Kauppakorkeaan 2008

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaahas. Täällä onkin vähän hiljentymään päin. No itse tuli äsken vietyä TSE:lle vihreä lappunen jolla otin paikan vastaan. MUISTAKAA KAIKKI MUUTKIN!! :)

Innolla odotan tulevaa. Tiistaina 26.8 alkaa ja kuulemma illoiksi on luvassa paljon erilaista ohjelmaa ;) Ei oikein vieläkään osaa ajatella tuota opiskelupaikan saantia todeksi. Eilen tuli yhtäkkiä mieleen, että mitenköhän ne pari väärää vastausta vaikuttaa mun pisteisiin, kunnes muisti...

Mites muuten olisiko fiksua soittaa tuonne Turun yliopistoon, etten ota paikkaa sieltä vastaan? Vai annanko vaan ajan kulua niin etten ota sitä paikkaa vastaan?
 
Patria, mä olin samassa tilanteessa sun kanssa aikoinaan eli TY:stä jäi opiskelupaikka ottamatta TSE:n takia. Kävin siinä toimistolla mäen päällä ilmoittamassa asian. Se on kivempi jos joku on varasijalla. Ja helpottaa vähän myös opinnoista vastaavien hommia.

Mä oon koko TSE:n kauimmaisessa nurkassa olevassa työhuoneessa tekemässä tutkimushommia mutta täytyy tulla ihmettelemään illanviettoihin uutta jengiä ja moikata. Jos vaikka hommaisi pakkisreleitä että jengi osaa bongata. :D Onnea vielä!
 
Hyvin on pakkislaiset pärjänny, onneks olkoon kaikille uurastaneille! Oma tieni ei vie kauppakorkeaan, mutta ei tkk:n tuta kovin kaukanakaan siitä ole :)
 
Kyllä te nyt vielä tuuletatte, mutta odottakaa 25 vuotta kun olette CEO:na jossain isossa firmassa. Paineet on valtavat, kärsitte unettomuudesta, rytmihäiriöistä ja kofeiiniaddiktioista...Sitten eräänä päivänä, kun paineet ovat käyneet aivan ylitsepääsemättömiksi, tulee tieto, että firmanne on joutunut selvitystilaan. Tärisevä kätenne vetää auki työpöydän laatikon, otatte sieltä pistoolin ja....

No ei vaan onnea:D
 
Tänään tuli tulokset HSE:n maisterihausta ja paikka international businekseen löytyi listoilta. Joku taisi aiemmin kirjoittaa, että ammattikorkeakoulupohjalta on vaikea kauppikseen ja varsinkin international businekseen päästä, joten tulipa ainakin se ennakkoluulo todistettua vääräksi.

Pääsin myös Hankenille maisterihaulla, joten tässä olisi muutama viikko aikaa miettiä kumman paikan otan vastaan, eiköhän se tuo HSE ole :)
 
Miten tuo amk-puolelta maisterintutkintoon haku käytännössä järjestyy? Siis onko siinä jokin kirjoittamaton sääntö että pitää olla tietty arvosana kaikista kursseista sekä lopputyöstä että voi edes tuollaiseen hakea? Eri säännöt näissä englanninkielisissä ohjelmissa?
 
Kaikkien hakukriteerit on eritelty valintaoppassa joka löytyy HSE:n sivuilta http://www.hse.fi/FI/education/admission/degree/guides+and+forms/ (huomaa että kriteerit saattavat muuttua ensi vuodelle)

Kriteerit ovat kaikille hakijoille periaattessa samat. Joitain eroavaisuuksia löytyy, mutta loppujenlopuksi kaikki hakijat ovat mielestäni samalla viivalla. Tosin esim. ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneille on omat pienemmät kiintiöt pääaineisiin. Kannattaa lukea tuo hakuopas läpi, siinä on selitetty kaikki yksityiskohdat.
 
Pakko jättää muutto ihan viime tinkaan, kun kämppä ei vapaudu. Pahimmassa tapauksessa muutan vasta viikko opiskelujen jälkeen, asun ekan viikon tätini luona.
 
Jokos Indiskalla on kämppä lappeenrannassa? Meinaako opiskelupaikan saaneet jättää muuton vikalle viikolle.


Ei oo vielä, Loasilla on ollu hakemus sisällä jo toukokuusta, mä oon nyt toisessa kohteessa sijalla 6 ja toisessa sijalla 7 jonossa. Viikko sitte olin noin 20 nurkilla. Pahaa pelkään, et pitää mailata niille ja lisätä vähän asuntokohteita, Ihan Skinnarilaa en halua, mut sammonlahti/kourula nyt just viel menis, nyt täl hetkel on hakemus sisäs Leirii ja Palloon.


Ilonen oon siitäki et vaik täl nyt ei oo mitää väliä, ni pääsin mä sitte myös Jyväskylän yliopiston kansikseen, soittivat tänää et tuutko tänne, piti kieltäytyä, ku oon jo ilmottautunut lappeenrantaan läsnäolevaksi. Työt tääl loppuu 24.8 ja 25.8 alkaa koulut. Pitää ettii Lappeenrannasta jotaa duunia tässä, meinasin kysyä meitin ketjun Lappeenrannan toimipisteeltä, ja jostaa muista kaupoista ja kännykkäkaupoista.

Iha innolla ootan alkua ja toivottavati saan hyväksiluetuksi jotain mun 177 amk-pisteest. Tavoite on 4 vuotta ja KTM. Sitte voiski ostaa KTM:män, vaik en ookkaa suuri enduropyörien ystävä, ni kuitenki joku supermoto voisi olla mun pyörä. Rahoitukselle pitää vaa ängetä itsensä pääaineelle..! Se on ihan imperatiivi, luen nii paljo ku vaa inhimillisesti mahollista, et varmasti kans pääsen lukemaan Rahoitusta..
 
Ihan Skinnarilaa en halua, mut sammonlahti/kourula nyt just viel menis, nyt täl hetkel on hakemus sisäs Leirii ja Palloon.

Miks haluat asunnon kauempaa koulusta, kummassa ajattelit useemmin käydä, baarissa vai yliopistossa? Keskustasta on kuitenkin melkoisesti matkaa yliopistolle. Itsekin olen nyt luultavasti tuonne lappeen Rantaan tulossa opiskelemaan, ellei oikaisemalla irtoa paikka TuKKKista, oli meinaan yli 48 pistettä valintaväylälle 2 yhteispisteet vaan yks piste liian vähän kielihaastattelusta :(
 
Itsehän vedin turun 2 linjalle huikealla 10.25 koepisteillä ja viikon lukemisella. Vastasin 6 kansikseen, 5 matikkaan ja kolmeen laskikseen. Haastattelupisteitä tuli 34. Oli ihan hauska jauhaa sen lyhyen brittiproffan kanssa jalkapallosta. Näkyi toimivan.
 
nii no, ootko enppu käyny siel koulul? Se on IHAN metsässä, se on niinku nii pusikkoa ku olla ja osaa. Kaikki palvelut on kaukana, kaupat, työpaikat jne. Alunperinkin imo ihan perseestä rakentaa koulu nii helvetin kauas mistään. Vitun idioottimaista minusta laittaa koulu noin masentavaan pusikkoon.

Keskustasta ei oo ku vain 6km, mulla on auto, mulla on polkupyörä. Ei liene mikään iso ongelma päästä koululle ja pois, mutta baariin pääsee paremmin ilta-aikoina viikonloppuisin, ja kaikki työpaikat varmaankin on keskustassa, ja töitä mun on puoliksi pakkokin tehdä, ja pienimuotoinen osa-aikatyöskentely vaan parantaa opiskelumotivaatiota.

Opintotuella nyt kun vaan ei kukaan elä, se on niin vähän mitä siitä saa.


On se vähän kalliimpaa asua keskustan lähellä kun skinnarilassa, mut mä en vaa kertakaikkiaa halua asua missään pusikossa, ja kuitenkin kun mun on ihan pakko hakea töitä viikonlopuiksi/illoiksi, niin parempi se on asua kuitenkin lähempänä kaupunkia. Tietty joku kourula vois olla sijainniltaan parempi vielä, mut sielt nyt sit toisaalt on pitkä matka joka paikkaa.

Kuus kilsaa ees taas nyt vaikka kävelee, ja pyörällä hitaastikin ajellen siinä menee 25 minuuttia, ku ajaa nii ettei hiki tule ollenkaan. Vittumaisilla ilmoilla voi pistää auton tulille;) Auto on sellanen asia mistä mä en luovu enää koskaa, yhen vuoden oon asunu ilman autoa, ja se oli aika perseestä. Pitää nyt tarkkaa laskea, tuleeko halvemmaksi hommata venäjänviisumit, ja ajaa itäbensalla, pyörällä nyt varmaa menee 80% ajoista kuitenki.

Baarielämäänki pitää kiinnittää huomiota, ku tällä siviiilisäädyllä ei oo mitää nauramista, hyvää tai positiivista, ja mistä niitä naisia muualt kattelee ku baarista ;)? Vituttaisi ku elukkaa olla vielä viiden vuoden päästäki sinkku. Vituttaa iha tarpeeksi jo nyt;)

Ei tosiaakaa huvittaisi asua missää ihan metsässä. Asuinpaikassa minusta tärkeää on, että se ei oo ihan lähellä puita ja metsää, se on kohtuullisella etäisyydellä keskustasta ja kaupoista ja työpaikoista, ja että rakennus ei ole neuvostoliittolaisen näköinen, ja että rakennuksessa ei asu hirveästi entisiä neuvostoliittolaisia tai muita pakolaisia. Ihan oman asuinrauhan takia.

Minusta koulu on rakennettu maailman typerimpään paikkaan. Yliopiston pitäisi ehdottomasti aina olla korkeintaan viidensadan metrin päässä keskustasta. Ei ainakaan missään nimessä missään helvetin mettässä erämaassa keskellä ei mitään, niinku lappeenrannassa. Toivottavast ei tartte siel mettässä asua. Ikinä
 
Ei oo vielä, Loasilla on ollu hakemus sisällä jo toukokuusta, mä oon nyt toisessa kohteessa sijalla 6 ja toisessa sijalla 7 jonossa. Viikko sitte olin noin 20 nurkilla. Pahaa pelkään, et pitää mailata niille ja lisätä vähän asuntokohteita, Ihan Skinnarilaa en halua, mut sammonlahti/kourula nyt just viel menis, nyt täl hetkel on hakemus sisäs Leirii ja Palloon.


Ilonen oon siitäki et vaik täl nyt ei oo mitää väliä, ni pääsin mä sitte myös Jyväskylän yliopiston kansikseen, soittivat tänää et tuutko tänne, piti kieltäytyä, ku oon jo ilmottautunut lappeenrantaan läsnäolevaksi. Työt tääl loppuu 24.8 ja 25.8 alkaa koulut. Pitää ettii Lappeenrannasta jotaa duunia tässä, meinasin kysyä meitin ketjun Lappeenrannan toimipisteeltä, ja jostaa muista kaupoista ja kännykkäkaupoista.

Iha innolla ootan alkua ja toivottavati saan hyväksiluetuksi jotain mun 177 amk-pisteest. Tavoite on 4 vuotta ja KTM. Sitte voiski ostaa KTM:män, vaik en ookkaa suuri enduropyörien ystävä, ni kuitenki joku supermoto voisi olla mun pyörä. Rahoitukselle pitää vaa ängetä itsensä pääaineelle..! Se on ihan imperatiivi, luen nii paljo ku vaa inhimillisesti mahollista, et varmasti kans pääsen lukemaan Rahoitusta..

indica, jos kerta olet suorittanut liiketalouden tradenomin tutkinnon ja vielä englanninkielisenä, mikset hakenut suoraan maisterinohjelmaan?
 
No en mie oo tehny työharjottelu kakkosta enkä lopputyötä, pakollisista kursseista taitaa olla koossa kaikki paitsi yksi lakikurssi jota ei järjestetty viimevuonna ollenkaa, joka jäi ulkomaanjakson takia väliin, ja sitte puuttuu joku bisnessuunnitelman teko. Nii ja tosiaa en oo jaksanu erikoistumisharjottelua tehdä, perusharjottelu on tehty aikaa sitte, tosin raporttia en oo kirjottaa jaksanu, ku oon koko ajan ollu vaithaas pois.

Sanotaa näin, että mä muutenkin uskon, ja oikeestaa toivon, että suorittamalla iha alusta saakka kunnolla nää KTM-paperit, ja korkeintaa ottamalla hyväksiluvut mitä vaa mahdollista mun 177 AMK-opintopisteestä, saan silti suoritettua kohtuuajassa KTM-paperit, ja lopputuloksen olevan paremman, ku tradenomina kiertotietä kauppiksee-papereilla.
 
Lappeenranta:

Paljonko palveluita opiskelija käyttää? On siellä sentään ruokakauppoja lähellä koulua. Työpaikat voi olla toki yksi syy asua lähempänä keskustaa, mutta toisaalta jos on töissä niin yhtälailla voi ajaa töihin keskustaan.

Eikö se ole ihan kivaa, että voi mennä himaan välillä jos luentoja, yms on silloin tällöin.
 
Back
Ylös Bottom