Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enää 2 viikkoa, piru et tuntuu pitkältä ajalta! Tulispa koe jo niin sais tän stressin veke :D
MItes on porukoilla lukemiset menny? Itellä tuntuu, että kaikki olis nyt hukassa kun ei oo muutamaan päivään tullu yhtään luettua No kai se siitä taas lähtee kun vähän palauttelee....Rupee vaan vituttaan jo noi kirjat, onneks ei tarvii niihin kohta enään koskea.
Millaiset nuo koetilanteessa annettavat laskimet ovat?
En ymmärtäny aluks kysymystä mut siis joo, 1 oikein ja 3 väärin, eli b= 0.75 on oikein:
deltaQ/Q = jousto * deltaP/P
Jousto on -b (annettu valmiiks kaava kirjassa)
eli b = -1 * (deltaQ * P) / (Q * deltaP) --> b= 0.75
Sanokaas tyhmälle miten tuolla nelilaskimella lasketaan potenssit? Esim. keskikasvun laskeminen. Oon hakannu funktiolaskimella koko kevään. Olis voinu ehkä vähän aikasemmin ottaa tästä selvää.
En ymmärtäny aluks kysymystä mut siis joo, 1 oikein ja 3 väärin, eli b= 0.75 on oikein:
deltaQ/Q = jousto * deltaP/P
Jousto on -b (annettu valmiiks kaava kirjassa)
eli b = -1 * (deltaQ * P) / (Q * deltaP) --> b= 0.75
Nyt kun pääsykoe lähestyy, niin mieleen tulee pari käytännön kysymystä. Ensinnäkin saako vaatteissa olla tekstiä (vrt. ylioppilaskirjoitukset)? Onko kokeessa minimiaikaa, jonka ajan täytyy vähintään olla koesalissa?
Kysyn siis yhteisvalintakokeesta.
Oon ilmeisesti tavallista tyhmempi yksilö, koska en vieläkään tajua miten saadaan a=4 :D
..koska jos b=0.75, Q=400 ja P=100 niin sijoittamalla kaavaan Q = a(P)^(-b) saadaan a:n arvoksi: a = 400 / (100^(-0,75)) jolloin a:n arvo ei voi olla 4?
Tällä järkeilyllä a=4 toteutuisi ainoastaan kun b = -1.
Eli jos joku viitsii vielä selventää niin olen kiitollinen :piis:
a=4 oli siis väärä vastaus. Noista 4 vaihtoehdosta vain yksi oli oikein, ja oikea vastaus oli D) b= 0.75