielä, että mielestäni todella paljon huonompi. Tampereella keskitytään siihen pääaineeseen mitä minä ainakin haluan pääasiassa lukea.
 
No onko tosta Vaasasta sitten mihinkää??? Meinaan itseä laskentatoimi kiinnostaisi ja sinne tänä vuonna pääsin... Eli onko Vaasasta valmistuneella yhtä hyvät työllistymismahdollisuudet tutkinnon puolesta kuin esim. Tampereelta valmistuneella?

En tiedä vielä pitäisikö hakea intin jälkeen johonkin uudestaan, meinaan kiristää kun on lukiosta E:n laput taskussa ja paikka "vain" Vaasasta....
 
Joo kyllä itsekin olen jo muuttanut pois kotikaupungistani.
Kyllä tuo Vaasakin voisi vielä mennä muuten, mutta tutkinnon sisältö on täysin erilainen siellä talousoikeudessa kuin Tampereen yritysjuridiikassa. Tarkennuksena vielä, että mielestäni todella paljon huonompi. Tampereella keskitytään siihen pääaineeseen mitä minä ainakin haluan pääasiassa lukea.
Mitenköhän suuri merkitys sillä on ja mahtaakohan työnantaja sitä tietää?

Pointti tuossa omassa oli vain sen, että vierestä nähnyt miten monien opiskelujen aloitus viivästyy helposti 2-3v kun on pakko päästä kaupunkiin x tai pahimmillaan jää kokonaan tekemättä, ja kaverit ovatkin sitten jo valmiit kun viitsivät muuttaa esim. sinne Vaasaan kolmeksi vuodeksi. Makuasioitahan nämä on. Itse luin Turkkuses.
 
Tuskin ne työnantajat eroja tietää. Itseni takia kuitenkin opiskelen ja tiedän mitä haluan lukea/oppia.

Yleisesti tuo Vaasa on kyllä ihan pätevä paikka. Moni kaverini siellä lukee ja on kehunut. Varsinkin laskiksen opetusta on kehuttu ja Vaasassahan on mahdollisuus lukea rahoitusta pääaineena mikä ei esimerkiksi Tampereella taida olla mahdollista.
 
Kyllä täällä Vaasassa ihan hyvä meno on, oikeastaan ainoat isot miinukset on ärsyttävä 4h matka per suunta pk-seudulle, eikä vaasasta löydy yhtään krav maga seuraa. Muuten ei ole ollut valittamista. Ja sen verran mitä olen muutamia rahoituksen ja laskentatoimen kursseja käynyt, niin opetus on kyllä ollut ihan laadukasta ja asiallista. Muistaakseni rahoituksen laitos oli pärjännyt kansainvälisissä vertailuissakin ihan hyvin.

Työllistymisistä en osaa mitään varmaa sanoa, mutta tuskinpa ketään paljoa kiinnostaa, että onko se tutkinto on hommattu vaasasta vai tampereelta. Ja näin olen myös muutamalta (muualta kuin esim HSE:ltä valmistunut KTM) tuttavalta asian todennut ja ovat ihan hyviin paikkoihin työllistyneet valmistumisen jälkeen.

TroynPaluun kanssa olen kyllä samaa mieltä, että melko turhaa viivyttää omia opintoja jopa useammalla vuodella sen takia, kun on "pakko päästä helsinkiin". Itsekin tiedän yhden joka taisi jo neljättä kertää tänä vuonna hakea eikä vieläkään päässyt ja on jo pari vuotta ollut kirjoilla lappeenrannassa. Kai se hakee HSE:lle vielä joskus 40-vuotiaanakin. :D
 
Hahaa, jes! Hanken Helsinki odottaa intin jälkeen:dance:


Sama täällä! ;) yllättävän vähällä lukemisella selvisin, luin kerran kirjat kunnolla läpi ja lainasin kaverin valmennuskurssi tiivistelmät jotka luin läpi päivää ennen koetta.

Mutta anyways :hyper::hyper::hyper:
 
Kertokaapa nyt kaikki te fiksut tyhmälle noista valintaperustesteista, kun ei vain mene kaaliin :jahas: Eli sain Vaasaan yhteispisteet 37,25, joista kokeen osuus oli 12,25. Esivalinnassa Vaasan rajat olivat 34,75/13,50 ja ktm-tutkinnossa 38,50/17,25. Mikä on siis tuon esivalinnan merkitys? Katsooko se vain pelkästään täyttääkö hakija kriteerit yliopistoon vai valitaanko sillä jo suoraan sisälle? Olin pitkään siinä käsityksessä että valitaan suoraan, mutta eivätkö yhteispisteeni olisivat silloin riittäneet..?

Oman käsitykseni mukaan se menee juuri noin eli esivalinnassa katsotaan vain täyttääkö hakija kriteerit... Jos olen ymmärtänyt väärin niin yliopisto on kussut mua viime vuonna linssiin ja jättänyt antamatta opiskelupaikkaa :rolleyes:
 
Sama täällä! ;) yllättävän vähällä lukemisella selvisin, luin kerran kirjat kunnolla läpi ja lainasin kaverin valmennuskurssi tiivistelmät jotka luin läpi päivää ennen koetta.

No itte luin Företagsekonomi 100 ehkä reilu sata sivua ja statistiikkakirjasta sieltä täältä juttuja, muuten luin pelkästään valmennuskurssin tiivistelmäkansiota läpi. Eipä se kyllä mustakaan kauhean reilulta tunnu kun kaveri luki HSE:n pääsykokeeseen paljon enemän kuin minä ja silti se jäi rannalle.
 
No 16.25 pistettä sieltä sitten tuli, hauska juttuhan tässä oli se, että mulla oli ekana Lpr, tokana Vaasa ja kolmantena Joensuu. Eli sain 18.25 pistettä Lappeenrantaan, 17.25 Vaasaan ja Joensuuhun 16.25.

Sunnuntaina kattelin et postista oli tullut kirje Joensuusta, eli en päässyt Lappeenrantaan tai Vaasaan vaikka sain "tarvittavan" määrän pisteitä! No alustavasti nyt sitten Joensuuhun, ainakin vuodeksi...

Jos otat yhteyttä yliopistoihin niin kerroppa mitä vastaavat.

terv. Koe pisteet: 16.25. Hain 2. Vaasa 3. Joensuu ;)
 
Juups, Hankkenista voidaan ollakin montaa mieltä ja sen sisäänpääsyvaatimuksista myös... :)
Kieltämättä kun katteli Hankenille hakeneiden ja sisäänpäässeiden välistä suhdetta niin mieleen tulee ajatus, että jotkut ovat vaan tasa-arvoisempia kuin toiset.

Ehkä niiden jotka eivät päässeet sisään, kannattaa harkita mielummin ruotsin kursseja kuin pääsykoekirjoja, kun näyttää tuo ruotsin kielen taito olevan puoliautomaatio kauppatieteelliseen yliopistokoulutukseen.
 
Mutta onneks voi silti ajatella, että kaikki ihmiset on yhtä hyviä ja kaikilla on yhtä kivaa tällä pallolla ni ei tartte mököttää ;) "jotkut saa, ja toisille annetaan"
 
Voi juku, Hankenin pääsykokeessa oli 550 hakijaa, ja 223 otettiin inee :lol2: Nice:D HSE:hen haki 3373 hakijaa, 301 pääsi ineen
 
Back
Ylös Bottom