Kaunista metallia

Jaahans, tähän on kyllä pakko heittää oma metalli-ura. Eli vuodesta -81 suunnilleen on tullu metallia, heviä kuunneltua. Siitä lähtien ku Acceptin Breaker levyn sain kaverilta kasetille äänitettyä. Kaikki mahdolliset tyylisuunnat kirkonpolttobläkistä sankariheviin on tullu koettua. Pahimmillaan mulla oli cd/mp3 listalla yli 3100 levyllistä eri tyylistä metallia. Sittemmin oon vähennelly siitä turhat paskat pois, kuten mm. blackmetallit lähes kokonaan (paitti Limbonic Artit ja Dimmut vielä löytyy).
Kaikkien aikojen suosikki on tietenkin Accept, jota ens sunnuntaina onneks pääsee diggailemaan.
Muita mainitsemisen arvoisia on Opeth (vitun työvuorot, eli syksyn keikat jää näkemättä), HammerFall, Sentenced, Megadeth (Dave on kuningas), Hypocrisy, King Diamond ja pakkohan se Nightwish on myös mainita, hyvä bändi, vaikka onkin nykyään soittolistakamaa ; (
Ja Mikelle terveisiä, jos olit se Dimmu-paitainen kaveri siellä kaupassa eilen. Täytynee poiketa toistekkii.

Korvavauriolle, miksi uusi ei voi olla hyvää? Muutenkin vituttaa kaikki, jotka selittävät muna pystyssä, miten Jimi Hendrix on taitavin skitan rämpyttäjä ja Led zeppelin on paras bändi kautta aikojen, vain sen takia, kun itse vahingossa mainitsee kuuntelevansa Children of bodomia. "Kuka helvetin Aleksi Laiho?", "se on semmonen homma, että sun Aleksis on helisemässä, kun laitetaan soimaan 20-luvun Jimi Hendrixiä. Äijä soittaa kitaraa vaikka munallaan, meneppäs poika kirjastoon ja lainaa Napoleonin Kill `em all -kirja, siinä sulle vähän mallia vanhasta kunnon heavysta."

Minusta tuntuu, että tämän päivän bändit on hiukan parempia teknillisesti, kuin Aleksanteri Suuren aikaiset hanurin nussijat.

Allah sanoi:
Korvavauriolle, miksi uusi ei voi olla hyvää? Muutenkin vituttaa kaikki, jotka selittävät muna pystyssä, miten Jimi Hendrix on taitavin skitan rämpyttäjä ja Led zeppelin on paras bändi kautta aikojen, vain sen takia, kun itse vahingossa mainitsee kuuntelevansa Children of bodomia. "Kuka helvetin Aleksi Laiho?", "se on semmonen homma, että sun Aleksis on helisemässä, kun laitetaan soimaan 20-luvun Jimi Hendrixiä. Äijä soittaa kitaraa vaikka munallaan, meneppäs poika kirjastoon ja lainaa Napoleonin Kill `em all -kirja, siinä sulle vähän mallia vanhasta kunnon heavysta."

Minusta tuntuu, että tämän päivän bändit on hiukan parempia teknillisesti, kuin Aleksanteri Suuren aikaiset hanurin nussijat.

No jotenkin vaan musta se vanha metalli on sitä parasta.Voisin jopa väittää että metalli on kuollu.(siis mun mielestä).Toki uusistakin löytyy helmiä mutta ei ne kyllä 80-90-luvun musiikkia voita.Nyky-metalli kuulostaa tylsältä,liian tekniseltä ja liian muoti-jutulta.Nytkun useimmista on uusia orkestereita niin voisin läymäyttää Bathoryn Twilight of the gods.

jep paskat kasarin soundit niissä tosiaan on jotain...tai sit ei
muutta kuuntele sä bathorya ja anna meidän muiden diggailla jostain tuoreemmasta

Korvavaurio sanoi:
No jotenkin vaan musta se vanha metalli on sitä parasta.Voisin jopa väittää että metalli on kuollu.(siis mun mielestä).Toki uusistakin löytyy helmiä mutta ei ne kyllä 80-90-luvun musiikkia voita.Nyky-metalli kuulostaa tylsältä,liian tekniseltä ja liian muoti-jutulta.Nytkun useimmista on uusia orkestereita niin voisin läymäyttää Bathoryn Twilight of the gods.
Pistäppä lautaselle Old mans childia, Tyranttia, Immortalia tai mitä vain blackia, niin ei ne kovin muodikkaita ole.

Kopriainen, sama mies, eri verkkarit.

Itse olen aika ns. old school miehiä näin metallimusiikkiin liittyen, mutta tilaa on kaikille ja makuja on monia. Noita albumeja on itse tullu väännettyjä eri levy firmoille ympäri maailmaa paljonkin ja muodikkuus/kaupallisuus/laskelmointi -aiheesta voisin sepittää kirjan, mutta annetaan olla...
Itse pidän paljon vanhasta brittiheavysta (N.W.O.B.H.M.), sanotaan vuosilta 1978-84 -siellä on miljoona hyvää bändiä, joita kukaan ei tiedä mitään ja meikälle riittää levyjen keräilyä (eräs harrastus) hamaan hautaan asti.
Moni (yleensä nuorempi) jannu kyseleekin, että miksei uusi metalli ole mielestäni hyvää...ei sillä ole minkään uusi/vanha-jutun kanssa mitään tekemistä. Omaan korvaan ei vaan saa viboja/tajunnan räjäyttäviä säväreitä 99%:sta näistä uusista ja ei voi mitään. Toki uusia hyviäkin bändejä löytyy.
Kysymyshän on ennenkaikkea FIILIKSISTÄ ja KUULOSTAAKO BIISI HYVÄLLE. Itse en niinkään välitä mistään teknillisyyksistä, vaikka kitaristi olenkin...se teknilisyys ei pelasta, jos biisi ei ole hyvä.
Ai niin..kaunista metallia...sitä on PALJON! Viime aikoina soinut eritoten 80-luvun alun brittiläisen hardrock/Aor bändin Saracenin "Heroes, saints and Fools" -Great...

Vaikka en mitään metallista tai muutenkaan musiikista tajua mutta To Die For:in Mary Ann ja Immortal Love iskee ku John Holmesin kulli niskaan.

Green Carnation on kaunista. Etenkin albumi Light of Day, Day of Darkness, mutta muutkin albumit laatutavaraa.

joo,mutta kun tonmi ei oo tekemässä melodioita ni...no sanotaan että pettymys aikasempiin verrattuna
pari ihan hyvää rallia

EDIT klippi Little Deaths

Esox Lucius sanoi:
Green Carnation on kaunista. Etenkin albumi Light of Day, Day of Darkness, mutta muutkin albumit laatutavaraa.

Jep, Green Carnation rokkaa. Ite en tosta Light of Daystä niin paljon tykkää, ihan vaan sen takia, et se biisi kestää sen tunnin! Mut esim uudemmilta löytyvät Lullaby in Winter ja Child´s Play ovat aivan mielettömiä balladeja.
Itelle on aina noi balladit ollu tärkeitä fiilistely biisejä. Tässä muutama esimerkki kauniista balladeista: Hammerfall:Always will be, Metal Church:Anthem to the estranged, Narnia:Revolution of Mother Earth, aiemminkin jo mainittu Opeth:In my time of need ja tietenkin ehkä kaikkien aikojen paras, King Diamondin So Sad.
Eli kyllä tosiaankin metallimusiikki voi olla myös kaunista ja tunteellista. Ei aina tartte pukeutua mustaan ja näyttää vihaista naamaa, vaikka onkin :rock:

Type O Negative. Kaunista meininkiä ja uskomattoman hieno vokalisti.

Back
Ylös Bottom