Kaupat joissa kysytään "Tarvitsetko kuittia"

parturit on varmasti tän maan pahimpia veronkiertäjiä tai ainakin heillä olisi mahdollisuus siihen. niiltä ei koskaan saa kuittia.

Mä veikkaan, että tatuoijat ovat pahimmasta päästä veron kiertäjiä. En ole koskaan nähnyt yhdessäkään liikkeessä kassakonetta (uskokaa pois olen käynyt useassa) ja kuittia onkin sitten ihan turha kysellä. Tietty ne käsin tuhertaa jonkinlaisen jos asiakas välttämättä vaatii.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä veikkaan, että tatuoijat ovat pahimmasta päästä veron kiertäjiä. En ole koskaan nähnyt yhdessäkään liikkeessä kassakonetta (uskokaa pois olen käynyt useassa) ja kuittia onkin sitten ihan turha kysellä. Tietty ne käsin tuhertaa jonkinlaisen jos asiakas välttämättä vaatii.

Kyllä parturit, pizzeriat, tatuoijat yms. on nappikauppaa veronkierrossa verrattuna rakennus- ja ravintolapalveluihin.
 
Kuinka moni teistä ilmoittaisi pizzeria yrittäjänä kaikki tulot verottajalle? :)

Minä ainakin ilmoittaisin. Olen työni puolesta törmännyt kaikenlaisiin yrittäjiin, menestyisiin ja epäonnistuneisiin, rehellisiin ja epärehellisiin. Sen perusteella sanoisin, ettei se veronkiertotouhu tms. puliveivaus kenenkään kohdalla ole pitemmän päälle johtanut mihinkään erityiseen taloudelliseen menestykseen. Sellaista säälittävää pusaamista se on ja yleensä jää aina kiinni kunhan sitä riittävän kauan jatkaa.
 
Minä ainakin ilmoittaisin. Olen työni puolesta törmännyt kaikenlaisiin yrittäjiin, menestyisiin ja epäonnistuneisiin, rehellisiin ja epärehellisiin. Sen perusteella sanoisin, ettei se veronkiertotouhu tms. puliveivaus kenenkään kohdalla ole pitemmän päälle johtanut mihinkään erityiseen taloudelliseen menestykseen. Sellaista säälittävää pusaamista se on ja yleensä jää aina kiinni kunhan sitä riittävän kauan jatkaa.

Kyllähän se tietty niin on että mikäli yritys on terveellä pohjalla niin sen pitäisi pystyä maksamaan yrittäjälle riittävä korvaus ihan laillisinkin keinoin.;)
 
Tässä on viime kuukaudet tullut luettua vaan ilman sisään kirjautumista pakkista kun niin kiire jne. Mutta tähän nyt pitää vastata... alkuun vaikka näin että voi perkule että pitää kansan olla vainoharhaista(kateelista).

Onko kellään käynnyt mielessä että kun kassalla vaikka huoltoasemalla kysytään että tarvitsetko kuittia niin syynä on se että noin 95% asiakkaista heittää sen kuitin pihalle eikä roskiin tai ota talteen. Ja näin vähennetään huomattavasti ylimääräistä työtä kun laitetaan se kuitti itse siinä kassalla roskiin kuin annetaan se asiakkaalle pihalle heitettäväksi. On tietenkin varmaan näitä yksityisiä firmoja joissa tapahtuu kaiken maailman kikkailua mutta kaikki sellaiset firmat jotka ovat jonkin ketjun alla(huoltoasemat,korjaamot,kaupat jne) niin ovat yleensä sen ketjun valvonnan alla ja esim. huoltoasemalla polttoainen myynnin seuranta on tarkempaa kuin oluen. Yhteen aikaan joka perkuleen kuitista joka korjattiin jne tehtiin selvitys. Samoin joka pirun korjauskuittia kohden maksetaan kirjanpitoon sen käsittelystä joten joko tämä riittää pieneksi selvitykseksi ja hälventämään suurta verohuijausta koko kansakuntaa kohden.
 
Sillä otetaan firmasta rahaa ilman, että tarvitsee maksaa veroja.

Etsitään jostain ns. pulvaani firma, jonka omistajaa ei kiinnosta oma tulevaisuutensa. (ts. jättää verot haisemaan)

Pulvaanin firman omistaja kirjoittaa laskun sinun firmalle, maksat sen pois ja saat rahan käteen tältä pulvaanilta.

Yleisin "kauppasumma" on n.10% laskusta.

Noin se menee pääpiirteittäin. Jos joku aikoo noihin leikkeihin lähteä kannattaa se kuitenkin muistaa että jälkeenpäin voidaan todeta sellanen bulvaaniyritys pelkäks kuittitehtaaks ja kaikki sieltä ostamasi kuitit mitätöidään. Eli sitten maksat veron korkoineen ja mahdollisesti saat petossyytteen. Koska pitää muistaa että näissäkin tapauksissa on yrittäjällä näyttövelvollisuus suhteessa verottajaan. :)

Tuon "alan" toiminta on aika kovasti nykyisin seurannassa, poliisin talousrikospuoli on saanut lisää resursseja. ja kun tälläinen isompi "kuittitehdas" otetaan tutkintaan niin sieltä on aika helppoa sitten lähteä laajentamaan tutkintaa sellasiin yrityksiin jotka näitä palveluita on käyttänyt..
 
Kaikenlaista. :D

Oon opiskeluvuosina ollut yhdessä jos toisessakin kaupassa töissä (niin pienissä kuin suurissakin) ja voin vakuuttaa, että ainakaan niissä ei tapahtunut mitään tälläistä! Ajatus on kaikin puolin hupaisa.

Toivottavasti tämä ei oikeesti ole käytäntö missään...

Tuli heti mieleen ne asiakkaat, jotka väitti mun pimittävän niiden rahoja jos kuitissa oli pienikin virhe. Mun elämän tärkein tavoitehan olikin kavaltaa mummoilta hiljalleen niiden 10 senttiset! Meni :offtopic: , pahoitteluni.
 
pääosin tuossa kuititta myymisessä/ostamisessa säästetään alv ja jokainenhan voi sen suoraan laskea vaikka tankatessaan että oliko se sama hinta polttoaineella vai jäikö siitä alv pois.
 
Eihän toki niitä kaikkia kuitteja tarvitse perua vaan vähän isommat ostokset pelkästään. Ja tilitoimistoja ei haittaa vähän kummallisemmatkaan merkinnät kassanauhoissa. Jotakin vilunkia tuossa on kun marketeissa homma sujuu ihan huomaamatta, mutta sitten pienemmissä liikkeissä tuosta tehdään numero kysymällä haluaako kuittia.

Tietysti yleisin tapa on varmasti juuri tuo että ei edes lyödä ostosta kassaan.
 
Jos kassan näytössä ostot näkyvät, sekä ostotapahtuma päätetään käteiseen jolloin kassalokero aukeaa(aukeaa kun tapahtuma päätetään) , ei kyseessä ole varmasti minkäänlainen vilunkipeli, vaan kuitti päätyy roskiin. Ainakaan itse en halua kerätä kuitteja lompakkoon ja taskuihin. Kaikki kassatapahtumat kirjautuvat kiintolevylle, sekä varmistusasemalle, joten myynnin peruutuksilla ei pitkälle pötkitä. Lisäksi esim.huoltoasemilla polttoaineita seurataan litran tarkkuudella.
 
Back
Ylös Bottom