Kauanko massakauden pitäisi/kannattaisi kestää? Aerobinen treeni sen aikana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 41shots
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysymyshän tuli jo tuossa otsikossa korrektisti esille. Ajattelin aloittaa ihan oikean massakauden. Ei mitään puuhastelusalihommia enää mulle, kiitos. Ruokapuolesta olen ottanut selvää. Ohjelmakin on vissiin aika kohdillaan kun kukaan ei sitä ole kommentoinut ("über-ohjelma" tuolla alempana :D ). "Kokoa" on 177/69. Eli aika tunteella saisi lähteä massaa hankkimaan :evil:
Kuinka pitkään sitä massakautta kannattaa viettää, ennen kuin aloittaa dieettaamisen? Olen ajatellut jotain kuutta viikkoa tjsp. Paljonko noin keskimäärin ihminen voi saada massaa esimerkiksi kuukauden aikana? Yksilöllinen hommahan se on, mutta suuntaa antavia lukemia, kiitos.

Kohtuullinen juoksukunto olisi tarkoitus myös ylläpitää. Ajattelin sen tempun tehdä käymällä 1-2 krt/vko peruskestävyyslenkilllä. Onko se kuolettava asia mun massakauden kannalta? Luulisi ainakin, että se vähän rentouttaisi lihaksia ja laittaisi kertyneet "paskat" liikkeelle verisuonista. Mitä siellä nyt ikinä onkaan. :)

Kiitoksia.

Paljonko noin keskimäärin ihminen voi saada massaa esimerkiksi kuukauden aikana?
0.5kg

Kuinka pitkään sitä massakautta kannattaa viettää, ennen kuin aloittaa dieettaamisen?
Jos ei hirveästi bulkkaa ja rasvaa tulee vain kohtudeella (3-5kg vuodessa) niin 2vuotta.
Ja se on ihan kiinni siitä miltä kroppa näyttää. Joku ei joudu ikinä dietille.

Laita vielä ruokailus.

hekottaja sanoi:
0.5kg

Jos ei hirveästi bulkkaa ja rasvaa tulee vain kohtudeella (3-5kg vuodessa) niin 2vuotta.

Laita vielä ruokailus.
ite oon kyllä kuullut että paras kasvuvauhti olis 1-2kg/kk.

Ribee sanoi:
Se onkin sit eri asia onko lihaa. kyl mä itekki kasvoin 2 vuodessa 20kg. Lihasta ei kyllä varmaan kaikki oo.

hekottaja sanoi:
0.5kg

Laita vielä ruokailus.

Kouluruokaa syön. Niillä on kuulemma tavoite kcal/päivä jotain 2700-3000 kcal. Eli vähän pitää runsaita annoksia ottaa ja jotain ylikin vielä. Kysyn ensi viikolla ruokalasta vähän tarkempaa tietoa.

aamupala: koululla + raejuustoa
välipala1: heraa + protein xl:ää
lounas: koululla
välipala2: Rahkaa + jugurttia + maitoa
päivällinen: koululla
iltapala: tonnikalaa + raejuustoa + luraus rypsiöljyä / ruisleipää + kalkkunaa
ennen nukkumaan menoa: protein xl:ää

Ribee sanoi:

Tuolla tahdilla vuodessa kehon paino nousee 12-24kg ja voin suurena faktana kertoa, että suurin osa siitä on jotain muuta kuin lihasta. Jollain aloittelijalla voi kehon paino nousta ensimmäisen vuoden aikana n. 10kg ilman rasvan mainittavaa kertymistä, mutta sen jälkeen vauhti hidastuu aivan varmasti.

Tähän jotain kevyttä mutua omien kokemuksieni pohjalta.

Satujumppailua alotellessani painoa oli ruhtinaalliset 59kg. Silloin tavoitteet oli pitkälti pakkosaadamassaa/penaa/haukkaa nii pirusti. Siinä iässä kun nälkä oli sellanen, että söisi vaikka hullun lehmän joka aterialla niin siitä otettiin kaikki irti. Sitten paisuttiin, kuihduttiin ja kaikkea jojo-liikettä silä väliltä. Oli kivaa kun vaaka näytti vaikka mitä. Tätä jatkui periaatteessa aina kevääseen 2004 asti. Tällöin vaaka näytti ruhtinaalliset 93kg. Peilikuva alkoi tässä vaiheessa kyrsimään sen verran, että vauvalihasta oli päästävä eroon. Siitä sitten maltillisesti dieettaamalla paino laski 84 kiloon. Hassua tässä oli se että ihmisten kommentit oli pitkälti tyyliin "Onpas ukko kasvanut" vaikka massaa oli poistettu paljon. Peilikuvakaan ei enää vituttanut.

Eli lopulta asian pointtiin: Älkää nyt ihmeessä lähtekö hankimaan sitä massaa keinolla millä hyvänsä. Sitten kun se hylkeenkireys alkaa vituttamaan niin dieettaaminen on ehkä maailman ilkeintä hommaa. Surullisen iso osa niistä lihaksista mitä on sikabulkilla kerätty palaa pois ja taas ollaan lähtökuopissa. Itse en samaan virheeseen enää sorru vaan porskutan menemään maltillisesti plussalla siististi syöden ja kevyttä dieettiä jos siltä näyttää.

Tässä tilitys. Älkää tehkö niinkuin minä vaan niinkuin minä sanon :D

2700 kcal tuntuu itsestä kovin vähiltä massakaloreilta, koska mun diettikalorit on tällä hetkellä samat :rolleyes: painoa ei o tippunu viimeisessä parissa viikossa ku vajaa kilo, mutta mittanauha näyttääkin sitten jo eri lukemia, mikä on pääasia.

Kannattais kyllä vähintääkin siellä 3000:n päällä pysytellä. Iso kone kuluttaa paljon ja jos jotain pitäisi kulutuksen jälkeen vielä jäädäkin, niin... ruokaa naamariin!
Käsitykseni on se; jos haluaa saada lihasta, on myös hyväksyttävä kohtuulinen määrä rasvaa sen rakentamisen sivutuotteena. Kyllä sen kohtuullisen määrän sitten aikanaan pois saa.

Mutta maltillinen plus on lihaskasvun kannalta parempi tosiaankin kuin sika-bulkki! Noh, ihmiset ovat tainneet aina etsiä sitä kultaista keskitietä.

Esim insuliinin teho kudoksissa, erityisesti lihas- ja rasvakudoksessa, huononee huomattavasti, jos rasvaa on kehossa liikaa.

Ynnäilin tuossa kilokaloreita keho.netin laskurilla viikonlopun osalta. Ne ruokailut on ihan omalla vastuulla :) Piti oikein jarrutella niiden proteiinien kanssa kun meinasi tulla ihan älyttömiä lukemia, vaikka 30/40/30 -suhde toteutuikin aika hyvin. Tällaiset laitoin siihen laskuriin.

Aamupala
mysliä 75 g
raejuustoa 50 g
ruisleipää 2 palaa 55 g
kalkkunaa 20 g
banaani
maitoa 4 dl

Lounas
makaronia ja jauhelihaa 50 g ja 200 g
maitoa 4 dl
ruisleipää 2 palaa 55 g
kalkkunaa 20 g
raejuustoa 50 g
rypsiöljyä 20 g

Välipala:
Protskujuoma (15 g heraa)
banaani

Päivällinen:
Täysjyväriisiä 50 g
Kanan rintafilee 125 g
2 palaa ruisleipää 55 g
kalkkunaa 20 g
jugurttia 2 dl
maitoa 4 dl

Iltapala:
Tonnikalaa öljyssä 130 g
rypsiöljyä 20 g

Ja tällaista se sitten näytti. Proteiineja 205 g, Hiilareita 317 g, rasvaa 98 g, energiaa 3020 kcal. Ja makrojen suhde 27,5%/42,6/29,8%. Tiedän että pitäisi olla välipaa tuossa vielä ennen lounasta, mutta sitten alkaa mennä ainakin protskujen osalta aika hurjiksi lukemat. Nytkin tulee tämänkokoiselle aika paljon. 3g/kg. Vetää miehen hiljaiseksi, kun ei tiedä mistä niitä kaloreita tuohon tunkisi sotkematta noita suhteita ja saamatta nyt ainakaan enempää proteiinia. Pystyisikö väsäämään jotenkin yhdellä lämpimällä safkalla hyvät ruokailut päivälle?

41shots sanoi:
Ynnäilin tuossa kilokaloreita keho.netin laskurilla viikonlopun osalta. Ne ruokailut on ihan omalla vastuulla :) Piti oikein jarrutella niiden proteiinien kanssa kun meinasi tulla ihan älyttömiä lukemia, vaikka 30/40/30 -suhde toteutuikin aika hyvin. Tällaiset laitoin siihen laskuriin.

Aamupala
mysliä 75 g
raejuustoa 50 g
ruisleipää 2 palaa 55 g
kalkkunaa 20 g
banaani
maitoa 4 dl

Lounas
makaronia ja jauhelihaa 50 g ja 200 g
maitoa 4 dl
ruisleipää 2 palaa 55 g
kalkkunaa 20 g
raejuustoa 50 g
rypsiöljyä 20 g

Välipala:
Protskujuoma (15 g heraa)
banaani

Päivällinen:
Täysjyväriisiä 50 g
Kanan rintafilee 125 g
2 palaa ruisleipää 55 g
kalkkunaa 20 g
jugurttia 2 dl
maitoa 4 dl

Iltapala:
Tonnikalaa öljyssä 130 g
rypsiöljyä 20 g

Ja tällaista se sitten näytti. Proteiineja 205 g, Hiilareita 317 g, rasvaa 98 g, energiaa 3020 kcal. Ja makrojen suhde 27,5%/42,6/29,8%. Tiedän että pitäisi olla välipaa tuossa vielä ennen lounasta, mutta sitten alkaa mennä ainakin protskujen osalta aika hurjiksi lukemat. Nytkin tulee tämänkokoiselle aika paljon. 3g/kg. Vetää miehen hiljaiseksi, kun ei tiedä mistä niitä kaloreita tuohon tunkisi sotkematta noita suhteita ja saamatta nyt ainakaan enempää proteiinia. Pystyisikö väsäämään jotenkin yhdellä lämpimällä safkalla hyvät ruokailut päivälle?

Ainakin tuo 15g heraa välipalalla on aika minimaalisen vähän. Eihän siinä ole proteiinia paljon mitään. Ja itse ainakin suosin tonnikalaa vedessä ja eikös se ole vieläpä halvempaakin(?). Siis sitten rasvat rypsi/oliiviöljystä niinku tuossa jo olikin. Ja päivällisen öljy ehkä ennemmin lounaalle. aika vähäsen muutenkin taitaa noita hyviä rasvoja olla

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom