- Ikä
- 45
Tosissani olen, voin olla väärässä mutta kyllä sitä koirien vaikeutta ja "petomaisuutta" yleensä liiotellaan ennemminkin kuin vähätellään. Entinen työkaveri omistaa kaukkarin ja sen olen pentuna nähnyt, pitäisi ihan mielenkiinnosta piipahtaa kylässä että minkälainen tappaja tästä on kasvanut.
Todennäköisesti et huomaa mitään peto-ominaisuuksia. Lienee lauhkea kuin lammas. Mutta kokeileppas silleet että omistaja poistuu talosta. Sitten koitat poistua itse, ehkä se päästää sut, ehkä ei. Tuossa kohtaa tulee sitten ne piirteet esiin. Se vahtii tiettyjä asioita aika hiton tarkkaan ja jos omistaja ei ole ohjaamassa, niin sivullinen on äkkiä kusessa.
Mulla ei ole kokemusta kuin tuosta enon Kaukkarista ja se on sen varmasti ihan oikein kouluttanut. Mutta esim. sen mökillä kun se alkaa vahtia, niin sieltä mökistä ei tulla pois jos omistaja on kauempana ja koira on näin päättänyt. Sille siis pitää ihan oikeasti olla jotain mitä se pääsii vahtimaan, se kun on sitä varten. Eipä tuo enonkaan koira nyt varsinaisest mitään ihan oikeaa käyttötarkoitusta varten ole. Joskus välillä on toki, mutta ei aina.
Itse en ottaisi vaikka olisi miten kokemusta.