Kaunista metallia

Opeth :rock: .

Korvavaurio sanoi:
Jos se on sun paras orkesteri niin et ole varmaankaan kauan metallia kuunnellu.
LOL, uskomattomin kommentti mitä ikinä olen kuullut :D
15 vuotta on tullut kuunneltua metallia ja hyvin todennäköisesti pelkät keikat mitä olen livenä nähnyt, on enemmän mitä sä tiedät edes metallibändejä.

Mike sanoi:
LOL, uskomattomin kommentti mitä ikinä olen kuullut :D
15 vuotta on tullut kuunneltua metallia ja hyvin todennäköisesti pelkät keikat mitä olen livenä nähnyt, on enemmän mitä sä tiedät edes metallibändejä.

No tiiätkö mikä on esim.Warfare,Voivod,Celtic Frost,Death,Bathory,Atheist,Possessed. :) Jos jotain noista et tiiä niin on kumma.Mää oon kuunnellu 2vuotta metallia.Toi Opeth saattaa olla ihan hyvä mutta paras :jahas:

Korvavaurio sanoi:
No tiiätkö mikä on esim.Warfare,Voivod,Celtic Frost,Death,Bathory,Atheist,Possessed. :) Jos jotain noista et tiiä niin on kumma.Mää oon kuunnellu 2vuotta metallia.Toi Opeth saattaa olla ihan hyvä mutta paras :jahas:
Mä tiedän mielestäni vähän helvetisti metallista, mutta en mä mitään Celtic frostia ala kuuntelemaan. Sä varmaan olet niitä "true metal" jätkiä, joiden mielestä kellarissa mononauhurilla äänitetty underground blackmetal on sitä ainoata ja että Dimmu Borgir on paskaa kun se on niin tunnettu. Sano nyt vielä että Venom on se paras. Olihan tossa sentään lueteltu oma suosikki Death, muut ovatkin sitten tusinakamaa, kuka vittu jotain Atheistia kuuntelee? Kaikki kunnia Chuckille, joka jo edesmennyt on, mies loi death metallin ja sittemmin väänsi saatanan kovia lättyjä.

death.jpg

Mike sanoi:
Mä tiedän mielestäni vähän helvetisti metallista, mutta en mä mitään Celtic frostia ala kuuntelemaan. Sä varmaan olet niitä "true metal" jätkiä, joiden mielestä kellarissa mononauhurilla äänitetty underground blackmetal on sitä ainoata ja että Dimmu Borgir on paskaa kun se on niin tunnettu. Sano nyt vielä että Venom on se paras. Olihan tossa sentään lueteltu oma suosikki Death, muut ovatkin sitten tusinakamaa, kuka vittu jotain Atheistia kuuntelee? Kaikki kunnia Chuckille, joka jo edesmennyt on, mies loi death metallin ja sittemmin väänsi saatanan kovia lättyjä.

death.jpg

Jaa että tusina kamaa.Mää en oo mikään true-metal.En pukeudu hevariksi ja kuuntelen black-metallia.Kuuntelen myös tälläsiä:Coldplay,Beck,Will Young,u2.Jaa että Voivod,Bathory ja Celtic Frost tusinaa.Bathory loi uuden tyylin.Celtic Frost yhdisti sinfonillisen musiikin thrashiin.Voivodin Nothinface on kaikkea muuta kuin tavallinen metalli kiekko.Ja atheistia en kuuntele mutta sattuu toi Atheist oleen Chuckin yks suosikkibändi.Oon kuullut että Atheist on jonkinlaista jazzia eli ihan helevetin mielenkiintoinen bändi.Ja on mulla Venomia 5,mutta en kuuntele enää niitä kauheasti.Ja tosta kuvasta puuttuu kaks kiekkoa.

jep opeth on kova porukka :rock:
mutta pelastaakseni koko threadin off topicin partaalta kattelin tossa äsken levyhyllyä niin sieltähän pomppasi silmille ihan kriteerit täyttävä kiekko:
Paradise Lostin Gothic,Holmesin örinää yhdistettynä kauniiseen naisvokalisointiin

Melkoisia käänteitä näissä threadeissa tuntuu välillä tulevan. Aluksi keskusteltiin fiilistelybiiseistä, ja nyt joku sikiö on itkemässä Miken musiikkimausta. Ääh --> :zzzz:

Mike sanoi:
To die forilla on erittäin hyviä biisejä.....

Juuri näin! esim. Chains ja Farewell ovat helvetin kauniita biisejä

Jos maistuu nopeempi tavara missä on helvetin hienot melodiat ja sovitukset niin Kamelottia suosittelen...
Kamelot - When The Light Are Down
Kamelot - Karma
Kamelot - Forever
Kamelot - Farewell
Nuo ainakin kannattaa katsastaa.

Vanha Gehenna (levyt 1 ja 3) varmaan futaa, jos kerran Burgeri maistuu. Limbonic Art on turvallista suositeltavaa kaikille. Sanovat Hecate Enthronedin kuulostavan kovasti CoFfilta, joskaan en ole yhtään biisiä kuullut. Kannattanee kiskasta jollain p2p-ohjelmalla noilta bändeiltä näytteitä ja miettiä, että mitä tykkää. Suurin osa dimmudiggareista tykkää myös Old Man's Childista. Toivottavasti noista ees joku pelaa sulle.

Korvavaurio sanoi:
sattuu toi Atheist oleen Chuckin yks suosikkibändi.Oon kuullut että Atheist on jonkinlaista jazzia eli ihan helevetin mielenkiintoinen bändi.
No hyvin tunnut tietavan. Jos se nyt niin paljon kiinnostaa niin koita jopa kuunnella sita. Meikalaisella pyori Atheistin Unquestionable Presence levysoittimessa jo yli 10 vuotta sitten. Aikamoista nykimista ja kikkailuahan se.

Vahan samansuuntaista teknista jazzahtavaa deathia tehdaan tietty viela nykyaankin, muttei enaa yhta hyvin. Tsekkaa vaikka tama klippi:
Behold The Arctopus

Paras jazz-death bandi mita ikina oli, oli tietysti Cynic jonka ura jai valitettavasti yhteen plattaan (Focus) mutta se on kuolematonta matskua.

Ja jottei menna aivan off-topiciksi, niin sita jotain raskasta ja kaunista piti suositella. Tassa biisissa paastaan sekavan alun jalkeen harvinaisen tuskaisen kauniiseen meininkiin:

Jude The Obscure - Stab (full mp3)

rock on, brothers.

vain ja ainoastaan IMO:
toi stab oli ihan hyvä
eka klippi ihan käsittämätöntä kuraa,mielummin kuuntelen vaikka tiktakia

Listan jatkeeksi on lisättävä kyllä vielä norjalainen Mortal Love, jonka levyt All The Beauty ja I Have Lost... on mielestäni kovinta goottimetallia ikinä, jättäen jalkoihin esimerkiksi kaikki hollannista tulevat vastineet, vaikka sieltäkin kyllä tulee samaan genreen älyttömästi hyviä bändejä.

http://www.mortallove.com/

Swallow The Sunia suosittelen minäkin.
Nakataan tähän vielä semmoisia mielenkiintoisia ja tutustumisen arvoisia nimiä kuten Arcturus, Ulver, Emperor ja Peccatum. Kaunista ja mahtipontista jne. :rock:

Korvavaurio sanoi:
Samealin vois kanssa pistää jonon jatkoon.
Tarkoitat varmaan Samaeilia. Se ei kyllä mitään kaunista ole, ei edes viimeisimmät fuusiolevyt. Ceremony of opposites oli aika saatanallista, ei mitään kaunistelua. Baphomets Throne on muuten sikamakee biisi tolta levyltä.

...Am I the son you've been waiting for?
Am I the chosen one?
To be your Messiah on earth
And to sit at your left in hell
I've always ignored the doubt
Answers are in the questions

Swallow the sunia itsekin suosittelen, livenäkin nähty ja doomahtavan masentavaa musiikkia mikä tekee siitä kaunista.

Swallow biisin sample, oikein itsemurhaajien kappale, mahtava
Deadly nightshade full mp3
video009.jpg

My Dying Bride, löytyykö listalta? Jos melankolinen on kaunista niin tämä sitten todellakin on sitä. Levyä "The Angel and the Dark River" suosittelisin kaikille. Aivan mahtava!

Tuo Swallow the Sun on kyllä aika suora kopio My Dying Bridesta.

Back
Ylös Bottom