Kaupat joissa kysytään "Tarvitsetko kuittia"

Mihinkäs luulette mm. partureiden rahojen kilahtavan (ehkä helpoin työ vedättää verotuksessa)... Marketeissa, ravintoloissa yms. tulee joskus raja vastaan kun tavaraa "katoaa" suuria määriä. Palvelualoilla ei tuota pysty helposti todistamaan.

Mä ainakin vastaan tohon et "tarttetko kuittia", että "mitäs se maksais ilman?"
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millaista talousrikollisuutta se kuittikauppa on? Miten se käytännössä toimii?

t: Rehellinen, mutta utelias kansalainen
 
Eikös monessa (ählämi)pitseriassa jätetä se "entteri" painamatta? Että naputellaan mutta ei kuitata?

Tällainen käsitys minullakin on ja että ne jopa opettaa tuon suurinpiirtein ensimmäisenä kassatemppuna uudelle tyypille. No lieneekö urbaania legendaa vai mitä, kokemusta kun ei ole. Mä maksan aina kortilla, siinähän yrittävät kiertää. Mun puolesta voi vaikka perua koko maksun. :hyper:
 
Selkeimpään veronkiertoon olen törmännyt aikoinani eräässä aasialaisten pitämässä kaupassa...täällä kassa naputti lukemat pelkästään taskulaskimeen kassakoneeseen koskematta.

PS. ko. liikettä ei enää ole
 
Nuo kaikki "etniset" ruokapaikat on nykyään aika tiukassa syynissä. Ei siellä enää samassa suhteessa sitä hommaa tapahdu, muuu-uutta joskus saattaa kassan ohi ostos livahtaa...
 
Ainakin tredillä on siisti nimi ^^

Kaikissa kaupoissa joissa olen vieraillut on kuitti milteimpä aina annettu suoraan käteen sen kummempia kysymyttä.
 
Tuodaanpa nyt hiukan näkemystä sieltä kassakoneen takaa. Ite siis olen töissä huoltoasemalla. Ite kyllä tulee kyseltyä aika usein et tarviiko asiakas kuittia. Enkä tee tätä mistään ihmeellisestä veronkiertosyistä vaan ihan käytännön syistä. Meillä on ainakin sellainen kassajärjestelmä et jos asiakas maksaa käteisellä ei tuu kuittia automaattisesti. Ja tosi harva käteiasiakas ees haluu sitä kuittia. Sit tulee kyseltyä satunnaisesti sen näköisiltä asiakkailta jotka eivät musta välttämättä kuittia tarvii, ku muuten niitä joutuu noukkii pitkin pöytää.
 
Millaista talousrikollisuutta se kuittikauppa on? Miten se käytännössä toimii?

t: Rehellinen, mutta utelias kansalainen

Sillä otetaan firmasta rahaa ilman, että tarvitsee maksaa veroja.

Etsitään jostain ns. pulvaani firma, jonka omistajaa ei kiinnosta oma tulevaisuutensa. (ts. jättää verot haisemaan)

Pulvaanin firman omistaja kirjoittaa laskun sinun firmalle, maksat sen pois ja saat rahan käteen tältä pulvaanilta.

Yleisin "kauppasumma" on n.10% laskusta.
 
Eikös monessa (ählämi)pitseriassa jätetä se "entteri" painamatta? Että naputellaan mutta ei kuitata?

Puhumattakaan kotiin kannetuista pitsoista. Niistä on vaiakea saada kassakoneeseen lyötyä kuittia. Tuommoisen nakkikioskin kokosen pitsaputkan kotiinkantomäärät saattavat olla todella huimia. Näillä pimeillä rahoilla sitten maksetaan sukulaismiehille jotka "sattuvat" notkumaan paikalla, taskurahaa. Tämän päällehän kaverit sitten saavat työttomyyskorvaukset ym ym.
 
Puhumattakaan kotiin kannetuista pitsoista. Niistä on vaiakea saada kassakoneeseen lyötyä kuittia. Tuommoisen nakkikioskin kokosen pitsaputkan kotiinkantomäärät saattavat olla todella huimia. Näillä pimeillä rahoilla sitten maksetaan sukulaismiehille jotka "sattuvat" notkumaan paikalla, taskurahaa. Tämän päällehän kaverit sitten saavat työttomyyskorvaukset ym ym.

Kuinka moni teistä ilmoittaisi pizzeria yrittäjänä kaikki tulot verottajalle? :)
 
Oletan että jos asiakas ei tarvitse kuittia se heitetään roskiin ja päivän päätyttyä ostos perutaan -> näin saadaan arvonlisävero + kate omaan taskuun. Mahtaa olla kova homma kauppiaalla näpytellä roskiksesta löydetyt kuitit kassakoneeseen...

Huhhuh. mitä paskaa...! Nykyaikaisilla kassajärjestelmillä saisi vaikka kuinka monta kuittia uusintatulostettuna, ei niitä roskiksesta tarvitse kerätä. Mikäli tehtäisiin tälläinen ostoksen peruminen = asiakaspalatus, niin suotavaa olisi mahdollista verotarkastusta varten palautuskuitissa olla asiakkaan allekirjoitus.
 
Ei pilata tätä, ihan mielenkiintoinen aihe on kuitenkin.

Järkikin sen sanoo, ettei missään tavaratalossa tämä toimi, mutta jossain pikkupuljussa onnistunee? Vai onnistuuko? Ei varmaan ainakaa jos on kortilla maksettu...

Mikäli on vanhanaikainen kassajärjestelmä, elikkä jossakin pikkukaupassa niin onnistuisi ainakin pankkikortin kanssa.:(
 
Ainakin tredillä on siisti nimi ^^

Kaikissa kaupoissa joissa olen vieraillut on kuitti milteimpä aina annettu suoraan käteen sen kummempia kysymyttä.

Juuri näin sen pitääkin toimia. Olen työssäni joutunut useasti ohjeistamaan aloittevia myyjiä että alkää kysykö asiakkaalta tarvitteko kuittia ettei vaan tulisi väärinkäsityksiä. Kuitti annetaan aina asikkaalle ja asikas voi sen jälkeen tehdä sillä mitä vaan, pyytää laittamaan vaikka roskiin...:thumbs:
 
Kokemuksia kassan takaa: suurin osa asiakkaista ei halua kuittia. Miksi haluaisi? Helpompi se on kysyä, kuin kerätä lattialta. Silloin tällöin joku vanhus alkaa saarnaamaan siitä, kuinka asiakkaalla on oikeus kuittiin. (WTF? Justhan mä kysyin , haluatteko.) Asiakkailta kuulee aina sillöin tällöin muitakin hienoja "neuvoja" oman työnsä tekemiseen...

BTW: kyllä sen kuitin pystyy peruuttamaan, vaikka se asiakkaalla olisikin.
 
Tuossa kävin viikko sitten ostamassa raudat powerrackkiin ja "paikalliselta" romukauppiaalta ja kun alkoi kaivamaan kuittivihkoa laatikosta sanoin että en tarvii kuittia jolloin tietysti sain raudat halvemmalla, tämä on ihan normaali käytäntö rakennuspuolella kuten joku jo mainitsikin.
 
Tuossa kävin viikko sitten ostamassa raudat powerrackkiin ja "paikalliselta" romukauppiaalta ja kun alkoi kaivamaan kuittivihkoa laatikosta sanoin että en tarvii kuittia jolloin tietysti sain raudat halvemmalla, tämä on ihan normaali käytäntö rakennuspuolella kuten joku jo mainitsikin.

tuo kuitittomuus toimii monella muullakin alalla. autokorjaamoilla yms liittyvissä kysyn aina suoraan että paljolla teet ilman kuittia. pakko saada jotenkin alea kun ne palvelut on niin perkeleen hyvin hinnoiteltuja.


parturit on varmasti tän maan pahimpia veronkiertäjiä tai ainakin heillä olisi mahdollisuus siihen. niiltä ei koskaan saa kuittia. tai mitä oon tutuilta kuullut. itsellä ei ole kokemusta koska olen käynyt yhdesti koko elämäni aikana oikeassa parturissa ja silloin olin alle koulu ikäinen joten en muista tuliko sitä kuittia vai ei :)
 
Back
Ylös Bottom