Kaupallisuusgalluppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupallisuus ei ole mielestani millaan tavoin haitannut pakkiksen kehittymista. Uskon etta moni purnaaja sekoittaa palstan kasvamisen ja kaupallistumisen toisiinsa eli silloin kun kavijamaara kasvaa niin paskoja viesteja kusipaita mahtuu mukaan enemman, joka joidenkin mielesta voi huonontaa palstan tasoa verrattuna siihen kun taalla oli se 200 vakiokavijaa ja piiri pieni pyori. Kaupallisuus on totta kai liittynyt lajentumiseen siten, etta se on mahdollistanut paremman servun yms. kapasiteetin laajentamisen, mutta jos vaihtoehtona olisi ei-kaupallinen parin sadan ihmisen foorumi vai nykyinen, niin itse ainakin kallistun nykyisen puolelle.

Tsemppia Mikelle ja modeille yllapidosta ja moderoinnista seka kiitos Tompalle, vaikket enaa yllapidossa olekaan, olithan mukana laittamassa pakkista pystyyn.

Kaunis kiitos pakkikselle lukemattomista laatuhetkistä ja uskomattomasta määrästä informaatiota jonka olen tätä kautta saanut. Kehuja voisi kirjoitella sivukaupalla, mutta koska kukaan ei jaksa lukea threadia jossa on 100 samanlaista viestiä putkeen niin jätän tarkemman listauksen tekemättä. Kävin eilen kehityskeskustelussa ja siellä paria tasoa ylempi esimieheni tivasi mitä vikaa / korjattavaa siinä välitason pomossa olisi. Olen ukkeliin varsin tyytyväinen ja oli vaikea keksiä mitään, mutta pakkohan siinä oli jotain miettiä kun toinen ei olisi muuten päästänyt kotia :)

Eli teen nyt ihan saman. Kun mietin kysymystä "mitä haittaa kaupallistumisesta on ollut tai joku päivä voisi olla", ainoa asia minkä keksin on tämä oman kaupan perustamisesta luonnollisesti seurannut kilpailijoiden markkinoinkikielto. Aikaisemmin jos esimerkiksi yritys X olisi pistänyt pystyyn alennusmyynnin vaikka inventaarion tai remontin vuoksi, olisi joku voinut siitä tiedotella palstalla tyyliin "Kaupassa X tänään kaikki protskut -30%" ja olisin mahdollisesti voinut käyttää tätä alennusmyyntiä hyväkseni. Nyt kun siitä ei tätä kautta saa tietoa, jää tilaisuus käyttämättä.

Toki minulla on nyt toisenlaisia mahdollisuuksia joita avautui pakkiksen kaupan perustamisen myötä, mutta kuten sanottua, leikin nyt sitä ilkeää menninkäistä enkä vienoa keijua ja jätän kehumisen muille :)

Pakkisprotskua odotellessa,

T. Dogi

(sori, oli pakko ;) )

Vastasin erääseen vippipuolen ketjuun kaupallisuutta koskien näin:

Mitä tulee kaupallisuuteen, niin olin syksyllä huolissani asiasta, en niinkään enää. Edelleen palstalla keskustellaan myös muista kuin pakkotoiston oy:n myymistä tuotteista, suorien linkkien laittaminen ja suoranaisen mainostamisen kieltäminen ei estä avointa keskustelua ja lisäravinteiden arviointia. Pakkotoisto oy:n puolelta ei ole mielestäni menty kusettamisen ja jenkkityylisen tyrkyttämisen linjalle, hyvä niin. Oikeastaan ainoa ero esim. Miken suositteleman Prolabin jauhon ja palstalainen X suositteleman FASTin jauhon (tai Wrangen tai SF:n tai mikä tahansa muu) välillä on siinä, että Mike (ja Jouni) saavat linkittää tuotteen suoraan nettikauppaansa, palstalainen X ei saa linkittää kilpailevaan kauppaan. Entäs sitten? Onpa todella vaikeaa googlettaa ja löytää netistä haluamansa tuotteet ja nettikaupat (meneehän siihen jopa useita minuutteja :rolleyes: ), jos ei mieleistään jauhoa mieleisellään hinnalla pakkotoisto oy:sta löydä.​

Eli vaikka aikoinaan hieman arvelutti, niin onneksi turhaan. Ei minua häiritse ruudun yläosan pakkis oy:n tuotetiedot ja ilmoitukset, eivätkä myöskään Miken "Tässäpä hyvän makuinen ja laadukas protujauho." huomautukset linkkeineen. Asialliseen sävyynhän noita pakkis oy:n tuotteita on suositeltu, ei pöljästi tyrkyttämällä ja päin naamaa valehtelemalla, niinkuin jotkut lisäravinnekauppiaat valitettavasti tekevät. Voisi jopa sanoa, että pakkis oy:n tuotteiden markkinointi on ollut hillittyä. Arvelen, että suomalaiseen makuun sopii yleensäkin hillityn rauhallinen meininki, ei räikeän yliampuva jenkkityyli. En jaksa kadehtia Mikeä ja Jounia siitäkään, jos tienaavat elantonsa pakkis oy:n avulla. Tuskin ne €urot tyhjästä tulevat, eiköhän niiden eteen pidä töitä paiskia kunnolla.

iivili sanoi:
Eli vaikka aikoinaan hieman arvelutti, niin onneksi turhaan. Ei minua häiritse ruudun yläosan pakkis oy:n tuotetiedot ja ilmoitukset, eivätkä myöskään Miken "Tässäpä hyvän makuinen ja laadukas protujauho." huomautukset linkkeineen. Asialliseen sävyynhän noita pakkis oy:n tuotteita on suositeltu, ei pöljästi tyrkyttämällä ja päin naamaa valehtelemalla, niinkuin jotkut lisäravinnekauppiaat valitettavasti tekevät. Voisi jopa sanoa, että pakkis oy:n tuotteiden markkinointi on ollut hillittyä. Arvelen, että suomalaiseen makuun sopii yleensäkin hillityn rauhallinen meininki, ei räikeän yliampuva jenkkityyli. En jaksa kadehtia Mikeä ja Jounia siitäkään, jos tienaavat elantonsa pakkis oy:n avulla. Tuskin ne €urot tyhjästä tulevat, eiköhän niiden eteen pidä töitä paiskia kunnolla.

Tässäpä iivili oikeastaan kiteytti myös minun ajatukseni. Itse kanssa alussa pelkäsin sitä että tässä tulee kohta mainontaa tyyliin jenkkisivut ja samoin hieman peljästytti jokunen muutos forumilla. Siinä tuli sellainen fiilis että jos tämä rupeaa perustumaan pelkkään kaupallisuuteen niin voi muuten taso laskea ja tosiaan mennä vaan tuotteiden kinaamiseksi. Mutta jos tällä linjalla pysyy pakkis niin pirun hyvä on. Ja nyt kun on tässä jo kauppaa seurannut niin sen on todella hyvin kehittynyt eteenpäin ja oikeaan suuntaan. Eikun vaan reilulla kaupankäynnillä lisää tuotteita ja tarjouksia pakkiksen porukalle :thumbs:

En nää mitään syytä miksi nykyinen kaupallinen foorumi ei olisi parempi kuin entinen vähemmän kaupallinen. Lienee sanomattakin selvää, että kun poijjjaat saavat foorumin ja kaupan pyörittämisestä rahaa, niin toimintaan myöskin panostetaan enemmän. Se panostaminen näkyy meille asiakkaille toimivampana foorumina ja pyrkimyksenä tarjota kaikille jotain kannattavuuden rajoissa.

Sitäpaitsi, olisi suurta tyhmyyttä ylläpidolta pyörittää tällaista rumbaa ilmaiseksi, minä en ainakaan niin tekisi.

Ilman Pakkiskauppaa olisin tuskin ikinä koskenut yhteenkään Pro Labin tuotteeseen. Nyt ProLabit halutessani suorastaan kävelevät itse kotiovestani sisälle ja vieläpä kilpailukykyiseen hintaan. Ja kun tuotteiden perässä menoa tahdittaa mukava henkilökunta, niin mikäs siinä.

Enempää tuskin tarvinnee suitsuttaa, pointti lienee selvä?

Hyvä jätkät, jatketaan samaan malliin! :kippis: :thumbs:

Dogille: Meillä oli tuo markkinakielto jo silloin kun LRP tuli kuvioihin, eli kaupan mukana ei tullut tätä kieltoa, se on ollut jo pari vuotta.

Pakkispaitoja tulikin jo uusi erä, mutta kuten ilmoitinkin, paino kusi ne täysin ja palautimme ne. Tämä on valitettavaa, koska kovin moni haluaa paidan ja nyt joudumme taas odottamaan uutta satsia. Nyt teemme sitten mustia kuten aikaisemmin ja normaalilla logolla, paino kun ei osaa liukuvärejä painaa.

Kaikki kiitokset mitkä tässä tredissä tulee, pitää osoittaa koko Pakkista kohtaan ja ehdottomasti myös samalla Tompalle joka on vaikuttanut kehityssuuntaan siinä missä minäkin.

Sumu sanoi:
En nää mitään syytä miksi nykyinen kaupallinen foorumi ei olisi parempi kuin entinen vähemmän kaupallinen. Lienee sanomattakin selvää, että kun poijjjaat saavat foorumin ja kaupan pyörittämisestä rahaa, niin toimintaan myöskin panostetaan enemmän. Se panostaminen näkyy meille asiakkaille toimivampana foorumina ja pyrkimyksenä tarjota kaikille jotain kannattavuuden rajoissa.

Sitäpaitsi, olisi suurta tyhmyyttä ylläpidolta pyörittää tällaista rumbaa ilmaiseksi, minä en ainakaan niin tekisi.

Ilman Pakkiskauppaa olisin tuskin ikinä koskenut yhteenkään Pro Labin tuotteeseen. Nyt ProLabit halutessani suorastaan kävelevät itse kotiovestani sisälle ja vieläpä kilpailukykyiseen hintaan. Ja kun tuotteiden perässä menoa tahdittaa mukava henkilökunta, niin mikäs siinä.

Enempää tuskin tarvinnee suitsuttaa, pointti lienee selvä?

Hyvä jätkät, jatketaan samaan malliin! :kippis: :thumbs:

Juuri näin! Kyllä noi äijät tekee sen verran paljon kovaa duunia palstan eteen, että pitää siitä maineen ja kunnian lisäksi rahallinen korvauskin saada.
:5:

Suomessahan ei yrittäjä saa muuta kuin känsät käteen ja 24/7 työajan + haukut päälle. Suomessa oman yrityksen perustaa huomattavasti pienempi osa porukasta kuin monissa muissa maissa. Kyllä mun mielestä on kunnioitettavaa näinkin epäkiitollisessa tilanteessa toiminta.

ps. piti kirjoittaa selaimeen www.posti.fi, ja kirjoitinkin vahingossa www.pakkotoisto.com

Paljon on samanmielisiä mielipiteitä jo tullutkin, mutta kerronpa tässä lyhyesti oman mielipiteeni: en ole keksinyt mitään negatiivista Pakkiksen "kaupallistumisessa". Meillä jokaisella on valinnanvapaus eikä se, että tuolla sivun yläreunassa on linkkejä joihinkin tuotteisiin / kauppaan ole muuttanut tämän foorumin tasoa suuntaan eikä toiseen.

Nyypiönä (sali löytyi syksyllä -03) en voi sanoin kuvailla (niitä :kuvia: sitten keväämmällä) minkälainen apu Pakkiksesta on minulle ollut. Nyt, 31-vuotiaana, olen paremmassa ja isommassa kunnossa kuin koskaan ja siitä kuuluu ISO kiitos Tomille ja Mikelle jotka ovat jaksaneet tätä rekeä vetää. Se, että siitä vuosien työn jälkeen saa rahallista korvaustakin, on ainoastaan luonnollista jatkumoa.

Olen yrittänyt kaikissa postauksissani pysyä asialinjalla, mutta nyt seuraa pientä provoa: jos Pakkotoisto on mielestäsi kaupallistunut ja muuttunut paskaksi foorumiksi, käytä oikeuttasi valita. Pysy poissa.

Ei oo ollut mitään valittamista forumin tasosta. Ainahan noita kitisijöitä löytyy,
jos Pakkiksen kaupallistuminen häiritsee niin silloinhan voi pysyä Nyppii.fi:llä.
Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan, mua ei ainakaan häiritse jos joku tienaa leipänsä Pakkotoiston pyörittämisestä.
Koirat haukkuu mutta karavaani kulkee.

Pulla sanoi:
Eikohan tama kaupallisuudesta nariseminen ole kuitenkin suhteellisen pienta verrattuna positiiviseen palautteeseen. Sitapaitsi jos palstalla olisi 5 memberia niin kaikkien miellyttaminen olisi suhteellisen helppoa, mutta nytkin kun .............................. nama nimettomat privassa narisijat tulisivat kaapista ulos, laittaisivat tahan threadiin kaikki kehitysehdotuksensa perusteluineen ja kertoisivat miten Pakkiksesta tulisi parempi. Tuskin Pakkiksen yllapitoa haittaa kehitysehdotukset. Palstaa ja kauppaa parantamallahan suosio vain kasvaa.

yhdyn täysin tähän Pullan kirjoitukseen :thumbs:

Onhan se niinkin, että eihän tänne ole pakko tulla jos kaupallisuus on niin häiritsevä tekijä. Itse en ole huomannut mitään eroa ennen kauppaa ja kaupan jälkeen. Kuten sanottu tuotteille on oma alue. Muutenkin propsit ylläpidolle hyvästä toiminnasta.
p.s. Hulluhan se on joka ei tilaisuutta hyväksi käytä...

Mäkin uskoin foorumin huononevan kaupallisuuden myötä, mutta ei tässä mitää muuta oo muuttunut kuin se että anää ei saa linkittää muihin netti kauppoihin.

En ole miekään havainnut mitään negatiivista kaupallisuuden myötä. Kerran olen jopa ostanutkin Pakkotoisto oy:ltä jotakin patukoita. Niin että miusta se on vain monipuolistanut Pakkista.

Foorumi porskuttaa eteenpäin, hyvä niin. Miusta kerta kaikkiaan paras, asiantunteva ja monipuolisin voimailufoorumi, missä olen ollut. Paljon on saanut neuvoja, palautetta ja uusia kavereita tämän foorumin myötä. Joskus täällä käy useammankin kerran päivässä.

Nimim. Eräs erittäin tyytyväinen Pakkislainen

P.S. :worship: ja :thumbs: Mikelle, Tomille, Virtamolle ja modeille

JumalanRuoska sanoi:
Juuri näin! Kyllä noi äijät tekee sen verran paljon kovaa duunia palstan eteen, että pitää siitä maineen ja kunnian lisäksi rahallinen korvauskin saada.
:5:
Kyllä, en tiedä minkälainen päivärytmi Jounilla on (8-16?), mutta Mike pistää tunteja kasaan roimasti. Modet tekee paljon myöskin hommaa, kun ajattelee mitä tuntimäärää he myöskin pistävät tähän. :thumbs:

Kaupallisuudesta en osaa sanoa, hienosti sivuilla kaikki on, eli ei mitään Sherdogin tyylistä, esim. heillä tulee jokaisen postin kohdalle Sherdogin kaupan mainos, eli siinä näkyy jokin tuote, siinä on hinta ja linkki. Se pistää silmään ja pahasti. Pakkiksella siistit linkit, se on hyvä minusta.

NP sanoi:
Kyllä, en tiedä minkälainen päivärytmi Jounilla on (8-16?), mutta Mike pistää tunteja kasaan roimasti. Modet tekee paljon myöskin hommaa, kun ajattelee mitä tuntimäärää he myöskin pistävät tähän. :thumbs:

Kaupallisuudesta en osaa sanoa, hienosti sivuilla kaikki on, eli ei mitään Sherdogin tyylistä, esim. heillä tulee jokaisen postin kohdalle Sherdogin kaupan mainos, eli siinä näkyy jokin tuote, siinä on hinta ja linkki. Se pistää silmään ja pahasti. Pakkiksella siistit linkit, se on hyvä minusta.

Jouni painaa hommia kyllä enemmän kuin normi työpäivä. Mulla pirstoutuu työt 24 tunnin ajalle, pitää vastailla maileihin ja katsoa että homma pelaa kaikinpuolin. Öisin sitten säädän forumin softaa, kuten esim nyt tuon headerin kanssa.

Joillakin forumeilla on modeilla ja kumppaneilla tolkuttomat mainokset sigussa, se on aika ärsyttävää.

Mike sanoi:
Joillakin forumeilla on modeilla ja kumppaneilla tolkuttomat mainokset sigussa, se on aika ärsyttävää.
Sherdogilla on juuri noita tapoja mainostaa mistä tässä threadissa on puhuttu. Järkyttävää tuo melkein on. Pakko on näyttää vielä minkälainen mainostus.

Sherdog.com™

Liitteet

• Image4.webp
    Image4.webp
    122,5 KB · Katsottu: 239
Itse en ymmärrä semmoisia narisijoita joiden mielestä pakkis on mennyt kaupalliseksi pas*****. Näin tyyllikkäästi toteutettuna foorumi ja kauppa yhdistelmä on mielestäni vain toisiaan tukevina elementteinä. Ja vielä kun modejen linjakin tuntuu olevan asiallinen niin mikä on oikein ongelma.

Tulee väkisinkin mieleen että koko "kritiikki" on kateellisten panettelua, mikä tuntuu olevan suomalaisten perusominaisuus :)
On se kumma ettei porukka osaa arvostaa sitä duunia mitä tämänkin palstan ylläpitäminen ja kaupan pyörittäminen vaati. Eikö voitaisi olla iloisia että pakkis elää ja kehittyy kateellisuuden sijasta?

Vai olisiko kauhuskenaario sitten parempi, kaupallisuus pois ja ohessa myös foorumi pois käytöstä. Tuskin kenelläkään ihan huvikseen on mielenkiintoa ylläpitää tämmöistä kun tuskin se edes on mitään hirveän halpaa hupia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom