Kauan olette treenanneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Originally posted by Sanniella
Huhtikuussa aloin käymään,joten ihan noviisi vielä.Homma vei mukanaan ja nyt sitten kolistelen ja ähkin sen 3-4kertaa viikossa.Onneksi on punttaava mies,jolta saa neuvoja ja tukea..Syömisen kanssa on todellakin tuskaa,kun on niin vaikea syödä "paljon" ja oikein:rolleyes: ...Nyt on kuitenkin jo motivaatio kohdallaan,eli ei pelkoa,että heittäisi homman läskiksi,niin helmikuussa alkaa syömisten tarkkailu ja laskeminen..
Haaveena tietysti kummittelee edes yksiin fitness karkeloihin osallistuminen,vaan eiköhän tuo ikä sen karsi pois....:(
Harmi,että "heräsin" niin myöhään.

Sulla ei ole kyllä yhtään liikaa ikää! Itselläni tavoitteena syksyn body fitness tulokkaat ja olen sinua sentään 3 vuotta vanhempi:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hei!

Olen ihan uusi jäsen, joten tämä on sitten ihan ensimmäinen viestini :D

Muinoin kestävyysurheilua harrastellessa tuli satunnaisesti salillakin käytyä (hee hee, ehkä kerran puolesa vuodessa) ja inhosin kuntosaleja sydämeni pohjasta. Kun en kovin lahjakas tainnut olla, jäi kilpaileminen vähitellen opiskelujen varjoon, ja loppui sitten kokonaan. Pari vuotta meni, ennenkuin innostuin jumpista ja spinningeistä, ja ennen pitkää olinkin todella aktiivinen jumppaaja! Siitä sitten luontevasti tuli siirryttyä saliharjoitteluun, mutta vaikka salilla olenkin käynyt nyt kaiken kaikkiaan melkein 2 vuotta, niin kyllä suurin osa tuosta ajasta on mennyt opetellessa siirtymistä raskaampiin painoihin. Toisin sanoen alussa touhu perustui enemmänkin mahdollisimman pienien painojen pitämiseen kädessä kuin ihan oikeaan treeniin.. No, onneksi on nyt tullut hiukan viisastuttua, ja kuten joku tuolla jo tokaisi, nyt voin jopa kutsua treenaavani.. ;) Nyt kuntosaliharjoittelu on ihan ykkösjuttu, ja naureskelen aina miten inhosinkaan muinoin sitä!

Tällaisia tuli nyt mietittyä, treeni-intoa vaan kaikille!! :D

Tämä tyttö sai herätyksen sali hommiin puoltoista vuotta sitten uuden ukkoni myötä.
Nuorempana pelailin jalkapalloa aina b-tyttöihin saakka kunnes joukkueemme hajosi, muuten ei liikunta ole aiemmin mun homna oikeun ollut.
salilla on tullut rehkittyä reilu puoli vuotta tosissaan, pari kuukautta sitten päätettiin tähdätä bodyfitness kisoihin.
, joten kovaa treenataan 4-5 kertaa viikossa.

Originally posted by pomppu
Nuorempana pelailin jalkapalloa aina b-tyttöihin saakka kunnes joukkueemme hajosi
Hmmm.... Ollaankohan Pomppu joskus pelattu toisiamme vastaan? Tai ettei vaan samalla puolella :D samanikäisiä kun ollaan, ja ilmeisesti sinäkin asut pk-seudulla. Itse lopetin futiksen juuri ennen a-ikäisiin siirtymistä, ja myös siksi kun joukkue hajosi :kippis1:

Jos lasketaan siitä, milloin eksyin ekan kerran salille, niin yli 15 vuotta - olin tuolloin 13 vee, ja paikallisen hiihtoseuran mukana menin salille "ohjattuihin treeneihin". Salikärpänen kuitenkin puraisi, ja yläaste-lukioaikoina tuli käytyä "aina silloin tällöin", välillä säännöllisestikin, mutta treenien intensiteetti ja metodit olivat tietty aika syvältä... Ns. epäsäännöllisen säännöllisesti tuli käytyä tuonne about kaksvitoseksi asti, josta alkaen homma alkoi OIKEASTI säännöllistyä ja muutenkin järkiintyä. Ihan oikeasti tosissani voin sanoa treenanneeni nyt viimeisen vuoden, kun on viimeinkin uskallusta laittaa sitä rautaa tankoon KUNNOLLA, ja ruoan ja lisäravinteiden merkitys on viimeinkin realisoitunut tällä paksupäälle... :D

No, mutta positiivisesti ajateltuna, hiljaa hyvä tulee, ja onpahan ainakin hyvä pohja jolle voi nyt sitten ehkä rakentaakin jotain :p

Itsellänikin on kaikenlaista urheilutaustaa takana: jalkapalloa, jääkiekkoa, kaukalopalloa, kuntonyrkkeilyä. Salilla kävin myös joskus lukioaikoina ja kunto olikin aika hyvä... ainakin hyvännäköinen.

Nyt olen käynyt salilla elokuusta ja tulokset nousee kohisten (paitsi, en jaksa vieläkään vetää yhtään leukaa!). Jotenkin tuntuu kuitenkin, että kehitys oli "silloin nuorempana" paljon nopeampaa. Voikun olisin jaksanut käydä ahkerasti... missä kunnossa olisinkaan nyt!

Zone-sarja -42%
Originally posted by pomppu
Tämä tyttö sai herätyksen sali hommiin puoltoista vuotta sitten uuden ukkoni myötä.
Nuorempana pelailin jalkapalloa aina b-tyttöihin saakka kunnes joukkueemme hajosi, muuten ei liikunta ole aiemmin mun homna oikeun ollut.
salilla on tullut rehkittyä reilu puoli vuotta tosissaan, pari kuukautta sitten päätettiin tähdätä bodyfitness kisoihin.
, joten kovaa treenataan 4-5 kertaa viikossa.

Oletko Pomppu menossa nyt kevään vai syksyn kisoihin? Itse tähtään syksyn skaboihin. Ehkäpä seistään samassa vertailussa... :)

Treenannut en ole vielä koskaan tosissani, mutta ahkerasti olen harrastellut noin 2 vuotta. Eli tavallaan hapuilen hitaasti suuntaa jota voisi kutsua treenaamiseksi. :D Täällä pakkotoistossa olen ihan uusi ja lähinnä seuraan hiljaa sivusta (hämmästyneenä) ja heittelen roskakoriin vanhentuneita käsityksiäni painon pudottamisesta ja oikeanlaisesta syömisestä.

Ensimmäistä kertaa kävin yli kymmenen vuotta eräällä naisten salilla äitini mukana katselemassa ja ihmettelemässä, miten hienoja laitteita sitä voikaan olla, heh... Kovasti teki mieli kokeilla "voimia" vaikka missä, mutta aika hapuilevaahan se homma oli. Sittemmin melko tasan kymmenen vuotta sitten kaveri houkutteli aloittamaan salilla käynnin ihan säännöllisesti ja sitten pari vuotta "treenasinkin" säännöllisesti. Sitten harrastus kuitenkin jäi vaikka siitä olin pitänytkin. Yksi syy muuten tähän lopettamiseen oli se, että reiteni olivat muka kasvaneet turhan lihaksikkaaksi - nyt en voi muuta kuin huokaista tuolle ajatukselle, mites sitä silloin lihasta kasvoikaan niin helposti kun jaloille tein muistaakseni 3x15 sarjan jalkaprässissä 50 kg:n painoilla ja siihen lisäksi lähentäjiä ja loitontajia joskus loputtomiin... :rolleyes:

Mutta sitten taas kipinä iski 6 vuotta sitten vuoden treenailin vanhoilla opeilla, kunnes sain kunnon ohjausta ja koin valaistuksen. Sittemmin olen kokenut niitä valaistuksia lukemattomia kertoja ja koko ajan oppinut lisää treenaamisesta ja ennen kaikkea siitä, mikä sopii juuri minulle. Eli en pysty (kuten ei moni muukaan) vastaamaan tähän kysymykseen lyhyesti, sillä se raja on häilyvä, milloin salilla käynnistä tuli salilla treenaamista. Koukussa olen kuitenkin touhuun ollut jo moooonta vuotta ja loppua ei näy. Moni punttitreenistä tietämätön saattaa väittää, että salitreeni on tylsää ja jatkuvasti samanlaista. Minä taas olen huomannut aina vaan paremmin mitä kauemmin olen puntteja nostellut sen, että uusia oivalluksia liittyen treeniin voi tehdä loputtomiin eikä treeni siksi ole koskaan tylsää! Ok, no tietysti joskus tympii, mutta ehkä tiedätte, mitä tarkoitan...

Terv. Tiukkis tarinointituulella taas vaihteeksi :rolleyes:

Laitanpa minäkin nyt uutena tulokkaana historiaa tänne, tervehdys vain kaikille :)

Oma treenihistoriani alkoi tuossa 13 ikävuoden pintaan (juu, liian nuorena, tiedän :rolleyes: ) Harrastin samaan aikaan salillakäyntiä, painonnostoa ja sukellusta

Sitten tuli 10 vuoden tauko salitreenaamiseen (ja kaikkeen muuhunkin :D ) kun harrastin aktiivisesti karatea, siinä ei paljon muuhun jäänyt aikaa tai energiaa. Kun tuo harrastus olkapäiden sanottua työsopimuksen irti loppui, tuli 4 vuoden suruaika, jolloin mikään ei kiinnostanut :(

Sitten tuli ratsastus takaisin kuvioihin ja nyt olen taas viime vuoden lopulta vääntänyt rautaa tosissani.

Kiva nähdä, että täältä löytyy niin paljon naisia jotka ihan _oikeasti_ jaksavat ja haluavat sitä rautaa ylös kiskoa, välillä kun tuntuu että he ovat katoava luonnonvara ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minäkin oon uus täällä. Löysin palstan muutama päivä sitten ja sain sellaisen vaikutelman, että jos ongelmia/kysyttävää tulee, täältä löytyy asiallisia ja tietäviä vastaajia, joten päätin rekisteröityä.
Aloitin naisten jenkkifudiksen/lippupallon muutama vuosi sitten ja sen myötä tuli myös Ouluhallin punttisali tutuksi, punttia tehdään kahtena-kolmena päivänä viikossa ja siihen päälle lajitreenit (2xviikko), juoksut, loikat yms.
Suurin ongelma tähän mennessä on ollut raskaiden painojen pelko vapaalla painolla tehtävien liikkeiden yhteydessä, mutta siitäkin ollaan pikkuhiljaa pääsemässä.. tuntuuhan se sen verran hyvältä kun saa lastata siihen tankoon rautaa niin paljon että se näyttääkin jo joltain! ;D
Onko täällä muut pelkästään voimailun harrastajia ja miten suhtaudutaan muiden lajien harrastajiin? Entä rekrytointi yrityksiin? Meillä nimittäin olisi pienoinen pelaajapula...

Originally posted by cin
Onko täällä muut pelkästään voimailun harrastajia ja miten suhtaudutaan muiden lajien harrastajiin? Entä rekrytointi yrityksiin? Meillä nimittäin olisi pienoinen pelaajapula...
Moikka vaan ja tervetuloa! Ei täällä mitään lajeja karsasteta, vaikka painojen nostelusta lähinnä puhutaankin. (Mielenkiintoinen laji muuten sulla!).

Ja mitä rekrytointiin tulee, niin minä otan vastaan kaikkea siistiä sisätyötä, josta maksetaan kohtuullinen korvaus (moderoinnista kun ei ainakaan minulle makseta latin latia) :D Yhteydenotot ja tiedustelut: pmlats@pakkotoisto.com

Ensimmäisen salikorttini ostin syksyllä -96. Sitä ennen olin käynyt salilla joskus koulun liikuntatunneilla. Hieman myöhemmin ihastuin myöskin aerobikkiin ja molempia harrastuksia on jatkettu aikas säännöllisesti siitä asti. Aerobista treeniä on tullut tehtyä aikas paljon ja sapuskatkin oli täysin pielessä niin monta vuotta että voimaa on edelleenkin aika surkean vähän. Mutta lisää hankitaan...hitaasti mutta epävarmasti.

Nostetaanpas tätä ketjua! Ja nyt miimit ahkerasti vastailkaa koska olen hyvin kiinnostunut tästä asiasta samoin kuin threadin aloittaja aikoinaan. En siis kehdannut perustaa uutta kun tässä vanhassa on nostalgiaa... eli asiaan.
Itse olen salilla pyörinyt vasta puolitoista vuotta josta puoli vuotta on ollut sellaista paremman laatuista bodielämää:D eli ryypiskelyt minimissä, ruokailut ihan peruskondiksessa, levätä muistan myös sekä tietysti treenata ja huoltaa itteeni..

Vastaillaanpas nyt kun aiemmin en ole vastannutkaan.

Säännöllisen, alussa 3x viikossa treenauksen salilla aloitin 2003 syksyllä, eli vähän yli 3 vuotta sitten. Enemmän punttisaliin panostusta ja kunnon syömistä siitä on kestänyt 1,5 vuotta.

Samoilla linjoilla mennään X:n kanssa eli noin 1,5 vuotta kunnollista treeniä sapuskoihin panostaen (elokuusta 2005). Sitä ennen pelkkää gaypumppailua vuoden verran :D

Melko samantyyppistä, tosin omaa räpellystä eli ns. gaypumppailua takana epäsäännöllisen säännöllisesti jo vuodesta 1998, ja sitä ennen urheilijanelämää sekä Suomen mestaruuksiakin kahdessa eri tanssillisessa lajissa.

mutta OIKEAA salitreeniä parisen vuotta. Mikään supertreenaaja en ole vieläkään, 3 treeniä/vko ja siistiä syömistä ynnä yksi -7kg tavisdieetti viime keväällä (ja nyt talvella pari kg takapakkia eikä oo kyllä kokonaisuudessaan "filettä" :curs:) mutta oon vähän leikitellyt kisailuajatuksella... silloin pitää kyllä sitten treenailla enemmänkin, mutta toisaalta "treeninälkä" on kasvussa. Ja toivottavasti lihaksetkin :lol2: Ongelma on siinä, että edelliset motivaattoritavoitteet (löysät pois ja vähän lihasta tilalle) on täytetty, pitäisi ikäänkuin löytää uusi realistinen tavoite. Se olis mulle se ja sama mikä sijoitus kisoista irtoaisi, kunhan eläisi sen prosessin läpi.

Mullahan onkin pian juhlapäivä, sillä Tammikuussa 2000 aloitin salitreenaamisen. Hinku oli ollut jo kauan mutten ollut uskaltanut aiemmin ja sopiva salikin oli hakusessa. Nyt on 7 vuotta treenattu, mutta mistään sitä ei huomaa :D . Alusta asti kyllä tosissaan. Kesällä 2000 lainasin kirjastosta Bodaus-lehtiä ison kassillisen ja siitä lähti sitten ihan kunnolla käyntiin... siltä löyty ohjeet kolmijakoisen ohjelmaan ja sellasta...(sairastuminen vuonna 2003 tuhosi siihen asti saavutetut tulokset ja kropan, mutta hyvin oon suosta noussut ja nousen vieläkin ;) )

Mulla säännölistä treeniä marraskuusta 2002 asti, joista 1,5v tosissaan. Aikaisemmin oli kyl intoa, mutta se tieto kovasta treenaamisesta ja oikeasta syömisestä puuttui. Lopettamaan mua ei saa mikään!:D

Mä aloin säännöllisesti (silloin 2 krt/viikko) käymään salilla vuonna 2005. Eka vuosi meni täysin uuden opettelussa ja viime keväänä vasta ymmärsin, kuinka tärkeää se oikeanlainen (ja riittävä!) ravinto ja lepo onkaan. :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom