Kauanko??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juizzi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä kokemuksia teillä on, kauanko proteiini juoma säilyy valmiina jääkaapissa?
Mille se maistuu ku se ei oo enää "hyvää"?
Vaikuttaako juoman ikä sen tehoon?

No kyllä mä uskon että se nesteessä huonoksi menee, eli en suosittele että valmiiks sekotat huomisen shotit, ja onhan se aina parempi laittaa joukkoon tuoretta vettä heti juotavaksi. Jauheena luulisin proteiinin säilyvän varmastikki vuoden jos ei kaemminkin, kyllä hän sen sit viimeistään huomaa ku joukossa vilistelee jauhomatoja:urjo:

Enkä usko että ikä huonontais protskun imeytymistä, proteiini mikä proteiini

Mä teen aamulla protskut valmiiksi ja säilytän niitä jääkaapissa. Jauhe ehtii liueta kunnolla ja ei ole sattumia seassa, mitä säilyvyyteen tulee niin ei ainakaan parissa päivässä mene pilalle jääkaapissa...

Mä oon laittanut salille mennessä sheikkerin ~puolilleen vettä (toki jauhot ovat myös siinä). Jätän sen siihen sit mytiytymään :D ja treenin jälkeen sheikkeri täyteen vettä --> good old protein-drink on valmiina juotavaksi. (näin palautusjuomaankin laittamani maitoproteiini sekoittuu, eikä myhkyröitä seassa ole)

Joissain Tai-Kanen proteiineissa ainakin luki erikseen kauanko valmis juoma säilyi. Muistaisin jopa jonkun herajuoman säilyneen pari päivää jääkaapissa.

itse kun puristan palautusjuoman appelsiinimehun itse, niin pidän jauhot ja mehut eri purkeissa siihen asti kunnes olen menossa suihkuun ja sekoitan sitten drinksun.
Syy minkä takia en sekoita jo niitä kotona valmiiksi on se että esim. jossain kreatiini esitteissä sanotaan, että ei saa sekoittaa hapokkaaseen juomaan, mutta olen päätellyt että ei se sitrushappo kerkeä liika siinä 2minuutissa vaikuttaa.

Originally posted by juizzi
Mille se maistuu ku se ei oo enää "hyvää"?

Mausta en tiedä, mutta se kyllä haisee niin saatanan pahalle, että ei kukaan sitä varmaan vahingossa juo, ellei ole jääny sieraimet WW2:n tantereille

edit: Kyllä mun mielestä voi melko turvallisesti edellisenä iltana sekoitella, ei se niin nopeaan kerkeä pilaantua, mutta kokeile, kuten sanoin; kyllä sen haistaa.

Originally posted by hiliviuskas
Syy minkä takia en sekoita jo niitä kotona valmiiksi on se että esim. jossain kreatiini esitteissä sanotaan, että ei saa sekoittaa hapokkaaseen juomaan, mutta olen päätellyt että ei se sitrushappo kerkeä liika siinä 2minuutissa vaikuttaa.
:lol1:

Joo, tuota sen takia sitä ei kannattais sekottaa siihen sitrushappoon, kun sen on todettu heikentävän imeytymistä...ja se on ihan se ja sama sen suhteen, että kauanko ne siellä yhdessä "mytiytyy"... :D

Originally posted by Kilppa
:lol1:

Joo, tuota sen takia sitä ei kannattais sekottaa siihen sitrushappoon, kun sen on todettu heikentävän imeytymistä...ja se on ihan se ja sama sen suhteen, että kauanko ne siellä yhdessä "mytiytyy"... :D

tollasta en ollut kuullutkaan. eikä siellä forumin alakerrassakaan tommosesta varoitettu
pitää vaihtaa, ehkä sit omenamehuun?

Originally posted by juizzi
Mitä kokemuksia teillä on, kauanko proteiini juoma säilyy valmiina jääkaapissa?

Eikös tästä kinasteltu joskus aikaisemminkin? Itse teen palautumisjuoman lähes aina edellisenä iltana valmiiksi, ja jos treenit on jostain syystä siirtynyt päivällä, niin ihan hyvältä se on maistunut vielä kahden vuorokauden päästäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monella salilla on juokseva vesi... *wink wink*

Originally posted by hiliviuskas
tollasta en ollut kuullutkaan. eikä siellä forumin alakerrassakaan tommosesta varoitettu
pitää vaihtaa, ehkä sit omenamehuun?

Joo, siis yleinen ohje on aina ollut, että ei sitrushedelmiä kreatiinin kanssa.

Suositut

Back
Ylös Bottom